Sandra.e

Bryllupsæsker

16 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Mener du wedding favors?

Hvis det er tilfældet, så er det en lille æske/pose hvor man så putter fx plaster, bolcher, vingummier, chokolade, panodil, blomsterfrø og alverdens andre små ting, som man synes kunne være hyggeligt at gæsterne fik. Måske også med et lille digt i, hvor alle de ting man har puttet i æsken, er omtalt.. :bestwishes:

Man plejer at stille dem på gæsternes pladser til festen..

Det gode ved æskerne, er, at de også kan bruges til bordkort.. :griner:-

Redigeret af KatrineK
0

Del dette indlæg

Hejsa og velkommen til

Jeg laver mini æsker som kommer til at stå i kirken med ris i.

Det var også meningen at jeg ville lave æsker som bordkort men som kompromi med min kæreste er vi blevet enige om at droppe det og så lave hæfter med forskellige informationer i. Disse kommer også til at fungere som bordkort.

Her er et billede af mine små æsker, dog kun som prototype

post-30874-1202482238.jpg

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til.

Vi bruger æsker som bordkort og kommer sukkermandler i.

post-23625-1202501414.jpg

Af sukkermandler kommer vi 5 i til hver gæst. De symboliserer frugtbarhed, rigdom, lykke, et godt heldbred og et langt liv.

Det søde sukkerlag og mandlens bitterhed repræsenterer begge sider af ægteskabet.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist en amerikansk tradition der har vundet indpas her i dk - at man giver gæsterne en lille ting med hjem så de kan mindes festen - tror ikke der ligger en dybere betydning bag :bearhug:

vi skal også ha æsker - med blomsterfrø, M&M´s ( for det er vi ), et balkort og en mini blyant til at skrive på det med :bearhug: så vi putter ikke " de traditionelle" ting i :bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej og velkommen til.

Vi bruger æsker som bordkort og kommer sukkermandler i.

post-23625-1202501414.jpg

Af sukkermandler kommer vi 5 i til hver gæst. De symboliserer frugtbarhed, rigdom, lykke, et godt heldbred og et langt liv.

Det søde sukkerlag og mandlens bitterhed repræsenterer begge sider af ægteskabet.

Hold da fast det er gennemtænkt. JEg har overvejet at lægge 5 sukkermandler i hvidt tyl, men det var nu mest for pynten og fordi de smager godt:)

Skriver du det symbolske nogle steder ellers kan jeg da forestille mig at der er mange der ikke ved hvad de betyder.

Louise

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er faktisk ikke nogen amerikansk traditon, selvom de tror det.. det stammer fra europa, kan ikke lige huske om det var italien, eller hvilke land.. Men derefter har USA taget den tradition og gjort den MEGET stor derfor synes man det er en amerikansk tradition.. (læste det på vej hjem i toget forleden i mit nye indkøbte bryllupsmagasin for år 2008)

Oprindeligt var det bare brugt at det skulle være sukker i disse favours da det man så kunen se hvor rig man var, men da det blev billigere og alle havde råd til det kom det senere med mandlen i.. for så som pernille skriver at symbolisere det søde og det bitre ved ægteskab.. Jeg synes bare det er MØG dyrt de sukker mandler.. Så enten bliver det de der mint/choko eller hjemmelavede brændte mandler..

Mine bliver ikke puttede i boks, men pakkede ind i tyl og så ned i vores champagneglas som så også fungere som bordkort..

0

Del dette indlæg

hej :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Jeg har lige købt 60 små kurve der skal fyldes med 1 dufteprøve fra matas(nåede at lave en aftale med min egen matas forretning inden de meldte ud omkring at de ikke længere vil give prøverne når kunderne spurgte efter dem) 1 potion kærligheds the( kan fåes i søsterne grene utrolig lækker the med små sukkerhjerter i. Og 2 stk hjemmelavet chokolade som gemalen laver.

I marrokko har de altid haft den tradition at man skal give gæsterne en lille gave med sig så de ikke giver en ''onde øjne'' på dagen og resten af livet ikke bliver fyldt med ulykker...( det vil alle jo gerne undvære :cheerleader3:

Jeg har bare taget den til mig fordi at jeg synes det er så hyggeligt at alle skal havde gaver.

håber du kan bruge det

Imane :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej

jeg laver også nogle meget søde æsker til dagen...

jeg fandt på et tidspunkt disse digte:

øI denne æske har vi puttet lidt af hvert

At huske alting kan jo være svært

Plaster til de nye sko

Haribo den er altid go´

Tandstik holder tanden sund

En mintpastil giver frisk mund

Lommetørklæder hvis du får brug for dem

Panodil - så lørdagen ikke føles så slem

Et blomsterfrø I kan sætte i jord

Så minder om i dag altid hos jer bor ø

I denne pose har vi puttet lidt af hvert,

at huske alting kan jo være svært-

Lommetørklæde hvis du fælder en tåre

- tænk hvis dansene bliver hårde.

Et plaster til de nye sko,

og Haribo - der er altid go'!

Tandstik holder tanden sund,

og tyggegummi gi'r en dejlig frisk mund.

Lidt chokolade til den søde tand,

stjæl nu ikke fra din sidemand.

Lidt ris må kun kastes i den grønne have.

Tag et foto - og put nu mad i din mave!

måske kan de bruges.

mange knus

0

Del dette indlæg

Til alle der bor i Århus eller omegn:

I bazar vest kan man købe sukkermandler meget billigt i forhold til andre steder, de er blå, hvid og lyserøde.

mener jeg gav 40-50 kr for et kilo og det var altså mange og uhm hvor de smager godt :thumbsupsmileyanim:

Hej Milla,

nu bor jeg i Australien, men vores bryllup skal holdes i Dk paa Sjaelland, men taenkte hvis de sukkermandler er virkelige billige om du kan koebe nogle til mig i blaa og jeg kan overfoere penge til dig??

VI bliver ca. 90 personer og regner os med at putte plaster og panodil og chokolade i vores lille aeske, saa hvor mange kg tror du jeg skal regne med HVIS DU VIL KOEBE DEM?

Knus Mia

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer