Maria_Sohnemann

Mørkt til lyst???

56 indlæg i dette emne

Ja, mit spørgsmål er så som følgende...

Jeg har altid haft lyst hår, i de senere år, blev mit hår mørkere, og der kom masser af lyse striber til...

Det blev simpelthen for kedeligt, så for et par år siden besluttede jeg mig for, at nu skulle det være mørkt. Det var vildt dejligt med noget forandring, og farven er jo holdt ved indtil nu...

NU SYNES JEG BARE, AT DET ER KEDELIGT IGEN! Tsk, tsk, tsk... Man er da heller ikke nem, at gøre tilfreds... :cheerleader3:

Men mit spørgsmål er bare: Det er da muligt at gå fra mørkt til lyst med pænt resultat, ikke??

Redigeret af Maria_Sohnemann
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øhm, jeg ville nok mest sige nej.

For at gå fra mørkt til lyst skal farven trækkes ud. Håret bliver ret orange og slidt af dette. Bagefter ville det så skulle affarves og med dit mørke flotte hår ville jeg absolut ikke anbefale dig det. Jeg fik mit affarvet og lignede først Bozo the clown og mit hår blev super ødelagt og tørt af det og du har jo ligesom jeg naturkrøl, hvilket kun gør håret nemmere at få slidt. Det har taget mig over 4 år nu, da håret skulle vokse helt ud og det ødelagte klippes væk.

Min anbefaling vil være masser af lyse striber og evt. nogle karamelfarvede også.

0

Del dette indlæg

For at gå fra mørkt til lyst skal farven trækkes ud. Håret bliver ret orange og slidt af dette. Bagefter ville det så skulle affarves og med dit mørke flotte hår ville jeg absolut ikke anbefale dig det. Jeg fik mit affarvet og lignede først Bozo the clown og mit hår blev super ødelagt og tørt af det og du har jo ligesom jeg naturkrøl, hvilket kun gør håret nemmere at få slidt. Det har taget mig over 4 år nu, da håret skulle vokse helt ud og det ødelagte klippes væk.

Min anbefaling vil være masser af lyse striber og evt. nogle karamelfarvede også.

Det er også det, jeg tænker... Altså, at det kommer til at se meget mærkeligt ud og ikke er besværet værd.

Jeg kommer bare til at tænke på de mange hollywood-skønheder der konstant skifter fra lyst til mørkt og tilbage til lyst igen... :cheerleader3:

*suk*

Vil bare så gerne have den hårfarve tilbage... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Det er også det, jeg tænker... Altså, at det kommer til at se meget mærkeligt ud og ikke er besværet værd.

Jeg kommer bare til at tænke på de mange hollywood-skønheder der konstant skifter fra lyst til mørkt og tilbage til lyst igen... :cheerleader3:

*suk*

Vil bare så gerne have den hårfarve tilbage... :cheerleader3:

Hør evt. en frisør ad. Det var bare min triste erfaring.

Og dit hår kan altså gøres meget lyst med lysere striber uden, at det ødelægger hårdet på samme måde.

Dit hår er smukt søde og ikke kedeligt, men kender det godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rent teknisk kan et godt lade sig gøre, men det er absolut ikke sundt for håret.

Jerg er selv blond og mit hår er blevet lidt mørkere med tiden. For nogle år siden fik jeg det underste lag farvet mørkebrunt, det var moden og der skulle ske noget nyt. jeg fik det lavet ved en anden frisør end normalt da min egen ikke ville gøre det.

Efter et stykke tid var det ikke sjovt mere og jeg ville tilbage til det blonde. Gik først til min "egen" frisør som hellere ville klippe det hele af (det mørke) end han ville trække farven ud. Det kunne jeg dog slet ikke forestille mig og endte ed at få trukket farven ud, der hvor jeg oprindelig havde fået det lavet.

Det var en drøj omgang og sikke det lugtede. Hun anbefalede at farve håret bagefter, men der sagde jeg altså stop. Slap egentlig godt fra det og jo det var lidt rigeligt askefarvet, men da det kun var det underste, så var det ikke så galt. I tiden efter stod den på hårkur meget ofte for håret var utroligt tørt.

Jeg vil anbefale at du taler med frisøre om det og måske gøre som Pernille siger; få strber i igen, nogle der tenderer over i det lysere igen, lidt karamel og sådan.

- Og så ser vi gerne billeder herinde når du har fået det lavet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg vil også side, at du skal kontakte en frisør herom.

Min søn har eksperimenteret en del for at få helt lyst hår. Det er gået galt næsten hver gang og endte med at få samme farve som urin - he, he. Det har ikke altid været lige sjovt at have ham med i byen.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Hmm jeg har snart selv prøvet alle hårfarver. Det kan godt lade sig gøre at skifte hårfarve fra mørk til lys men du skal gøre det over en 2-4 gange og finde dig i resultaterne undervejs :cheerleader3:

Det er faktisk langt sværere at skifte fra farvet rød til lys, der går der godt nok noget tid med orange/pisgult hår inden man er tilfreds ... hehe...

Men prøv ad hvis du gerne vil skifte - som jeg plejer at sige... Det er jo trods alt kun hår!

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Jeg kommer bare til at tænke på de mange hollywood-skønheder der konstant skifter fra lyst til mørkt og tilbage til lyst igen... :)

*suk*

Vil bare så gerne have den hårfarve tilbage... :biggrin:

Hør evt. en frisør ad. Det var bare min triste erfaring.

Og dit hår kan altså gøres meget lyst med lysere striber uden, at det ødelægger hårdet på samme måde.

Dit hår er smukt søde og ikke kedeligt, men kender det godt.

Ja, må hellere kontakte en frisør...

Det er selvfølgelig en mulighed med en masse lyse striber, men det er bare det, at når man har sat sig noget i hovedet, så skal det bare være sådan... :cheerleader3:

Årh, tak for de søde ord! Du er bare en skat, Pernille-pigen!

Rent teknisk kan et godt lade sig gøre, men det er absolut ikke sundt for håret.

Jerg er selv blond og mit hår er blevet lidt mørkere med tiden. For nogle år siden fik jeg det underste lag farvet mørkebrunt, det var moden og der skulle ske noget nyt. jeg fik det lavet ved en anden frisør end normalt da min egen ikke ville gøre det.

Efter et stykke tid var det ikke sjovt mere og jeg ville tilbage til det blonde. Gik først til min "egen" frisør som hellere ville klippe det hele af (det mørke) end han ville trække farven ud. Det kunne jeg dog slet ikke forestille mig og endte ed at få trukket farven ud, der hvor jeg oprindelig havde fået det lavet.

Det var en drøj omgang og sikke det lugtede. Hun anbefalede at farve håret bagefter, men der sagde jeg altså stop. Slap egentlig godt fra det og jo det var lidt rigeligt askefarvet, men da det kun var det underste, så var det ikke så galt. I tiden efter stod den på hårkur meget ofte for håret var utroligt tørt.

Jeg vil anbefale at du taler med frisøre om det og måske gøre som Pernille siger; få strber i igen, nogle der tenderer over i det lysere igen, lidt karamel og sådan.

- Og så ser vi gerne billeder herinde når du har fået det lavet :cheerleader3:

Det er altså bare super dejligt, at høre fra jer med erfaringer altså...

Det lyder også til at være en rigtig hård omgang for håret. Og det er i hvert fald ikke noget, jeg kunne finde på at byde mit hår - det er helt sikkert. Så det bliver nok bare ved striberne... :cheerleader3:

Og billeder?? Ja, selvfølgelig... Man er vel ikke Zilla for ingenting... hihi!

Jeg vil også side, at du skal kontakte en frisør herom.

Min søn har eksperimenteret en del for at få helt lyst hår. Det er gået galt næsten hver gang og endte med at få samme farve som urin - he, he. Det har ikke altid været lige sjovt at have ham med i byen.

mvh

goodbyehansen

Hehe... Ja, nu er urinfarvet ikke liiiiige det, jeg havde i tankerne. Der er nok ikke andet for, end at jeg finder en frisør i Varde, og får snakket med dem.

Mit næste problem er bare, at jeg ikke har haft held med frisører tidligere, så jeg mangler lidt nogle anbefalinger til en frisør her i området, men jeg kender ikke rigtig nogen, der kan anbefale en frisør... Så det er det næste problem... :respekt:

Hmm jeg har snart selv prøvet alle hårfarver. Det kan godt lade sig gøre at skifte hårfarve fra mørk til lys men du skal gøre det over en 2-4 gange og finde dig i resultaterne undervejs :respekt:

Det er faktisk langt sværere at skifte fra farvet rød til lys, der går der godt nok noget tid med orange/pisgult hår inden man er tilfreds ... hehe...

Men prøv ad hvis du gerne vil skifte - som jeg plejer at sige... Det er jo trods alt kun hår!

/Chalotte

Hmm... :respekt: Jeg tror ikke, at jeg har tålmodigheden til at prøve 2-4 gange... Jeg er typen, der skal have det til at lykkedes første gang, ellers gider jeg bare ikke! :cheerleader3:

Så det bliver da nok striber...

Næste stop: At finde en god frisør i Varde... :respekt:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er faktisk i gang med den proces...

Sidste efterår blev jeg helt mørkhåret... og er normalt rimelig lys.

Det har nu taget 5 mdr. siden vi startede... jeg har fået trukket farven ud, ny grundfarve (da der var rødlige toner i den gamle) og nu fået lagt lyse striber i underfarven er sådan lidt rødlig i det... og jeg vil sige, der er stadig pæn vej til fuldstændig lyshåret...

Så umiddelbart vil jeg sige nej... men meget kan gøre med striber.

0

Del dette indlæg

Det har nu taget 5 mdr. siden vi startede... jeg har fået trukket farven ud, ny grundfarve (da der var rødlige toner i den gamle) og nu fået lagt lyse striber i underfarven er sådan lidt rødlig i det... og jeg vil sige, der er stadig pæn vej til fuldstændig lyshåret...

Hold da op...

Hvis jeg havde vidst dengang, hvor svært det ville blive at blive lyshåret igen, så havde jeg godt nok ikke gjort det... ØV!

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hold da op...

Hvis jeg havde vidst dengang, hvor svært det ville blive at blive lyshåret igen, så havde jeg godt nok ikke gjort det... ØV!

Sådan siger jeg også nu... jeg vil i hvert tænke meget over det næste gang... og så endda nok nøjes med mørke striber.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op...

Sådan siger jeg også nu... jeg vil i hvert tænke meget over det næste gang... og så endda nok nøjes med mørke striber.

Ja, det må jeg da nok sige...

Det er da fuldstændig vildt, at det skal være så besværligt, at sit hår i en anden farve...

0

Del dette indlæg

Jeg har også hørt fra før af at det skulle være helt vanvittigt at gå fra mørkt til lyst - så derfor har jeg heller aldrig turdet at farve håret mørkt, selvom det har været i overvejelserne. Det ville være lidt øv at være naturlig blond og så ødelægge dét for de næste mange år, fordi man kedede sig lidt. Men som de andre siger, så kan man jo gøre alverden med striber - og en god hårkur.

0

Del dette indlæg

Jeg har været hele møllen igennem og det er bestemt ikke sundt for håret - men jeg vil sige, at mit hår er så fint i forvejen, at det lige pludselig blev nemmere at sætte og med lidt silicone i spidserne ser det ikke så slidt ud. Det værste er en kort periode med rødt skær i de lye lokker, men den er hurtigt overstået. Jeg har selv lyst hår nu og skal til frisøren næste måned for at få det mørkere - som en af de andre tøser sagde...det vokser jo heldigvis ud igen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan ellers varmt anbefale "Hair Play" i Esbjerg!

Enten Kaja eller Dorte.

Kaja er helt vild god til MIT hår, hun siger sin mening og giver gode råd efterfølgende. Men det koster :cheerleader3: Jeg har åbenbart ekstremt meget hår, så når jeg skal lysnes, tager det en krig, og koster ca. ligeså meget. Men så får jeg også altid købt gode pleje produkter bagefter, og det gør jo ikke beløbet mindre.

Held og lykke med det - det kan altså sagtens lade sig gøre! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Enten Kaja eller Dorte.

Kaja er helt vild god til MIT hår, hun siger sin mening og giver gode råd efterfølgende. Men det koster :cheerleader3: Jeg har åbenbart ekstremt meget hår, så når jeg skal lysnes, tager det en krig, og koster ca. ligeså meget. Men så får jeg også altid købt gode pleje produkter bagefter, og det gør jo ikke beløbet mindre.

Held og lykke med det - det kan altså sagtens lade sig gøre! :thumbsupsmileyanim:

Nu tænker jeg lidt: Hvor meget koster en krig?? :respekt:

0

Del dette indlæg

Enten Kaja eller Dorte.

Kaja er helt vild god til MIT hår, hun siger sin mening og giver gode råd efterfølgende. Men det koster :respekt: Jeg har åbenbart ekstremt meget hår, så når jeg skal lysnes, tager det en krig, og koster ca. ligeså meget. Men så får jeg også altid købt gode pleje produkter bagefter, og det gør jo ikke beløbet mindre.

Nu tænker jeg lidt: Hvor meget koster en krig?? :)

Æhhæææ... jeg kommer som regel af med kr. 1.200 - 1.600,- når jeg skal lysnes eller farves....... Det er HELT vildt, og jer er faktisk ALT for nærig til det, og hver gang trækker jeg grundigt på panderynken... Men !!! Det er fordi jeg som sagt har MEGET hår, og de lysner/farver det i striber gennem HELE hårpragten, fra inderst til yderst, og nogle gange får jeg flere farver i + to hårprodukter til pleje bagefter til ca. kr. 200,- pr. stk.... Så løber det jo op... :cheerleader3:

Men jeg er altid YDERST tilfreds, når jeg går derfra, og DET er det hele værd for mig - OGSÅ med hårprodukterne efterfølgende! Og de varer jo meget, meget længe, mellem 3 og 6 mdr i hvert fald!

Såååå... det er det en krig koster *griner*

Redigeret af lii
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej zillaer...

ang hår jeg har fået lavet mit lyst, det blev ødelagt, jeg fik nemli også lavet hjemmelavet krøl, jeg har kæmpet med kure det har ikke hjulpet meget, nu har jeg farvet det lidt mørker,men ved ikke hvad jeg ska gøre da det er meget ødelagt, er der nogen der kender en god kur til hår????

jeg vil sige lav ikke mørkt til lyst :thumbsupsmileyanim:

knuz nicki

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer