Brendholdt

Ditte og Anders skal giftes 16. august 2008

312 indlæg i dette emne

Så er det vores tur til at komme igang med en planlægningstråd.

Jeg har været herinde i lang tid og fuldt med i alle jer andres tråde, så jeg er ikke så ny, men nu vil jeg også have min egen.

Lidt om os:

Min kæreste Anders er 26 år og er fuldmægtig i et forsikringsselskab, og jeg, Ditte, er 23 og læser kandidat i Musikvidenskab på København Universitet, og i min fritid er jeg studentermedhjælper i Kunststyrelsen og kirkesanger. Derudover synger jeg i Kammerkoret Camerata i Kbh. Vi har boet i København i ca. 5 år og er rigtig glade for det, men oprindeligt er vi begge fra Holbæk, hvor vi også har familie og venner.

Egentlig har vi kendt hinanden fra Anders var 10 og jeg 8 år, da vi begge spillede klarinet i Holbæk Garden. Tiden gik, vi blev teenagere og ældre, og på en sommertur med garden til England i 2000 fandt vi ud af, efter at have siddet ved siden af hinanden i et års tid, at vi havde en fantastisk kemi sammen. Resten af sommerferien var skøn med flirten og stigende følelser for hinanden. Garden startede igen, og 3 uger inde i min i 1.g og Anders' 3.g blev vi kærester - den 19. august 2000. Jeg var knap 16 og Anders 18.

Vi har nu været sammen i 7½ år, 3 dage efter vores bryllup er det 8 år, og vi har det stadig fantastisk sammen. Idet vi faktisk er blevet voksne sammen som kærester, kender vi hinanden til det yderste, og vi er nu sikre på, at vi skal være sammen altid.

Vi, og især jeg, har hørt fra mange især veninder igennem årene, om at det ikke er tidligt at blive kærester og så skulle giftes nu i så "ung en alder". Jeg har jo selvfølgelig ikke erfaringer med andre kærester end Anders, men vi er åbenbart et af de heldige par, hvor det skal være os hele vejen. Så vi synes faktisk, at det er virkelig fedt, at vi fandt hinanden så tidligt. Nogle lykkes det for - og vi er nogle af dem :cheerleader3:

Frieriet:

Faktisk blev vi "ungdomsforlovet" 1. juledag 2002, hvor vi havde købt et sødt par sølvringe, som vi stadig har på. Og fredag den 28. september 2007 friede Anders så rigtig til mig. Forberedelserne var på den helt traditionelle måde, hvor han selvfølgelig spurgte min far om min hånd. Min far var og er så stolt, og mine forældre ser Anders som den perfekte svigersøn til dem og mand til mig. Præcis det samme er det med hans forældre, som også er utrolig glade.

Anders og jeg havde i stykke tid talt om, at vi gerne ville giftes i sensommeren 2008, og vi følte, at nu var vi parate til at tage det store skridt. Så jeg gik og ventede på at han ville fri - dog uden at tænke for meget på det, da jeg gerne ville overraskes fuldstændig. Og det blev jeg.

Anders havde taget en fridag fredag d. 28/9, hvor vi troede, at vi skulle i Operaen, men det blev desværre aflyst, så vi ville tage en hyggedag i Hillerød. Vi hyggede i centret og pludselig ringer Anders' chef og spørger ham, om han ikke kan komme forbi det fine Admiral Hotel, som ligger inde ved Amalienborg, da nogle medarbejdere fra Jylland skulle tale med Anders om en af hans sager fra arbejdet. Det var han ikke meget for, da han jo havde en fridag, men vi blev enige om, at det var ok, for vi skulle alligevel til Holbæk om aftenen til mine forældre. Så vi kørte mod Kbh og var ved hotellet kl. 16.

Først skulle jeg bare blive siddende i bilen, men det ville også være kedeligt, og jeg ville gerne se det fine hotel med fine mennersker, så jeg gik med ind. Anders gik over til receptionen, mens jeg kiggede på nogle postkort og lagde ikke mærke til, hvad Anders lavede. Han kommer hen til mig og siger, at de medarbejdere han skulle møde, sad opppe på et af hotelværelserne, så han skulle gå derop, og jeg kunne bare gå med. Ind i den flotte elevator, ned af den flotte gang på øverste etage med fine skibe i glasmontre og det hele. Jeg tænker, at hvis jeg ikke må høre hvad de taler om, kan jeg bare kigge lidt på gangen og skibene - total naiv!

Anders banker på til værelset, og der er ingen der svarer. Han åbner døren med et magnetkort - det tænker jeg ikke videre over, jeg holder mig i baggrunden, da det jo ikke er mig, det handler om. Døren går op, og der er mørkt og tomt. Det første jeg ser er, at der går en trappe op til 1. salen og tænker, at de nok sidder deroppe - igen total naiv! Anders sætter kortet i en holder, hvorefter al lyset tænder - også tv'et. Jeg opdager ingen ting, og står bare forvirret og forfjamset over, at der ikke er nogle mænd. Anders kigger på tv'et og derefter på mig og siger: "Det var da mærkeligt......det var da mærkeligt, der står 'velkommen hr og fru Thiesen' på skærmen". Jeg bliver total mundlam, og ved ikke rigtig, hvad jeg skal tro og tænke. Anders kigger lumsk og sødt på mig for at se, om jeg snart har fattet, og lige så stille går det om for mig, at jeg pludselig er havnet i mit eget frieri, uden at have haft en eneste mistanke. Jeg begynder selvfølgelig at stortude fuldstændig af bar overraskelse, overvældelse og glæde. Anders ligger sig på knæ, tager æsken med den skønneste ring frem og stiller de magiske ord: "Vil du gifte dig med mig?" Jeg svarer selvfølgelig tårevædet "JA", og vi krammer, græder og kysser :balloon:

Det var så fantastisk en oplevelse, og jeg fik fuldstændig revet guldtæppet væk under mig. Jeg er stadig så dybt imponeret over, at han havde arrangeret det hele, uden jeg havde opdaget noget. Det var selvfølgelig ikke chefen, der havde ringet til Anders, og der var ingen medarbejdere fra Jylland, som han skulle møde.

Nåh, det viste sig så, at han havde smuglet en flaske champagne med og havde pakket en taske. Vi havde dette her store 2-etagers hotelværelse, skulle til super lækker 3-retters gourmetmiddag, overnatning og skøn brunch næste dag. Det var en fantastisk og meget romantisk oplevelse, og det er noget vi aldrig vil glemme.

Puha, det blev en længere smørre, men jeg elsker at fortælle den historie. Så nu skal vi så giftes lørdag den 16. august 2008 - om allerede et halvt år. Vi glæder os helt vildt og er også kommet et godt stykke med bryllupsplanlægningen.

I skal da også lige have et billede af os fra vores sommerferie i Bulgarien sidste år:

post-29775-1203285907.jpg

Nu skal jeg så have lavet en liste over, hvad vi har på plads, og hvad vi mangler, men det kommer senere. Glæder mig til at få inspiration fra jer og få hilsner.

Kh Ditte

Redigeret af Brendholdt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih hvor en dejlig frierberetning, det er skønt at læse fra morgenstunden.

Velkommen til :cheerleader3:

Jeg glæder mig til at følge med i din planlægning :balloon:

Kig endelig forbi min efterhånden meget laaange planlægning for inspiration - det er så hyggeligt med besøg ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til, Ditte! :cheerleader3::biggrin:

:cheerleader3:

Det lyder som et rigtigt dejligt frieri og jeg kan sagtens følge dig... Mark og jeg er vokset op sammen som naboer, og har badet i badebassin sammen da vi var små :cheerleader3:

Vi gifter os den dag, vi har været kærester i 7 år :balloon:

Jeg glæder mig til at følge jeres bryllupsplanlægning :cheerleader3:

Kærligst Malene :bearhug:

Redigeret af FynboBredahl
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så skriver jeg lige tilbage i din tråd :bearhug:

TILLYKKE med din tråd og glæd dig til, at lægge ALT det ind du lyster..

Jeg har ikke været på BK særlig længe, men hold da op!, hvor er det vanedannende :bearhug:

Nu kan vi jo følges ad til det bliver august! Uha jeg synes, at der er længe til - og så alligevel... Når jeg sidder og kigger på alle mine tjeklister og gøremål, så er der nu nok ikke for lidt tid alligevel!!!!

Glæder mig til at se, hvad du finder på:

Kh Trine

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåh, nu må jeg nok hellere komme videre med vores liste over hvad vi har styr på, hvad der er i gang, og hvad der helt mangler.

Er klaret

Er vi i gang med

Det må vente

Dato: 16. august 2008.

Kirke: Tuse Kirke, Holbæk.

Vielsestidspunkt: 13.00

Gæsteliste: Den er nu på plads til festen - og stort set også til receptionen.

Invitationer: De blev sendt ud den 9. maj. Rigtig dejligt at blive færdig.

Save the date magneter

Budget

Forlover: Gommens bedste ven. (Forlover og brudepige er kærester, og det er pga os :rolleyes: )

Brudepige: Brudens bedste veninde.

Toastmaster: Gommens bror og svigerinde.

Reception: Min mors arbejdsplads - advokatfirma i Holbæk. Kl. 14-16.

Forkost Buffet: Sonne Catering, menu ikke fastlagt.

Bryllupskage: Den laver svigermor - Vi er igang med at snakke om smag og pynt. Stativ er bestilt.

Fotograf: Min halvstorebror er grafisk designer, og tager skønne billeder, så det klarer han.

Feststed: Farmen, Maglesø tæt ved Holbæk - det smukkeste område.

Menu: Kok er fundet. Vi skal snart have møde med ham den 10. maj.

Serveringspersonale

Drikkevarer: Købes nok i Tyskland.

Overnatning:: Folk kan blive sovende på stedet, svigerfar fikser senge fra Hjemmeværnet.

Pianist: Han kan godt spille den aften. Bekendt fra konservatoriet. Vi skal også have møde med ham.

DJ til festen: Vi har booket Avalance Entertainment.

Ringe: De er så smukke. Kan hentes til juni.

Kjole til bruden: Min smukke Couture Lotus kjole fra HOB.

Sko

Undertøj: Nu har jeg fået købt mit lækre undertøj fra Change.

Strømpebånd

Hår + prøve: Jeg fik en rigtig god pris af frisøren i Holbæk. Gammel bekendt.

Make up + prøve: Det klares sammen med håret.

Negle: Jeg vil gerne have fransk manicure på mine egne lange negle. Det bliver nok også i Holbæk.

Tøj til gommen

Sko og diverse til gommen

Brudebuket: Det står Anders for.

Gæstebog: Bogen fra Calligraphen var ikke perfekt, så har nu købt og lavet en rigtig flot en.

Kirkehæfter

Ønskeliste: Den er igang med at blive fyldt ud.

Bryllupsrejse: HURRA! Vi skal til Mauritius. 16 dage/14 nætter.

Farvetema: Mocca, gylden/guld, cream osv.

Transport: Fra kirken må vi ikke blande os i. Fra receptionen til festen pynter vi nok vores lille frække C3.

Dekorationer: Vi har købt lys og spejle til bordene.

Bordplan

Brunch til søndag morgen

Morgengave

Gaver til brudepige, forlover og hjælpere

Vi har da efterhånden styr på en del ting af de store ting, så det er beroligende. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af Brendholdt
0

Del dette indlæg

Tuse Kirke

Tuse Kirke er meget berømt for sine flotte og specielle kalkmalerier, og så er det en rigtig hyggelig landsbykirke. Anders er konfirmeret og kender præsten beder end i min konfirmationskirke, og så er der plads til flere mennesker, så derfor valgte vi denne kirke. Den ligger i udkanten af Holbæk.

Lige nogle billeder af kirken, gulvet og alteret:

post-29775-1204389216.jpg post-29775-1204389572.jpg post-29775-1204389856.jpg

Er der forøvrigt nogen af tøserne derude, der kan lave stregtegning af billedet af hele kirken?

Redigeret af Brendholdt
0

Del dette indlæg

Det er en rigtig hyggelig kirke, du skal giftes i, den blev min søster også gift i. Har du købt kjolen - for så vil vi altså se et billede eller.... 5!

Ih det lyder dejligt. Er din familie også fra omegnen?

Ja, jeg var i HOB i går, og det var en fantastisk oplevelse :thumbsupsmileyanim: Og jeg fandt min kjole!!!! Billeder kommer helt klart. Skal lige have overbevist kæresten helt, for han er så hunderad for at se billed af den, og han kigger nogen gange med her.

Redigeret af Brendholdt
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en rigtig hyggelig kirke, du skal giftes i, den blev min søster også gift i. Har du købt kjolen - for så vil vi altså se et billede eller.... 5!

Ih det lyder dejligt. Er din familie også fra omegnen?

Min fars familie stammer fra Tuse Næs, men er nu flyttet derfra. Mine oldeforældre, farfar og onkel er begravet deroppe. Min farfar blev begravet for 2 år siden af en pragtfuld mandlig præst, mon det er ham der skal vie jer?

Ja, jeg var i HOB i går, og det var en fantastisk oplevelse :cheerleader3: Og jeg fandt min kjole!!!! Billeder kommer helt klart. Skal lige have overbevist kæresten helt, for han er så hunderad for at se billed af den, og han kigger nogen gange med her.

Du kan lægge billedet af kjolen ind et døgns tid og så slette indlægget igen - vi er meget nysgerrige herinde!

0

Del dette indlæg

Save The Date magneter

Så skal I da også lige se vores STD magneter. Alle der skal med til festen om aftenen, har fået en til køleskabet. Er de ikke fine?

Min halvstorebror er grafisk designer, så det er ham, der er kommet med idéen og har lavet dem.

Hurra for hjælp i familien :cheerleader3:

Her er de:

post-29775-1204462170.jpg

0

Del dette indlæg

Meget meget flot kirke. Både udefra og indefra.

Og et forsinket velkommen hertil. I er jo allerede godt i gang.

Rigtig søde STD og skønt at kende en, der kunne lave dem.

Håber du får overtalt Anders, så vi kan se et billede af kjolen, evt. bare for et døgn eller to. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej hej :griner:-

Vil også lige sige et forsinket velkommen.

Glæder mig til at følge din planlægning!

Hvor var det et sødt frieri han havde fået stillet på benene :cheerleader3::rolleyes:

Kan godt forstå du blev helt overvældet!

Jeg vil også virkelig gerne se kjolen - elsker kjolebilleder :griner:-

Måske kan du, som de andre foreslår, nøjes med at sætte billedet ind i et par døgn!?!

0

Del dette indlæg

Hov her har jeg vist ikke været før :rolleyes:

Først lige et velkommen til - og tillykke med frieriet :griner:-

Det er nogle rigtig flotte magneter, dem skal folk nok blive begejstret for. Det er sjovt når man kommer rundt og besøger folk, så hænger man der på køleskabet. Det har vi hygget os meget med :griner:-

Håber du får lagt et billede ind - vi eeeeelsker billeder :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tak piger, hvor er I søde. Dejligt med hilsner.

Jeg ligger billederne ind af mig om min kjole enten senere eller i morgen. Kæresten har sagt, at det er ok. Jeg må bare advare ham, hvis han nærmer sig siden med billederne. Han kigger alligevel aldrig med uden at jeg fører an :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Tak piger, hvor er I søde. Dejligt med hilsner.

Jeg ligger billederne ind af mig om min kjole enten senere eller i morgen. Kæresten har sagt, at det er ok. Jeg må bare advare ham, hvis han nærmer sig siden med billederne. Han kigger alligevel aldrig med uden at jeg fører an :biggrin:

Hej Ditte.

Wauw... Hvor var det bare et romantisk frieri! :rolleyes:

Jeg fik helt tårer i øjnene og jeg er helt bevæget her bagefter :tunge:

:cheerleader3: til din kommende mand :griner:-

:griner:- fra Merete

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer