Guest Bobbel

Stel?

16 indlæg i dette emne

Nu har I lige inspireret mig helt vildt, mht til bestik.

Så kan I ikke også lige inspirere lidt mht. stel?

Vi snakker lidt om Royal Copenhagen Mega muselmalet sort, og så deres nye elements...

Men vis mig hvad I samler på, så vi også kan komme omkring nogle andre mærker

post-21395-1213621331.jpgpost-21395-1213621320.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har I lige inspireret mig helt vildt, mht til bestik.

Så kan I ikke også lige inspirere lidt mht. stel?

Vi snakker lidt om Royal Copenhagen Mega muselmalet sort, og så deres nye elements...

Men vis mig hvad I samler på, så vi også kan komme omkring nogle andre mærker

post-21395-1213621331.jpgpost-21395-1213621320.jpg

Vi ønsker os det samme, dog bare i blå... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg vel gift første gang var stentøj på mode, og jeg valgte noget helt enkelt hvidt fra en svensk fabrik.

Jeg nåede at få 6 store tallerkner, nogle små og et par skåle, så gik det ud af produktion, og jeg har forgæves forsøgt at få det via den blå avis osv.

Mit råd er altså - vælg et stel, der er leveringsgaranti på !

- - -

Jeg har i dag arvet en del af mågestellet, som jeg yderst sjældent bruger. Så har jeg noget helt hvidt, som jeg for det meste bruger, når vi har gæster, og til hverdag har jeg noget rigtig sødt jeg har købt for "ingen penge" i Kvickly.

mvh

goodbyehansen

0

Del dette indlæg

Jeg overvejer noget enkelt firkantet - måske sort... men når jeg finder ud af det er jeg sikker på at jeg køber det selv :cheerleader3:

Har dog en lille tanke om at jeg godt kunne tænke mig det der Monica Ritterband noget med noderne - såååååh vi får se hvad der kommer på ønskesedlen :cheerleader3:

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Vi samler på Bröste Copenhagen sorte firkantede tallerkener - stentøj OG kan tåle opvaskermaskine (maden ser VILDT indbydende ud på sorte tallerkener)

Men igen (som med bestikket) bruger vi det til hverdag.

De kan også fås i Råhvid....

Middagstallerkener koster 80kr stk

frokosttallerkener koster 50kr stk

dybe tallerkener/skåle koster 50kr stk

krus koster 50kr stk.

Billedet er middagstallerkenen (kunne ikke finde nogen billeder på nettet... det er vist ikke så udbredt....)

post-30921-1213624964.jpg

Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vil begynde at samle på Royal Copenhagen Mega muselmalet i blåt. Har altid været forelsket i det stel.

Det samme her :cheerleader3:

Vi er dog begyndt at samle på det.

Jeg har været forelsket OG samlet på det i 5-6 år...eeeelsker det simpelthen.

Synes det er så stilrent og klassisk - men samtidig moderne og nytænkende. Smukt!

Klart anbefalelsesværdigt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg skulle vælge et samler-stel, skulle det være Mega-musel - det blå. Det er super smukt, synes jeg, og så kan det blandes med det gamle arve-musel.

Vi er dog enige om, at det sådan et stel koster er givet meget bedre ud andre steder i vores hjem og liv. Vi har godt nok snakket om, at vi skulle finde frem til et lidt billigere (men stadig suppleringsmuligt og "dyrt") stel at starte med at samle på til brylluppet, men igen - det er dyrt og der er andre ting, vi hellere vil have.

Vi er enige om, at vores stel skal være helt hvidt, så vi kan dække bord med alle tænkelige farver - og derfor har vi også besluttet bare at købe et blligt stel X 2 (til 24 personer i alt) - så er der da noget at baldre i løbet af årene. Når vi har baldret nok, køber vi et nyt kompelt billigt stel (fx i IKEA) - det er stadig billigere end at købe noget af det dyre...

0

Del dette indlæg

Jeg har først netop set det nye RC stel som du nævner - Elements! det er bare SÅÅÅÅ flot, og farven er så meget flottere end på mussel eller mega mussel efter min smag. Dette skal tages for en som godt kan se det flotte i RC stel, men generelt nok synes de er lidt for putte nuttede - bare ikke elements! Dog valgte vi efter mange overvejlser at ønske os Pillivuyt Quartet trods prisen (som var min største betænkelighed- selvom det jo er meget billigere end RC's stel) Min mand synes det var super fedt og lidt mere maskulint end det meste andet, så her fik han faktisk lov at bestemme :-)

post-28283-1213736626.jpg

Noget du skal være opmærksom på når du vælger stel er følgende:

1) kan det vakses i opvaskeren - og hvis ikke kan du så leve med det? (kommer nok også an på om man bruger det til hverdag eller fest! Men overvej om når du har gæster gider have opvasken stående indtil dagen efter fordi de ikke må komme i opvaskeren...

2) overvej materialet! Hvis du vælger stentøj så vær opmærksom på der hurtigt kommer ridser ovenpå det som ikke ser så pænt ud. De kan dog fjernes med noget skurecreme, men får du gjort det? Desuden skal du være opmærksom på at stentøjs tallerkner larmer mere end porcelains tallerkner! Ja det lyder sært, men hvis du prøver at gå ned i en butik og "skærer" ned i det som du ville gøre når du spiser vil du tydeligt kunne se hvad jeg mener!

Der er også forskel på porcelain - alt efter hvad gruindmaterialet er og hvoa mange gange det er brændt og ved hvor mange grader!!! Så overvej også hvor meget det skal kunne tåle! (jo flere brændinger og højere grader nu bedre og mere holdbart - desuden lettere at vaske af! hvilket særligt er til at mærke ved fade der kommer i ovnen - der er faktisk forskel på de billegere og dyrere (har jeg måtte erkende)

3) bestik og glas. Hvis i allerede har bestemt jer for bestik og vinglas så overvej lige hvordan det ser ud sammen. Noget bestik er meget småt til en tallerken fordi det er for spinkelt eller kort (der er stor forskel på længden af bestik - som man forøvrigt skal huske at tage i hånden og mærke inden man vaælger - det skal ligge godt i hånden!) Så prøv at dække et lille bord i din nærmeste isenkræmmer og se om tingene passer sammen, for det ville jo være lidt ærgeligt først at se det ser tosset ud sammen når man skal dække bord første gang der kommer gæster :-)

det var så et langt pip fra mig, som jeg håber du og måske andre kan bruge til lidt....

Knus Louise (som også er "Inspirationspige" :cheerleader3: )

Redigeret af louih02
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer