Ceciliesmor

Inspiration til evt. ny uddannelse søges

39 indlæg i dette emne

Jeg er i øjeblikket på barsel og har god tid til at gå og tænke over, hvad det er jeg gerne vil med mit liv - både på det familiemæssige plan, men også mht. karriere. Jeg overvejer at skifte job og måske endda at tage en helt ny uddannelse. Det er dog ikke så lige til, for det jeg nok allerhelst vil (at læse samfundsfag eller statskundskab) kræver at jeg skal på SU OG køre 100 km. hver vej til og fra skole. Med hus, 2 børn og en mand med skiftende arbejdstider er det dog ikke sådan bare lige at gøre - vi vil nemlig ikke flytte.

Derfor vil jeg gerne have lidt inspiration, så kan I ikke fortælle lidt om, hvad I selv og måske også jeres kæreste/mand laver og hvilken uddannelse I har.

Redigeret af Ceciliesmor
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste er It-ingeniør, hvilket han er rigtig, rigtig glad for, men han er altså også lidt af en computernørd. ;) Så hvis du ikke har interesse (og evner) indenfor det område, så er det nok ikke lige det du skal lave.. :thumbsupsmileyanim:

Jeg læser selv til ergoterapeut. Jeg bliver færdig til januar. Jeg er rigtig glad for at have valgt den uddannelse, fordi den passer meget godt til mig som person. Du lærer en masse forskellige ting, om fx hvordan kroppen er opbygget, om arbejdsmiljø, omkring psykiatri og noget omkring genoptræning, derudover har vi sociologi og social og sundhedslovgivning..

Mange ergoterapeuter kommer til at arbejde indenfor genoptræning. Hvilket går ud på, at en person med fx en hjernesakde skal trænes. Hvor en fysioterapeut (oftest) bruger maskiner, vil en ergoterapeut bruge daglige aktiviteter. At lave en kop kaffe kan være en træning.

En vigtig ting jeg har lært er, at sidde på mine hænder. (jeg ved det, det lyder underligt) En ergoterapeutisk filosofi er, at personerne ikke lærer noget af, at vi gør tingene for dem.

Jeg glæder mig til jeg er færdiguddannet, så jeg rigtig kan komme i gang. :ilovebryllupsklar:

Kan godt se det ligger langt fra statskundskab, men det kunne være at du blev inspireret.. ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Endnu længere væk er min uddannelse®

Engang i tidernes morgen anede jeg ikke hvad jeg ville så jeg tog en uddannelse som salgsassistent. Det stod dog hurtigt klart at det ikke lige var drømmen så jeg tog en beslutning i mine midt tyvere. Jeg ville have en uddannelse jeg virkelig gerne ville bruge, og valget faldt på at læse til pædagog, eller som de ændrede det til under min uddannelse - professionsbachelor (hvorfor ved jeg ikke, måske noget med status). Det har jeg ikke et sekund fortrudt for jeg synes det er et spændende og givende job.

For mit vedkommende er det børnene mit hjerte banker for, det er absolut der jeg mener at jeg kan gøre en forskel. Har både været i en børnehave som pædagog/souschef og i en vuggestue. Sidstnævnte var så overhovedet ikke mig - de var alt for små. Det er nok de lidt småumulige vilde drenge jeg synes er sjovest at arbejde med. Jeg vil ikke sige at det er et KALD for mig, men det er noget jeg har lyst til at stå op til hver morgen og noget der kan få mig til at smile og agere selvom der er lige rigelig tryk på.

Men er man nu ligeså sart som jeg - piiiiv.... skal man nok ikke vælge pædagog for jeg går pt sygemeldt med skadet skulder pga. arbejdet (og ja af samme grund pt. uden job). Men ligeså snart min skulder er funktionel igen vil jeg søge indenfor SFO/Fritter/DUS (kært barn har mange navne). På den måde har jeg stadig ønskejobbet med de fantastiske små bæster dog uden belastningen med at løfte på dem (og så selvfølgelig vil jeg også komme til at savne den tætte forældrekontakt). Glæder mig dog som en gal til at komme igang igen for herhjemme drukner jeg mine potteplanter og synes mine katte svarer mig når jeg taler med dem :thumbsupsmileyanim:

Hvis det er universitetet der trækker for dig synes jeg du skal gøre det. Jeg læste på seminariet det meste af 3 1/2 år som enlig mor til to, og kunne få det til at fungere. Tror ikke du vil tilgive dig selv at droppe drømmen på længere sigt. Det vil give bitterhed og utilfredshed og JA vi har jo kun et liv, og det er op til os selv at skabe de rammer vi ønsker at agere i.

Min dejlige tilkommende er elektroniktekniker/softwareudvikler og det er han godt tilfreds med!

Held og lykke :ilovebryllupsklar:

/Chalotte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er farmakonom - jeg arbejder på apotek, hvor den primære opgave er at hjælpe kunder med medicin. uddannelsen tager ca 3 år og foregår hovedsageligt på det apotek du er tilknyttet.

så ligger der kursusophold i Hillerød, hvor alt er betalt! Man får elevløn under udd, og alle bøger er betalt!

Der er ved at være mangel herinde for dette fag - så her er rigelig med jobmulighed :thumbsupsmileyanim:

Min kommende mand er salgschef og han er udd, kontorass. og butikass. med speciale i musik - men puha han er ikke meget hjemme...arbejder heletiden så det vil jeg ikke anbefale!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder som ufaglært hjemmehjælper i den udekørende pleje :ilovebryllupsklar:

skal på skole til oktober for at uddanne min til SSH og muligvis SSA... jeg overvejer meget at gå videre til SSA fordi jeg godt kunne tænke mig at arbejde på sygehus.. eller i hvertfald prøve det af :cheerleader3:

Jeg er MEGET glad for mit job, kontankten med andre mennesker er virkelig givende, og to dage er ikke ens - det er en stor personlig udfordring - og et stort ansvar at arbejde så selvstændigt med andre mennesker :thumbsupsmileyanim:

en ting ved dette job der også passer mig godt, er at jeg møder ind udføre mit arbejde, når jeg går hjem har jeg fri =ikek noget med at skulle have arbejdet med hjem.... mine dage er oftest fra 7.15 til 13.15 hvilket igen er perfekt ifh til familielivet med snart mand og 3 børn :cheerleader3:

Redigeret af joro
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg arbejder som ufaglært hjemmehjælper i den udekørende pleje :ilovebryllupsklar:

skal på skole til oktober for at uddanne min til SSH og muligvis SSA... jeg overvejer meget at gå videre til SSA fordi jeg godt kunne tænke mig at arbejde på sygehus.. eller i hvertfald prøve det af :cheerleader3:

Jeg er MEGET glad for mit job, kontankten med andre mennesker er virkelig givende, og to dage er ikke ens - det er en stor personlig udfordring - og et stort ansvar at arbejde så selvstændigt med andre mennesker :thumbsupsmileyanim:

en ting ved dette job der også passer mig godt, er at jeg møder ind udføre mit arbejde, når jeg går hjem har jeg fri =ikek noget med at skulle have arbejdet med hjem.... mine dage er oftest fra 7.15 til 13.15 hvilket igen er perfekt ifh til familielivet med snart mand og 3 børn :cheerleader3:

Min mand er faktisk social- og sundhedsassistent og han er rigtig glad for det. Det er helt optimalt, at han har det arbejde, men der er jo også aften/nat/weekendvagter og jeg synes det bliver meget svært at få til at hænge sammen med et familieliv, hvis vi begge skal have f.eks. weekendvagter.

Ellers er jeg sikker på, at det er en god uddannelse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læser som Katrine oz til ergoterapeut. Det er et meget bredt område og man kan arbejde med både børn, unge, voksne og gamle i alle mulige forskellige forhold.. Jeg bliver færdig til næste sommer, hvoraf jeg har haft 2x 1 års barsel indimellem, så det har taget lidt tid. Normalt tager det 3½ år og så det med barchelor på.

Min mand er maler og har arbejdet i det siden han var 16. Han er glad for det, men blir osse til tider træt af det.. Men han har guldlægning, marmorering osv som speciale og arbejdede på mange fine steder i London - han er englænder - (på Buckingham, A&V museum, Ritz Hotel osvosv.) Men det er jo ikk liige de jobs der er herhjemme på samme måde, så han er alm. bygningsmaler lige nu...

Så ja 2 vidt forskellige jobs.... :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er lastbilmekanikker og det er virkelig hans drømejob og han elsker at gå på arbejde hver evig eneste dag.. Men det er nok ikke noget for dig :thumbsupsmileyanim:

Jeg læser til finansøkonom og skal til min sidste eksamen i morgen.. Fra d. 14. juli har jeg så fået job i en bank, som jeg er rigtig glad for.. Uddannelsen tager kun 2 år, hvoraf det sidste ½ år foregår med 3 måneders praktik i en virksomhed (mange får tilbudt job der bagefter) hvor man skriver specialeopgave og en eksamen i slutningen af marts el starten af april.. Så har man ca 2 måneder til at skrive hovedopgave (hvor man går hjemme) og så en eksamen i juli..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand arbejder som It-konsulent.. Han elsker sit arbejde, den daglige kontakt med kunder og interessen for at blive dygtigere.. Det sidste års tid har han været meget ude at rejse.. Lidt irriterende når vi har 2 små her hjemme.

Mit egentlige ønske for udd. har været at blive tegnsprogs tolk..., har haft arbjdet som pæd. medhjælper på et frittidshjem med døve børn. Og har hele tiden været vild fasineret af at man kan tale med hænderne.

Jeg er så ved at udd. mig til Pædagog, (oprindeligt fordi jeg så kunne komme ind på døve skolen og lære tegnsprog.) Jeg har altid vist at det daglige arbejde med børn og unge var det som jeg ville.

Nu hvor jeg har været i praktik, har jeg fundet ud af at jeg gerne vil arbejde inde for special området.. Især ADHD og Autisme har vakt min interesse, det er en anden måde at opleve at der er brug for en. Derudover har jeg 2 normalt fungerende børn her hjemme, og vil gerne have at mit arbejde og mit privat liv er inden for hver sit område..

Pædagog udd.. er lavet til en Bachelorer udd. hvilket gør at hvis man vil- kan man søge direkte ind på universitetet og læse videre.. uden at man skal ind og have nogle flere fag( som man har skullet før)

Håber det kunne hjælpe ... :thumbsupsmileyanim: Malene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min mand arbejder som It-konsulent.. Han elsker sit arbejde, den daglige kontakt med kunder og interessen for at blive dygtigere.. Det sidste års tid har han været meget ude at rejse.. Lidt irriterende når vi har 2 små her hjemme.

Mit egentlige ønske for udd. har været at blive tegnsprogs tolk..., har haft arbjdet som pæd. medhjælper på et frittidshjem med døve børn. Og har hele tiden været vild fasineret af at man kan tale med hænderne.

Jeg er så ved at udd. mig til Pædagog, (oprindeligt fordi jeg så kunne komme ind på døve skolen og lære tegnsprog.) Jeg har altid vist at det daglige arbejde med børn og unge var det som jeg ville.

Nu hvor jeg har været i praktik, har jeg fundet ud af at jeg gerne vil arbejde inde for special området.. Især ADHD og Autisme har vakt min interesse, det er en anden måde at opleve at der er brug for en. Derudover har jeg 2 normalt fungerende børn her hjemme, og vil gerne have at mit arbejde og mit privat liv er inden for hver sit område..

Pædagog udd.. er lavet til en Bachelorer udd. hvilket gør at hvis man vil- kan man søge direkte ind på universitetet og læse videre.. uden at man skal ind og have nogle flere fag( som man har skullet før)

Håber det kunne hjælpe ... :thumbsupsmileyanim: Malene

Er du sikker på det? Jeg er selv professionsbachelor (lærer) og kan næsten ikke bruge min såkaldte bachelorgrad til noget. Jeg kan bruge den ift DPU og nogle studier på RUC. Jeg kan ikke bruge den på universitetet. Oplever mange progessionabachelorer der ikke kan komme videre uden at starte forfra.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ved at tage en kontoruddannelse med speciale i administration, var til eksamen i går og er udlært 1/9-2008. :ilovebryllupsklar:

Er rigtig glad for uddannelsen, men vil ikke blive i firmaet når jeg er udlært, det er ikke et sted for mig. Håber at kunne finde et firma med gode arbejdsopgaver, som er tættere på vores hjem, end min uddannelsesplads er.

Min kæreste læser til fysioterapeut. :thumbsupsmileyanim: Han er rigtig rigtig glad for det! De har meget praktik og får lov til at bruge de ting de lærer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Pædagog udd.. er lavet til en Bachelorer udd. hvilket gør at hvis man vil- kan man søge direkte ind på universitetet og læse videre.. uden at man skal ind og have nogle flere fag( som man har skullet før)

Håber det kunne hjælpe ... :thumbsupsmileyanim: Malene

Er du sikker på det? Jeg er selv professionsbachelor (lærer) og kan næsten ikke bruge min såkaldte bachelorgrad til noget. Jeg kan bruge den ift DPU og nogle studier på RUC. Jeg kan ikke bruge den på universitetet. Oplever mange progessionabachelorer der ikke kan komme videre uden at starte forfra.

Det er også det jeg oplever med de forskellige universiteter. Jeg kan tage en sundhedsfaglig kandidat, men skal have ½ års supplering, og ellers er det en master jeg skal tage, hvis jeg vil videruddanne mig. Selvom jeg er i gang med en proffesionsbachelor..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er radiograf (og kaldet professionsbachelor i radiografi)... stort kunstpause, for de fleste ved slet ikke hvad det er... :thumbsupsmileyanim:

Jeg arbejder på røntgenafdelingen på et sygehus, og som radiograf er man specialuddannet til at vide en masse om det udstyr vi arbejder med, men også uddannet til at have med en masse forskellige patienter at gøre, og være super meget nærværende i den korte tid som patienterne er i vores afdeling. Vi tager bl.a. røntgenbilleder, laver CT-scanninger, MR-scanninger og assistere lægerne til alle de små indgreb som udføres på afdelingen. Det er et spændende arbejde for hver dag er aldrig ligesom den foregående, og vi betyder en masse for de mennesker som vi møder.

Hvis du overvejer en ny uddannelse, så er det her klart en mulighed. Der er stor mangel på radiografer, så alle bliver faktisk ansatte lang tid før de overhovedet er færdiguddannet. Og der vil blive ved med at være stort behov for radiografer i mange mange år.

Men det er også et hårdt arbejde både fysisk, men også mentalt. Vi går og står meget, har ofte tunge patienter og har travlt, for der er mange flere der gerne vil til, end der er mulighed for at undersøge...Så vi har rigtig travlt. Det kan også være mentalt hårdt, for vi møder rigtig mange ofte meget syge menesker hver dag, så man skal være i stand til at lade arbejdet blive på arbejde... Men i den sidste ende, så er det et godt job, fordi man er med til at gøre en forskel for de mange mennesker som kommer til undersøgelse.

Min mand er elektronikingeniør, et rigtig nørdearbejde, som jeg ikke helt kan forklare hvad helt præcist er...Det kræver i hvertfald en masse computerarbejde.

Håber du finder noget du kan blive rigtig glad for!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh... skal jeg da så ikke her reklamere for os socialrådgivere...

Der er virkelig mangel på dem - fik selv job inden jeg var færdig og blev kaldt til samtale de tre steder jeg sendte min ansøgning til, det til trods for at jeg ingen erfaring havde og stadig manglede 8 mdr.

Jeg er virkelig glad for mit arbejde, møder en masse mennesker, dog en masse mennesker som har mange problemer så det skal man kunne tackle.

Inden for de næste 10 år spår man at man massivt vil mangle arbejdskraft indenfor dette felt - så bare kom i gang!!!

Fleksible åbningstider - det kender vel alle som ikke kan nå at komme på kommunen, de har jo altid lukket ;o)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil så rende i en stik modsat retning uddannelsesmæssigt, for jeg har taget en typisk mandeuddannelse.

Jeg er uddannet elektroniktekniker, men har de seneste 13 år siddet i diverse chefstillinger inden for luftfarten, industrien og posten.

P.t. er jeg produktions- og logistikchef i en elektronikvirksomhed i Vedbæk hvor jeg bl.a. har ansvaret for at få vores fabrik i Letland op og køre ud over at varetage den daglige drift af produktion, indkøb og lager.

Jeg har valgt at efteruddanne mig og er halvvejs igennem en Akademimerkonom-uddannelse med international transport og logistik som speciale. Jeg var faktisk oppe i 4 timers skriftlig eksamen i transport, distribution og transportjura her i eftermiddags så nu er der et fag mere hakket af på listen :ilovebryllupsklar:

Min gemal er uddannet tobaksblander og har i mange år arbejdet i detailhandlen, de fleste af årene i Magasin og Illum.

Han arbejder nu som logistikchef i en stor elektronikvirksomhed her i Taastrup 5 minutter på cykel fra hvor vi bor.

Han er i gang med det samme studie som mig så vi har siddet til eksamen sammen her til eftermiddag.

Det er faktisk ret skægt at vi har samme profession og følger samme studie. Jeg skulle lige hilse og sige at der tit kører nogle livlige diskussioner hen over både eftermiddagskaffen og middagsbordet, men det er bare så fedt kunne sparre med hinanden på den måde. det har været utroligt givende både fagligt i relation til jobbet og ikke mindst i relation til studiet.

:thumbsupsmileyanim: fra Marianne

Redigeret af Mus01
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læser jura - er først lige blevet færdig med 1. år, så der er lang vej igen. Det er et super fedt studie, fyldt med udfordringer og har så mange sider at der må være noget for enhver. Men det er langt og til tider tørt. Men i fremtiden venter jobmuligheder som ikke nødvendigvis har direkte tilknytning til juraen, og det er fedt at tænke på... Man kan virkelig bruge det til meget. :thumbsupsmileyanim:

Min kommende mand har været kok, ambulanceredder, stilladsarbejder, pædagogmedhjælper m.m. og nu har han så endelig klemt ballerne sammen og er i gang med at få en studentereksamen (han droppede nemlig ud på 2. år for mange år siden og det har naget ham lige siden). Han er færdig i 2009, og så vil han læse HA jur eller SPRØK (sprog og økonomi på CBS). Det viser sig nemlig at hans boglige evner er ret så gode - man kan nemlig godt når man vil ;)

Synes da du skal overveje samfundsfag eller statskundskab - hvis du har drømt om at gøre det, så gør det da! Mon ikke du kan finde en løsning hvor du ikke nødvendigvis behøver være på universitetet hver dag? Det burde kunne lade sig gøre :ilovebryllupsklar: Held og lykke med det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er uddannet bioanalytiker. Uddannelsen er, efter jeg blevet uddannet, lavet om nogen gange og man ender nu ud med en bachelorgrad nar man er uddannet.

Min man er teknisk supporter for netbank.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mand arbejder som It-konsulent.. Han elsker sit arbejde, den daglige kontakt med kunder og interessen for at blive dygtigere.. Det sidste års tid har han været meget ude at rejse.. Lidt irriterende når vi har 2 små her hjemme.

Mit egentlige ønske for udd. har været at blive tegnsprogs tolk..., har haft arbjdet som pæd. medhjælper på et frittidshjem med døve børn. Og har hele tiden været vild fasineret af at man kan tale med hænderne.

Jeg er så ved at udd. mig til Pædagog, (oprindeligt fordi jeg så kunne komme ind på døve skolen og lære tegnsprog.) Jeg har altid vist at det daglige arbejde med børn og unge var det som jeg ville.

Nu hvor jeg har været i praktik, har jeg fundet ud af at jeg gerne vil arbejde inde for special området.. Især ADHD og Autisme har vakt min interesse, det er en anden måde at opleve at der er brug for en. Derudover har jeg 2 normalt fungerende børn her hjemme, og vil gerne have at mit arbejde og mit privat liv er inden for hver sit område..

Pædagog udd.. er lavet til en Bachelorer udd. hvilket gør at hvis man vil- kan man søge direkte ind på universitetet og læse videre.. uden at man skal ind og have nogle flere fag( skullet før)

Håber det kunne hjælpe ... :bestwishes: Malen

Hatten af for dig hvis du vil arbejde med ADHD børn, har selv en, og ved hvad det vil sige i 24 timer.

jeg er nu selv uddannet komis, men gad ikke arbejdstiderne, så kom på kontor og sekr. hvilket var for kedeligt at sidde på min mås hele dagen, så tog jeg so/su uddannelsen, og arbejder nu som det.

Og min mand er udlært anlægsgartner, og arbejder nu som specialarbejder i et knuseri.

Helle

Redigeret af Mutti46
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg laeser biologi pa Koebenhavns Universitet.

Startede oprindeligt paa biologi, havde saa en kortvarig flirt med medicinstudiet og fandt efter nogle aar tilbage til biologi...paa min helt rette hylde. Er nu paa kandidat-delen med smaa 2 aar tilbage, og er ved at specialisere mig inden for dyreadfaerd og naturbevarelse. Pt. sidder jeg paa praerien i Colorado og laver et adfaerds-projekt om swift foxes :bestwishes:

Foeler mig privilligeret HVER DAG over at have muligheden for at tage saa fantastisk en uddannelse :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er igang med uddannelsen til lægesekretær

Det er et dejligt arbejde med menneskekontakt hverdag hvis man ønsker det.

Det tager 2 år for uden en HG/HH.

- Der er mulighed for at videreuddanne sig til komonom.

Man arbejder på sygehuse, lægepraksis og på private hospitaler. Der er også ansat lægesekretærer i div patientforeninger.

Jeg håber du finder din nye passion i livet.

Knus

Betina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er igang med uddannelsen til lægesekretær

Det er et dejligt arbejde med menneskekontakt hverdag hvis man ønsker det.

Det tager 2 år for uden en HG/HH.

- Der er mulighed for at videreuddanne sig til komonom.

Man arbejder på sygehuse, lægepraksis og på private hospitaler. Der er også ansat lægesekretærer i div patientforeninger.

Jeg håber du finder din nye passion i livet.

Knus

Betina

Ihh det har jeg også overvejet at læse til, bla. pga mine arbejdstider :bestwishes: ved du om man kan få merit? og hvis man har hh7hg om der er afslag i tiden?

knus

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den eneste mulighed der er for at få merit er hvis man i forvejen er uddannet kontor assistent.

_der indtages elever hvert år i januar og der er temmelig meget rift om pladserne.

Gode råd til at forbedre sine muligheder er at læse tin på aftenskole og at tage supplerende pc-undervisning.

Ellers så er det en god ide at kontakte sygehuset i december og gøre opmærksom på sig selv, og fortælle at man påtænker at sende en ansøgning når stillinerne bliver opslået.

I Horsens hvor jeg er ansat er vi til næste år ialt 12 elever.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er igang med uddannelsen til lægesekretær

Det er et dejligt arbejde med menneskekontakt hverdag hvis man ønsker det.

Det tager 2 år for uden en HG/HH.

- Der er mulighed for at videreuddanne sig til komonom.

Man arbejder på sygehuse, lægepraksis og på private hospitaler. Der er også ansat lægesekretærer i div patientforeninger.

Jeg håber du finder din nye passion i livet.

Knus

Betina

Da jeg efter handelsskolen skulle vælge hvad jeg ville overvejede jeg at blive lægesekretær. Jeg valgte så i stedet at uddanne mig til kontorassistent med speciale i offentlig administration og jeg har da også været rigtig glad for både uddannelsen og mit arbejde - indtil inden jeg gik på barsel :-). Jeg har efterfølgende også taget kommunom-uddannelsen, og det er også en uddannelse jeg har været rigtig glad for - ligesom jeg har været for at tage akademi- merkonomen, som jeg også har færdiggjort på aftenskole. Jeg kan bare mærke, at hvis jeg skal arbejde med det, som jeg gerne vil, så skal jeg tage en længerevarende uddannelse.

Lige nu går mine overvejelser meget på HD-uddannelsen, som jeg kan tage i Herning, hvor vi bor, og hvor jeg stadig kan have et arbejde. Jeg er ikke i tvivl om at det bliver sindsygt hårdt, men det er vi begge indstillet på - og så giver HD-uddannelsen adgang til de sidste 2 år af cand.oecon uddannelsen på universitetet - og det er helt sikkert også et træk-plaster for mig.

Men nu må vi se - det er rigtig spændende at høre om, hvad I allesammen laver og på den måde få en masse ny inspiration. Jeg er glad for, at så mange svarer i min tråd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste arbejder som psykolog, hvilket han er vanvittig glad for. Han er allerede få år efter endt uddannelse blevet behandlingsleder hvor han arbejder, så det er virkelig et job med muligheder, hvis man vil arbejde for det. Jeg er selv på vej mod at blive psykolog og starter på kandidaten efter sommerferien. Det er en rigtig hård uddannelse med meget stress og mange timers læsning hver dag, men det er virkelig dét værd. For mig er det spændende at det er så udfordrende, selvom jeg nogen gange bliver lidt forpustet :bestwishes: Lønnen er ikke noget særligt de første år man er psykolog, men det bliver bedre på sigt, især når man får sin autorisation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer