lmj

Vielsesringe

13 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg håber, der er nogen, der kan komme med nogle gode forslag til, hvor vi kan finde et godt udvalg af vielsesringe. Vi har ledt i et stykke tid uden at finde de helt rigtige, og nu skal de snart findes, så vi kan have dem klar og indgraveret til vores bryllup den 2. august. Et af vores problemer er, at jeg har små tynde fingre, mens min tilkommende har store fingre, så en smal ring er pænest til mig, mens den nærmest "forsvinder" på hans fingre. Vi vil gerne have nogen, der ligner hinanden, men har svært ved at finde nogen, hvor jeg kan få en smal og min tilkommende en bredere.

Vi er mest til ringe i sølv eller titanium, da vi ikke er så vilde med guldfarven og har fået at vide hos en guldsmed, at vi kan forvente, at en hvidguldsring skal pudses op ca. en gang om året.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Slå op under "lovedesign" på google - dér kan man nemlig sidde og eksperimentere med nogle forskellige pudsninger, sten og størrelser. Det gjorde vi, og vi valgte at få sådan så min ring er noget tyndere end Sørens.

Hov - adressen er www.lovedsign.dk

Redigeret af stinnebabe
0

Del dette indlæg

Jeg har surfet lidt rundt og det er lidt svært hvis det ikke må være hvidguld da de ringe jeg kan finde i sølv eller titanium sælges i sæt. Mit bedste bud er hvidguldsringe fra f.eks Chanti hvor I kan købe ringene seperat, I kan der vælge mellem tre forskelling basisdesign (hvor meget ringeneg runder i overfladen) derefter kam I vælge hvor brede de skal være, fra 3-6 mm, og dermed få ringe der ligner et sæt til trods for at de ikke er lige brede.

Redigeret af Dyssekaer
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Jeg vil også anbefale Love- design, vi var også der inde og eksperimentere lidt.

Kik i min tråd, Jeg har lige lagt billeder ind af vores forløbige ringe, de er i hvidguld og roséguld.

Jeg synes at de er SÅ fede...

Held og lykke med at finde nogle ringe :cheerleader3:

Redigeret af NannaN
0

Del dette indlæg

Hej!

Jeg vil også anbefale Love- design, vi var også der inde og eksperimentere lidt.

Kik i min tråd, Jeg har lige lagt billeder ind af vores forløbige ringe, de er i hvidguld og roséguld.

Jeg synes at de er SÅ fede...

Held og lykke med at finde nogle ringe :cheerleader3:

Hej Nanna

Jeg kommer ikke videre, når jeg klikker på din planlægningstråd - måske den er i udu? :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Vi er mest til ringe i sølv eller titanium, da vi ikke er så vilde med guldfarven og har fået at vide hos en guldsmed, at vi kan forvente, at en hvidguldsring skal pudses op ca. en gang om året.

Jeg arbejder til dagligt i en smykkebutik. og jeg synes at det med at i skal have pudset en hvidgulds ring op én gang om året er lidt i overkanten. Der er meget inividualt hvor tit det skal gøres og det spiller også ind hvordan hvidguldet er legeret... Det er sker er at rhodinereingen (et ædelmetal der 'ligges' uden på hviguldet så det bliver skindende)bliver slidt af. Hvis hvidguldet er legeret ordentlig bliver ringen 'kun' mat at se på. er den derimod ikke lavet ordentlig (typisk for at spare penge) bliver den gullig. Men som sagt er det meget individuelt hvor hurtigt du slider rhodineringen 'af'.

Der er en ting i skal have med i jeres overvejelser mht titanium(og stål). De kan IKKE laves om i str. og man regner jo med at de skal side på fingren resten af livet og der er mange af os der ændre finger str når vi bliver gamle...

Hvor i landet skal i finde ringene? Jeg vil give de andre ret i at love design fra bræmer vil være ideelt til jer netop fordi i kan veælge samme ring for skellige breder.

I kan også prøve det her link http://saintmaurice.dk/catalog/klassik.php?navi=left

Det er negen lunde samme princip som bræmer, det her er bare et tysk firma.

Held og lykke :cheerleader3:

Kram Malene

0

Del dette indlæg

Hej

Prøv at kontakte MAidor i Canada - de laver ringe til en MEGET fornuftig pris, lige som du vil have dem. De kan sagtens lave så ringene ligner hinanden men hvor der er forskel i bredden.

maidor.com. Vi købte vores ringe hos dem - vi mailede billeder over af ringene og alt gik uden problemer. Sparede endda 10.000 kr, ved ikke at købe dem hos vores lokale guldsmed. ( en ud af mange i området)

De er super flinke - se evt. ringene i min tråd - eller søg under Maidor - har oprettet en tråd hvor der fortælles om dem.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg arbejder til dagligt i en smykkebutik. og jeg synes at det med at i skal have pudset en hvidgulds ring op én gang om året er lidt i overkanten. Der er meget inividualt hvor tit det skal gøres og det spiller også ind hvordan hvidguldet er legeret... Det er sker er at rhodinereingen (et ædelmetal der 'ligges' uden på hviguldet så det bliver skindende)bliver slidt af. Hvis hvidguldet er legeret ordentlig bliver ringen 'kun' mat at se på. er den derimod ikke lavet ordentlig (typisk for at spare penge) bliver den gullig. Men som sagt er det meget individuelt hvor hurtigt du slider rhodineringen 'af'.

Der er en ting i skal have med i jeres overvejelser mht titanium(og stål). De kan IKKE laves om i str. og man regner jo med at de skal side på fingren resten af livet og der er mange af os der ændre finger str når vi bliver gamle...

Hvor i landet skal i finde ringene? Jeg vil give de andre ret i at love design fra bræmer vil være ideelt til jer netop fordi i kan veælge samme ring for skellige breder.

I kan også prøve det her link http://saintmaurice.dk/catalog/klassik.php?navi=left

Det er negen lunde samme princip som bræmer, det her er bare et tysk firma.

Held og lykke :cheerleader3:

Kram Malene

Vi bor ved Skanderborg, så det skal helst være via nettet eller butikker i Østjylland. Jeg vil prøve at kigge på de foreslåede sider

0

Del dette indlæg

Der er også kommet en Midas butik i Århus (i Fiskergade tror jeg). Der kan I selv kreere jeres ringe præcis som I vil ha' dem. Det ligger også en guldsmed i Sct. Clementsstræde - jeg kan ikke huske, hvad den hedder, men det er ikke den der kæde-butik - hvor I også selv kan designe jeres ringe, som I ønsker.

0

Del dette indlæg

Vores er fra Saint Maurice, købt hos Guldsmed Boye i Århus. Der kan man få dame og herre ring i samme design, men med forskel i bredden. Min mand har meget store fingre i forhold til mine, så hans er breddere end min. Vi synes ihvertfald det ser godt ud.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes godt I kan vælge to forskellige tykkelser på ringene. Men det bedste råd jeg kan give jer er, at gå ud og prøve!

Vi var meget uenige om, hvilken type vi gerne ville have og hvilken form de skulle have, men så tog vi ud og kiggede ringe en dag og VUPTI, så var de der...

Det er en svær beslutning, men jeg synes den bliver lidt lettere, når man først har prøvet dem på.

Held og lykke med jagten :boohoo:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer