Sarah77

Kirkehæfter

10 indlæg i dette emne

hejsa

Tror at jeg vælger ikke at lave hæfter til kirken, da jeg ikke rigtig har luret pointen. Salmerne står jo rundt på tavlerne og der er salmebøger i kirken. Men hvad er bevæggrunden for dem af jer der laver dem, er det bare for hyggens skyld eller hvad skriver I i dem?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er vel mest for hyggens skyld. :cheerleader3:

Jeg har dog været til et bryllup, hvor salmenumrene ikke stod på tavlerne, men blev sagt.

Vi (jeg) vælger at lave nogle - også fordi vi har tyske gæster. Min plan er at lave et specielt hæfte til dem, hvor salmerne står på tysk.

0

Del dette indlæg

Vi laver også salmehæfter, fordi det er hyggeligt, og det er en af "de små detaljer", og så er det en af de måder, vi kan gøre selve vielsen lidt mere personlig...

Derudover vælger vi (hvis vi får lov af præst/organist) en salme, som står i den nye salmebog, men som vist ikke står i den gamle... Og så vil det jo under alle omstændigheder være nødvendigt med noget tekst-materiale ud over salmebogen...

Vi laver så vores kirkehæfter, så de stilmæssigt passer ind med både invitationerne og vores menu-hæfter, og på den måde bliver salmehæfterne også en del af den røde tråd i brylluppet...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde kirkehæfter som var lavet ud fra vores farver på alt fra invitationer til takkekort. Det havde vi fordi vi valgte at skulle synge "Min Marie" en sang grundtvig skrev til sin elskede Marie og som er så smuk, men som ikke er i salmebogen. Så i stedet for at få en fotokopi af sangen, samlede vi den og de 3 salmer vi også skulle synge i vores eget lille hæfte.

0

Del dette indlæg

Jeg overvejede også at droppe ideen. Men gjorde det alligevel. Men præsten rådede os faktisk til ikke at trykke salmerne deri - eller i hvert tilfælde sikre os at det var de versioner som stod i salmebogen. Nogle salmer findes åbenbart i forkortede udgaver på internettet. Vi brugte i stedet kirkehæftet til et program for vielsen - så man kunne se hvor langt der var igen :-) Og et program for dagen, så folk var klar over at vi gerne ville have dem med på et billede ved ankomsten til feststedet og så de vidste hvornår middagen om aftenen begyndte og hvad der ellers skulle ske inden da.

0

Del dette indlæg

Vi vælger kirkehæfter da vi skal giftes i Sverige og håber på nogle salmer på dansk, og de er jo ikke lige i den svenske salmbebog.

Og så er det også for at gæsterne bedre kan følge med, alle er jo nok ikke lige gode til svenske.

Og til normal gudstjeneste i 'vores' kirke får man også et program....

Regner dog ikke med de bliver noget fancy fint... A4 foldet på midten og så lige noget bånd igennem et par huller så siderne holdes på plads.

Redigeret af tReaX
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

heller ikke kirkehæfte her... altså jeg drukner i detaljer hvis ikke jeg sætter en grænse! vi "nøjes" med save-the-date, indbydelse selfølgelig, æske med bordkort,menuhæfte med hvem-er-hvem og så takkekort! jeg har 2 små børn og ikke ret meget tid, så bare at få lave disse ting er en større opgave i sig selv..

jeg syntes ikke det gør mit bryllup mindre personligt :-)

//Natascia

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer