brud 2008

Sp. ang. brudevalsen

11 indlæg i dette emne

Så skulle kæresten og jeg igang med at lære brudevalsen. Jeg havde lånt en dvd på biblioteket - en "Vild med Dans" dvd med Marianne Eihilt, hvor man lærer dansene fra tv-programmet. I tillæg var der også instruktion i brudevalsen. Så vi gik ud fra den igang med at lære brudevalsen. Instruktionen varede imidlertid max 2 min. og man dansede aldrig med musik. Kæresten og jeg lærte dog hurtigt trinene og dansede rundt.. Så efter 5 minutter, havde vi sådan set lært det.. Og vi er ellers ikke særligt gode til at danse og har ikke gået til dans eller noget.. (jeg har som lille, men det er jo 100 år siden)

Og så er det jeg tænker: Er det bare det?? Nu har jeg som sagt ikke den store danseekspertise. Men jeg tænker på, om man ikke burde lære noget om, hvordan det bliver flot og glidende og så noget? Og hvordan man skal holde armene osv. Lige nu er det jo sådan meget stift, 1,2,3, tramp, tramp, tramp..

Hvad gør I andre? Findes der links på nettet, eller andre bedre dvder?

Jeg ved godt, at man bare kunne få en gang danseundervisning på en danseskole, men det synes jeg egentlig ikke er nødvendigt. Jeg vil bare gerne vide noget om, hvad næste skridt er, når man har lært trinene, for at det kommer til at se godt ud..

Har I nogen tips?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige det her link på bk, som ser ret nemt ud: http://www.bryllupsklar.dk/wedding/brudevals.htm

Vi gør bare det bedste vi kan - min kommende mand er helt umulig til at danse, det er faktisk brudevalsen han er mest nervøs for til på lørdag. Men jeg synes ikke det er så vigtigt at det ser flot ud, bare vi klarer det så nogenlunde. Men vi er nok nødt til at komme i gang med at øve :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min mand og jeg har valgt vi ville lave en brudevals som nogen andre herinde har gjort ikke bare en almindedig men en anderledes som høre til være ung, vi ved hvor meget vores forældre går op i det... så vi vælger tage røven på dem og tager danse undervisning og lære en mixet brudevals... jeg tror ikke der er så mange ben i en vals.. hvis du forstå

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min forlovede og jeg har købt dvd'en "Lær at danse vals" med Jens Werner og hans kone... Det er godt nok ikke decideret brudevalsen, man lærer at danse, men der er netop en gennemgang af fatning (hvordan man holder armene) og holdning (hvordan man står, og hvordan man holder hovedet)...

Den har hjulpet os rigtig godt... Ingen af os har gået til dans, men jeg føler (kan jo ikke rigtig selv se det), at vi er ved at blive rimelig ok til at danse "smukt, glidende og elegant", som jeg synes, en vals skal være... Vi har øvet on/off i et par måneder...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da vi skulle lære og danse brudevals, gjorde vi det først uden musik, til jeg blev god til at danse, så gjorde vi det med musik, og hold kæft hvor blev jeg overrasket over hvor hurtigt de gik, men vi blev godt til at følge takten.

men jag syntes stadi jeg linede en klup når jeg dansede.

men da dagen kom og vi skulle danse brudevals, følte jeg nig sam en svane, der fløj hen over gulvet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jep, det er faktisk bare det ;) Lidt valsetrin og så bare rundt og rundt :super: Hvis I er lidt sejere, drejer I begge veje, men de fleste drejer bare højre-rundt hele tiden og så højre-rundt i en cirkel også GP

Holdningen? Tjah, almindelig dansefatning, hvor I strækker armene en anelse ud, og så ser det rigtig fint ud :griner:-

Mht til "tramp-tramp" og glidende bevægelser, ja, så er det noget med benarbejdet. Men jeg tror, det giver helt sig selv, når man går lidt ned i knæene, når man tager skridtet til siden...

Held og lykke :kiss::hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er nogle som går meget op i at lære brudevalsen, bruger flere timer på at øve sig, og hygger sig med det. Andre gør ikeke, men de fleste tager det ret afslappet på dagen og betragter det slet ikke som noget som kan måle sig med det, som eksempelvis at holde en tale.

Rent tidsmæssigt varer brudevalsen lige under 3 minutter og det er de færreste der får lov til at danse den til ende.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Igen det kommer jo an på om det er den rigitge brudevals eller bare en alm engelsk vals i vil danse? Den engelske vals er lige ud ad landevejen frem-til siden-samle og højredrejning (og venstredrejning hvis man kan det) Brudevalsen er vist det de kalder den gamle vals og den er ikke som den anden.

For at valsen skal se allerpænest ud synes jeg at dansefatningen er ret vigtig, med armene i vinkel og den anden arm nogenlunde strakt med et lille "bøj" opad, men der er jo igen frit slaw på alle hylder og ingen siger hvad der er rigtigt og forkert.

Jeg håber selv at vi når at lære den for mig rigtige brudevals, men når vi det ikke tager vi bare en engelsk vals :griner:-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er rigtigt. Man kan lave alternative brudevalse, men det er ikke alle som vil gøre det, og det er faktisk heller ikke alle der tør at gøre det. Vi har faktisk haft en del hvor de har planlagt det men er sprunget fra i sidste øjeblik af frygt for hvordan omgivelserne (forældre m.v.) ville reagere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer