Tyara

Vidner i kirken

12 indlæg i dette emne

Jeg har jo opfattet at man skal have vidner i kirken - men hvem? Og hvad skal de? Skal de bare skrive under, eller skal de sige/gøre noget? Kunne jeg fx. vælge min mor som mit vidne?

Jeg har altid troet at vidner kun var på rådhuset, så jeg er jo lidt forvirret nu. ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hm....jeg mener da jeg har hørt at vidnerne ikke skal skrive under nogle steder men blot stå optegnet i kirkebogen som vidner til bryllupshandlingen. Men det kan godt være der lige er noget jeg har misforstået der.

Min kæreste har valgt sin forlover som vidne og jeg har valgt min gudmor som ikke følger mig op og derfor ikke skal sidde ved mig i kirken.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg var vidne til min søsters bryllup.. Jeg skrev ikke under nogen steder, men fik så vidt jeg ved bare skrevet mit navn i kirkebogen som vidne.

Derudover sad jeg på 2.række i kirken, (skulle holde styr på min lille niece på 2 år)

Så i mit tilfælde sad jeg ikke oppe ved brudeparret og skulle altså ikke skrive under nogen steder..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Så vidt jeg ved skal vidnerne ikke skrive og under nogen steder, men som der allerede er blevet sagt skal de skrives op i kirkebogen. Vi har valgt min far og min kærestes far som vores vidner!

(så vores vidner kommer til at sidde sammen med os...... men det er jo kun fordi at min kærestes far skal være hans forlover og min far skal føre mig op)

http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/smile.gif

p.nille

0

Del dette indlæg

Tak for jeres svar!

Da vores forældre alle er skilt har vi valgt at spørge vores mødre om at være vidner, fordi ellers får fædrene jo alt det sjove action. ;) Men det er fint nok at de ikke skal "gøre noget" under vielsen - min mor får i hvert fald travlt nok med at bruge lommetørklæder. ;)

0

Del dette indlæg

Men det er fint nok at de ikke skal "gøre noget" under vielsen - min mor får i hvert fald travlt nok med at bruge lommetørklæder. 

hæ hæ det gør min mor også...... hun sagde også her forledenja jeg skal jo sidde forrest...... ja ja lille mor, jeg er sikker på at resten af familien kender dig, så der skal nok være plads på 1. bænk...... men nu kender jeg min min mor hun er helt sikker den aller første i kirken (gad vide om hun måske sover der i sin sovepose http://bryllupsklar.dk/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif ()():) ) (sorry lige et sidespring ;) )

knus p.nille

0

Del dette indlæg

Vi snakkede med vores præst lige før påske, og han oplyste os også om at vi skulle have to vidner. Han fortalte at det "normalt" var forloveren og den person som fører bruden op i kirken - dvs så bliver det også automatisk de to personer som sidder oppe sammen med brudeparret.

Vidnerne skal IKKE skrive under nogen steder! Det eneste der sker er at de bliver skrevet i parrets kirke/vielsespapirer, så kirken har nogle at ringe til "hvis de komme i tvivl om at vielsen nu ER foregået eller ej" ;) Vidnerne skal dog lige underrettes, så de ved at de altså ER vidner...

Vi valgte min far som mit vidne (det er ham som fører mig op) og forloveren som Dan's vidne (det er så ham som sidder ved siden af Dan i kirken).

/arno

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer