nuserchip

Allan og Lisbeth 31. jan 2009 - et vinterbryllup

199 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Hej Lisbeth.

Jeg har lige siddet og læst din tråd igennem, og hold da op, hvor er jeg imponeret. Du har da bare købt nogle super super flotte sko, og dine invitationer, wow de er for seje :thumbsupsmileyanim:. Og hold da op en dygtig søster du har, der har syget corsage og den super super smukke kjole til dig, wow - du bliver da bare en rigtig super smuk brud. Er vild med dit korte hår og dit "slør" passer bare så godt til dig.

Det lyder også til at have været en fantastisk polterabend, du har haft - er også helt vild med Sushi og strawberry daqueries, muuuummm lyder dejligt :cheerleader3:.

Tænk det er lige om lidt, at I skal giftes, hvor bliver det bare super spændende.

Rigtig dejligt at læse din tråd, og rigtig fine ting, du har fået lavet.

Knus fra Anja

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da svigerfar har fødselsdag i morgen, men bare ikke ønsker sig noget som helst, ja så besluttede jeg i samråd med svigermor at han skulle have en lagkage. Og det er jo en udemærket lejlighed til at lave en lille prøve på brylupskagen, ikke mindst for at finde ud af om jeg kan overkomme selv at lave den til brylluppet.

Jeg brugte den opskrift som hedder Bettys bryllupskage, som også figurer rundt omkring her i forrummet. Den var relativt nem at lave, men det tog sin tid. Tror jeg vil overveje at hører bageren om ikke han kan bage bundende for mig hvis jeg vælger selv at lave den, for jeg er alså bare ikke særligt god til det med bagværk må jeg indrømme. Det betød jo selvfølgelig at det lykkedes mig at brænde den ene bund på, så jeg måtte lave en ny, men heldigvis havde jeg købt rigeligt ind.

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om smagen (andet end det jeg har smugsmagt af cremen og den var lækker) men jeg er faktisk ret tilfeds med reultatet selv, så håber jeg bare svigerfar blier glad for den lidt anderledes, men absolut ikke billige gave.

Smider lige et billede ind.

post-32811-1209245434.jpg

Super links du har i din tråd....spændende at følge med i.

Jeg er selv kommet på den skøre ting, at jeg også selv vil prøve at bage kagen til festen, men jeg kan ikke finde en form til kagen. Skal ikke have kagen i flere lag, men derimod som den kage, du har et billede af.

Hvad brugte du som form + omkring kagen så den ikke "faldt sammen"?

Er spændt på at se mere...og forhåbentlig være vidne til nogle billeder fra jeres bryllup!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Og så har jeg købt slør - eller hvad man nu kalder det.

Faldt over denne her på trendsales:

post-32811-1231701961.jpg

Hun laver dem selv - og jeg spurgte om hun kunne lave en i hvid. Det kunne hun godt - men desværre ville der være snefnug på sløret - for hun havde ikke andet hvidt skrev hun.

Men det er jo helt perfekt når nu temaet er et vinterbryllup - så jeg sidder nu spændt og venter på posten.

Ej hvor skægt.. hende har jeg også købt en lille hat af :thumbsupsmileyanim: Og jeg skal også giftes på lørdag.. må nu sige jeg ikke har haft en hel så gennemtænkt planlægning.. det er virkelig fantastisk at læse din tråd!!

Rigtig god dag på lørdag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er selv kommet på den skøre ting, at jeg også selv vil prøve at bage kagen til festen, men jeg kan ikke finde en form til kagen. Skal ikke have kagen i flere lag, men derimod som den kage, du har et billede af.

Hvad brugte du som form + omkring kagen så den ikke "faldt sammen"?

Er spændt på at se mere...og forhåbentlig være vidne til nogle billeder fra jeres bryllup!!![/color]

Jeg brugte faktisk ikke nogen form - bare ren og skær øjemål. Havde ikke problemer med at kagen faldt sammen - heller ikke selve bryllupskagen der endte i fire lag - der skla nok komme billeder og beretning når jeg får tid i løbet af ugen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det baare fint alt sammen, håber det hele klappede som det skulle og det blev en vidunderlig dag. Jeg er meget nysgerrig efter at høre om dine erfaringer med at lave bryllupskagen selv.

Hvilken kage endte det med?

Til hvor mange mennesker?

Hvor lang tid to det at lave?

Hvor meget kunne laves i forvejen?

KH Frk R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hvor er det baare fint alt sammen, håber det hele klappede som det skulle og det blev en vidunderlig dag. Jeg er meget nysgerrig efter at høre om dine erfaringer med at lave bryllupskagen selv.

Hvilken kage endte det med?

Til hvor mange mennesker?

Hvor lang tid to det at lave?

Hvor meget kunne laves i forvejen?

KH Frk R

Ja så skulle jeg lige til at svare frisk og frejdigt, og så slog det mig at jeg fraktisk ikke kunne huske hvad der var i kagen. Og det på trods af at vi jo spiste toppen for under en måned siden. Men jeg ved at jeg endte med et lag med hvid chokolade creme og det andet var så vidt jeg husker jordbær (kan godt være det var hindbær)

Jeg ved jeg valgte disse to cremer fordi de er relativt lette at lave. Chokoladecremen er smeltet hvid chokolade rørt i flødeskum og den anden er optøede moste bær hvor den værste saft lige drypper af i en sigte inden man rører dem med flødeskum.

Men jeg vil godt indrømme at selvom det var to "nemme" cremer, så tog det sin tid. Jeg vil mene jeg var omkring 5-6 timer om det fra jeg begyndte til kagen var færdig. Og til det skal det lige nævnes at de ikke vær særligt svært pyntet og at jeg købte bundene færdige.

Jeg lavde det hele (bortset fra snefnugpynten) fredag formiddag/middag dagen før bryluppet, men i følge diverse hjemmesider skulle man kunne fryse cremen ned til man skal bruge den.

Der var 70 gæster til bryluppet og der var rigeligt til overs, men det afhænger jo også af hvornår man servere den. Vi serverede den først efter desserten så folk var mætte.

Håber det besvarer dine spørgsmål - og skla du bruge en opskrift så google Bettys bryllupskage og udskift chokolade og bær til det du selv har lyst til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer