Bolette

Michael & Bolette d. 15. august 2009

94 indlæg i dette emne

Hold da op... var allerede røget helt om på side 3 :shopping:

Nå, må hellere lige komme med den sidste smule opdatering.

Har fået ringet til min veninde hvis kæreste er kok, så nu er de booket til at lave mad og servere til festen og receptionen, og de sørger selv for at købe ind og skaffe dem som skal hjælpe til i køkkenet! Super lækkert når det er nogle man kender og stoler på, og så oven i købet til en god pris. Rart at have styr på endnu en ting.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik de fine frimæreker jeg havde bestilt i dag :mailbox:

Så fik lavet mine save the date kort klar til at sende.... Nu skal jeg så bare lige have gjort det. ;)

Blærerække:

post-34457-1216144047.jpg

Og det fine frimærke, hvor jeg samtidigt støtter kræftens bekæmpelse:

post-34457-1216144056.jpg

0

Del dette indlæg

Fik de fine frimæreker jeg havde bestilt i dag :mailbox:

Så fik lavet mine save the date kort klar til at sende.... Nu skal jeg så bare lige have gjort det. ;)

Blærerække:

post-34457-1216144047.jpg

Og det fine frimærke, hvor jeg samtidigt støtter kræftens bekæmpelse:

post-34457-1216144056.jpg

Smart at sende ud og man så samtidig støtter et godt formål...

Du skriver du har bestilt dem, hvor henne? bare postdanmarks hjemmeside? for den idé kan jeg da kun bakke op om! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du skriver du har bestilt dem, hvor henne? bare postdanmarks hjemmeside? for den idé kan jeg da kun bakke op om! :thumbsupsmileyanim:

Har bare bestilt dem på postdanmarks hjemmeside. Hvert frimærke har en porto-værdi på 5,5 kr, mens frimærket koster 6 kr. De 50 øre går så til kræftens bekæmpelse.

Her kan man finde frimærket under "Velgørenhedsfrimærker", hvor der også er andre firmærker, som støtter en god sag.

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Øv en dag....

Som tidligere nævnt i min tråd, har der været en del problemer omkring min forlovelsesring, da guldsmeden har lavet den ene fejl efter den anden.

I går opdagede jeg at det var som om at stenen sad en smule løst, og jeg tog derfor ringen op til den guldsmed som har lavet den. Han kiggede på den, og rettede så lidt på den, hvorefter han gav mig den tilbage og sagde, at den nu var fin. Med det samme konstaterede jeg, at stenen sad lige så løst som før, og spurgte om det var meningen. Han sagde meget sikkert ja, og jeg stolede så på ham (okay det er jo også lidt dumt, når han nu har lavet så mange fejl - men jeg har jo ikke forstand på sådan noget, da jeg ikke er guldsmed).

Noget i mig sagde dog stadig at det ikke kunne være rigtigt at stenen sad løst, og i dag tog jeg derfor hen til en anden guldsmed (Klaus Rygaard i Hørsholm midtpunkt - kan kun anbefales). De kiggede på min ring, og sagde at det var et meget dårligt stykke arbejde. Stenen skulle IKKE sidde løst. Guldsmeden som har lavet ringen har altså fyldt mig med løgn. Hos Klaus Rygaard var de så flinke at tilbyde at sætte stenen fast helt gratis. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: Det bliver dog først i næste uge, da værkstedet holder ferie, og de derfor kun kunne ekspedere i dag.

Da jeg gik derfra var jeg rigtig vred på den guldsmed, som har lavet og solgt mig ringen, og var lige i hopla til at fortælle ham hvilket dårligt stykke arbejde han har udført. ()() Men til min store ærgrelse er han gået på ferie i dag, og butikken er lukket frem til den 2. august. Så nu må jeg bare vente på at jeg kan brokke mig. Godt jeg har BK, så jeg kan komme af med lidt af min vrede her.

Jeg troede så at min dag ikke kunne gå værre.... Men jeg blev klogere.

Da jeg var ude at handle ringede min mor mig op med en rigtig dårlig nyhed.

Min oldefar døde i dag. :unsure: Godt nok blev han 101 år, og han var meget syg til sidst. Men det er jo altid sørgeligt når man mister et familiemedlem. Min oldefar var et virkeligt dejligt menneske, og jeg elskede ham over alt på jorden. Kan slet ikke forholde mig til at jeg om en uge skal til hans begravelse. :boohoo:

Er i situationer som denne jeg virkelig glæder mig over at jeg har den dejligste kæreste i verden. Han kom hjem med det samme da jeg ringede til ham, og han har nusset om mig hele eftermiddagen. Han ved lige hvad han skal gøre for at jeg får det bedre, og det er jo en af de utallige grunde til at jeg elsker ham så højt som jeg gør. :loveboard:

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Øv en dag....

Som tidligere nævnt i min tråd, har der været en del problemer omkring min forlovelsesring, da guldsmeden har lavet den ene fejl efter den anden.

I går opdagede jeg at det var som om at stenen sad en smule løst, og jeg tog derfor ringen op til den guldsmed som har lavet den. Han kiggede på den, og rettede så lidt på den, hvorefter han gav mig den tilbage og sagde, at den nu var fin. Med det samme konstaterede jeg, at stenen sad lige så løst som før, og spurgte om det var meningen. Han sagde meget sikkert ja, og jeg stolede så på ham (okay det er jo også lidt dumt, når han nu har lavet så mange fejl - men jeg har jo ikke forstand på sådan noget, da jeg ikke er guldsmed).

Noget i mig sagde dog stadig at det ikke kunne være rigtigt at stenen sad løst, og i dag tog jeg derfor hen til en anden guldsmed (Klaus Rygaard i Hørsholm midtpunkt - kan kun anbefales). De kiggede på min ring, og sagde at det var et meget dårligt stykke arbejde. Stenen skulle IKKE sidde løst. Guldsmeden som har lavet ringen har altså fyldt mig med løgn. Hos Klaus Rygaard var de så flinke at tilbyde at sætte stenen fast helt gratis. :thumbsupsmileyanim::cheerleader3: Det bliver dog først i næste uge, da værkstedet holder ferie, og de derfor kun kunne ekspedere i dag.

Da jeg gik derfra var jeg rigtig vred på den guldsmed, som har lavet og solgt mig ringen, og var lige i hopla til at fortælle ham hvilket dårligt stykke arbejde han har udført. -HAHA- Men til min store ærgrelse er han gået på ferie i dag, og butikken er lukket frem til den 2. august. Så nu må jeg bare vente på at jeg kan brokke mig. Godt jeg har BK, så jeg kan komme af med lidt af min vrede her.

Jeg troede så at min dag ikke kunne gå værre.... Men jeg blev klogere.

Da jeg var ude at handle ringede min mor mig op med en rigtig dårlig nyhed.

Min oldefar døde i dag. :boohoo: Godt nok blev han 101 år, og han var meget syg til sidst. Men det er jo altid sørgeligt når man mister et familiemedlem. Min oldefar var et virkeligt dejligt menneske, og jeg elskede ham over alt på jorden. Kan slet ikke forholde mig til at jeg om en uge skal til hans begravelse. ()()

Er i situationer som denne jeg virkelig glæder mig over at jeg har den dejligste kæreste i verden. Han kom hjem med det samme da jeg ringede til ham, og han har nusset om mig hele eftermiddagen. Han ved lige hvad han skal gøre for at jeg får det bedre, og det er jo en af de utallige grunde til at jeg elsker ham så højt som jeg gør. :loveboard:

Sikke da en øv dag... Godt kæresten er der!

Du får en masse :unsure: fra mig!

0

Del dette indlæg

Hvor er jeg træt af folk som skal blande sig i mit bryllup....

Har allerede haft en lang diskussion med min mor om hvorvidt hendes fætre og deres koner skal inviteres med eller ej. Min mor mener selvfølgelig at de skal med, mens Michael og jeg begge mener at de ikke hører til den nærmeste familie som VI føler at vi bør invitere. Det er nu lykkedes mig at overbevise min mor om at de IKKE skal med, men hun er bestemt ikke tilfreds med det.

Næste problem havde jeg aldrig forudset....

Min lillesøster og jeg har aldrig haft et særlig tæt forhold, og får det nok aldrig. Vi er helsøstre og der er 2 år og 4 måneder mellem os, men alligevel har vi bare ikke rigtig noget som helst til fælles. Selvfølgelig bliver hun inviteret til brylluppet, da hun jo trods alt er min søster.

For mig var det naturligt at vælge min bedste veninde som brudepige, da jeg mener det er hende der kender mig bedst, og vil kunne være der for mig, som jeg har brug for det på dagen. I lørdags fik jeg nævnt noget om min brudepige, da jeg var til fødselsdag sammen med min søster, og hun blev meget overrasket, og skuffet, over at jeg ikke havde valgt hende som brudepige. Jeg forklarede hende hvorfor, hvilket hun accepterede, men hun var stadig MEGET skuffet, og hun lagde bestemt ikke skjul på det. Jeg fik egentlig lidt dårlig samvittighed, så jeg sagde at hun da godt måtte være brudepige hvis hun ville, men at det altså var min veninde som er den der er sammen med mig om morgenen, hjælper mig når jeg skal ind i kirken og de andre steder hvor men har brug for en brudepige.

Meget kort efter meldte min søster så ud at hun forventede at vi giver den kjole hun skal have på hvis vi har tænkt os at stille nogle krav. Det skal lige siges at min søster sagtens kunne finde på at tage noget MEGET opsigtsvækkende tøj på, så selvfølgelig vil jeg da stille krav. Kan bare ikke lige se hvordan det kan være rimeligt at hun nærmest udnævner sig selv som brudepige, og derefter kræver at vi betaler hendes tøj...

Nogle der har en løsning? Jeg har absolut ingen intentioner om at betale hendes tøj, så skal jeg sige til hende at hun alligevel ikke skal være brudepige?

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har allerede haft en lang diskussion med min mor om hvorvidt hendes fætre og deres koner skal inviteres med eller ej. Min mor mener selvfølgelig at de skal med, mens Michael og jeg begge mener at de ikke hører til den nærmeste familie som VI føler at vi bør invitere. Det er nu lykkedes mig at overbevise min mor om at de IKKE skal med, men hun er bestemt ikke tilfreds med det.

Min lillesøster og jeg har aldrig haft et særlig tæt forhold, og får det nok aldrig. Vi er helsøstre og der er 2 år og 4 måneder mellem os, men alligevel har vi bare ikke rigtig noget som helst til fælles. Selvfølgelig bliver hun inviteret til brylluppet, da hun jo trods alt er min søster.

For mig var det naturligt at vælge min bedste veninde som brudepige, da jeg mener det er hende der kender mig bedst, og vil kunne være der for mig, som jeg har brug for det på dagen. I lørdags fik jeg nævnt noget om min brudepige, da jeg var til fødselsdag sammen med min søster, og hun blev meget overrasket, og skuffet, over at jeg ikke havde valgt hende som brudepige. Jeg forklarede hende hvorfor, hvilket hun accepterede, men hun var stadig MEGET skuffet, og hun lagde bestemt ikke skjul på det. Jeg fik egentlig lidt dårlig samvittighed, så jeg sagde at hun da godt måtte være brudepige hvis hun ville, men at det altså var min veninde som er den der er sammen med mig om morgenen, hjælper mig når jeg skal ind i kirken og de andre steder hvor men har brug for en brudepige.

Meget kort efter meldte min søster så ud at hun forventede at vi giver den kjole hun skal have på hvis vi har tænkt os at stille nogle krav. Det skal lige siges at min søster sagtens kunne finde på at tage noget MEGET opsigtsvækkende tøj på, så selvfølgelig vil jeg da stille krav. Kan bare ikke lige se hvordan det kan være rimeligt at hun nærmest udnævner sig selv som brudepige, og derefter kræver at vi betaler hendes tøj...

Nogle der har en løsning? Jeg har absolut ingen intentioner om at betale hendes tøj, så skal jeg sige til hende at hun alligevel ikke skal være brudepige?

Det er JERES bryllup og ikke alle mulige andres! Sæt grænser og tag jeres egne beslutninger.

Det er mærkeligt med et krav om at få betalt kjolen. Dog mener vi, at vi skal gøre det. Så vi har betalt for brudepigernes tøj. Men det er jo forskelligt, som man gør det.

0

Del dette indlæg

Det er jeres bryllup og jer der bestemmer...

Godt din mor forstod at der ikke skulle ekstra med...

Og din søster, hun er da lidt for meget... Synes ikke du på nogen måde skal betale for hendes kjole... Og hun skal bare opføre sig ordentligt...

0

Del dette indlæg

Hej,

Et forsinket velkommen til herfra. Jeg er også selv en 2009 brud så rart med endnu en hvor jeg kan følge med og snuppe ideer fra :bearhug:

Hvor har du også allerede noget meget. Flotte save the date kort, flotte lokaler og det ser ud til at være en hyggelig kirke :bearhug:

Trist at folk altid skal blande sig, men godt at din mor forstod dig selvom hun ikke er tilfreds. Jeg synes ikke at du skal betale din søsters kjole. Det er da et underligt krav at stille - især efter at hun nærmest har presset dig til at vælge hende som brudepige også. Håber at I får det løst.

Nå men god planlægning og jeg glæder mig til at følge den :loveboard:

0

Del dette indlæg

Feststedet:

Vi har valgt at holde festen og receptionen i noget der hedder festhuset. Vi ville selvfølgelig gerne have den helt store fest på et slot eller et gods, men da vi ikke har uanede mængder af penge, blev vi meget hurtigt enige om, at dét netop var ét af de punkter vi gerne ville spare på. Lige netop derfor har vi valg festhuset, hvor vi selv skal stå for ALT. Lejen er kun 3.500 og så har vi lokalerne fra fredag kl. 11 til søndag kl. 15. Der er rigtig gode faciliteter i huset (stort køkken, to toiletter, to lokaler - et til fest og et til spisning, et børneværelse og en djlig terrasse, som vi vil bruge hvis vejret er til det), så kan kun forrestille mig at det bliver godt.

Lidt billeder fra Festhusets egen hjemmeside:

Festlokalet:

post-34457-1215977788.jpg

Børneværelset:

post-34457-1215977777.jpg

Terrassen:

post-34457-1215977793.jpg

Okey - Det ser da rigtig godt ud. Det er også tiltrængt. Gode festlokaler i Nordsjælland hvor man selv kan stå for alt inkl. mad og drikke er en mangelvare. vi har ihvertfald et par der har booket til en bryllupsfest i Kvistgaard, hvor vi ikke har fået adressen endnu. Gad vide om det er på det pågældende sted.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okey - Det ser da rigtig godt ud. Det er også tiltrængt. Gode festlokaler i Nordsjælland hvor man selv kan stå for alt inkl. mad og drikke er en mangelvare. vi har ihvertfald et par der har booket til en bryllupsfest i Kvistgaard, hvor vi ikke har fået adressen endnu. Gad vide om det er på det pågældende sted.

Hehe... Var faktisk på din referenceliste jeg fandt festhuset, så tak for hjælpen. :bearhug:

0

Del dette indlæg

Jeg bliver bare mere og mere glad for min familie når jeg hører hvad andre kan finde på.... Jeg har selv valgt både min tvillingesøster og min bedste veninde som brudepige, men ingen af dem forventer at jeg skal købe deres tøj... et bryllup kan jo blive dyrt nok i sig selv, men det andet er da en ekstra udgift man ikke nødvendigvis kan tage højde for... syns altså det er strengt...

synes du skal sige til din søster at det ikke er noget I har mulighed for at betale, men at du håber hun vil følge dine råd, da det er dit bryllup og hun vil skuffe dig meget hvis hun ikke vil samarbejde...

0

Del dette indlæg

Hehe... Var faktisk på din referenceliste jeg fandt festhuset, så tak for hjælpen. :bearhug:

Okey - Det er da herligt for det bekræfter jo at listen har en værdi som går udover vores rækker. Ovenstående viser så bare at det ikke er mig der har været deroppe. Checkede lige: Vi (Rene S.) var deroppe og spille til en fødselsdagsfest den 16/9 2006, så helt nyt er stedet altså ikke. :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

tak for din hilsen i min tråd, så nu får du også lige en velkomsthilsen fra mig :loveboard:

Glæder mig til at følge dig.

Mht. brudepigers tøj, så har jeg to brudepiger og de er begge indstillet på selv at betale men at købe noget i de farver som vi har som tema, så de er jo yderst samarbejdsvillige :bearhug: overvejer dog at få min mor til at sy kjolerne til dem, men det er kun fordi jeg tror at de vil få svært ved at finde færdigsyede kjoler i netop den grønne vi har valgt.

:bearhug:

0

Del dette indlæg

Hej Miss.Duplo og tak for din hilsen.

Tjo... bruger stadig min tråd, har bare haft ustyrligt travlt de sidste par måneder, så BK er nok blevet sat lidt på stand-by.

Kan da også komme med en MEGET kortfattet opdatering på hvad der rører sig i mit liv for tiden:

- Er blevet optaget på mit studie (medicin), så bruger al min tid på panuminstituttet i øjeblikket.

- Har tabt de første 15 kg. af de 30 kg., som jeg oprindeligt skulle af med.

- Skal ud og kigge på brudekjole for første gang her på lørdag.

- Har fået skåret igennem over for min søster, og skal IKKE være min brudepige

Så lidt fremskridt er der da....

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Miss.Duplo og tak for din hilsen.

Tjo... bruger stadig min tråd, har bare haft ustyrligt travlt de sidste par måneder, så BK er nok blevet sat lidt på stand-by.

Kan da også komme med en MEGET kortfattet opdatering på hvad der rører sig i mit liv for tiden:

- Er blevet optaget på mit studie (medicin), så bruger al min tid på panuminstituttet i øjeblikket.

- Har tabt de første 15 kg. af de 30 kg., som jeg oprindeligt skulle af med.

- Skal ud og kigge på brudekjole for første gang her på lørdag.

- Har fået skåret igennem over for min søster, og skal IKKE være min brudepige

Så lidt fremskridt er der da....

Sikke noget rod med ringen og hold op, hvor frækt at lyve direkte i hovedet på dig. Godt du gik til en anden guldsmed, så stenen ikke falder ud og super service, at han gør det gratis, når det nu ikke er ham, der har klokket i det.

Hos os har jeg bestemt farven og har også krav til brudepigekjolerne. Jeg har ikke mange, men jeg vil ikke have, at de skal have stort skørt, da det har jeg jo på brudekjolen og jeg vil heller ikke have, at den skal være uden stropper, da jeg vil være den eneste på kirkegulvet, der er uden stropper. Bortset fra det kan de vælge alt selv, de kjolen jo helst skal være en, som de kan bruge til andre ting også. Og lige netop derfor, betaler de kjolen selv alle 4. Super, at du har fået skåret igennem :):bestwishes:

Tillykke med det utrolig flotte vægttab :bestwishes::bestwishes: Det er super flot klaret.

Og tillykke med studieoptagelsen også :bestwishes::bestwishes::bestwishes:

0

Del dette indlæg

Så har vi lige haft super hyggelig tur til Norge her i week-enden. Selvfølgelig havde jeg bryllup i hovedet, da jeg havde været inde og prøve brudekjole i lørdags, så jeg købte mine brudesko!!! :cheerleader3:

Det er simpelthen bare de fineste brudesko, kan slet ikke forestille mig at skulle have andre på!

post-34457-1223975263.jpg

Lige lidt detaljer:

post-34457-1223975273.jpg

post-34457-1223975283.jpg

Redigeret af Bolette
0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer