Tanja&Christian

Musikken efter maden

17 indlæg i dette emne

Jeg har brug for lidt hjælp :thumbsupsmileyanim:

Jeg er i syv sind omkring musikken til vores bryllup - og synes i den grad, at vi er ved at løbe tør for tid til at booke os ind nogen steder...

- jeg vil gerne have band, og kæresten vil have dj ELLER band, men grundet økonomien vil han helst have dj... - vores musik-budget er på 4.000,-, men hvis der findes et band til omkring 5.000,- vil det være okay....

Hvad synes I, vi skal gøre? Hvad gør(gjorde) I (med priser)?

- Kender I nogle bands som ikke koster en formue?

Jeg er virkelig ved at gå til af bekymring om vi overhovedet når at finde noget musik :denmarkflag:

KH. Tanja

Redigeret af Tanja&Christian
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brug for lidt hjælp :thumbsupsmileyanim:

Jeg er i syv sind omkring musikken til vores bryllup - og synes i den grad, at vi er ved at løbe tør for tid til at booke os ind nogen steder...

- jeg vil gerne have band, og kæresten vil have dj ELLER band, men grundet økonomien vil han helst have dj... - vores musik-budget er på 4.000,-, men hvis der findes et band til omkring 5.000,- vil det være okay....

Hvad synes I, vi skal gøre? Hvad gør(gjorde) I (med priser)?

- Kender I nogle bands som ikke koster en formue?

Jeg er virkelig ved at gå til af bekymring om vi overhovedet når at finde noget musik :denmarkflag:

KH. Tanja

Det er ikke et højt musikbudget I har må man sige. I kan muligvis finde en mindre/mellem erfaren dj til de penge, men jeg tvivler på at I kan finde et band i det prisleje medmindre vi da taler om et "vi gør det for sjov band" som måske skal spille en time eller to, og så bliver nedenstående endnu mere aktuelt.

Når du nu skriver "musikken efter maden" kan man jo spørge: Hvad gør I musikmæssigt under maden. Den klart billigste løsning er nemlig at kombinere de to ting, og anvende de samme, og det er uanset om I vælger en band eller en dj. Det handler jo om at pågældende band eller dj som udgangspunkt kun kan spille til et arrangement på en aften, og derved vil det uvilkårligt blive dyrere hvis man skal entrere med to aktører, to x transport, 2 x opsætning (det giver iøvrigt også mere "uro", hvis der skal "møbleres" om i løbet aftenen.

Vi kører selv med en løsning der hedder musik fra start til slut til en fast pris (her taler vi typisk mellem 8 - 12 timer). Fordelen for kunden er at man herved ikke skal tænke på musik efter maden, under maden eller ud på de sene timer hvis det skulle trække ud. Dvs. man skal ikke tænke på hvad en eventuel forlængelse koster (jo måske i forhold til stedet). Til gengæld får dem som måske kun skal have 3-4 timers musik ikke det fulde udbytte af det, fordi vi - i modsætning til flere af vores kolleger - ikke kigger på spilletiden når vi taler pris.

0

Del dette indlæg

Vores budget tillader hverken band eller dj, da det jo hurtigt løber op i mange tusinde kroner... Festlokalerne, hvor vi skal holde festen har integreret musik anlæg, så vi skal bare medbringe bærbar computer, så er musikken på plads... Vi laver afspilningslister hjemmefra, så der er passenden musik både til før middagen, under middagen og efter middagen!

Ved godt at det er budget modellen vi vælger - men tror måske godt jeg kunne finde på at gøre det samme, selvom vi havde haft pengene til andet ;)

Håber I finder noget som passer til jer og jeres pengepung :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi havde Dj (sådan et mobilt diskotek) og vi kunne ikke have været mere tilfredse :denmarkflag:

Vi havde også mange tanker omkring musikken og var rundt om det hele, men i sidste ende bestilte vi flashlighgruppen, hvor vi havde musik fra kl. 18 og frem til kl 4. Vi var begge ret overrasket over, hvor godt det var og har kun fået ros for musikken og Dj'en (helt fantastisk DJ! :thumbsupsmileyanim: ).

Vi havde før festen sagt, hvilke genre vi gerne ville have og det blev fulgt til fulde :bearhug:.

Dyrt var det bestemt heller ikke (kan desværre ikke huske præcist hvad vi gav), men prøv at skriv til de forskellige og hør hvad de kan tilbyde :heart:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi skal have diskobil når vi skal giftes på lørdag :thumbsupsmileyanim:

vi havde først tænkt på band osv, men da vi meget meget gerne vil have musik i mere end 2x 45 min valgte vi overnævnte...

og det glæder vi os til

:bearhug:

Det gør vi også :denmarkflag: Det bliver godt nok ikke mig selv.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okey - Stort :thumbsupsmileyanim: Ja jeg må indrømme at jeg følger ikke så meget med i bookingen - det er overbossen der står for den del - men skimmer den engang imellem. Jeg måtte da også lige før spørge om vi havde et bryllup på lørdag, hvad hun bekræftede (skal selv spille firmafest).

Nu er der jo ikke så mange bryllupsfester lige i de her tider (højsæsonen er maj - september), og der er jo faktisk heller ikke lang tid til.

0

Del dette indlæg

Okey - Stort :thumbsupsmileyanim: Ja jeg må indrømme at jeg følger ikke så meget med i bookingen - det er overbossen der står for den del - men skimmer den engang imellem. Jeg måtte da også lige før spørge om vi havde et bryllup på lørdag, hvad hun bekræftede (skal selv spille firmafest).

Nu er der jo ikke så mange bryllupsfester lige i de her tider (højsæsonen er maj - september), og der er jo faktisk heller ikke lang tid til.

Det er faktisk også kun pga., at det skal holdes sammen med barnedåb, at det blev til februar. Har nemlig lige født den dejligste lille pige :denmarkflag:

0

Del dette indlæg

Jeg kender Flashlight-gruppens og vores egne priser nogenlunde, og det ligger nok i niveauet 5-6.000 kr.

Det er lidt højt sat: Vi tager 4800 for et helaftensarrangement (18-02 eller 23-05) + evt lidt kørsel, hvis vi skal mere end 50 km hjemmefra. :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sorry Jesper. Vi ligger lidt højere men har så heller ikke et fast start- eller sluttidspunkt på. Men jeg ved fra vores egne jobs at det ca. kun er 50% der ligger i nærheden og min fornemmelse er at fænomenet er mere udbredt i Jylland.

Der er milevid forskel på at spille til et bryllup, en fødselsdag, og en firmafest, og personligt syntes jeg kun det er fedt at alle bryllupsfester, firmafester m.v. ikke holdes i samme periode. Selvom der ikke er nogle fester der er ens så giver det noget afveksling. Og tillykke med pigen. Hvis det er den første så går I jo ind i et helt nyt liv kan man sige for det er en omvæltning at få børn. :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hej.

Jeg er godt nok stadig i god tid, men jeg har overvejet tre muligheder:

1. En duo (ældre) jeg kender gennem arbejde - de koster ca. 7.500,-

2. En duo (unge) jeg kender fra den landsby jeg bor - de koster ca. 4.500,-

3. At forhøre mig om den kommunale musikskole måske vil promoveres lidt. Har ikke spurgt endnu, og kender derfor ikke prisen.

Jeg vil mene, at man via mulighed 3 kan få henvisninger til andre.

Rigtig godt bryllup til jer;o)

Vibeke

0

Del dette indlæg

3. At forhøre mig om den kommunale musikskole måske vil promoveres lidt.

Det ville jeg personligt ikke turde.

Et bryllup er trods alt en fest med både stor aldersspredning og en del traditioner, som musikerne bør have kendskab til... og det kræver at man har spillet til bryllup før.

0

Del dette indlæg

Det er én ting. En anden ting er at det ikke er alle "musik-skole-bands" der er lige vellykket. Det bedste når vi taler om at booke musik, er klart hvis man enten selv har hørt/har erfaringer med dem man har kig på, eller at støtte sig op af andres erfaringer/anbefalinger (hvor man så også skal være opmærksom på at disse kan have en anden smag end én selv).

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære alle..

Tusinde tak for alle Jeres input :denmarkflag:

Vi har fundet et band til 5.500,- for 3 timers musik :carrot: :carrot: :carrot:

Det er 2 på guitar med "baggrunds-musik" - vi har hørt lidt til dem, og det lyder rigtig godt. :bearhug::heart:

Vi fandt dem ved at skrive på "alt-til-din-fest.dk", så det kan klart anbefales :thumbsupsmileyanim:

Mange hilsner Tanja

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer