Dronningen af Amager

Guldsmedens navn indgraveret i min vielsesring

36 indlæg i dette emne

Min kæreste hentede vores vielsesringe hos guldsmeden igår.

Da han kom hjem, fandt vi ud af skrifttypen ikke er den samme i de to ringe og at indgraveringen er skrevet med kursiv i min kærestes ring.

Derudover har de også indgraveret guldsmedens navn, som er et drengenavn... Så nu har jo to mænds navne indgraveret i min vielsesring! :cheerleader3:

Er det normalt at guldsmeden skriver sit firmanavn i vielsesringen???? Og kun i den ene? Og er der andre der har forskellige skrifttyper i deres ringe???

Kan vi ikke godt tillade os at kræve at få dem lavet om??? :ban:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder godt lidt trælst :)

Først: Hvis I har bestilt samme skrifttype, og de er ikke er ens, så skal I klage ( har I det ikke også på papir hvad I aftale?)!! Så er varen i leveret ordenligt.

Det med firma-navnet.. Ved ikke om det er normalt, men der står firmanavn i vores også, og i forlængelse af vores egen indskrift, dog en anden skrifttype. Jeg tror, det er ligesom et stel, krukke ovs .. man skal kunne se hvem der har lavet det. Og så indvendig på ringen heldigvis det eneste sted.

Men når jeres firmanavn også er et rigtigt navn, så kunne det nok godt lige være skrevet med en anden skrifttype!!! :biggrin::cheerleader3:

Ellers ser det lidt mærkeligt ud.

Prøv lige at tage en snak med guldsmeden!! I er jo hans kunder!

Håber, at I finder ud af det! Men heldigvis ser man kun ringen udefra og du vil altid vide navnet på DIN mand :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det lyder godt lidt trælst :)

Først: Hvis I har bestilt samme skrifttype, og de er ikke er ens, så skal I klage ( har I det ikke også på papir hvad I aftale?)!! Så er varen ikke leveret ordenligt.

Det med firma-navnet.. Ved ikke om det er normalt, men der står firmanavn i vores også, og i forlængelse af vores egen indskrift, dog en anden skrifttype. Jeg tror, det er ligesom et stel, krukke ovs .. man skal kunne se hvem der har lavet det. Og så indvendig på ringen heldigvis det eneste sted.

Men når jeres firmanavn også er et rigtigt navn, så kunne det nok godt lige være skrevet med en anden skrifttype!!! :biggrin::cheerleader3:

Ellers ser det lidt mærkeligt ud.

Prøv lige at tage en snak med guldsmeden!! I er jo hans kunder!

Håber, at I finder ud af det! Men heldigvis ser man kun ringen udefra og du vil altid vide navnet på DIN mand :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil synes det lyder MEGET underligt... Det har jeg da aldrig oplevet før...

Hvis guldsmeden har graveret sit navn i den, så ville jeg da mene at det er en form for reklame, og så skal I da ikke betale for graveringen...

Jeg synes nu også at I burde have haft valget...

Så I må en tur til guldsmeden og klage...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

De to forskellige skrifttyper er bare ikke i orden!

Mht. "reklamen" synes jeg faktisk han burde have informeret jer om det inden.. Har han selv lavet ringen, eller er den bestilt et andet sted? Hvis den er bestilt ved et firma, er det helt uhørt, og jeg mener generelt (det er i hvert fald den FØLELSE jeg har med det), at en vielsesring er "hellig", og hvis jeg havde vidst at der ville stå noget andet i ringen, og tilmed et andet drengenavn, ville jeg ikke have bestilt ringen overhovedet.

Jeg tænker faktisk, at handlen kan annulleres, hvis det er tilfældet.. Er der noget jura/købelovs-kyndige som kan byde ind??

0

Del dette indlæg

Da han kom hjem, fandt vi ud af skrifttypen ikke er den samme i de to ringe og at indgraveringen er skrevet med kursiv i min kærestes ring.

Derudover har de også indgraveret guldsmedens navn, som er et drengenavn... Så nu har jo to mænds navne indgraveret i min vielsesring! :cheerleader3:

Er det normalt at guldsmeden skriver sit firmanavn i vielsesringen???? Og kun i den ene? Og er der andre der har forskellige skrifttyper i deres ringe???

Hejsa!

Jeg læser på mit 4 og sidste år til Grafisk Skilteteknikker og arbejde dagligt med typografi ( skrifttyper) Jeg skal til svendeprøve til december og hvis jeg lavede et par ringe som Jeres ville jeg ikke bestå. Det er en forbrydelse at der er hver sin Typografi i ringene..det er enten en fejl eller også er det sjusk. Jeg er MEGET glad for at jeg læste denne tråd for jeg VIL IKKE have firmanavn i. Hvis det er et must at man skal se hvor de kommer fra så må de indgravere firmaets CVR NR.

Ring med det samme til Guldsmeden og sig du kommer med ringene. Så håber jeg ikke han brokker sig, så må du truet ham med forbrugerrådet og dårlig omtale.

Held og lykke

Aries

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig hørt om, at man indgraverer sit navn som guldsmed. Man har da et stempel og det er altid det, man bruger. Det andet virker da dybt uprofessionelt! I vores ringe er der stempler udover vores gravering - som selvfølgelig er med samme skrifttype.

Du må ned og sige til ham, at det er en Om'er! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg blev gift sidste år og der valgte vi et sæt bræmer ringe,

men det eneste der står i vores er deres stempel så man kan se hvilken model det er.

Ellers står der kun det vi har bedt om:)

Men jeg ville helt sikkert klage over det,

det kan da ikke være rimeligt at du skal gå rundt med 2 drengenavne i din vielsesring :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Det synes jeg godt nok lyder mærkeligt. Det virker direkte sjusket at det ikke er samme skrifttype. Jeg ville få det lavet om. Og også i samme omgang se om jeg kunne slippe for "reklamen". Synes det et upassende sted at reklamere.

God fornøjelse

Heidi, som skal giftes på lørdag!!

0

Del dette indlæg

Jo, I kan sagtens tillade jer at bede dem om at få lavet dem om!! Det ville jeg have gjort. Det er da for dårligt af dem. Jeg har en gang oplevet at guldsmeden har graveret sit navn ind i en af mine ringe - og guldsmeden hed så akkurat det samme som min onkel, så det var lidt komisk. Kan man ikke bare bede dem om - helt konkret og direkte - ikke at indgravere guldsmedens navn? De kunne da i det mindste skrive jeres navne med samme skrifttype. Jeg ville helt klart tage dem med tilbage til dem og få dem til at gøre det om igen - uden at det skal koste jer en krone, naturligvis:)

- Camilla

0

Del dette indlæg

Jeg tænker at det kunne være at I havde fået den forkerte ring udleveret - det kunne jo være at der var et andet par hvor den mandlige halvdel havde din kommende mands navn og det andet navn, og at din mands og hans ringe så var blevet byttet om? evt. ved pakningen?

Jeg skal nu ikke gøre mig klog på det, da jeg ikke aner hvordan du har købt dine ringe eller hvor, men lige meget hvad, syntes jeg også at du skal snakke med guldsmeden, for det er ikke i orden. :cheerleader3:

~Linda

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan jeg ikke forstå.. i vores forlovelses ringe står der ikke andet end det vi har bedt om at få indgraveret.. ,

Har aldrig hørt om at der skulle indgraveres "REKLAME" i vielses ringene.. , det ville jeg ihvertfald aldrig acceptere.. :cheerleader3: i vores ringe skal der ikke stå andet end vores navne og datoen...

Så fluks tilbage til guldsmeden for det kan han da ikke være bekendt..

:cheerleader3: Malene

0

Del dette indlæg

At der er forskellige skrifttyper er en fejl, og den bør han rette - uden problemer.

Min veninde læser til guldsmed, og hun siger man skriver navn i alt hvad man laver. Det er ikke reklame. Det svare til at en maler skriver sit navn på maleriet.

Det første hun gjorde, da hun så vores forlovelsesring, var at se inden i for at se hvem, der havde lavet dem. Så det er altså meget almindeligt.

Men som oftest er det et stempel, eller initialer. Jeg har aldrig hørt om et helt navn før. Men jeg tror ikke, der er noget at gøre - desværre

0

Del dette indlæg

har aldrig hørt om 2 forskellige indgraveringer før....

jeg ville tage dem med ned og få en snak med dem og så vise ringene og høre om

hvad meningen er med det.

hvis i ikke kan få nogle nye så ihvertfald få et afslag i prisen...

det er da værd at høre om de giver det...

held og lykke

knus herfra

0

Del dette indlæg

Det der skal du absolute ikke accepterre!!! Må jeg spørge hvor du har købt ringene??

Jeg arb i smykkebutik og det er bare en fejl! Det er helst noget der skal opdages inden ringene når til kunden... Jeg syns det er pinligt for ham at du har fået to ringe med forskellig skriftype!!

Og det der med firmanavn har jeg aldrig set før! men som jeg forstår på dig er det ikke en del af de stempler der normalt er i den type ring i har købt.Jeg mener ikke han kan tillade sig uden vidre at graverer andet end i har bedt om!!

Lige til sidst... Du skal virkelig sørge for at stå på din ret og ikke give dig før han laver det om!! Meen hvis han er en astendig guldsmed gør han det uden at blinke ;)

Held og lykke :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer