solstjerne

Hvad vil det ca. koste??? Eller kender i prisen?

12 indlæg i dette emne

Hej super brude.

Håber at i kan hjælpe??

Jeg er igang med at lave et ca. budget for vores bryllup. Men kan ikke rigtig finde ud af hvad de forskellige ting vil komme til at koste? Vi bliver ca. 70-75 personer?

- hvad koster det i KBH-området at få en slagter til at grille en pattegris samt lidt andet kød??

- hvad vil det ca. koste at købe drikke vare i Tyskland, det skal være vin, sodavand, øl og spritus.

(har hørt at det er billigst i tyskland?, men kender ikke deres priser)

Håber at i kan komme med nogle bud??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Priserne for en slagter i KBH har jeg ingen anelse om.

Men jeg ved at det er temmelig billigt med drikkevarer fra tyskland.

Normalt har de 3 kasser Coca cola til 125kr dernede (tilbud, men det er der tit). Baileys ligger på omkring 115kr (tror jeg) for 1 liter. Lige nbu har Fleggaard tilbud på 3 kasser Odense pilsner til 149kr (Royal ligger lige nu til 129kr for 3 kasser). Spiritus og vin kommer meget an på hvad du skal have for noget, men det er også billigere dernede :loveboard:

Men kig i diverse tilbudsaviser for grænseshops'ene når i er ved at skulle købe ind :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

TILLYKKE med I skal giftes :blush: Hvor er det deeejligt!

Vi skal selv hente drikkevarer i Tyskland (vi er ægte grænse shoppere året rundt)

:loveboard: Du kan få tre rammer "ægte" cola, fanta etc med 24 stik i hver for mellem 99 og 109 kroner (alt efter tilbud).

:cheerleader3: Tre rammer øl med 24 stk i hver af fx slots koster 99 kroner. Tubrg og Carlsber koster noget mere og er meget af hængig efter tiden på året. Jo mere sommer jo bedre tilbud.

:cheerleader3: Sprut som fx vodka, bailey, rom etc kan du få for under en hund

:cheerleader3: Vin og champange ved jeg intet om.

Kig på Calla. dk / otto-buborg. dk / fleggaard. dk

Redigeret af Perle!
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo ret mange mennesker I skal have med men jae 1.000 kr per mand ´75.000

Kjole er ca. 10.000 (kan fås billigere - f.eks. brugt) hele brudens udstyr nok regn med ca. 12-15.000 kr. Mandens tøj: ca. 5-7.000 kr. Ringe er jo alt fra 2.000 og op efter. Bryllupskage - ligger ca. på 50 kr. kuverten. Frisør/make-up når der er KBH ca. 1.000 kr. Blomster og knaphul: regn med ca. 2.000 kr. Fotograf må i ENDELIG ikke spare væk!!!

Det er ALTID bedre at "regne" lidt for meget og så blive glædeligt overrasket hvis kjolen så kun koster 5.000 end den anden vej rundt ;) Når man siger bryllup bliver der HURTIGT lagt 10-20 % oven i prisen, sådan er det desværre!

Anna

0

Del dette indlæg

Ja jeg det bliver hurtigt dyrt at blive gift :cheerleader3:

Men vi (jeg) har allerede sparet godt 100 tusinde op allerede nu, og forventer at kunne spare ydeliger 75 tusinde op i løbet af dette år.

Men elsker at lave budgeter (mit arbejde)

Så jeg laver nogel budget forslag, til forskellige slags brylluper:

Det fine stilfulde 3 rettes menu, hvor alt næsen bliver lavede for os ( det manden vil have )

imod

Det mindre klassiske, mere afslappede buffe/gril dog med en kok der står for maden, hvor man selv søger for resten. ( det jeg helst vil have )

Så forsøger at lokke ham over på min "side" :cheerleader3:

Det kan jeg nemlig måske, hvis jeg viser ham den "besparelse" der er ved selv at lave lidt arbejde?

Så kan vi nemlig rejse meget mere, vi elsker begge at rejse.

Håber at det jeg skriver er til at forstå, er bedre til tal end det med ord :cheerleader3::loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var engang en der sagde til mig at et overslag på et bryllupsbudget var:

1000.- pr. gæst

10.000.- til ringe

10.000.- til kjole

10.000.- til brudgom

10.000.- til musik

Hos os holder det meget godt stik....

Det behøver det slet ikke at koste. Mange gode feststeder ude i provinsen har kuvertpriser i nærheden af 500 kr. Til gengæld er fotograf bil, bryllupskage ,mv så ikke med i ovenstående regnestykke. I jeres situation vil det være billigere hvad angår mad, men til gengæld skal I indregne leje af telt, service, stole m.v. hvis vi taler om en havefest.

Du kunne prøve at tage fat i Kokken & Slagteren. De tager ud og "laver gris" men jeg har desværre ikke nogle kontaktoplysninger på dem (det er der rigtig mange der gør)

Vedr. drikkevarer skal man jo også lige indregne transportudgifterne (bro og benzin) i det samlede regnestykke

Hvad musik angår mener jeg ikke den holder. Hvis vi taler om en solomusiker, en løsning som den vi selv udbyder o.l. er 10.000 kr. noget i overkanten og der har man musik hele festen igennem. Taler vi om et band passer det måske meget godt men der skal man typisk ud og have andet musik under middagen og når bandet er færdig (hvis ikke festen skal slutte der).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hej super brude.

Håber at i kan hjælpe??

Jeg er igang med at lave et ca. budget for vores bryllup. Men kan ikke rigtig finde ud af hvad de forskellige ting vil komme til at koste? Vi bliver ca. 70-75 personer?

- hvad koster det i KBH-området at få en slagter til at grille en pattegris samt lidt andet kød??

- hvad vil det ca. koste at købe drikke vare i Tyskland, det skal være vin, sodavand, øl og spritus.

(har hørt at det er billigst i tyskland?, men kender ikke deres priser)

Håber at i kan komme med nogle bud??

her er en liste over forskelligeting her fra siden

http://www.bryllupsklar.dk/wedding/bryllupsbudget.htm

0

Del dette indlæg

Vil lige komme med en indskydelse omkring det med at hente drikkevarerne i Tyskland. Det kan næsten kke svare sig. Ja, det er lidt billigere, men med mindre man bor nær grænsen i Sønderjylland så kommer det udgifter til transport oveni. Hvis man holderøje med tilbudene herhjemme i et godt stykke tid op til festen kan man sagtens få drikkevarene bæsten ligeså billigt i Danmark...

0

Del dette indlæg

Er selv fra KBH - og ender nok også på 100.000 med det hele... Vi har været igennem rigtig mange feststeder i KBH og omegn og fik pludselig travlt, da mange steder allerede er booket - og vi troede, vi var i supergod tid...

Anyway, mht. slagter til grillkonceptet, så tjekkede jeg den lokale slagters hjemmeside (slagter Lund på Frederiksberg - han dukker op, hvis du googler) og han kører et koncept med gris eller andet kød og forskelligt tilbehør til 220 kr - men jeg tror ikke, at han følger med i prisen, men det gør grillen. Så kan man vel købe kollegaens teenagesøn til at lege grill-maestro :loveboard:

Jeg ved til gengæld ikke meget om priser på drikkevarer syd for grænsen - men med broen og benzinen, så skal det være rigtig gode tilbud!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer