FruSteiness

Kaster i jeres brudebuket?

62 indlæg i dette emne

hej..

jeg har lidt den holdning at jeg gerne vil gemme den et stykke tid, jeg synes det er lidt underligt at manden skal ud og købe en buket, og selv være med til at vælge farver, mm. og så kaster man den bare væk og man ved ikke om den går i stykker eller noget i den retning. jeg kaster den ikke...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej.

Ved ikke om jeg vil kaste min buket, det er ikke rigtigt noget vi gør i min familie. Da mine forældre blev gift for 25 år siden lagde min mor hendes buket på hendes fars grav, hvilket var en smuk ide. Men kan ikke rigtig se hvorfor jeg skulle gøre det, begge mine forældre lever og det gør kærestens også og har aldrig kendt min morfar eller min farmor som er døde. Så tror at jeg hænger min brudebuket op og lader den tørre og så evt. lægger den i en æske som en anden i forummet har gjort. Måske vil jeg få lavet en lille ekstra kastebuket, men ved det ikke, der kommer 6 ugifte piger og 2 af dem er 16 og 17.

Men gør hvad du selv føler for, hvis du synes det er en sjovt at kaste buketten så gør det.

0

Del dette indlæg

Hejsa!

Jeg kaster ikke min buket, for den havde jeg en plan om at skulle enten lade tørre eller lægge den på min mors grav.

Jeg synes du skal gøre hvad du føler dig bedst tilpas med ikke bare følge alt hvad der hedder traditioner. Jeg ved i hvert fald at til mit bryllup kommer jeg nok til at bryde de første 5 traditioner, men kun fordi de ikke ligger til mig og min person.

Mvh Marie

0

Del dette indlæg

Der er mange meninger om dette emne....

Jeg hører til den gruppe der ikke vil kaste min buket.

Min mormor er desværre højst sandsynligt ikke i live den dag, men jeg bryder mig heller ikke om at lægge hele buketten på hendes grav, selv om det er en smuk tradition.

Jeg forestiller mig at lægge en enkelt blomst på hendes grav, og få resten af buketten tørret og sat i en ramme med buet glas.

Jeg vil i´øvrigt heller ikke have at folk river mit slør i stykker, hvad synes i andre om det?

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HEJ DERUDE!!!!!

JEG BLEV FRU RAUN RØJLUND D. 25/8-07, DET VAR EN FANTASTISK DAG.JEG KASTEDE IKKE MIN BRUDEBUKET, MEN HAVDE KØBT EN ANDEN BUKET DER BLEV KASTET TIL SINGEL PIGERNE OG JEG HAVDE OGSÅ KØBT ET EKSTRA STRØMPEBÅND SOM MIN MAND KASTEDE TIL DE UGIFTE HERRE. OG DET HELE VAR FAKTISK RET SKÆGT. SÅ DET BEHØVER HVERKEN AT VÆRE ÆRGELIGT ELLER " KLAMT ". :thumbsupsmileyanim:

HILSEN FINESMOR.

0

Del dette indlæg

Der er mange meninger om dette emne....

Jeg hører til den gruppe der ikke vil kaste min buket.

Min mormor er desværre højst sandsynligt ikke i live den dag, men jeg bryder mig heller ikke om at lægge hele buketten på hendes grav, selv om det er en smuk tradition.

Jeg forestiller mig at lægge en enkelt blomst på hendes grav, og få resten af buketten tørret og sat i en ramme med buet glas.

Jeg vil i´øvrigt heller ikke have at folk river mit slør i stykker, hvad synes i andre om det?

:td:

Jeg regner med at lave et helt enkelt slør selv med lidt hjælp fra en veninde og fra svigermor.. Og det må de såmænd godt rive i stykker, hvis de har lyst. Men hvis jeg havde arvet et eller købt et dyrt et, så ville jeg frabede mig det. Det har jeg hørt, at man bare kan gøre, når man byder velkommen, og så respekterer folk det.. Men i øvrigt synes jeg, at det er en åndssvag tradition.. :thumbsupsmileyanim:

Janne.

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg besluttede mig for at kaste min og det var simpelthen så sjovt. Alle hoppede og sprang efter den buket og min kusine greb den :cheerleader3: Nu er den hos hende i tørret udgave, så jeg kan se den, når vi er på besøg :cheerleader3:

Vi havde alt for mange gravsteder at lægge den på og jeg er ikke til tørrede ting i ramme osv., så for os var det rigtigt!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh den var svær...

Har (heldigvis) ikke en grav jeg føler jeg skal lægge min buket på, og da vi ikke holder os særlig meget til de gamle traditioner, tror jeg ikke at buket-kastning passer ind.

Men... hvis pigerne insisterer kan det godt være at jeg gør det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg snakkede lige med kæresten om det igår. Jeg er nok mest til at lægge den på en grav. Og det syntes John også var en sød tanke.

Hans morfar er død og min farmor og farfar er døde. Så næste spørgsmål var lidt hvor den skulle lægges.

John sagde straks at siden at vi holder vielsen i den kirke, hvor hans morfar ligger begravet (altså på kirkegården...ikke i kirken :bearhug: ), så synes han at vi skal køre den lange tur til Svinninge og lægge buketten på mine bedsteforældres grav. Jeg var lige ved at tude da han sagde det. Det betyder åbenbart mere for mig end jeg lige havde troet.

Jeg overvejer lidt at lave en lille kaste-buket selv, men ved det ikke helt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

NO WAY!!!! Jeg har fuld respekt for dem som gør det. MIN bliver afleveret til én som kan udstoppe den slags - ej, selvfølgelig én som kan presse og tørre sådan en buket. Efterfølgende vil jeg have lavet en ramme til den, nærmest en slags flad kasse med glas. Og så skal den op og hænge vedsiden af vores bryllupsbillede :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej alle i skønne brude..

Den dejlige søde tradition med at kaste sin brudebuket til de singlepiger der nu er med til festen, gør i det??

Jeg synes faktisk rigtig godt om ideen, specielt fordi jeg er den første i rækken alle alle mine veninder og kusiner og søskende.. Men tror bare ikke jeg har lyst til at kaste min buket.. Hvad gør jeg??

Min eneste kusine der er blevet gift inden mig hun kastede sit strømpebånd, hvilke da var meget smart, men også lidt "klamt" synes jeg, efter man har haft det på sådan en varm sommerdag..

HVAD GØR I??

:cheerleader3:

Jeg synes det er en super sød ide!. Jeg kaster HELT sikkert min. Var faktisk selv til bryllup i august, hvor jeg greb. Og ret pudsigt så skal vi giftes næste gang. (Han havde ikke friet da jeg greb den). Han friet her start februar, og sagde faktisk her den anden dag.. "nu kommer det da også tl at passe med du greb brudebuketen"..

Jeg synes det er en sød "tradition".. Og har hele tiden sagt jeg ville gøre det..

Så det holder jeg fast ved. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

HVAD GØR I??

:cheerleader3:

Hejsa ...

Tjae - der er jo mange forskellige traditioner efterhånden - ikke mindst dén tradition, at man vil have sit eget uniqe bryllup med egne tanker og idéer ..

Flere i min familie har (desværre) haft en grav at lægge buketten på efterfølgende - men den belv kastet alligevel .. dog med dén ordre, at den skulle returneres i hel stand til bruden senere på natten ..

Til mit bryllup greb min bedste veninde buketten :cheerleader3: lige inden vi kørte til overnatning allesammen. Hun gemte efterfølgende roserne og dét pynt, der nu kunne tørres - og lavede en fin dekoration af det - det var fiiin. Jeg fik også håndtages, som buketten var i .. så jeg havde lidt tilbage efterfølgende, og det var meget fint :cheerleader3:

Kh. T

0

Del dette indlæg

Jeg vil heller ikke kaste min buket.

Jeg har planlagt at bede min svigermor om at lægge den på min mands søster gravsted. Hun døde som 14 årig, og jeg har aldrig mødt hende, men for mig er det det helt rigtige at gøre. Jeg vil dog ikke snakke om det før på selve dagen... Og da vi skal flyve fra Billund næste dag, i modsatte retning af hvor vi skal overnatte, så må jeg bede dem om det, i stedet for at aflevere den selv.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer