Sign in to follow this  
Followers 0
Ghettognu

Vil du have en hundehvalp?

26 posts in this topic

Min veninde har lige sendt mig en besked:

"Kender du nogen der vil have en lille hundehvalp. Det er en lille race, men kan ikke huske hvilken. Familien der har den har fortrudt, og får den aflivet mandag. Efter sigende skulle den være ret kær."

Jeg kender ikke nogen der står og 'mangler' en hundehvalp, men måske gør I??? Synes det er synd hvis den skal aflives!

Min veninde bor i Valby, så det er i Københavnsområdet hunden er. Send mig en PM hvis du er interesseret.

Edited by Ghettognu
0

Annonce ♥

undskyld mig men er det ikke lidt drastisk at få den aflivet " bare fordi familien har fortrudt " ??

Og så oveni købet en hundehvalp.

Kan de ikke aflevere den på en kennel i det mindste?? Det er ikke fordi jeg vil være ond på nogen måde, at jeg siger dette. Men det gør helt ondt ind i hjertet på mig, at jeg vil gå og vide at der er nogle der vil gøre sådan noget på mandag. Det kan jeg slet ikke ha.

Kan du ikke finde ud af hvilken race det er helt bestemt??

Knus fra

Ea

0

Kan de ikke aflevere den på et internat? Mange vil da gerne have en hvalp - det er da bedre end at få den sovet ind.

0

det lyder altså en lille smule meget koldt at de giver op så let og vil aflive en lille hvalp - hvilken slags er det?????? ???????????????

0

Annonce ♥

Hejsa....

Hvad er det for en race...? det vil jeg gerne vide...

koster den noget eller skal den bare have et godt hjem??

muligvis interesseret...

0

Nu bliver jeg måske upopulær, og drager måske forhastede konklusioner, men sådan noget kan virkelig få mig helt op i det røde felt :thumbsupsmileyanim:

At anskaffe sig et kæledyr er en stor beslutning, der skal tænkes godt igennem før den føres ud i livet. Familien er tilsyneladende ikke gået helhjertet ind for hvalpe-projektet, men det undskylder på ingen måde en total ligegyldig holdning over for et lille liv! At de ikke har tænkt situationen ordentligt igennem, skal da på ingen måder ende med at hvalpen skal lade livet :unsure::hug::)

Nuvel, nu står de jo i situationen, men der findes så mange andre alternativer til aflivning - mange nævner internater, hvilket er en glimrende løsning. Hvalpe bliver hurtigt bortadopteret.

Det mindste de kan gøre nu, er at leve op til det ansvar der følger med det at have dyr, og sørger for at hvalpen får et godt og kærligt hjem.

Edited by Chrisling
0

Nu bliver jeg måske upopulær, og drager måske forhastede konklusioner, men sådan noget kan virkelig få mig helt op i det røde felt :thumbsupsmileyanim:

At anskaffe sig et kæledyr er en stor beslutning, der skal tænkes godt igennem før den føres ud i livet. Familien er tilsyneladende ikke gået helhjertet ind for hvalpe-projektet, men det undskylder på ingen måde en total ligegyldig holdning over for et lille liv! At de ikke har tænkt situationen ordentligt igennem, skal da på ingen måder ende med at hvalpen skal lade livet :unsure::hug::)

Nuvel, nu står de jo i situationen, men der findes så mange andre alternativer til aflivning - mange nævner internater, hvilket er en glimrende løsning. Hvalpe bliver hurtigt bortadopteret.

Det mindste de kan gøre nu, er at leve op til det ansvar der følger med det at have dyr, og sørger for at hvalpen for et godt og kærligt hjem.

Jeg er fuldstændig enig

0

Nu bliver jeg måske upopulær, og drager måske forhastede konklusioner, men sådan noget kan virkelig få mig helt op i det røde felt :)

At anskaffe sig et kæledyr er en stor beslutning, der skal tænkes godt igennem før den føres ud i livet. Familien er tilsyneladende ikke gået helhjertet ind for hvalpe-projektet, men det undskylder på ingen måde en total ligegyldig holdning over for et lille liv! At de ikke har tænkt situationen ordentligt igennem, skal da på ingen måder ende med at hvalpen skal lade livet :):):)

Det mindste de kan gøre nu, er at leve op til det ansvar der følger med det at have dyr, og sørger for at hvalpen får et godt og kærligt hjem.

:thumbsupsmileyanim::unsure::hug:

Jeg er 112% enig med Chris....

Jeg synes efterhånden at der er for stor tildens til - især når det drejer sig om de små racer som chihuahua, pommeraner, mops o.s.v. - at folk betragter dem som dukker/legetøj. Når de så står med en problemhund der gør, er aggressiv og tisser over det hele indenfor og det går op for dem, at det er et levende væsen der kræver opmærksomhed, pleje og ikke mindst lufteture uanset vejret...... ja, så er den løsning som Ghettognu nævner jo den letteste, ikke? *mangler en "tyk ironi"-smiley af en eller anden slags*

For man vil jo ikke bruge sin kostbare kvalitetstid på at hjælpe det lille væsen på rette vej igen.... :)

Jeg håber inderligt at de nuværende ejere besinder sig og afleverer den hos et internat så det lille pus kan få sig et ordentligt og kærligt hjem hos nogen der har forstand på hunde.

:) fra Marianne....... der nu "slider" på sin 5. schæferhund :)

0

Annonce ♥

Jeg vil starte med at skrive at jeg er 150% enig med jer - jeg synes absolut heller ikke det er ansvaligt at anskaffe sig en hund (eller et hvilket som helst andet dyr), hvis man ikke er klar til at tage ansvar for det. :thumbsupsmileyanim:

Jeg kender ikke familien, det er som sagt via min veninde forespørgslen er kommet. Jeg prøver at skaffe flere oplysninger om race, pris osv., så skal jeg nok vende tilbage når jeg ved mere.

/Anne

0

Go morgen.. Jeg håber du har fundet en ny sød familie til det lille "kræ", så den får en ny chance her i livet. Din veninde er lidt for hurtig på "aftrækkeren" efter min mening, men hatten af for dig at du hjælper dyret til et nyt liv..jeg håber af hele mit hjerte at den får en ny chance..jeg får helt ondt i maven ved tanken om død..du skal måske søge efter en ny familie i en tråd der er relevant for emnet..hvis den da ikke allerede HAR fået en ny familie...SKRIIIIIIV

0

Så ved jeg lidt mere.

Hunden er halv breton og halv pondego, og den skulle, så vidt jeg ved, være gratis.

post-22115-1197188475.jpg

Breton

post-22115-1197188486.jpg

Pondego

Men hvis du er interesseret i hunden, så send mig en PM, så kan jeg formidle kontakten.

Hilsen Anne

Edited by Ghettognu
0

du må nok starte et sted hvor folk SØGER hunde..gå under google og søg der..det er da en start..her i dette forum tror jeg ikke der er mange chancer for at komme af med hunden..men måske du skulle overtale din "gode" veninde til at søge på et internat, så den ikke skal lade livet ..det ville være en god beslutning..det er søndag i dag, og det var i morgen den skulle lade livet, så i har sgu ikke mange minutter endnu...

0

Annonce ♥

Nu bliver jeg måske upopulær, og drager måske forhastede konklusioner, men sådan noget kan virkelig få mig helt op i det røde felt :unsure:

At anskaffe sig et kæledyr er en stor beslutning, der skal tænkes godt igennem før den føres ud i livet. Familien er tilsyneladende ikke gået helhjertet ind for hvalpe-projektet, men det undskylder på ingen måde en total ligegyldig holdning over for et lille liv! At de ikke har tænkt situationen ordentligt igennem, skal da på ingen måder ende med at hvalpen skal lade livet :hug::):)

Jeg kan kun være enig :thumbsupsmileyanim:

http://www.hunde-forum.dk en ide at prøve her..men hva gør din veninde selv for at give hunden en chance ???

Det er ikke hendes veninde, der har hunden. Veninden er kun inde i billedet, fordi hun formidler kontakten.

Håber der er fundet en løsning, så den stakkels lille hvalp ikke må lade livet.

Jeg kan desværre ikke tåle pelsdyr, selvom jeg ville elske at tage den lille hund til mig

0

ja det må være sån det hænger sammen,.er syg, sidder med næsen i en kop the, læser en hund skal aflives og så er man straks oppe i det røde felt..men men håber sgu der sker noget så den kan få et nyt liv hos en anden familie....

0

ja det må være sån det hænger sammen,.er syg, sidder med næsen i en kop the, læser en hund skal aflives og så er man straks oppe i det røde felt..men men håber sgu der sker noget så den kan få et nyt liv hos en anden familie....

Ja, det er noget der kan få gang i følelserne. Har det på præcis samme måde.

Rigtig god bedring til dig

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg bliver lige nødt til at spørge hvor de har fået hundehvalpen fra, er der mulighed for at levere den tilbage til en kennel?

0

Hvalpen har vist fået nyt hjem. Min veninde satte en masse jungletrommer igang da du også skrev til mig, og det har vist givet pote.

...og så har jeg i øvrigt fundet ud af hvem den oprindelige ejer er. Hun er en rigtig klap-hat, så det undrer mig ikke det mindste at det lige var hende denne "sag" skulle komme fra. Men det er bare synd at et dyr skulle komme i klemme denne gang.

Hilsen Anne

0

Hej Anne.

Jeg synes at det var godt du lavede en tråd herinde.

Det er ikke fordi man kender folk herinde, men alle vil jo gerne hjælpe en lille hvalp især i denne tid.

Jeg håber at den lille får et godt og stabilt hjem.

God jul til dig fordi du tog et godt initiativ.

MVH Lene

0

Ih, hvor dejligt hvis denne tragiske historie er endt lykkeligt. Det håber jeg virkelig

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Py ha det var dejligt at høre den stakkels lille hvalp har fået et nyt og bedre hjem. :jul 16:

0

Jep, hvalpen har fået et nyt hjem. Hos en familie der godt gider den! :thumbsupsmileyanim::):hug:

0

Jep, hvalpen har fået et nyt hjem. Hos en familie der godt gider den! :thumbsupsmileyanim::):hug:

:) Hvor det bare godt for den lille hvalp! :)

Da jeg selv var 6 år, tog mine forældre en lille yorkshireterrier til sig, og den var bestemt ikke blevet behandlet godt det tidligere sted. Den kunne ikke tåle at se eller høre en avis skraldre, så tissede den. Så vi kunne godt regne ud, hvad den var blevet slået med.

Det hele endte dog godt! Hunden, Julle, fik et godt hjem hos os, og den blev 17 år.

0

Det er bare så dejligt at høre! Dejligt, at du gjorde en så god gerning at forsøge at få den afsat i et godt hjem. :)

0

Dejlig at vide den "nåede" at få et hjem inden den uhyggelige vej...

Godt du kunne være behjælplig med at finde et andet/godt hjem til den...

0