Guest Dorthe Danielsen

PDW Bryllup 22.08.09

64 indlæg i dette emne

:) PDW planlægningstråd :)

Bryllup den 22. august 2009

Lidt om os:

Jeg har kendt min dejlige kæreste siden december 2006. Vi mødtes i byen efter vi havde været til hver vores julefrokost.

Jeg flyttede til Spanien, for at arbejde, kort tid efter vi havde mødt hinanden. (Det blev planlagt inden vi mødte hinanden)

Vi blev forlovet den 1. april 2007 - da P var på besøg hos mig i Spanien.

Min kæreste har 3 børn fra et tidligere ægteskab og dem har jeg fornøjelsen af at være bonusmor til hver anden uge. :(

Frieriet

Min dejlige kæreste faldt på knæ for mig den 17. marts i år. Jeg vidste at han havde været oppe og få lavet en ny tattovering, troede jeg vidste hvordan den skulle se ud, men blev meget overrasket :cheerleader3:

Da han kom hjem og var på vej op af trappen til stuen "fakede" han, at han fik det dårligt.. "uuhh han havde kold sved og var svimmel" så for enden af trappen måtte han gå ned på knæ og bad mig komme over og hjælpe ham op... da jeg kom over til ham, stak han hans arm frem hvorpå han havde fået tattoveret "Will you marry me Dorthe" - og jeg sagde selvfølgelig JA :( Og så fik jeg en buket blomster og vi spise sushi. Det var super romantisk og en stor overraskelse !!

post-35206-1224180074.jpg

Hjælpere:

Forlover: Per's søn Mathias skal være forlover. Han er 11 år og stolt over at ha fået tildelt opgaven.

Brudebørn: Per's to piger på 6 & 8 år og min lille nevø på 3.

Gavekoordinator: Muligvis Per's søster (hun bor godt nok i Spanien... ) :)

Toastmaster: Min venindes mand og min kærestes kammerat - Han er meget stolt over at have fået tildelt sig opgaven.

12-6 måneder før brylluppet

• Fastsæt dato og tidspunkt for brylluppet – 22 august 2009 – kl.14.30
  • Kirken - klik her
  • Lav et bryllupsbudget
  • Foreløbig gæsteliste - Der bliver inviteret ca. 75
  • Festlokale/restaurant - Slukefter Kro.
  • Brudesuiten – Slukefter Kro, Vedsted, Torben
  • Bestil tid hos frisøren - Salon L&W – Louise Nielsen. Inspiration kan ses her
  • Bestil tid til at få lagt makeup - Salon L&W – Louise Nielsen
  • Bestil tid til pigerne og Per -
  • Transportmiddel til dagen – kan ses her!
  • Book fotograf (Henriks bror) Johnny Hansen
  • Brudekjolen er købt hos Askepot & Valentino inspiration
  • Tilbehør: Sko, taske, lingeri, strømpebånd, vifte, paraply, smykker
  • Book musik til festen (Dj og hyggepianist)
  • Book bryllupsrejsen -

6-3 måneder før brylluppet

• Brudekjolen rettes til og prøves med tilbehør
  • Tøj til brudgom
  • Tøj til brudepiger og -svende inspiration - klik her!
  • Køb vielsesringene
  • Skriv en ønskeliste
  • Skriv en gæsteliste
  • Farvetema (hvid, sølv, sort og sart lyserød/pink)
  • Design af invitationer, vielsesprogram, bordkort, menukort og takkekort inspiration her og så 1.udkast her
  • Send invitationerne ud (senest 3 måneder før brylluppet)
  • Fastsæt/bestil bryllupsmenuen
  • Bestil bryllupskagen
  • Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres (brudebuket, knaphulsblomster, hårpynt, bordpynt, kirkepynt)
  • Kontakt advokat, hvis I har juridiske ændringer (f.eks. oprettelse af ægtepagt)
  • Tænk på overnatning til gæsterne (privat indlogering eller hotel)

3-2 måneder før brylluppet

• Indhent og udfyld en ægteskabserklæring som I får fra jeres kommune
  • Samtale m. præsten
  • Salmer i kirken
  • Forbered tale/event til din tilkommende
  • Hvis I skal på bryllupsrejse så husk at sørge for vaccination og evt. visum
  • Sy risposer eller design anden pynt
  • Lær at danse brudevals
  • Book hotelovernatning til de gæster som ønsker dette
  • Planlæg skifte af efternavn, hvis dette er tilfældet. (f.eks. skal efternavn i pas ændres, hvis en eller begge skifter efternavn ifm. brylluppet)

Redigeret af Dorthe Danielsen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Jeg vil også lave en planlægningstråd... Kan se at rigtig mange har haft meget glæde af det.

Men jeg er helt vildt meget i tvivl om hvordan man gør...." :)

Min kæreste fried til mig på en super speciel og romantisk måde.... og det vil jeg så gerne dele med her, men er som sagt ret meget i tvivl om hvorvidt jeg kan finde ud af det.

Knus fra Dorthe

Hejsa og velkommen til :)

De fleste herinde er vist usikre på hvordan det hele fungerer i starten. Men der er heldigvis masser af søde tøser du kan spørge om hjælp til stort set alt :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej - og velkommen!

Tillykke med det forestående bryllup - glæder mig til at følge din planlægning!

Der er så mange søde mennesker på dette forum, at hvis du har nogle problemer med at finde ud af hvordan det hele fungerer herinde, er der altid nogle der vil hjælpe

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudepiger og drenge.

Da min kæreste har 3 børn (2 piger og 1 dreng) fra et tidligere ægteskab, skal de selvfølgelig også være med til festen. De syntes det er vildt spændende og er elle-vilde over at de har fået lov at være brudepiger og Mathias, den ældste, skal være far-mands forlover. Desuden var ideen. at min min nevø også skal gå med op af gulvet.

Men jeg kan ikke rigtig regne ud, hvordan vi skal gøre, for Mathias skal jo gerne stå ved siden af hans far ved alteret. Og det er jo lidt svært, når jeg forstiller mig at de skal gå ind par-vis efter mig og min far.

Altså vores mindste pige og min nevø og den stor pige og hende storbror.

:cheerleader3:

Nogen ideer til hvordan jeg lige løser den??

Anyway, ind til videre er det her de kjoler jeg har fundet til pigerme.

post-35206-1224251097.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Jeg kan ikke huske hos hvilken forhandler på nette, jeg har set de brudepigekjoler, som jeg har vist tidligere i min tråd. Så jeg håber sådan at der er nogen herinde der kan hjælpe mig.

By the way.... Har fundet kjolen... DEN ER FANTASTISK!!

0

Del dette indlæg

:ilovebryllupsklar:

GODT NYTÅR til alle her på BK.

Det er alt for længe siden jeg har været her sidst. Men nu er jul og nytår vel overstået, så kan der blive tid til at tænke lidt på bryllup igen. Syntes det er så vildt at det lige pludselig er I ÅR at vi skal giftes.

Mht. til selve planlægningen, så syntes jeg at jeg er godt nok med. Følger den huskelist der er her på BK som er rigtig god.

Jeg søger dog stadig desperat efter kjolerne til mine to brudepiger. Har endnu ikke fundet ud af hvor de er fra :cheerleader3:

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!!

Nu ved jeg jo at det er ret populært med billeder herinde, så jeg prøver lige at lægge billederne ind af de brudekjoler som jeg faldt for. Det skal dog lige siges at den valgt kjole IKKE er mellem billederne. DEN ER TOP SECRET!! ;)

0

Del dette indlæg

Har fundet dem Her Under galla&festtøj, og så den sidste af mærkerne partyline2008, og så nede i bunden næsten billede 62, hvis det giver mening???

Altså dine brudepige kjoler :ilovebryllupsklar:

Redigeret af darling75
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit kjolekøb:

Jeg havde ringet og booket en tid hos Askepot & Valentino i Tønder. Så der tog jeg ned sammen med min søster, min mor og min veninde.

Jeg blev betjent af Jonna - og hun var bare rigtig sød. Jeg følte virkelig at der var tid til mig og hun lyttede til mine ønsker og var ærlig omkring hvad der passede til min figur osv. Jeg sagde til hende at vi i første omgang gik efter de kjoler der var på udsalg, 50% er da værd at tage med.

Jeg prøvede vel omkring 10-15 forskellige kjoler og den tredje jeg fik på, endte med at være den jeg valgte. Jeg var slet ikke i tviv om at det skal være den :cheerleader3: Hver gang jeg havde andre kjoler på sammenlignede jeg med den 3 - og de kunne ikk hamle op med den.

Det blev en "prinsesse-drøm" af en 2009 model, og vi fik stadig lidt rabat, da den havde været brugt til et modeshow.

Da vi var færdige og jeg havde besluttet mig, afslørede min mor så at hun ville betale for kjolen. Det var for meget for mig... så jeg måtte lige fælde en tåre.

Det er den vildeste optur at prøve brudekjoler!! Jer der ikke har prøvet det har virkelig noget at se frem til... :ilovebryllupsklar:

Redigeret af Dorthe Danielsen
0

Del dette indlæg

:ilovebryllupsklar::cheerleader3: Der købte jeg også min kjole, også betjent af Jonna. Super eminenet sød kvinde... Og efterfølgende har servicen bare været helt i top. Ville have været derned en lørdag her i januar, men der er ingen lørdage fri før i februar, men hun ville altså også hellere holde åbent for os en hverdag efter lukketid, end at jeg skulle komme en lørdag hvor det var stressende. Min svigermor skal bare ned og se den på sagde jeg, men det var lige meget for det skulle stadig være hyggeligt, færdig basta. :rolleyes: det kalder jeg service, og set var selvfølgelig sagt på den sødeste måde.

Kan godt forstå du måtte fælde en tåre da din mor kom med hendes tilbud. Min mor vil batale noget til min også for den blev lidt dyrer end planlagt. Min er en Lucca.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Et meget forsinket tillykke med planlægningstråden :ilovebryllupsklar:

Det er faktisk lidt sjovt, du kommer fra Kolding og skal giftes i Gram - min svigermor bor i Gram :cheerleader3:

Jeg har også købt min kjole i Tønder - de er fantastiske der! De lytter til ens ønsker - topbetjening!

Men øv, at kjolen er hemmelig - så må vi vente....

0

Del dette indlæg

Et meget forsinket tillykke med planlægningstråden :ilovebryllupsklar:

Det er faktisk lidt sjovt, du kommer fra Kolding og skal giftes i Gram - min svigermor bor i Gram :rolleyes:

Jeg har også købt min kjole i Tønder - de er fantastiske der! De lytter til ens ønsker - topbetjening!

Men øv, at kjolen er hemmelig - så må vi vente....

Jeg bliver nød til at holde den hemmelig, da min kæreste er meget nysgerrig..... Og det ville være SÅ trist hvis han så den inden den stor dag :cheerleader3: .

Jeg har selvfølgelig et billede af den, men det er et model billede og det heller ikke i den rigtige farve....

0

Del dette indlæg

Mit kjolekøb:

Jeg havde ringet og booket en tid hos Askepot & Valentino i Tønder. Så der tog jeg ned sammen med min søster, min mor og min veninde.

Jeg blev betjent af Jonna - og hun var bare rigtig sød. Jeg følte virkelig at der var tid til mig og hun lyttede til mine ønsker og var ærlig omkring hvad der passede til min figur osv. Jeg sagde til hende at vi i første omgang gik efter de kjoler der var på udsalg, 50% er da værd at tage med.

Jeg prøvede vel omkring 10-15 forskellige kjoler og den tredje jeg fik på, endte med at være den jeg valgte. Jeg var slet ikke i tviv om at det skal være den :cheerleader3: Hver gang jeg havde andre kjoler på sammenlignede jeg med den 3 - og de kunne ikk hamle op med den.

Det blev en "prinsesse-drøm" af en 2009 model, og vi fik stadig lidt rabat, da den havde været brugt til et modeshow.

Da vi var færdige og jeg havde besluttet mig, afslørede min mor så at hun ville betale for kjolen. Det var for meget for mig... så jeg måtte lige fælde en tåre.

Det er den vildeste optur at prøve brudekjoler!! Jer der ikke har prøvet det har virkelig noget at se frem til... :ilovebryllupsklar:

:rolleyes::shooter: Der købte jeg også min kjole, også betjent af Jonna. Super eminenet sød kvinde... Og efterfølgende har servicen bare været helt i top. Ville have været derned en lørdag her i januar, men der er ingen lørdage fri før i februar, men hun ville altså også hellere holde åbent for os en hverdag efter lukketid, end at jeg skulle komme en lørdag hvor det var stressende. Min svigermor skal bare ned og se den på sagde jeg, men det var lige meget for det skulle stadig være hyggeligt, færdig basta. :cheerleader3: det kalder jeg service, og set var selvfølgelig sagt på den sødeste måde.

Kan godt forstå du måtte fælde en tåre da din mor kom med hendes tilbud. Min mor vil batale noget til min også for den blev lidt dyrer end planlagt. Min er en Lucca.

Et forsinket til tillykke med friet og planlægningstråden :cheerleader3:

jeg har også købt min kjole i Tønder, jeg blev også betjent af Jonna. Hun er rigtig sød, ja det er de faktisk alle sammen dernede. Jeg glæder mig i hvert fald til, at jeg skal derned igen :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Sidder på min kærestes arbejde. Han arbejder over... men tænkte at jeg lige ville holde ham lidt med selskab. Det er ret hyggeligt :denmarkflag:

Nå, men Per's chef har lige tilbud at vi kan bruge hans bil til bryllupet og det har vi sagt ja til. Det er en Audi A4 cabriolet - den er super super fed!!

(Og så låner vi den gratis)

Håber den kan blive pyntet med lidt hvidt tyl og nogle blomster.

post-35206-1231348206.jpg

:cheerleader3: ER DEN IKKE BARE COOL :unsure:

0

Del dette indlæg

FEED bil!

Med lidt tyl og blomster er det i særdeleshed moderne og standsmæssig kørsel!!

Hrmm.. min mands ene chef har en magen til og den anden chef en jaguar af en art, måske prøvekagerne skulle ende på deres bord :cheerleader3::unsure:

;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer