Sign in to follow this  
Followers 0
Mizzangel

Egne børn med til ens bryllup

28 posts in this topic

Sagen er den at vi er så meget i tvivl om vores børn skal med eller ej til brylluppet.

Har hele tiden sagt jeg ville have dem hos os hele dagen og fejre dagen med dem også :thumbsupsmileyanim: - Men er blevet frarådet det af så mange, så nu er jeg begyndt at spekulere hvad der er bedst.

Vores børn vil til den tid være 3,5 og 1,5 år.

Plan 1 er at de kommer med i kirke og til receptionen og så derefter bliver hentet (ved 17. tiden) - Så er problemet bare hvem der skal passe dem?

Plan 2 er at de kommer med til det hele og så selvfølgelig har mulighed for at sove når de bliver trætte, og så kommer med enten en af mine veninder hjem efter festen eller bedsteforældrene.

Har en veninde der skal med til festen som hellere end gerne vil se efter dem under festen så det er ikke noget problem.

Ulempen ved plan 2 er at de skal vækkes når de skal med hjem, dem der skal have dem med hjem kan ikke ikke drikke alkohol.

Nogen der har erfaring med at have egne børn med? Hvordan gik det og hvor gamle var de?

0

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen erfaringer.

Men vi har besluttet at vores søn SKAL MED til vores bryllup, han vil være 1 år og 1 måned på det tidspunkt. Da han er en del af os, og vi bare gerne vil have ham med, han er så stor på det tidspunkt at han saktens kan underholde sig selv, og samtidig kravle rundt til andre gæster og når det er putte tid, kan vi putte ham op på vores værelse. og ved vores famile vil holde øje med ham og passe på ham :thumbsupsmileyanim: desuden skal alle andre gæsters børn også med.. JEg regner ikke med at holde en druk fest, men en god fest hvor folk nok ikke skal køre hjem, men stadig kan passe på deres børn... :denmarkflag:

0

Det er en holdningssag om man vil have sine egne børn med til brylluppet og festen, ligesom det er en holdningssag om man vil have børn med til festen eller ej. Der bør man gøre hvad man selv vil. Ønske man et bryllup uden børn er det vanskeligere at sige ok for egne børn, end hvis man gør festen helt børnefri.

Jeg har oplevet bryllupsfester med og uden børn mange gange i stort set alle aldersgrupper (og har også haft rigtig mange børn oppe bag pulten under middagen og i pauser). Jeg har sågar også haft min egen søn - DJ Lillemand - på dengang 6 år med ude og spille bryllupsfester (efter ønske fra brudeparret). Det giver helt sikkert en anden stemning når der er børn med, hen imod en mere uformel stemning, og en uformel ikke for højtidelig fest er noget de fleste bestemt ikke har noget imod. Hermed ikke være sagt at børnefri fester er højtidelige for det er de absolut ikke.

Man hører ti nogle give udtryk for at der er meget larm på grund af børn, og at fokus ofte fjernes fra brudeparret, kan jeg ikke nikke genkendende til. Hvis børnene keder sig eller render rundt sent om natten og er overtrætte bliver de til besvær, men sørger man for at der er aktivitetsmuligheder - legetøj m.v. -til dem er der normalt ingen problemer.

En anden vigtig ting er hvordan man holder festen. Det er mere oplagt at have børn med til en fest i et forsamlingshus hvor man har det hele for sig, fremfor et finere feststed hvor der måske er to andre bryllupsfester samme dag. Dvs. det er i princippet noget man bør forholde sig til, på samme måde som at man skal forholde sig til hvilke rammer festen skal holdes.

Edited by diskobil
0

Vi skal have et børnefrit bryllup :thumbsupsmileyanim: vores dreng vil til vores bryllup være 5½ og vores datter 1½ De skal så med i kirken og til receptionen (hvor alle børn er velkommen) men under festen på hotellet er det kun for os voksenede :denmarkflag:

Det vil da sikkert være svært for vores søn at forstå, at han ikke skal med, men det går nok, han er jo så stor til den tid :bearhug:

Hvis alle med børn skulle have dem med, så ville der være omkring 17 børn i alderen 6 mdr. til 12-13 år og det syndes vi bliver "for meget" + at det jo bliver holdt på et Hotel.

Jeg har været til brylluper før, hvor der var børn med og vi valgte selv at vores søn ikke skulle med. Der var så også kun 2 børn med til hvert bryllup og det var da okay...

0

Annonce ♥

Hvis alle med børn skulle have dem med, så ville der være omkring 17 børn i alderen 6 mdr. til 12-13 år og det syndes vi bliver "for meget" + at det jo bliver holdt på et Hotel.

Helt enig. Det er i overkanten. Jeg oplevede et nogenlunde tilsvarende antal til et bryllup jeg spillede ved i sommers - lige mange voksne og børn, og det gik fint, men det var så også i et festtelt på parrets bopæl, og man så ikke meget til børnene. Heller ikke under middagen.

0

Vi er også meget i tvivl om, hvad vi skal gøre - Frederik, vores søn, vil være 1½ år når vi skal giftes! Vi har valgt at han skal med i kirken og evt. med til "reception", for så at blive hentet inden middagen går igang...

Vi har også talt om det med om børn skal inviteres - og vi har valgt at det må være op til folk selv om de vil have børn med - men vi vil gøre klart at der bliver ikke lavet særlig underholdning eller speciel mad til børnene! Hvis børn skulle med ville det dreje sig om 6 børn i alderen 5-13 mdr, samt 4 børn i alderen 4-10 år...

Vi synes nok det er lidt synd for børnene, hvis de skal slæbes med til, hvad der nok primært bliver et voksenarrangement...

0

Hej

vi skal kun have vores egne børn med til bryllupppet. De vil på det tidspunkt være næsten 3 og 5. Og helt ærligt så vil vi få temmelig svært ved at forklare vores datter at hun ikke skal med. Hun glæder sig som en sindssyg og snakker allerede om hvem hun skal danse med og de fine kjoler gæsterne skal have på osv. Men vi har det så også sådan at hvis ikke vi ville have dem med ja så skulle vi da have været gift inden de kom. Vi inviterer så kun vores egne børn med da det jo ikke er en børnefest og tror at det vil skabe alt for meget uro. Børn under 6 mdr. må gerne komme med, men det er kun pga amning.

Vi vil bare tage noget legetøj med til dem og så købe en gave til dem hver så de også føler at de får noget :thumbsupsmileyanim:

I øvrigt går vores datter rundt og siger til alle nærmest at mor og far skal giftes og det skal Daniel og mig også....

Knus Christina

0

Sagen er den at vi er så meget i tvivl om vores børn skal med eller ej til brylluppet.

Har hele tiden sagt jeg ville have dem hos os hele dagen og fejre dagen med dem også :thumbsupsmileyanim: - Men er blevet frarådet det af så mange, så nu er jeg begyndt at spekulere hvad der er bedst.

Vores børn vil til den tid være 3,5 og 1,5 år.

Plan 1 er at de kommer med i kirke og til receptionen og så derefter bliver hentet (ved 17. tiden) - Så er problemet bare hvem der skal passe dem?

Plan 2 er at de kommer med til det hele og så selvfølgelig har mulighed for at sove når de bliver trætte, og så kommer med enten en af mine veninder hjem efter festen eller bedsteforældrene.

Har en veninde der skal med til festen som hellere end gerne vil se efter dem under festen så det er ikke noget problem.

Ulempen ved plan 2 er at de skal vækkes når de skal med hjem, dem der skal have dem med hjem kan ikke ikke drikke alkohol.

Nogen der har erfaring med at have egne børn med? Hvordan gik det og hvor gamle var de?

vi står i samme situation som jer, vores børn er bare 2 og 4 til den tid, men ellers! vi er kommet frem til den løsning med at de skal med i kirken og hvis der er reception ligeså, og så skal de passes! det er i min verden ikke en fest for børn, og eftersom vi ikke vil have gæsternes børn med, ja så vi der kun være vores to.. og tror sku de vil kede sig.

jeg var engang barnepige til et bryllup, og moderen var stik tosset på mig fordi jeg ikke kunne holde hendes børn fra hende det var jo det jeg var med for, men faktum er at jeg kunne jo ikke tvinge hendes børn til at holde sig fra hende, og hver gang jeg forsøgte lavede de en scene uden lige.. så det vil jeg bestemt ikke byde andre!!!

jeg tror ikke de går glip af noget eller lider nogen nød ved at være hjemme og hygge sig med en barnepige

i øvrigt, så vil jeg forsøge at alliere mig med en af de tidligere pæd. medhjælpere fra inst., hun kender dem og de hende

//Natascia

0

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje:

i mine øjne er et bryllup ikke en voksen fest- men en familie fest.!! JEg hygger mig med børn omkring en- der er altid et samtale emne for folk med børn, og tit også noget et grine af.. og hvis folk ikke ønsker deres børn med- kan de jo bare få dem passet.. men ved os er de invitereret.. Vi bliver 46 voksne og 16 børn. og holder festen på en kro, og jeg syntes bestemt ikke det er for mange børn... børn i mine øjne er ikke belastende at have med til fest, når klokken når et tidspunkt ville flere af dem være trætte og sove og andre danse rundt på gulvet.. og ike være i vejen..

vores egen søn putter vi på et værelse på kroen og tager baby alarm med..

Tina

0

Vi invitere familiens børn med og selvfølgelig vores egen... Jeg ved at der vil være mange til at hjælpe Magnus som er 5 ½ år til brylluppet... Men venners børn bliver ikke inviteret med...

For vores vedkommede vlle det være mærkeligt, hvis der ikke var børn med...

0

Vores datter er 2 år og tre månder til vores bryllup!!

Hun skal være med under hele festen, med sin søde dagplejemor ved sin side!! Hun har lovet at tage sig af hende hele dagen, og når Astrid går kold, tager hun hende med hjem natten over :thumbsupsmileyanim: er det ikke en fantastisk dagplejemor???

Kunne slet ikke forestille mig at hun ikke skulle være med på vores store dag.. hun er det bedste vi har, og bestemt ikke nogen belastning!! heller ikke bare fordi vi giftes..

Vi har endda aftalt, at hvis hun har lyst til at side ved en af os i kirken, så skal hun have lov!! ville ikke kunne bære at hun skulle sidde og være ked af det, fordi hun ikke må komme op til mor og far.. tror såmænd at hvis hun får lov at gå rundt, så finder hun nok så mange andre, der er mere pændende.. :0)

Håber i finder den løsning der passer jer bedst

Knus

0

Vi havde vores børn ( min datter og mandens datter og søn ) med til hele festen, men de var noget ældre, nemelig 7, 8 og 11.

Da min mands ex blev gift for 2 gang, var de kun med til lidt af festen og så skulle de passes, og de gav udtryk for at de var meget ærgeligt!!

Vi ville indrage alle 3 så meget som muligt, og de var også med i en del af vielsen hvor vi lavede en "unity candle" ceremonie, hvor vi alle 5 tændte et stort fælles lys... det var super dejligt.

til selve festen, fik de lov til at vælge om de ville have voksen mad, eller børne menu, og så var de med til at danse, og det hele. Festen sluttede ved 1 tiden, så det gik OK for dem. Vi er meget glade for at de var med til det hele,og det er de også. men, som sagt så var de lidt ældre.

Ida

0

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje:

i mine øjne er et bryllup ikke en voksen fest- men en familie fest.!! JEg hygger mig med børn omkring en- der er altid et samtale emne for folk med børn, og tit også noget et grine af.. og hvis folk ikke ønsker deres børn med- kan de jo bare få dem passet.. men ved os er de invitereret.. Vi bliver 46 voksne og 16 børn. og holder festen på en kro, og jeg syntes bestemt ikke det er for mange børn... børn i mine øjne er ikke belastende at have med til fest, når klokken når et tidspunkt ville flere af dem være trætte og sove og andre danse rundt på gulvet.. og ike være i vejen..

Tina

Helt enig. Vi havde 12 børn med i alderen 4 til 15 år og de var på ingen måder til besvær. Vi sad ved et E-bord og på midter-pinden sad børnene og havde de bedste pladser. Alle de inviterede voksne med børn, måtte selv afgøre om de ville have deres børn med og det var kun de to mindste der på forældrenes beslutning, ikke var med til selve festen om aftenen. Børnene legede fint med hinanden og teenagerne tog sig fint at de mindste. Da de blev trætte, blev de puttet rundt omkring i hjørnerne uden problemer med at sove. Vi havde ændret lidt på menuen til børnene, så de fiskefilét i stedet for laks og pommesfrites i stedet for hasselbagte kartofler og så var der masser af sodavand til stor fornøjelse for alle ungerne. Vi havde papir, farveblyanter og et par bøger ved et bord i det ene hjørne, men de ville hellere danse, så det var ikke meget det var i brug. Alle havde en dejlig fest og de mindste taler stadig om dengang vi alle blev gift :loveflag:

0

Vi har valgt at holde et børnefrit bryllup og vores egne skal heller ikke være med til mere end når kagen er spist efter kirken.

Grunden er den at vores børn er meget mor og far syge og jeg har ikke lyst til at sidde med et barn på skødet hele min bryllupsdag ss men det er jo som man selv lyster..

0

Min bror og svigerinde havde deres 3 med i kirke og til reception ( de var 7 og 8 år) men ikke til festen.

Til vores bryllup skal min kærestes 2 børn med, de er på det tidspunkt 12 og 14 år.

Der er til gengæld ikke andre børn der kommer med.

Det sjove er at datteren (som nu er 11 år) ikke helt kan forstå at hun skal med til brylluppet, men hun regner stærkt med at hun da skal med på bryllupsrejsen :loveflag:

Nina

0

Hej...

Det I skal tænke over er hvordan plejer jeres børn at reagere på dage hvor der sker meget, mange mennesker, mange oplevelser og at det er en lang dag. Bliver de ulykkelige og hvem kan trøste dem? Ofte vil børn helst kun trøstes af mor og far. Jeg oplevede et bryllup hvor jeg inden da synes det var godt at den lille på tre år var men blev klogere under brylluppet. Hun blev ulykkelig 2 - 3 gange og det var kun mor og far der kunne trøste og det (forstå mig ret) forstyrrede også i forhold til at der var mange indslag med sange og taler og det er selv om det kun var få gange hun var ked af det. Vi valgte at vores søn var med til vielse og reception og så blev han hentet af en af mine mands kolleger (spørg ellers f.eks. pædagoger og dagplejer) og det fungerede rigtig godt. Tror aldrig han vil bebrejde os ikke at være med til middagen.

God fornøjelse

Hilsen

Marianne

0

Annonce ♥

Jeg har ikke nogen erfaringer.

Men vi har besluttet at vores søn SKAL MED til vores bryllup, han vil være 1 år og 1 måned på det tidspunkt. Da han er en del af os, og vi bare gerne vil have ham med, han er så stor på det tidspunkt at han saktens kan underholde sig selv, og samtidig kravle rundt til andre gæster og når det er putte tid, kan vi putte ham op på vores værelse. og ved vores famile vil holde øje med ham og passe på ham :) desuden skal alle andre gæsters børn også med.. JEg regner ikke med at holde en druk fest, men en god fest hvor folk nok ikke skal køre hjem, men stadig kan passe på deres børn... :rolleyes:

Hej....

Min mand og jeg blev gift d.8/8-08

Vi har 2 børn på henholdsvis 4,5 og 3 år på daværende tidspunkt!

Vi havde fra starten, taget beslutning om at de IKKE skulle med til selve festen, da vi først blev viet kl.17 - og tiden hvor de skulle i seng hurtigt nærmede sig...

Jeg mener også, at de ikke får særligt meget ud af at være med; der er ikke den tid til dem, som der ville være derhjemme, og der bliver holdt taler og sunget- hvor opmærksomheden også er rettet på dem det handler om!!

Der går ikke noget af dem, ved at de ikke er med ( jeg havde dog alligevel lidt dårlig samvittighed i starten, da de er en del af vores liv!)

Det er kun èn gang i livet at alt skal suges til og man skal slappe af... uanset om nogen vil tage sig af børnene, vil de HELST være ved forældrene når trætheden melder sig!!

Det skulle gerne være sådan, at når nogen har anstrengt sig for at sige nogle ord, så kan de høres og ægteparret kan koncentrere sig fuldt ud om det! :loveflag:

Vi havde nogle som vores børn leger med, til at komme med i kirken og hente børnene derfra når vi kørte videre til festen...

MEN.... det er jo meget forskelligt, hvordan man vil holde fest. Som andre siger, er det en anden fest at ha´ dem med! Men børnene er så små, og et barn på 1 år, er en HELT anden sag, end to der er på jeres børns alder!! De kræver en form for underholdning og opmærksomhed, som klart nok er svært for jer at gi´fuldt ud på den dag... hvilket de kan mærke!

Vores børn var SÅ stolte af at være brudepiger - de er blevet gift med far og mor... og det var hvad der talte for dem :17:

Synes i skal føle efter, og tænke på at det er JERES dag!

Det valg i tager, er det rigtige.... håber i får den bedste dag i jeres liv!!

Knus fra en stolt mor og hustru GP

http://www.lufthansa.com/online/portal/...amp;children=0i

0

Vi skal have et børnefrit bryllup :loveflag: vores dreng vil til vores bryllup være 5½ og vores datter 1½ De skal så med i kirken og til receptionen (hvor alle børn er velkommen) men under festen på hotellet er det kun for os voksenede GP

Det vil da sikkert være svært for vores søn at forstå, at han ikke skal med, men det går nok, han er jo så stor til den tid :17:

Jeg har været til brylluper før, hvor der var børn med og vi valgte selv at vores søn ikke skulle med. Der var så også kun 2 børn med til hvert bryllup og det var da okay...

Hejsa.

Vi har osse valgt vores børn må komme med i kirken og receptionen.

De små bliver så hentet de vil være 1½, 3, og 5.

Vi vælger sådan her fordi vi har været til et bryllup med børn og det GØR vi aldrig nogensinde igen.

Jeg synes at for det første det mere hyggeligt at være alene afsted sammen med min halvdel, som sjældent sker,

vi får tid til at nyde hinanden, vi får tid til at være sammen uden at skulle tænke på børn hele tiden, samt at vi får lov at slå os lidt løs.

MadamSkrald

0

Jeg vil lige tilføje:

Tina

For mig er en barnedåb, konfirmation børnefest, og bryllup voksen ting.

Men det kommer jo an på om man skal have rød sodavand og pølser, nej forstå mig ret,

der ville absolut ikke blive stillet så meget som en flaske vin på bordet ej heller ikke en øl

hvis der skulle børn med.

Har det lidt sådan at børrn og alkohol og tobak ikke skal følges ad.

MadamSkrald

Edited by MadamSkrald
0

Vi har også valgt at invitere uden børn bl.a fordi der så ville komme over 20 børn. Vi har valgt at tvillingerne Holger og Ester på (til den tid) lige knap tre kommer medi kirken. Derefter skal de passes. Vores ældste Signe på 6 år har fået lov at invitere en veninde og de skal så hygge sig sammen til festen inden venindens mor henter dem!

For os er brylluppet først og fremmest "vores" fest. Vi glæder os til at være sammen med venner og familie og nyde det fuldt ud. Vores de små bliver meget opmærksomhedskrævende i større forsamlinger og når de bliver trætte - en opmærksomhed der helst skal komme fra far og mor. Det vil medføre at vi kommer til at sidde med hvert vores barn på skødet og det er ikke sådan vi drømmer om vores bryllupsfest skal være.

Jeg har stor respekt for alle brudenes argumenter og mener det med kids og wedding er en individuel ting. Den afhænger så meget af ens egen bryllupsdrøm og om hvordan vores børn takler fester. Det er bare med at lytte til sin egen mavefornemmelse og gå efter den...

0

Annonce ♥

Jeg vil lige tilføje:

Tina

For mig er en barnedåb, konfirmation børnefest, og bryllup voksen ting.

Men det kommer jo an på om man skal have rød sodavand og pølser, nej forstå mig ret,

der ville absolut ikke blive stillet så meget som en flaske vin på bordet ej heller ikke en øl

hvis der skulle børn med.

Har det lidt sådan at børrn og alkohol og tobak ikke skal følges ad.

MadamSkrald

Det er så et holdningsspørgsmål. Jeg mener ikke det er muligt at holde børn 100% adskilt fra alkohol og tobak. Forstået på den måde at det ikke kan undgås at de oplever at der serveres alkohol m.v. til fester på et eller andet tidspunkt, og jeg kan ikke se noget problem i at der serveres vin, øl m.v. selvom der er børn med. Tværtimod mener jeg det er sundt at de får et afslappet forhold til det. Det skal ikke misforstås. Jeg mener dermed ikke at man skal udsætte børn for fester hvor folk drikker sig fra sans og samling - dvs. et drukgilde. Men det er noget man sjældent man oplever i forbindelse med bryllupsfester.

Jeg vil vove den påstand at der ved langt de fleste bryllupsfester ikke drikkes mere end til en konfirmationsfest, når vi bortser fra konfirmationsfester der holdes på søndage hvor folk skal op og på arbejde mandag, eller bryllupsfester med overnatning hvor der samtidig er lagt op til at folk skal drikke meget.

0

Begge vores børn var med til min runde fødselsdagsfest for 1 år siden. Vi hørte dem stort set ikke. Den store gik lidt rundt og kiggede på de voksne. Og så dansede hun lidt i et hjørne inden hende og lillebror blev trætte. Så blev de puttet i et tilstødende lokale af bedsteforældrene og vi hørte ikke mere til dem, selvom vi spillede høj musik og festede.

Så jeg regner da bestemt ikke med at det bliver værre af at de er 2 år ældre til brylluppet. De elsker begge at danse så de for lov at danse under middagen hvis det er det de har lyst til.

0

Jeg har tit til bryllupsfester hvor der har været børn og hvor gæsterne er gået ind ved siden af og drikke kaffe efter middagen lavet lidt børnedisco for børnene (efter forudgående aftale med parret naturligvis). Det er ofte endt med at et par af de voksne er kommet ind for at være med, så er der kommet nogle flere voksne til, og lige pludselig er alle klar til brudevalsen. Jeg kan huske første gang jeg havde DJ Lillemand - min egen søn - med ude og spille bryllupsfest. Han og brudeparrets søn (som var årsagen til at Kevin var med), var fuldstændig betaget og oppe at køre da de begyndte at klippe sokker, og jeg kunne slet ikke forestille mig at mine egne børn skulle have været uden den oplevelse hvis vi skulle giftes i dag (de er så også 7 og 9).

kevinpult.gif

Edited by diskobil
0

Hej

Ja, det er svært...

Vi havde vores datter med på dengang 3 år. Desværre var vi rigtige uheldige og hun fik skoldkopper på vores bryllupsdag, så mormor tog hende med hjem da klokken var ti æv æv, min mor så ikke bryllupsvalsen og jeg kunne ikke tænke på andet en vores stakkels syge pige.

Når jeg tænker tilbage skulle jeg have haft en backup plan, jeg skulle have haft en at jeg kunne ringe til, der ikke var en del af festen. Jeg ville ikke for et sekund have undværet min kære datter, men jeg skulle have ændret lidt :-)

Håber i får en dejlig dag.

Med venlig hilsen

Anette

Bridalshop.dk

0

Hejsa

Vi skal giftes d.5/9-09 og der skal vores børn med.Den yngste vil til den tid være næsten 6år og den ældste 17år så der har vi automatisk barnepigen med :-)

Jeg har været til bryllup hvor brudeparrets børn var med. De havde en pæd.medhjælper med som barnepige og det fungerede fint.

Jeg er dagplejer og har været med til to bryllupper som barnepige. Og det har gået rigtig godt. Jeg har sagt til forældrene de skulle gøre hvad der var rigtigt for dem. Om de ville ha børnene med i kirken eller ej, om de ville ha dem med til festen eller ej. Og begge par valgte at jeg var med som barnepige i kirken, sørgede for børnene kom til feststedet og så festede børnene med så længe de kunne. Derefter tog jeg børnene med hjem til overnatning og så blev de hentet næste formiddag. En succes for alle parter :-D

knus

0