Sarah77

Præsten

14 indlæg i dette emne

Var til katolsk bryllup for nylig, hvor præsten var inviteret med til festen. Så derudover igår i et af mine bryllupsmagasin en bordplan, hvor præsten også stod på. Men det er da ikke kotume at invitere præsten med til fest i DK er det? Det håber jeg da helt ærligt ikke...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi inv. heller ikke vores præst, da det ikke er en vi har noget med, udover til vores vielse selvfølgelig.

Men min bedste veninde skal vies af hendes far, og han skal derfor med til festen :-).

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart er det ikke normalt men kender man præsten godt, er det en ven en del af familien, kan det måske godt forekomme. Herudover kunne jeg forestille mig at det kan forekomme i indre missionske miljøer men ved det faktisk ikke.

0

Del dette indlæg

Umiddelbart er det ikke normalt men kender man præsten godt, er det en ven en del af familien, kan det måske godt forekomme. Herudover kunne jeg forestille mig at det kan forekomme i indre missionske miljøer men ved det faktisk ikke.

- heri har du ganske ret... det hænger sammen med, at man i de 'miljøer' kender sin præst ret godt...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er katolik, og vores præst bliver inviteret med til festen. Men kun fordi det bl.a. er ham, der har døbt og konfirmeret mig, og fordi han er blevet en ven af familien.

Vi (katolikker) har nok en større tendens til at knytte personlige venskaber med vores præster end protestanter (hvor det jo helt sikkert også forekommer :thumbsupsmileyanim: ) da vi bruger ham mere og på mange måder. :)

Men hvis man ikke kender præsten, er der ingen grund til at invitere ham/hende med synes jeg :)

Redigeret af AnneM
0

Del dette indlæg

Tusind tak for alle jeres svar. Vi håber at få lov at blive gift i en kirke i et helt andet sogn end vores eget, og derfor helt uden tilknytning til præsten, så ville også have fundet det meget besynderligt at have ham/hende med til fest...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores præst var inviteret med til receptionen, som foregik ude i mine forældres have. Jeg tror det er en gammel (landsby)tradition, at præsten skulle inviteres med, ligesom skolelæreren og degnen..... :cheerleader3:

Men vi syntes det var hyggeligt at få lov til at sige tak for den smukke tale med et stykke bryllupslagkage :loveflag:

Kærligst Rosen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer