Kristina B.

Musik til bryllup

21 indlæg i dette emne

Hej

Er der nogen der er erfaring med jukeboks til bryllup? Altså musik til efter middagen? :carrot:

Jeg vil gerne høre gode og dårlige ting ved det. Er nemlig lidt i tvivl om det kan sætte nok gang i festen....hvis I forstår!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en jukebox. Det fungerede egentlig fint, men kan så af erfaring sige at det måske er en god ide at sætte regler så børn skal have lov af en voksen til at bestemme et nummer. Vi havde nogle få børn med, men de havde jo fyldt hele spillelisten inden man så sig om.

Knus fra

ViTo

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nøjagtig sammen tanke....er det nok med jukebox til at sætte gang i den eller skal der levende musik til??

Tænker her på de sange der kommer der er det jo altid rart at der er lidt hjælp i musikken.

Jeg syntes osse det er mere hyggeligt med levende musik men de koster jo en bondegård alle sammen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har nøjagtig sammen tanke....er det nok med jukebox til at sætte gang i den eller skal der levende musik til??

Tænker her på de sange der kommer der er det jo altid rart at der er lidt hjælp i musikken.

Jeg syntes osse det er mere hyggeligt med levende musik men de koster jo en bondegård alle sammen.

Det er ikke et must med levende musik for at sætte gang i en fest. Levende musik som kører for meget i samme trummerum kan rent faktisk lægge en dæmper på festen (hvis det bliver for trivielt). Det er i højere grad et spørgsmål om selve musikken der spilles og sammensætningen af det. Her er alsidighed et nøgleord.

Vi har da godt nok haft flere kunder som har kommet og sagt, at de sidste år havde en jukeboks og at det ikke var sagen, men det har typisk været firmafester hvor folk som regel får mere indenbords end til en bryllupsfest hvor der som regel er lidt mere pli. Dvs. det er sjældent man hører om bryllupsfester hvor der har været anarki-lignede tilstande med afbrydelse af numre m.v. På nogle maskiner kan man vist også låse den, så numre ikke kan afbrydes.

Det der kan være problematisk er at folk kan gå op og sætte musik på uafhængigt af hinanden. Dvs. der er ingen som styrer eller sørger for at musikken ligesom også passer sammen. Dvs. numre afspilles tilfældigt og man kommer nemt ud for at dansegulvet bliver ryddet fra det ene øjeblik til det andet fordi det musik som spilles bare ikke passer ind på det rette tidspunkt. Men det kan man måske leve med.

Samtidig kan der være en tendens til at det er de samme 10 ud af mængden som bestiller, hvorved man risikerer at man ikke rammer alles smag og derved får alle med. Det afhænger meget af det pågældende selskab og det kan den som holder festen - og kender sine gæster - bedst selv vurdere om det nu holder der eller ej.

Hvis man ikke vil binde an med det, eller budgettet ikke er til levende musik eller en dj så kan en computerløsning også være en ide.

Vedr. det med musik til sangene så er der lavet CD'ere med musik til dette formål men det kræver styring og lidte teknik, idet der skal tages højde for skålepauser, naturlige temposkift, sange der er længere end pågældende nummer m.v. Det kan en jukeboks ikke være med på - men folk plejer normalt også at være gode til at synge selv, og en jukeboks er unægteligt en billigere løsning end hvsi man vælger et band, en dj o.l. så det er et prioriteringsspørgsmål. Vælger man jukeboksen bør man studere indholdet nøje, for man kan ikke midt i festen gøre noget ved hvis der lige er noget musik som mangler.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en pianist under middagen, og Jukebox til dansen bagefter.

Den blev leveret med ekstra højttalere, så det var helt i top, og kunne sagtens holde gang i festen...

For os var det den perfekte løsning til få penge.... vi gav 1800 kr. for jukeboxen. incl. levering/afhentning, forsikring, højttalere.

Redigeret af ninaschmidt
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa.

Vi brugte vores bærbare computer.

Lånte en harddisk af et vennepar hvor der lå 8000-9000 sange på.

Downloadede et gratis jukebox program og så var der gang i festen og det hele var GRATIS.

Så det var super hos os og folk kunne selv styre det.

Og så var det kun os der kendte den kanp hvor man kunne afbrude en sang.

Hilsen malene

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hejsa.

Vi brugte vores bærbare computer.

Lånte en harddisk af et vennepar hvor der lå 8000-9000 sange på.

Downloadede et gratis jukebox program og så var der gang i festen og det hele var GRATIS.

Så det var super hos os og folk kunne selv styre det.

Og så var det kun os der kendte den kanp hvor man kunne afbrude en sang.

Hilsen malene

Hvordan downloadede du det program ? Eller jeg mener hvad hedder det og har du et link :cheerleader3: Vi er nemlig også ude i, at skulle have vores bærbare med, men har været meget i dilemma omkring det, men nu kommer du jo lige med en super løsning :loveflag:

Vil du måske skrive svar som pb, for selvom jeg sætter hak i at jeg vil modtage email når der er svar, så modtager jeg ingen....

Knus S

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regner også med at skulle have en jukebox til efter maden.

Min far og Kenneth har lavet en ud af en gammel computer (med gratis jukebox-program på) og så har de lavet en kasse til den - Eller de købte faktisk en gammel spillemaskine for 1 kr og så selv lavet tastatur foran (kan ses i min tråd somewhere (ikke den på 1.side)...)

Jeg håber da at det er med til at folk gerne vil danse og synge, da de kan få lige det musik de vil :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal kun have Jukebox, da vi synes det er lidt skummelt med et band/levende musik.

Jacob er i gang med at lave den af nogle rester fra vores gamle seng, en gammel Apple og nogle knapper min bror havde liggende.

Vi har så valgt at ville købe softwaren, da der ikke laves gratis programmer som fungerer til Mac. Men det koster heller ikke så meget :thumbsupsmileyanim:

Vi har valgt at alle skal have mulighed for at slette numre, da vi ikke regner med at det bliver noget problem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi skal kun have Jukebox, da vi synes det er lidt skummelt med et band/levende musik.

Jacob er i gang med at lave den af nogle rester fra vores gamle seng, en gammel Apple og nogle knapper min bror havde liggende.

Vi har så valgt at ville købe softwaren, da der ikke laves gratis programmer som fungerer til Mac. Men det koster heller ikke så meget :thumbsupsmileyanim:

Vi har valgt at alle skal have mulighed for at slette numre, da vi ikke regner med at det bliver noget problem.

Hvad er det for et program i har købt? Hvad koster det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til et par bryllupper med jukeboks, og det fungerede bare ikke!!!

Særligt fra kl. 18-24 var det virkelig øv... Ingen til at spille under maden, folk der skulle løbe til jukeboksen og slukke/hive stikket ud hver gang der var en tale, en sang eller noget... Og pludselig kom der en Nirvana sang eller sådan ligende, som nogle af børnene havde sat på... Ikke så passende til et pænt bryllup :thumbsupsmileyanim: Det fungerede ikke!!

Men til efter kl. 24 kunne jeg forestille mig, at det var ok... - Og bruger man også jukeboks under maden, skal I få én til at stå for det og ikke lade alle og enhver trykke nye sange ind...

Til andre fester end bryllupper synes jeg jukeboks er genialt!!!

Men jeg ville have et par betænkeligheder ved det :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan indtaste sådan at jukeboksen spiller nogle timers spise-musik (muligvis instrumentalt) - kan det ikke hjælpe på situationen?

Musikken skal jo stadigvæk styres i forbindelse med taler/sange m.v. og der kan også være skåle hvor det er smart at musikken lige dæmpes. Eksempelvis hvor brudeparret eller andre lige vil skåle for at ryste folk sammen. Medmindre man kan få en fjernbetjening til sådan en maskine så vil det aldrig blive sådan at musikken bare slukker så snart toastmasteren ringer med klokken o.l.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Man kan indtaste sådan at jukeboksen spiller nogle timers spise-musik (muligvis instrumentalt) - kan det ikke hjælpe på situationen?

Musikken skal jo stadigvæk styres i forbindelse med taler/sange m.v. og der kan også være skåle hvor det er smart at musikken lige dæmpes. Eksempelvis hvor brudeparret eller andre lige vil skåle for at ryste folk sammen. Medmindre man kan få en fjernbetjening til sådan en maskine så vil det aldrig blive sådan at musikken bare slukker så snart toastmasteren ringer med klokken o.l.

Det kan man :thumbsupsmileyanim: (få en fjernbetjening, altså - hvert fald til de digitale)...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Til andre fester end bryllupper synes jeg jukeboks er genialt!!!

Men jeg ville have et par betænkeligheder ved det :thumbsupsmileyanim:

Jeg er helt enig

Det man skal forstå ved en jukeboks, er at det i princippet er en gør-det-selv-løsning. De overvejelser, man skal gøre sig er altså de samme som når man overvejer om man selv skal lave maden, selv tage billederne, selv sy brudekjolen osv...

En jukeboks er på godt og ondt en MASKINE - den kan ikke tænke selv men skifter gerne direkte frem og tilbage mellem sjælere og tekno. Den skaber ingen stemning, underholder ikke og har ingen situationsfornemmelse.

Kort sagt, den skal passes og plejes og gør kun hvad den får besked på - på godt og ondt.

Et valg af en jukeboks er et spørgsmål om smag og prioritering, men det er - undskyld jeg siger det ligeud - en håbløs sammenligning at forsøge at sammenligne den med professionel underholdning. Det svarer lidt til at forsøge at sammenligne fotoautomaten henne i indkøbscentret med en professionel fotograf. Det er to helt forskellige ting, som har hver deres anvendelsesområde, men som ikke kan sammenlignes.

Til gengæld er det - som det også fremgår af denne tråd - ret oplagt at sammenligne jukeboks-løsningen med en pc udstyret med et jukeboksprogram. Af samme årsag tror jeg at jukeboksens dage er ved at være talte, i hvert fald på privatfestmarkedet - for er man alligevel ude i en gør-det-selv-løning, kan man lige så godt tage det sidste skridt og bruge computeren... så skal der bare lejes et passende lydanlæg til.

Vi lancerer faktisk i en nær fremtid en ny type udlejningsanlæg, som passer til denne udvikling - men hvor man ikke behøver slæbe computeren med. Vi tester det intensivt i øjeblikket, og præsenterer det under annoncørnyt, når vi mener det er klar til at komme på markedet... formentlig i løbet af en måneds tid :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lancerer faktisk i en nær fremtid en ny type udlejningsanlæg, som passer til denne udvikling - men hvor man ikke behøver slæbe computeren med. Vi tester det intensivt i øjeblikket, og præsenterer det under annoncørnyt, når vi mener det er klar til at komme på markedet... formentlig i løbet af en måneds tid :)

Ja der driver vi så vores virksomheder forskelligt. Vi har også fået forespørgsler fra folk som har villet tilbyde os løsninger alla dette, men jeg har hidtil haft held med at overbevise bossen om, at vi skal lave det vi er bedst til, og holde os til det. :ilovebryllupsklar:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer