Purebeauty

Bryllup med baby på højst 7 mdr

16 indlæg i dette emne

Hej Piger,

Nu ser det ud til min tids horisont vælter lidt...

Sandheden er den at c og jeg er i fertilitets behandling, og vi bliver bare ved og ved med at møde en høj bred mur, med stasibetjente udstationeret..

Nu vil vi altså hvis vores næste forsøg lykkes stå med et barn i januar, og dermed er maj brylluppet helt og aldeles udelukket!! Men hvordan med august, ville I turde satse på det?

Og hvad nu hvis der går længere tid endnu, hvor gammel synes I barnet bør være mindst... det er jo min dag og da jeg ingen erfaring har med babyer, aner jeg ikke hvornår jeg kan få lov at nyde dagen.... synes I vi bør vente til maj 2010? Damn.. bare at skrive tallene gør at det virker som meget meget langt ude i fremtiden ;)

:thumbsupsmileyanim: Kom med jeres meninger!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke selv børn, og kan godt følge med dig på grund af din behandling, er selv i samme situation, men jeg når ikke at føde inden mit bryllup, når højst at være i 5 mdr.

Personligt synes jeg jo ikke børn høre sig hjemme til bryllupper, især ikke i den størrelse. Men hvis det ikke kan være anderledes, ville jeg nok vælge at barnet burde være så gammel, at det kan klare at være adskilt fra sine forældre (dog stadig være med il festen), men evt blive passet af en god veninde med skiftning og flaske. Dette er bare mit bud, men ved slet ikke om det er en mulighed for jer.

Jeg kan godt forstå at du bliver helt trist over at skulle udsætte brylluppet, også i så lang tid. :blink: ØV ØV

men uanset hvad for du lige en masse af de her :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::blink::blink: Og husk at det du mindst har brug for i en behandling er stress, selv om du ikke lige føler det, ligger den altså et eller andet sted, hvilket jeg har måtte sande....

0

Del dette indlæg

Selvfølgelig kan du have en baby på 7 mdr med til dit bryllup.... Jeg har ikke helt forstået konceptet med at børn nærmest har "adgang forbudt" ved et bryllup, men sådan er vi jo så forskellige. Tilgengæld må man jo så sørge for at der er forskellige aktiviteter for børnene under middagen og talerne fx i et andet rum, så det ikke bliver for træls for dem at skulle sidde stille. Med hensyn til dit eget lille barn er der to muligheder som jeg ser det. Du kan enten vælge at få dit barn passet ude af en dit barn er trygt ved. Når det er 7 mdr kan det sagtens ernæres også selvom det normalt bliver ammet, hvis det gør det. Man kan jo bare malke ud inden og give det på flaske sammen med anden føde. Barnet tager ikke skade af at være uden sine forældre selvom det ikke er ældre, når det ikke er for længere tid. Eller du kan også vælge at tage barnet med så det er i nærheden af jer. Du kan så, sørge for at have en til at tage sig af det, når det ikke lige sover. Så du/I ikke hele tiden skal være opmærksom på barnets behov.

Held og lykke med det hele.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil helt klart sige GO FOR IT.. Jeg vil aldrig udsætte mit bryllup pga et barn.. Jeg er af den holdning at jeg synes børn høre med til bryllup, og et 7mdr barn sagtens kan være med til festen, men ville nok også vælge at give barnet flaske og evt. aftale med en af de tager sig af barnet det meste af aften.. eller ansæt en til det hvis du ikke vil spørge en af gæsterne.. Mon ikk en af jeres mødre ville hellere end gerne vil tage sig af deres barnebarn i løbet af aften.. Der findes altid en løsning, og synes det ville være syndt at rykke jeres bryllup, gør det når i har lyst og tag "problemmet" når det kommer.. man finder altid en måde.. Vi snakekde også om at rykek os fordi vi bare INGEN penge har, meeeen vi lod være af den grund, hvem siger vi har mange flere penge til den tid.. og indtil vodere klare vi os da med lav budget...

0

Del dette indlæg

Efter lange fertilitetsbehandlinger er det jo helt fantastisk at stå med guldklumpen. For mit vedkommende må jeg sige, at jeg ville gennemføre den store dag. Min ex-mand og jeg blev gift på vores yngste datters dåbsdag (hun var 4mdr) og det gik uden problemer.

Jeg tror det er nemmere jo yngre barnet er. Lyt til hvad du har lyst til. Et barn på 7 mdr kan sagtens hentes og/el passes af andre. Når de når kravlealderen er de lidt sværere at holde styr på. Det vigtigste er jo at i får dagen som i gerne vil. Så kan i se tilbage uden at ærge jer over noget i ville have gjort om. Barnet lider i hvert fald ingen last af at blive passet af andre....

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Problemer er kun så store som man selv gør dem til... :cheerleader3:

Jeg har en datter på 22 mdr og en søn på 5 mdr.. Hvis vi skulle holde bryllup om to mdr. ville jeg vælge, at have dem med i kirke og til receptionen.. Derefter ville jeg finde en der kunne passe dem og som jeg var helt tryg ved.. Udelukkende af den grund, at kl. 19.30 er de begge trætte og putteklar og vil ikke have noget ud af at være med til festen.. Samtidig kan jeg forestille mig, at der sker rigtig meget for sådan nogle små størrelse hele dagen, så de allerede er godt trætte når kl. er 18.30..

Men igen, børn er forskellige og nogle er først trætte senere.. så er løsningen måske anderledes..

En af grundende til, at vi venter til maj næste år, er at vi med god samvittighed kan tage en forlænget weekend et eller andet sted hen.. Bare os to.. Og ihhhhh ååhhhh hvor jeg glæder mig.. bare det at kunne sove til vi vågner og ligge lidt i ske om morgenen... :thumbsupsmileyanim:

Kram kram

0

Del dette indlæg

Vi har selv en datter, der til vores bryllup er ca. 8 måneder. Jeg regner med - uanset hvordan det går - at stoppe med at amme senest et par uger før, så jeg ikke skal amme til mit bryllup, og så skal begge vores døtre (vi har også en på 3 år) passes hele dagen. De kommer med i kirke og så ikke mere. Jeg kan bare ikke se mig selv sidde i en brudekjole med spændte bryster eller at skulle gå fra min egen bryllupsfest i 20 minutter for at amme el. lign. Så sådan bliver det; og jeg er ikke spor nervøs for at få den bette passet.

Du skal selvfølgelig gøre lige, hvad du føler for, men efter min mening kan I sagtens holde fast ved brylluppet. Så kan du vælge at gøre som mig, eller hvis du ikke har noget imod at amme til dit bryllup, kan du jo også gøre det. Så kan du jo alliere dig med en veninde eller noget, der ellers kan tage sig af barnet, hvis du gerne vil have lidt "brudetid" uden bebs..

Janne.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil helt klart sige GO FOR IT.. Jeg vil aldrig udsætte mit bryllup pga et barn.. Jeg er af den holdning at jeg synes børn høre med til bryllup, og et 7mdr barn sagtens kan være med til festen, men ville nok også vælge at give barnet flaske og evt. aftale med en af de tager sig af barnet det meste af aften.. eller ansæt en til det hvis du ikke vil spørge en af gæsterne.. Mon ikk en af jeres mødre ville hellere end gerne vil tage sig af deres barnebarn i løbet af aften.. Der findes altid en løsning, og synes det ville være syndt at rykke jeres bryllup, gør det når i har lyst og tag "problemmet" når det kommer.. man finder altid en måde.. Vi snakekde også om at rykek os fordi vi bare INGEN penge har, meeeen vi lod være af den grund, hvem siger vi har mange flere penge til den tid.. og indtil vodere klare vi os da med lav budget...

Helt enig, og du vil bestemt ikke være den eneste brud i år som er i samme situation. hvorvidt man skal holde en fest med børn eller ej er en personlig smag, men man kan lige så godt slå fast at man næppe kommer udenom at der er 2-3 barnevogne ved festen. Medmindre man da vil undvære de pågældende forældre ved festen, og det er ikke noget man bemærker overhovedet. Naturligvis vil der nåt det er brudeparrets baby være en vis interesse for babyen, men det vil en nybagt mor/far næppe have noget imod. Uanset om din baby/barn så måtte være 1 år ældre hvis I udskød festen ville du næppe have det godt med at få passet barnet under festen, men konstant tænke på hvordan det gik, ringe etc. Så go for it.

0

Del dette indlæg

Jeg har en søn der er født i januar, og vi blev gift i maj samme år - og vi havde en helt fantastisk fest!! Vi slog bryllup og barnedåb sammen, og havde hyret en barnepige til at være på vores værelse med vores søn under festen - en super løsning! Jeg var oppe og kigge til dem en enkelt gang, og havde i ugerne op til festen malket ud så han kunne få flaske. Jeg vil faktisk sige, at jeg tror det er nemmere med en baby på 4 mdr. end med en baby på 7 mdr. som er mere bevidst om hvor Mor og Far er... Men, i hvert fald, det kan sagtens lade sig gøre!

0

Del dette indlæg

Vi har plamlagt bryllup og barnedåb sammen, jeg skal føde i april og vi skal giftes d. 12/7 vores lille pige vil være en ca 3 måneder. Vi har allerede nu aftale med min søster som skal bære og min mor om at de gerne vil tage sig bette pigen, og har så også planer om at malke ud, desuden har vi da også planer om at sove alene uden baby.... men det er også det , så gemmer vi blot bryluos dagende til et senere tidspunkt. ingen af os forventer at det bliver noget problem da vi er klar over at det blot kræver den lille er van til at være i nærheden af min søster og mor. desuden vil hun være van til at flaske i ny og næ grundet mine eksamner. Altså vil jeg også bare sig, go for det det kan sagtens lade sig gøre, og ellers så læs lige lidt på forummet bå Netdoktor.dk -babyklub her er masse som fortæller om hvordan di tidligt har fået passet deres små guld klumper...

Håber i bliver enige om enløsning i er tilfredse med. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du have en baby på 7 mdr med til dit bryllup.... Jeg har ikke helt forstået konceptet med at børn nærmest har "adgang forbudt" ved et bryllup, men sådan er vi jo så forskellige. Tilgengæld må man jo så sørge for at der er forskellige aktiviteter for børnene under middagen og talerne fx i et andet rum, så det ikke bliver for træls for dem at skulle sidde stille. Med hensyn til dit eget lille barn er der to muligheder som jeg ser det. Du kan enten vælge at få dit barn passet ude af en dit barn er trygt ved. Når det er 7 mdr kan det sagtens ernæres også selvom det normalt bliver ammet, hvis det gør det. Man kan jo bare malke ud inden og give det på flaske sammen med anden føde. Barnet tager ikke skade af at være uden sine forældre selvom det ikke er ældre, når det ikke er for længere tid. Eller du kan også vælge at tage barnet med så det er i nærheden af jer. Du kan så, sørge for at have en til at tage sig af det, når det ikke lige sover. Så du/I ikke hele tiden skal være opmærksom på barnets behov.

Held og lykke med det hele.

Jeg er meget enig i det skrevne :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

altså nu har jeg 3 børn og har været heldig fra naturens side...

men kunne jeg vælge ville jeg klart holde bryllup før jeg havde børn at tænke på... synes godt nok det her er lidt stressende at få tid til....

og ikke mindst selve festen... og der vil min den yngste dog være godt 2 år... men med en baby - ville jeg ike føle det var "min" fest....

Men i skal gøre som i vil :cheerleader3:

Jeg ville nok bare holde bryllup før baby ;)

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg

Hej smukke :hug:

Jeg "shopper" stadig herovre lidt, så måtte jo lige give mit besyv med :loveboard:

Vi stod i samme situation, da vi skulle giftes. Der var jo en reel mulighed for at jeg blev gravid eller havde født når nu p-pillen var smidt, og jeg var meget i tvivl om det stadig ville være et rigtig bryllup, hvis jeg enten havde mave på eller skulle amme. Vi endte med at blive enige om bare at gøre det alligevel, hvis jeg skulle have født inden, jamen så måtte vi jo bare have en barnepige med til festen, hvis barnet stadig skulle ammes. Hvis jeg havde mave på, jamen så måtte jeg jo bare finde det smukkeste brudekjole til en gravid brud, det var mit eneste krav, jeg ville stadig føle mig som en brud :bearhug:

Hvis I vælger at udskyde brylluppet, og det ikke lykkedes næste gang, hvad så, skal I så rykke det igen? I er tidligt nok ude, til at hvis du bliver gravid, og tilfældigvis får termin på jeres bryllupsdag eller ugerne op til, så kan I nå og rykke det. Så jeg ville simpelt hen holde fast i den oprindelige dato :)

Jeres bryllup bliver helt sikkert et drømmebryllup ligegyldigt betingelserne, og et bryllup med jeres drømmebarn, kan umulig være andet end et drømmebryllup :)

0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres svar, som I nok har regnet ud har jeg tænkt rigtig meget over det!

Og jeg tror at jeg vælger at beholde dagen, og så satse på vi snart har held med storken. At få barnet passet bliver intet problem, har masser der gerne stiller op som barnepige, og som I selv nævner det, ja så vil bedstemødrene nok også hellere end gerne give en hånd med. Er sikker på dagen nok skal blive min alligevel.

Og et eller andet sted er det jo svært at forestille sig man kan føle sig berøvet at sit drømmebarn, så tak for jeres svar, det har virkelig overbevist mig om, at det nok skal gå alligevel!

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer