brud 2008

Hvem pynter bilen?

10 indlæg i dette emne

Jeg er altså ikke helt klar over, hvorledes det fungerer, det med pyntning af brudeparrets bil. Er det noget vi selv (brudeparret) skal arrangere, eller er det noget familien arrangerer som en overraskelse til brudeparret, eller hvordan fungerer det?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vist forskelligt fra familie til familie. I vores familie tror jeg ikke der er nogen tradition for at det er andre end os selv der skal sørge for det, men i andre familier er det forældre osv der gør det.

Hvis det er de små tylstrimler på bilerne er det en gæst der plejer at sørge for det (familie etc.)

Du må finde ud af hvordan traditionen er i jeres familie.

/Chalotte

0

Del dette indlæg

Jeg pynter nok mine forældres bil med tyl og blomster og flag sammen med min far inden vielsen...

Hvis bilen skal pyntes efter vielsen, så er det (vist) normalt noget familien står for -fx at binde tomme dåser bagefter, og hvad der ellers er af traditioner...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Det kommer vel an på om det er den bil i skal køre bryllups kørsel i (til og fra kirken) eller om det "bare" er jeres egen bil som bliver pyntede for sjovt, men dåser og et skilt med "ny gift" ....????

Det sidste er som regl venner og familie der gør det, men det er ikke så brugt mere, da man jo ikke køre direkte på bryllupsrejse efter festen. Jeg mener faktisk også at det er blevet ulovligt at spænde dåser efter en bil, og at man skal have særlig tilladelse til det fra politiet af...

Og hvis det er den bil I skal bruge til brude kørsel, så vil jeg tror at det er dem der har bilen der pynter den, eller at I selv gør det (en af jer, eller noget familie)

Håber at det var svar nok på dit spørgsmål :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Jeg må hellere lige afklare, hvad jeg mente med mit lidt uklare spørgsmål: Jeg mente pyntning af bilen, som brudeparret skal køre i fra kirken/rådhuset til feststed og fotografering (og altså ikke det med øldåser osv. om aftenen - det ved jeg i øvrigt med garanti, at min kærestes venner nok skal sørge for).

I mit tilfælde har vi tænkt os at køre i vores egen bil, da vi synes den er fin. Mht. til pyntningen forestiller jeg mig, at vi dog nok er nødt til at være med til at planlægge det på forhånd af hensyn til logistikken, da jeg formentlig skal bruge den til at køre til frisør i om morgenen. Umiddelbart vil det være nærliggende, at mine forældre pynter den, da de er sammen med mig om formiddagen. Spørgsmålet kom sig faktisk af, at min mor spurgte mig om, hvad traditionen var ift. hvem der skulle pynte bilen, og hvordan det skulle planlægges.

Nu vil jeg så også lige høre svigerfamilien, hvad traditionen er der.

Men det er nu stadig inspirerende at høre, hvilke erfaringer I har med det. Så kan jeg også sige til vores familier, at "andre gør sådan og sådan..". Så tak! :bearhug:

0

Del dette indlæg

Vi skal - formenlig - køre på min fars Harley Davidson (med sidevogn)

og jeg har bare spurgt min far om han vil køre os - og overlader alt andet til ham... men kender jeg ham ret, skal han nok få arrangeret noget tyl el.lig...

(men jeg drømmer sg stadig om den ski'e hestevogn.....)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer