arno

Hus køb

58 indlæg i dette emne

Jeg vil råde jer til også at snakke huskøbet og købsaftalen igennem med en boligadvokat. Vi havde et møde med vores advokat, der gennemgik købaftalen og gjorde os opmærksom på alle de ting, der evt. kan give problemer, og hvad man bør have med i aftalen for at sikre sig. Vores advokat kostede 7000 kr, og det er inkl. oprettelse af skøde på huset, så det er nogen penge, jeg synes, der er givet rigtig godt ud. På trods af, at jeg er juridisk uddannet, var der nogen ting, jeg ikke havde tænkt på, som hun som ekspert på området, gjorde os opmærksomme på.

I jeres situation med en lejer i huset, ville jeg få indført i købsaftalen, at købet er betinget af, at lejeren er flyttet ud af huset senest på overtagelsesdagen. Så er I sikret, såfremt, der skulle blive nogen problemer med hans flytning. Da det er en bekendt af sælger, burde der ikke blive nogen problemer, men det er altid en god idé at sikre sig bedst muligt. Desværre er mange jydeaftaler ikke juridisk bindende, og jeg har set flere eksempler på, at det er gået galt. Jeg har selv en vendinde, der for 2 år siden brændte fingrene på en sådan aftale med en lejer, de havde dengang.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig. Hvis der er indgået en jydeaftale mellem lejer og nuværende ejer vil en mangl. dokumentation for denne aftale, imidlertid være et internt problem mellem disse to parter og ikke en ny købers problem. I praksis kan det dog nemt blive købers problem hvis lejer nægter at flytter og her står køber klart bedst ved at gøre handlen betinget som skrevet ovenfor.

Jeg er som sådan også enig i det med ejerskifteforsikringen, men man skal dog være opmærksom på at hvis der er tale om køb fra et dødsbo vil der typisk være lavet ansvarsfraskrivelse på mange punkter. Det samme kan man komme ud for ved såkaldte håndværker-køb. Det kan dog blive en meget dyr forretning at spare forsikringen væk.

0

Del dette indlæg

Ihhhh, Mette.....det lyder for mig som om I er helt på rette vej! :cheerleader3:

Det er en kæmpe stor beslutning, men det bliver en af de bedste beslutninger i jeres liv.

Mavefornemmelsen omkring huset er i orden, I har gjort jer tanker om økonomien og har en fornuftig holdning omkring dette så det bliver en glæde at blive husejer.

Jeg er sikker på at siger banken ja på onsdag så kan I helt roligt begynde at indgå forhandlinger.

Hvis I har fået et fuldt overblik over husets stand (evt. med hjælp fra en bygningssagkyndig), tegner ejerskifteforsikring (VIGTIGT-VIGTIGT-VIGTIGT) og har fået lagt et ordentligt budget sammen med banken, så tror jeg ikke at du behøver at være nervøs.

Det var i hvert fald de tre ting, vi sørgede for var i orden inden vi købte og årsagen til at vi med ro i sindet satte vores underskrifter på købsaftalen hos ejendomsmægleren.

...lige et par ord om ejerkifteforsikring:

Det er SÅ hammer-vigtigt at tegne sådan en. Jeg har læst herinde i en tidligere tråd for læææææænge at nogen mente at ejerskifteforsikrig var unødvendigt fordi villaforsikringen dækkede...... Jeg talte med vores assurandør om dette og intet kan være mere forkert.

En lidt firkantet tommelfingerregel er at ejerskifteforsikringen dækker skjulte skader, der har været tilstede før huset blev handlet. Villaforsikringen dækker skader, der opstår efter I overtager huset på de områder, der er nævnt i policen.

Hvis I efter overtagelsen f.eks. opdager at der er noget galt med tagkonstruktionen, kloakken eller fundamentet og dette ikke er nævnt i tilstandsrapporten, så dækker ejerskifteforsikringen - villaforsikringen dækker ikke denne slags skader.

Det er også en rigtig god idé at tegne en udvidet ejerskifteforsikring, der dækker i 10 år i stedet for de normale 5 år. Det er en forskel på 5.000,- i pris og det er virkelig et dumt sted at spare i forhold man handler hus til mere end en million kroner.

Husk nu at holde os opdateret.... jeg er SÅ spændt på at høre hvad banken siger på onsdag. Og siger de ja.... så ved du godt at vi kræver billeder på bordet, ikke? ;) :pokey::cheerleader3:

Vi skal helt sikkert tegne ejerskifteforsikring. Og gerne en 10 årig forsikring...

Har aftalt med mægleren at vi skal ud og kigge på huset på onsdag, sammen med min far. GLÆÆÆÆÆDER mig virkelig, og krydser inderligt fingre for at min bankrådgiver til den tid har sagt GO for handlen... Vil lige skrive en lille email til hende her i aften, med de tanker vi har gjort os i weekenden, så hun ved at vi altså mener det totalt alvorligt (det burde hun vide, men det skader jo ikke).

Skal nok holde jer opdaterede herinde, og hvis vi får lov til at købe, og når vi har skrevet under, så smider jeg en masse billeder, links etc herind!! Men ikke før... Vil nødig miste huset til en anden herinde :shooter:

0

Del dette indlæg

Jeg vil råde jer til også at snakke huskøbet og købsaftalen igennem med en boligadvokat. Vi havde et møde med vores advokat, der gennemgik købaftalen og gjorde os opmærksom på alle de ting, der evt. kan give problemer, og hvad man bør have med i aftalen for at sikre sig. Vores advokat kostede 7000 kr, og det er inkl. oprettelse af skøde på huset, så det er nogen penge, jeg synes, der er givet rigtig godt ud. På trods af, at jeg er juridisk uddannet, var der nogen ting, jeg ikke havde tænkt på, som hun som ekspert på området, gjorde os opmærksomme på.

I jeres situation med en lejer i huset, ville jeg få indført i købsaftalen, at købet er betinget af, at lejeren er flyttet ud af huset senest på overtagelsesdagen. Så er I sikret, såfremt, der skulle blive nogen problemer med hans flytning. Da det er en bekendt af sælger, burde der ikke blive nogen problemer, men det er altid en god idé at sikre sig bedst muligt. Desværre er mange jydeaftaler ikke juridisk bindende, og jeg har set flere eksempler på, at det er gået galt. Jeg har selv en vendinde, der for 2 år siden brændte fingrene på en sådan aftale med en lejer, de havde dengang.

Har snakket godt og grundigt med min far om det hele i dag (mine forældre har været afsted på ferie de sidste 14 dage, og jeg har ventet med LÆNGSEL på at de kom hjem, så jeg kunne snakke med dem om huset), og han ved så meget om det her, at jeg vælger at læne mig lidt tilbage, og lade ham styre mig sikkert igennem gennemsynet af huset. Vi skal mødes ved huset onsdag aften, og der tager han lommelygte etc med, og går hele huset igennem. Han har tidligere arbejdet med at lave tilstandsrapporter (er uddannet tømrer og bygningskonstruktør), så han ved hvad han skal kigge efter. Så jeg regner med at få en "afhandling" fra ham, efter han har endevendt huset.

Hvis banken så siger ja, og når min far har gennemset huset, så vil jeg tage et par håndværkere med ud til huset, og lade dem komme med et tilbud på de forskellige ting som skal laves (tag, badeværelser og køkken), så vi har noget konkret at gå til sælger med. Derefter kan jeg gå i gang med at forhandle en god pris, så vi har råd til både tag etc.

Angående lejeren, så har min far også anbefalet at vi skal have skrevet i købskontrakten, at han skal "fraflytte ved overtagelses dato". Ellers kan man nemt komme i en dum situation, hvor vi ikke kan flytte ind før han beslutter sig for at flytte ud.

Redigeret af arno
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Helt enig. Hvis der er indgået en jydeaftale mellem lejer og nuværende ejer vil en mangl. dokumentation for denne aftale, imidlertid være et internt problem mellem disse to parter og ikke en ny købers problem. I praksis kan det dog nemt blive købers problem hvis lejer nægter at flytter og her står køber klart bedst ved at gøre handlen betinget som skrevet ovenfor.

Jeg er som sådan også enig i det med ejerskifteforsikringen, men man skal dog være opmærksom på at hvis der er tale om køb fra et dødsbo vil der typisk være lavet ansvarsfraskrivelse på mange punkter. Det samme kan man komme ud for ved såkaldte håndværker-køb. Det kan dog blive en meget dyr forretning at spare forsikringen væk.

Det er ikke et dødsbo, så vi SKAL have ejerskifte forsikring.

Mht lejeren, så får vi skrevet ind at han skal være fraflyttet ved overtagelses dato - det burde vel kunne gøre det...?

0

Del dette indlæg

...men P U H A, hvor jeg dog synes at det er et gigantisk stort puslespil jeg/vi står overfor... Der er så mange brikker som skal falde på plads, og jeg er temmelig meget på glatis. Har jo aldrig prøvet sådan noget før, og der er godt nok mange nye ting som jeg forsøger at finde rundt i.

Derfor er det bare GULD værd, at der er så mange som øser ud af deres erfaringer i denne tråd. TUSIND TAK TIL JER ALLESAMMEN! Bliv endelig ved med at skrive, hvis I kommer på noget mere... Jeg kan bruge ALLE gode råd, kneb og idéer -- og hvis vi får huset, så kan jeg bruge gode råd til alt muligt andet i den forbindelse :cheerleader3:

Håber inderligt at jeg på onsdag kan sende et stort SMIL til jer allesammen herinde! :pokey::shooter:

0

Del dette indlæg

Her kan du finde 117 gode råd før du køber hus!

Held og lykke! :cheerleader3:

Tak for linket - men jeg kan desværre ikke se nogle råd på siden...?

Det er et link til en Word-fil, som du skal hente... Der står en masse gode råd omkring selve det at købe hus...

(jeg har ikke selv læst den hele igennem, da det er lidt andre regler, når man skal købe hus i Sverige...)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er et link til en Word-fil, som du skal hente... Der står en masse gode råd omkring selve det at købe hus...

jeg har ikke selv læst den hele igennem, da det er lidt andre regler, når man skal købe hus i Sverige...)

Okay?... Jeg lander bare på en side hvor man skal være medlem, for at komme ind til.

0

Del dette indlæg

Ihhhh, Mette.....det lyder for mig som om I er helt på rette vej! :shooter:

Det er en kæmpe stor beslutning, men det bliver en af de bedste beslutninger i jeres liv.

Mavefornemmelsen omkring huset er i orden, I har gjort jer tanker om økonomien og har en fornuftig holdning omkring dette så det bliver en glæde at blive husejer.

Jeg er sikker på at siger banken ja på onsdag så kan I helt roligt begynde at indgå forhandlinger.

Hvis I har fået et fuldt overblik over husets stand (evt. med hjælp fra en bygningssagkyndig), tegner ejerskifteforsikring (VIGTIGT-VIGTIGT-VIGTIGT) og har fået lagt et ordentligt budget sammen med banken, så tror jeg ikke at du behøver at være nervøs.

Det var i hvert fald de tre ting, vi sørgede for var i orden inden vi købte og årsagen til at vi med ro i sindet satte vores underskrifter på købsaftalen hos ejendomsmægleren.

...lige et par ord om ejerkifteforsikring:

Det er SÅ hammer-vigtigt at tegne sådan en. Jeg har læst herinde i en tidligere tråd for læææææænge at nogen mente at ejerskifteforsikrig var unødvendigt fordi villaforsikringen dækkede...... Jeg talte med vores assurandør om dette og intet kan være mere forkert.

En lidt firkantet tommelfingerregel er at ejerskifteforsikringen dækker skjulte skader, der har været tilstede før huset blev handlet. Villaforsikringen dækker skader, der opstår efter I overtager huset på de områder, der er nævnt i policen.

Hvis I efter overtagelsen f.eks. opdager at der er noget galt med tagkonstruktionen, kloakken eller fundamentet og dette ikke er nævnt i tilstandsrapporten, så dækker ejerskifteforsikringen - villaforsikringen dækker ikke denne slags skader.

Det er også en rigtig god idé at tegne en udvidet ejerskifteforsikring, der dækker i 10 år i stedet for de normale 5 år. Det er en forskel på 5.000,- i pris og det er virkelig et dumt sted at spare i forhold man handler hus til mere end en million kroner.

Husk nu at holde os opdateret.... jeg er SÅ spændt på at høre hvad banken siger på onsdag. Og siger de ja.... så ved du godt at vi kræver billeder på bordet, ikke? ;) :cheerleader3: :cheerleader3:

Vi skal helt sikkert tegne ejerskifteforsikring. Og gerne en 10 årig forsikring...

Har aftalt med mægleren at vi skal ud og kigge på huset på onsdag, sammen med min far. GLÆÆÆÆÆDER mig virkelig, og krydser inderligt fingre for at min bankrådgiver til den tid har sagt GO for handlen... Vil lige skrive en lille email til hende her i aften, med de tanker vi har gjort os i weekenden, så hun ved at vi altså mener det totalt alvorligt (det burde hun vide, men det skader jo ikke).

Skal nok holde jer opdaterede herinde, og hvis vi får lov til at købe, og når vi har skrevet under, så smider jeg en masse billeder, links etc herind!! Men ikke før... Vil nødig miste huset til en anden herinde :pokey:

Jeg har ikke læst hele tråden i gennem, så bær over med mig, hvis jeg gentager noget.

Lige en sidebemærkning ang. ejerskifteforsikring: sørg for at tegne den i samme firma, som I har/tegner husforsikring hos. Det kan give en farlig ballade og tovtrækkeri, hvis ikke man gør det.

Tjek gerne forskellige ejendomsmægleres hjemmesider for priser på lignende huse i samme område. Det kan måske give jer en idé om, hvor meget I skal ned i pris.

(Og lad for Guds skyld være med at lade jer presse af ejendomsmægleren. De bruger gerne "tricket", at sige at der jo også er andre interesserede købere..."

Held og lykke med det hele! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Pas på med lejeren...

Jeg tror, reglerne for lejere er sådan, at de til enhver tid har 1 helt års opsigelsesfrist - og kun hvis ejeren kan dokumentere, at huset skal bruges til noget andet end udlejning. Det skal det selvfølgelig i jeres tilfælde, men jeg mener bestemt, at hvis lejeren gør sig besværlig, så kan også en ny ejer af huset komme til at hænge på ham i 1 år.

Undersøg det evt. hos Lejernes Landsforening (eller hvad de nu hedder) eller en advokat - tag ikke nødvendigvis ejendomsmæglerens udsagn for gode varer!

0

Del dette indlæg

Lige en sidebemærkning ang. ejerskifteforsikring: sørg for at tegne den i samme firma, som I har/tegner husforsikring hos. Det kan give en farlig ballade og tovtrækkeri, hvis ikke man gør det.

Godt point. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så kommer jeg med tilbagemelding vedr huset, banken etc.

Det blev et NEJ fra banken, og først var jeg virkelig ked af det... Men så var vi ude og se på huset igen i går aftes sammen med min far, og han sagde at huset NEMT ville løbe op i 2,300,000kr før vi fik set os om. Og det har vi SLET ikke råd til...

Min far sagde, at HELE taget skulle skiftes, badeværelserne var elendige, køkkenet ville trænge til en overkærlig hånd, materialerne som er brugt til en del af indervæggene er meget tvivlsomme, lofterne er enkelte steder brandfarlige, osv... Så det ville ikke være smart at købe det - med mindre vi kan få en masse af prisen, og er klar på at der er MEGET der skal laves. Og det er vi ikke.

Så... Grundplan, beliggenhed og selve grunden er fantastisk og bare "os", men resten hænger desværre ikke sammen for os.

GODT AT VI HAVDE MIN FAR MED UDE OG KIGGE!!!

Vi leder videre, og tager alle jeres super gode råd med i bagagen. TUSIND TAK for al jeres hjælp!

0

Del dette indlæg

...og undskyld at det har taget så lang tid at melde tilbage til jer... Har ikke skrevet om hvad der skete i mandags, men det er noget som fylder enormt meget for os.

Dan's mor (min svigermor) døde meget pludseligt mandag formiddag. Hun blev 79år, så vi kan vel egentlig ikke klage. Men det skete bare så pludseligt, og vi er stadigvæk meget chokerede over det.

Så lige nu forbereder vi bisættelse, og har travlt med alle de ting som skal klares i forbindelse med sådan noget. Det var ikke ligefrem DET vi skulle lave lige nu - men sådan er livet jo nogle gange så uforudsigeligt.

Men nu har Dan ikke nogle forældre. Både hans far og mor er døde. Det er virkelig mærkeligt.

0

Del dette indlæg

Puha altså, sikke en omgang..... :blink:

Du får lige en ordentlig bunke :bearhug: og :hug: herfra....... jeg er rigtig ked af at høre både at svigermor er gået bort og at banken oveni har sagt nej.

Men I har heldigvis en meget sund og fornuftig indstilling til huskøb, kan jeg fornemme på dine indlæg, og så var huset i så skidt en stand at det ikke ville blive en fornøjelse for jer at blive husejere, så jeg tror du har ret i at det er okay at det blev et nej i denne omgang.

Men blive endelig ved med at kigge.... for lige pludselig dukker JERES hus op.

Vi havde kigget i næsten 4 år på Amager uden synderligt gode resultater, enten sagde banken at det ikke ville holde økonomisk eller også var der en "hage" ved huset.

Men så i juni sidste år var jeg ude og hente gemalen på arbejde i Taastrup. En mega-gigantisk trafikprop tvang os ned i den gamle del af Taastrup Stationsby - hvor vi i øvrigt aldrig havde været før....... og lige der - BANG!!!!! - lå vores hus med et stort "Til Salg" skilt i indkørslen. Vi oksede hjem så hurtigt som trafikproppen tillod, slog huset op på nettet og var slet ikke i tvivl om at det her måtte vi ud og se..... resten af forløbet har jeg skrevet om i et tidligere indlæg i tråden. :bearhug:

Alt faldt simpelthen bare på plads... banken, prisen på huset..... ja, alt gik bare som smurt.

Som min dejlige veninde, der er meget spirituelt interesseret, sagde med et stort grin: "Jamen det var jo meningen at I skulle have netop det hus.... det er derfor alt gik glat igennem denne gang og det gik i fisk alle de andre gange."

Lidt tankevækkende..... :cheerleader3:

Rigtig meget held og lykke med det fortsatte hus-kig..... jeres hus findes derude!

Stort :cheerleader3: og varme tanker fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

...og undskyld at det har taget så lang tid at melde tilbage til jer... Har ikke skrevet om hvad der skete i mandags, men det er noget som fylder enormt meget for os.

Dan's mor (min svigermor) døde meget pludseligt mandag formiddag. Hun blev 79år, så vi kan vel egentlig ikke klage. Men det skete bare så pludseligt, og vi er stadigvæk meget chokerede over det.

Så lige nu forbereder vi bisættelse, og har travlt med alle de ting som skal klares i forbindelse med sådan noget. Det var ikke ligefrem DET vi skulle lave lige nu - men sådan er livet jo nogle gange så uforudsigeligt.

Men nu har Dan ikke nogle forældre. Både hans far og mor er døde. Det er virkelig mærkeligt.

Puha, hvor gør det mig bare rigtig meget ondt på jeres vegne.

En masse varme tanker til jer :bearhug::hug::cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

Som min dejlige veninde, der er meget spirituelt interesseret, sagde med et stort grin: "Jamen det var jo meningen at I skulle have netop det hus.... det er derfor alt gik glat igennem denne gang og det gik i fisk alle de andre gange."

Lidt tankevækkende..... :(

He he, det kunne være sagt af mig :blink: Jeg tror på der er en dybere mening med alt, og Arno.. .jeg er sikker på at JERES hus lurer lige om hjørnet (lige som vores forhåbentlig gør, når vi har fundet en bank der vil låne os mere end 200.000 :) )

:blink:

0

Del dette indlæg

Puha altså, sikke en omgang..... :bearhug:

Du får lige en ordentlig bunke :cheerleader3: og :hug: herfra....... jeg er rigtig ked af at høre både at svigermor er gået bort og at banken oveni har sagt nej.

Men I har heldigvis en meget sund og fornuftig indstilling til huskøb, kan jeg fornemme på dine indlæg, og så var huset i så skidt en stand at det ikke ville blive en fornøjelse for jer at blive husejere, så jeg tror du har ret i at det er okay at det blev et nej i denne omgang.

Men blive endelig ved med at kigge.... for lige pludselig dukker JERES hus op.

Vi havde kigget i næsten 4 år på Amager uden synderligt gode resultater, enten sagde banken at det ikke ville holde økonomisk eller også var der en "hage" ved huset.

Men så i juni sidste år var jeg ude og hente gemalen på arbejde i Taastrup. En mega-gigantisk trafikprop tvang os ned i den gamle del af Taastrup Stationsby - hvor vi i øvrigt aldrig havde været før....... og lige der - BANG!!!!! - lå vores hus med et stort "Til Salg" skilt i indkørslen. Vi oksede hjem så hurtigt som trafikproppen tillod, slog huset op på nettet og var slet ikke i tvivl om at det her måtte vi ud og se..... resten af forløbet har jeg skrevet om i et tidligere indlæg i tråden. :bearhug:

Alt faldt simpelthen bare på plads... banken, prisen på huset..... ja, alt gik bare som smurt.

Lidt tankevækkende..... :cheerleader3:

Rigtig meget held og lykke med det fortsatte hus-kig..... jeres hus findes derude!

Kære Marianne!

Som Dan sagde, da jeg ringede til ham for at fortælle "bankens dom" : "Så var det altså ikke dér vi skulle bo". Og det er jo rigtigt nok... "Vores hus kommer sikkert dumpende, men det skal helst "dumpe" ned rimelig hurtigt, for vi skal VÆK herfra hvor vi bor. Vi har den sidste halvanden uge haft massive problemer med ilds-påsættelser, og har en del problemer med hærværk etc. Så vi vil væk - nu.

Men det skal ikke betyde at vi har så travlt, at vi ikke tænker os GODT om. Vi har bare lagt vores tanker en del om - nu går vi mere efter et billigt hus, som måske ikke har den mest optimale beliggenhed, men som vi snildt ville kunne bo i de næste 3-4 år. Derefter kan vi begynde at kigge efter "vores" hus. Med mindre at vi altså bliver så glade for huset, at vi bliver boende.

Der er mere mellem himmel og jord. Og måske hjælper min søde svigermor med, hvor end hun nu befinder sig.

0

Del dette indlæg

Puha, hvor gør det mig bare rigtig meget ondt på jeres vegne.

En masse varme tanker til jer :bearhug::hug::cheerleader3::cheerleader3::bearhug:

---

He he, det kunne være sagt af mig :blink: Jeg tror på der er en dybere mening med alt, og Arno.. .jeg er sikker på at JERES hus lurer lige om hjørnet (lige som vores forhåbentlig gør, når vi har fundet en bank der vil låne os mere end 200.000 :blink: )

Tak for de varme tanker - dem kan vi virkelig bruge lige i denne tid. Sidder og venter på at Dan kommer hjem. Så skal vi ned og snakke med præsten om bisættelsen. Det bliver GODT nok underligt... Det er stadigvæk ikke helt sevet ind, at min svigermor ikke er hos os mere. Det er på samme tid mærkeligt, sørgeligt, underligt, og glædeligt. For hun havde ikke noget vildt positivt liv efterhånden, så jeg er glad for at hun blev forsparet for f.eks. at komme på plejehjem, som hun virkelig frygtede.

Angående hus, så tror jeg også at der er en dybere mening med alt. Og KORS jeg er glad for at min far var med i går... Ellers havde vi jagtet en drøm, som nemt kunne gå hen og blive et mareridt... Så HURRA for ham, og hvor er jeg dog bare heldig at jeg har ham som "bolig-makker" i det her ræs.

Vi kigger videre, men har ændret en del på vores krav. Håber vi snart finder noget som vi "tænder" lige så meget på som det andet hus.

0

Del dette indlæg

Vent bare..... jeres hus er HELT sikkert derude..... det dukker op på et sted og på et tidspunkt hvor I allermindst venter det.

Vi havde det præcist som jer, vi ville også bare væk fra vores lejlighed og det kunne kun gå for langsomt. Larm, overfald og hærværk var dagligdagskost. Vi har måttet ringe efter politiet fordi underboen og hans kamme-lege-rater flere gange har været voldelige overfor os eller andre i opgangen..... men om han kunne smides ud, næ nej.....

Det er jo i grunden utroligt når man tænker på at den billigste lejlighed i opgangen kostede 10.000/ md. + forbrug, men når far betaler huslejen er der jo ingen problemer. :cheerleader3:

Så jeg håber at det helt rigtige dukker op meget snart..... og hvor er det bare guld værd at I har din far, der er boligsagkyndig, det kommer til at spare jer for rigtigt mange ærgelser. :bearhug:

Jeg sender jer masser af varme tanker i den svære tid I står overfor lige nu med bisættelsen af svigermor. :cheerleader3:

Kæmpe :hug: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Lidt tankevækkende..... :bearhug:

He he, det kunne være sagt af mig :cheerleader3: Jeg tror på der er en dybere mening med alt, og Arno.. .jeg er sikker på at JERES hus lurer lige om hjørnet (lige som vores forhåbentlig gør, når vi har fundet en bank der vil låne os mere end 200.000 :cheerleader3: )

:bearhug:

Jeg er ikke specielt spirituelt interesseret, men jeg må indrømme at min dejlige venindes livssyn virkelig har efterladt sig et dybt indtryk....

Hendes filosofi er helt enkelt, at der er en mening med alt i livet og forstår man at navigere efter den drejning ens liv tager og træffe de rigtige beslutninger, så vil tingene gå let og man møder ingen modstand undervejs.

Vælger man derimod at "gå den forkerte vej", vil man møde modstand og opleve at tingene ikke vil lykkes for en.

Sammenholdt med dette siger hun også at det er meningen at vi skal lære af de oplevelser vi kommer igennem - også de ubehagelige - så vi kan komme stærke igennem næste gang vi møder en lignende oplevelse.

Og hold da helt op hvor har det passet skræmmende godt på vores liv de sidste 2½-3 år.... det er faktisk helt vildt!

Så selv om ingen af os har et alternativt livssyn generelt, så er vi begyndt at være meget opmærksomme på konsekvenserne af de beslutninger vi træffer undervejs.... og især at lytte meget mere til vores dybeste mavefornemmelse i langt højere grad end impulsen, for det giver et meget godt finger peg om man er på vej i den rigtige retning.

Kæmpe :hug: fra Marianne

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer