FruSteiness

Kaster i jeres brudebuket?

62 posts in this topic

Hej alle i skønne brude..

Den dejlige søde tradition med at kaste sin brudebuket til de singlepiger der nu er med til festen, gør i det??

Jeg synes faktisk rigtig godt om ideen, specielt fordi jeg er den første i rækken alle alle mine veninder og kusiner og søskende.. Men tror bare ikke jeg har lyst til at kaste min buket.. Hvad gør jeg??

Min eneste kusine der er blevet gift inden mig hun kastede sit strømpebånd, hvilke da var meget smart, men også lidt "klamt" synes jeg, efter man har haft det på sådan en varm sommerdag..

HVAD GØR I??

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg kaster ikke min buket. Men det er også fordi jeg irriterer mig over hvordan vi altid tager de amerikanske traditioner.

Og det er jo bare min holdning. Så du gør som du lyster. Jeg har hørt om flere i Danmark der har kastet deres buket :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Tihi.. Skægt, det har jeg faktisk lige præcist snakket med en veninde om..

Hm.. jeg har endnu aldrig været til et bryllup i Danmark, hvor det blev gjort. Men altså jeg har det sådan her:

Allerhelst kunne jeg godt bare tænke mig en helt enkel dusk Gerbera uden nogen dikkedarer som brudebuket, og den kunne jeg godt finde på at kaste. Kæresten min siger dog, at jeg overhovedet ingenting har at skulle have sagt mht. brudebuket; den klarer han. Og hvis han så kommer anstigende med en rigtig flot og dyr ting, så bliver den altså ikke kastet!

Så jeg tager nok først stilling på dagen. Synes da egentlig også, det er en sjov idé. Jeg har kun været til ét bryllup, hvor den blev kastet, og gæt hvem der greb????

Mig!! :thumbsupsmileyanim:

Janne.

0

Jeg overvejer det.....

Da vi blev gift på rådhuset i juni, købte jeg en lille fin mini-buket, bare for at kaste den til min dejlige - men ugifte - søster....

Hvis jeg skal kaste den igen er der kun 3 ugifte med; min søster, min kusine og en af mine veninder....

Jeg har også set herinde, at man kan få "forsølvet" en blomst fra buketten, den er jeg HELT med på, men prisen..... (skulle måske snakke med manden om at få det i stedet for morgengave *S*)

Vi har (heldigvis) ikke nogle grave at lægge buketten på. Både mine og Michaels bedsteforældre ligger på De Ukendtes, og dér har jeg ikke lyst til at lægge den.

Jeg har heldigvis stadig lidt over 8 mdr tilbage til at finde ud af det...

0

Jeg har heldigvis heller ingen grave jeg kan ligge min på...

Frk. Toftgård : Ej hvor sjovt du greb den og nu skal du giftes selv.. Det må da være et tegn på st det er en god ide at kaste sin..

Jeg elsker nemlig den ide.. Men elsker også at skulle gemme den, den første buket jeg fik af mig Michael som jeg fik tørret (var så smuk) gik i stykker under vores sidste flytning, så vil virkelig gerne gemme denne..

Jeg har heller ikke så meget at skulle have sagt om min buket (kun lidt..)

Min moster står for blomsterne til vores bryllup, og hende skal jeg snakke med om dekorationerne til bordet, og hun har set min kjole så når michael skal fortælle hende hvad jeg skal have at buket ved hun jo også lidt min stil..

Tænkte lidt jeg måske kunne få lavet en lidt mindre kopi af min buket som jeg så kan kaste i stedet for, hvad siger i til det, kan man det elelr skal man så bare hellere lade være???

Knuss

0

Annonce ♥

Jeg kastede min buket - det var en fuldstændig spontan indskydelse midt under festen, men hold kæft hvor var det sjovt. Min svigermor snakker stadig om hvor sjovt det var at se sååå mange ugifte piger komme frem (de fleste var jo kommet i par, men vi er næsten de første der er blevet gift). Der blev også kæmpet hårdt om buketten, og jeg blev så glad da min bedste veninde fik den. Og faktisk så snakker de da om både børn og evt. bryllup nu her, 6 mnd efter :thumbsupsmileyanim:

Min veninde tilbød mig at komme forbi så jeg fik buketten igen dagen efter brylluppet. Det syntes jeg var en sød tanke af hende, men jeg takkede nej, for jeg kunne ikke se hvad vi skulle med den. Nogle dage senere skulle vi på bryllupsrejse i 3 uger, og så var den nok ikke så sjov længere. Så hvis du synes det er sjovt, så synes jeg du skal gøre det!

Ved også der var en herinde der fik taget nogle rigtigt gode billeder af da hun kastede sin buket, kan desværre ikke lige huske hvem det var nu. Men mener også at Mariahønen har nogle gode billeder af det. Mit var så spontant at der desværre ikke blev taget nogle billeder af det som jeg har fået endnu.

0

Jeg har heldigvis heller ingen grave jeg kan ligge min på...

Frk. Toftgård : Ej hvor sjovt du greb den og nu skal du giftes selv.. Det må da være et tegn på st det er en god ide at kaste sin..

Jeg elsker nemlig den ide.. Men elsker også at skulle gemme den, den første buket jeg fik af mig Michael som jeg fik tørret (var så smuk) gik i stykker under vores sidste flytning, så vil virkelig gerne gemme denne..

Jeg har heller ikke så meget at skulle have sagt om min buket (kun lidt..)

Min moster står for blomsterne til vores bryllup, og hende skal jeg snakke med om dekorationerne til bordet, og hun har set min kjole så når michael skal fortælle hende hvad jeg skal have at buket ved hun jo også lidt min stil..

Tænkte lidt jeg måske kunne få lavet en lidt mindre kopi af min buket som jeg så kan kaste i stedet for, hvad siger i til det, kan man det elelr skal man så bare hellere lade være???

Knuss

Tihi.. Ja, og så var jeg endda sammen med min eks dengang, men det betyder så åbenbart ikke noget :thumbsupsmileyanim:

Mht. en lille buket.... Hm.. Du skal jo gøre, som du har lyst til, men er det så ikke, som om idéen måske går lidt af det? Jeg synes måske, det er lidt søgt.. :bearhug:

Janne.

0

Jeg har ikke taget stilling til det endnu...

Men vi er de første af vores mange vennerpar der skal giftes - ligesom vi er dem der er startet først med at få børn...

Men jeg tror jeg tager det som det kommer!

Ja det er en amerikansk tradition... Og hva så? Det er jo stadig op til den enkelte...

0

Annonce ♥

Jeg vil gerne have en helt enkel brudebuket - det synes jeg, passer bedst til hele vores koncept: stor fest med mange mennesker - på en lejrskole, så flertallet forhåbentlig overnatter. Det bliver uformelt i højere grad end stilrent!

Jeg synes umiddelbart, det vil være malplaceret at kaste mn buket - men jeg er nu heller ikke den store tilhænger af amerikanske traditioner. Dog vil jeg sige - hvis festen udvikler sig, så det spontant vil blive rigtig skægt at gøre - jamen, så kaster jeg den da! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Det med at kaste en mindre buket... tjah, jeg synes også, det ville virke lidt for søgt... :thumbsupsmileyanim:

Dorte.

0

Jeg har dog aldrig hørt, at det skulle give lykke at ligge den på en slægnings gravsted, men det er da bare :thumbsupsmileyanim: for det er nemlig det vi gør med min :thumbsupsmileyanim:

Min kærestes mor er død (for mange år siden, har desværre aldrig mødt hende :thumbsupsmileyanim: ) Men hun får min buket, dagen efter vores bryllup :thumbsupsmileyanim:

Jeg har kun været til et bryllup hvor buketen blev kastede og det var i Tyskland...

Edited by Regina_lady
0

jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op med min buket. Jeg synes det vil være plat at kaste den, da der stort set kun kommer 6 ugifte piger over 18. Alle vore bedsteforældre er døde og ligeså er min mor. Men de er alle begravet eller i de ukendtes grav langt væk fra hvor vi bor og ligefrem køre land og rige rundt for at lægge den et sted, er måske lige i overkanten.

0

Jeg kastede ikke min brudebuket. Jeg havde ikke engang overvejet det. Den stod i en vase og så smuk ud i godt 14 dage efter brylluppet.

- Henriette -

SMUK REMBO BRUDEKJOLE FRA KOLLEKTIONEN 2007 SÆLGES FOR 6.000 KR. (NYPRIS 12.000). STR. 38/40. SKRIV PM FOR BILLEDER.

Edited by Zandra1977
0

Annonce ♥

Jeg lægger min buket på min fars grav, dagen efter. ( døde i 2005 )

Dog skal vi giftes i den kirke hvorfra han blev bisat, så egentlig kunne man jo godt lægge den med det samme. Men vil også gerne have buketten med på billederne...!!

- Og da feststedet ligger i samme by som kirken/graven, er det jo ikke noget problem lige at lægge den der, dagen efter, når vi kører hjem efter overnatning.

Mht. at få lavet en lille buket og kaste. Min kusine er blomsterbinder, og har engang haft butik. Og hun lavede altså tit en ´disideret kastebuket`, i mindre udgave af selve brudebuketten. Så det synes jeg sagtens man kan gøre.

0

hej

jeg kastede ikke min buket, da jeg ikke symes man kan kaste med noget man har givet mange penge for... jeg vile også gerne beholde den som minde... jeg har hængt den p åhovedet så den er tørret...

og nu hænger den pænt der og minder mig om min dejlige bryllupsdag:)

0

Der har ikke været tradition for at gøre det i min familie eller omgangskreds så jeg tror de ville havde været meget forundrede hvis jeg havde gjort det. Er nu også super glad for den smukke buket jeg fik i min mand. Den ligger nu i tørret tilstand i en"skoæske" hvor man kan kigge ind af et lille "vindue" :griner:-

Knus fra

ViTo

0

jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal stille op med min buket. Jeg synes det vil være plat at kaste den, da der stort set kun kommer 6 ugifte piger over 18. Alle vore bedsteforældre er døde og ligeså er min mor. Men de er alle begravet eller i de ukendtes grav langt væk fra hvor vi bor og ligefrem køre land og rige rundt for at lægge den et sted, er måske lige i overkanten.

Måske du bare kan tage den med hjem og nyde den i dagene efter bryllupet. Det tror jeg at jeg gør.

Louise

0

Annonce ♥

Det eneste jeg har hørt er at man ikke må sætte brydebuketten i vand bagefter - det skulle eftersigende betyde uheld....men så igen, hvor mange ting er der ikke i forbindelse med et bryllup, som betyder uheld...

Jeg tror at jeg kaster min buket...strategisk...således at min gifteklare veninde griber den

0

Jeg kastede ikke min buket, men valgte i stedet at få den tørret og sat i en ramme med buet glas hos en glarmester. Den er stadig mægtig flot efter 3 år, selv om farverne ændre sig lidt ved tørringen.

Jeg har ikke selv oplevet, at se nogen kaste buketten - men synes, at du skal gøre, hvad du har lyst til.

Rigtig god fornøjelse

Lykkeligt gift og stadig afhængig af bryllupsklar :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsner

Ulla

0

Hejsa...

Jeg blev gift i juni 2007 og kastede min buket.. Havde, heldigvis, ingen gravsted at lægge den på og havde egentlig altid gået med den drøm om at skulle kaste sin buket :td:

Jeg havde så, inden jeg kastede den, taget et par blomster ud og stilt i noget vand, som jeg tørrede og pressede. Fik også taget en masse billeder af den, så vi har mindet om den. Kan godt anbefale dig at kaste den, det var rigtig sjovt... Gjorde det lige inden vi kørte fra festen.

Vi er de første der er blevet gift i vores omgangskreds og tror det bliver en lille tradition at kaste den nu :thumbsupsmileyanim:

Men gør det du synes vil være bedst for dig, vælg med hjertet -HAHA-

Mvh. Sabina Kærgaard

0