Guest Lærkemus

Hvilket musikstykke...

12 indlæg i dette emne

Jeg vil da gerne lige høre, hvad I har af overvejelser omkring, hvilket musikstykke, og hvordan det skal fremføres, I skal gå op ad kirkegulvet til?

Jeg har selv ingen idé - kender kun den klassiske ("Here comes the bride"), men den gider jeg egentlig ikke... Så hvis I andre har nogle forslag, er jeg meget åben overfor det ;)

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg regner med, at min far og jeg skal gå op ad kirkegulvet til Mendelsohn's Wedding March, og at min mand og jeg skal gå ud til Pachelbels Canon in D (hvis organisten kan, og vil, spille den)... Og det skal "bare" fremføres ganske klassisk på orgelet...

0

Del dette indlæg

Jeg aner simpelthen ikke hvad der blev spillet i kirken ti lvores bryllup. For ud over at bestemme hvilke salmer vi ville synge, overlod vi det til organisten at bestemme. Og de kunne have truttet i et paprør eller sunget tra-la-lu-la-lej for jeg hørte det simpelthen ikke :thumbsupsmileyanim: Jeg så kun min kommende mand og hørte de klikkende kameraer. Men nogle af gæsterne siger, at det ikke var de traditionelle, men at det var meget meget smukt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg bryder mig slet ikke om "here comes the bride" eller den normale indgangsmelodi, så jeg har valgt at jeg gerne vil gå ned ad kirkegulvet til "Jesu, son of man's desiring" af Bach.

Det er det smukkeste stykke klassiske musik, jeg nogensinde har hørt!

Jeg har ingen anelse om hvilket stykke musik vi skal gå ud til endnu, men det kommer nok på et tidspunkt.

0

Del dette indlæg

Jeg er ikke vild med de "alm." og da jeg er musiklærer vidste jeg at jeg ville lægge mærke til musikken ( og det gjorde jeg også)

jeg fik frie hænder da min mand var/er ligeglad vi gik ind til "jesu- joy of man's desiring" af bach hør her

vi gik ud til Tumpet tune ..på orgel den er af Henry Purcell

Vores organist var ret begejstret for at skulle spille noget andet - og det lød super godt.

Prøv evt at snakke med jeres organis.

held og lykke

0

Del dette indlæg

Gik ind til den første lille del af Widor's Marche Pontificale og ud til Toccataen fra hans 5. symfoni. Begge stykker kræver dog en del af både organist og orgel, så det er ikke noget alle kan spille...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, at det ender med "Jesu, bleibe meine Freude", fordi jeg æææælsker den og husker den fra mine 9 år i kirkekoret i den kirke, hvor vi skal giftes. Jeg er ikke så god til at huske titler på klassisk musik, men denne har alligevel hængt fast i min bevidsthed.

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Jamen vi er så heldige at vi faktisk selv spiller Brass Band musik, dvs. hornmusik. Så vi havde 2 venner(der spiller trompet, og basun) som spillede præludium, interludium, postludium. Jeg gik ind til "My heart will go on" fra titanic og efter selve vielsen spillede de "perhaps love is.." og da vi gik ud spillede de "Prins Jørgens March".

Min mand spiller også sækkepibe og har også spillet til et bryllup med kilt og det hele og ja så er der det brass band vi spiller i som også spiller til kirkekoncerter mv. Vi er ikke særligt dyre, til morgensang tager vi 750 kr. jeg ved ikke hvor meget vi tager til en kirkekoncert, det er hvertfald ikke særlig dyrt. I kan finde os inde på www.tonbb.dk og ellers må I gerne smide en mail til mig og så skal jeg nok lade det gå videre til vores orkesterleder.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer