Soya

En kærlighedshistorie 25.07.09

251 indlæg i dette emne

Hej alle I dejlige mennesker :cheerleader3:

Jeg har i lang tid kigget lidt med fra sidelinien, men tænker det er ved at være på tide med mit spæde forsøg på at oprette en planlægningstråd...

Min kæreste friede til mig den 22. marts i år og jeg takkede selvfølgelig ja....

Vi er begge glade for at være ude i naturen og han havde egentlig planlagt at ville fri til mig på vores sidste vandretur inden jeg skulle føde. Vandreturen var planlagt i påsken, men bev desværre aflyst i sidste øjeblik pga dårlige vejrforhold i Norden. I stedet valgte vi så at bruge lidt tid på hinanden i mine forældres sommerhus i nordsjælland. Lidt væk fra huset på en bakketop med udsigt over en sø - et for mig meget specielt sted som jeg engang for længe siden fortalte Nikolaj om - faldt han så pludselig på knæ og slog bogstaveligt talt benene væk under mig. Vi valgte dog at holde det som vores lille hemmelighed - selvom jeg havde lyst til at råbe det til hele verden.

Planen var at vi skulle giftes til næste sommer; hvilket vil sige sommeren i 2009.

Den plan er vi stadig tilhængere af i dag. Drømmen er at blive gift i det fri, netop på det sted hvor han friede - og det er vi begge helt enige om. Vi kunne ikke ønske os det anderledes....

Vi snakkede med kommunen og de ville glædeligt komme ud og vie os, så alt tegnede perfekt...

Men men men...

For en uge side skete der så noget fuldstændig uforudset - og pludselig bliver vi nødt til at gifte os meget snart.

Faktisk allerede den 9 Januar 2009 - og ved I hvad; det er jo lige om lidt...

Dels pga årstiden og dels pga manglende mulighed for at planlægge en fest med så kort varsel (der er også andre ting der lige skal ordnes) har vi derfor valgt at holde et lille diskret rådhusbryllup men den nærmeste familie her i januar. Det "rigtige" bryllup (som så ikke vil være rigtigt da vi allerede er gift) vil vi så stadig holde til sommer - for vi vil ikke gå på kompromi med drømmen...

Dette betyder at jeg nu er i den situation at jeg skal planlægge et lille diskret minibryllup nu og et større et af slagsen til sommer. Så jeg har nok at gå i krig med....

Miniberetning med billeder fra 09.01.09

Angående bryllupet til sommer skal det vel også lige nævnes at bryllupsbudgettet ikke er det største - dog ikke fastlagt endnu, men vi har hverken lyst eller økonomi til et prinsessebryllup på et slot...

Så det vil blive et sparebryllup - dog uden at vi eller gæsterne skal mangle noget....

Nu er nyheden blevet offentliggjort for den nærmeste familie, så jeg tænker det er på tide med lidt om os...

Min kommende mand, Nikolaj, er 29år gammel og jeg selv er 26. Vi har sammen en lille datter på snart 6 måneder - hun er det mest fantastiske lille væsen som altid bare griner og smiler til verden. Skønt.

Vi mødte hinanden i et træningscenter - ikke ligefrem det mest romantiske møde, men passer et eller andet sted meget godt til os. Vi begyndte hurtigt at snakke mere og mere sammen, blev venner og til sidst kærester. Allerede fra start har tingene gået hurtigt - for alt vi foretager os sammen føles bare rigtigt.

Vi bor i en lille lejlighed i København men har planer om at finde noget større med en have (jeg skal bare lige ha' afsluttet studiet først - bliver færdig som fysioterapeut til sommer)...

post-33405-1230327171.jpg

Huske/overbliksliste til vores sommerbryllup:

Dato: 25. Juli 2009

Tidspunkt: velsignelse 14.00 (mødetid for gæsterne; 13.30), fest-velkomst 17.30

Velsignelses sted: Ulvedalene i Dyrehaven

Velsigner: En god ven (Sune)

Ringe: Har vi allerede på fingrene fra brylluppet 09.01.09

Transport til os: Hestevogn i Dyrehaven - og Nikolaj har arrangeret en overraskelse :cheerleader3:

Feststed/lokaler (inkl. mad): Har reserveret Gourmet

Gæsteliste: 65 gæster kommer

Drikkelse: Mangler sodavand

Musik til festen: 6 mandsband er booket - + pianist til middagen

Fotograf (velsignelsen + brudebilleder efter velsignelsen+fest+det løse): Heldagsfotograf er booket

Kjole: Så er kjolen fundet

Sko: Er købt - og er mørkeblå...

Frisør: Har fundet frisør som også laver makeup Inspiration ???

Tøj til Nikolaj: Er købt...

Sko til Nikolaj: ???

Brudebuket: Inspiration Nikolaj har tjek på det...

Bryllupskage: Bestilt og bliver leveret til feststedet

Reception: Foregår i Dyrehaven med picnickurve som vi har gjort klar

Brudens tale: Har nu skrevet første udkast

Lære at danse brudevals: Burde ikke være det store problem da vi i forvejen danser, har bare aldrig prøvet brudevals (Nikolaj har fået mig til at gå til dans med ham)

Toastmaster: En af Nikolajs gode venner har sagt ja, så nu er det på plads.

Ønskeseddel: Der noteres løbende

Morgengaver: Overvejer om de er nødvendige???

Bryllupsrejse: Er booket, mangler blot at pakke taskerne

Invitationer: Første udkast

Bordkort: Er lavet - har ikke foto

Gæstebog: Er købt - har ikke foto

Bordplan: Er færdig -skal måske have lavet den på oversigt?

/Soya

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til det meget snarlige rådhusbryllup har jeg så sent som i dag været på jagt efter en anvendelig kjole - men synes det er svært at vide hvor meget, ja eller lidt, man skal gøre ud af det. For jeg har jo hele tiden i baghovedet at det er det til sommer som rigtig tæller. Samtidig vil denne dag jo være vores juridiske bryllupsdag - den dag vi faktisk blev gift - så jeg synes også den skal markeres...

Vi har besluttet at vi gerne vil udveksle ringe til dette bryllup, så jagten er gået ind.

Vi har fundet nogle som vi er meget begejstrede for, så der afventer vi et tilbud så vi kan se om økonomien er til det. Det er nok bare ikke lige her at vi har i sinde at spare meget - for ringene skal vi jo kigge på resten af livet. Det skal dog også alligevel være en rimelig pris ...

Da jeg spurge kæresten hvad der skulle indgraveres i ringene svarede han prompte "en kærlighedshistorie"

Mere praktisk er planen at vi efter vielsen tager hjem til vores lejlighed til en let frokost buffet.

Indtil videre er menu'en følgende:

Blinis med stenbiderrogn, rødløg og creme

Varmtrøget lakseside med dildsauce og flutes - bliver leveret

Oksefrikadeller med feta -mini

Frikadeller - mini

Lækker bulgursalat

Pastasalat med soltørrede tomat, feta, oliven, rucola og pinjekerner

Italiensk inspirerede tærter med mozarella, tomat, oliven og parmaskinke

En hjemmelavet lagkage med nøddebund, chokoladecreme og hindbærmuosse (med chokoladestykker)

+ lidt skåret frugt.

Rødvin

Champagne

Jeg har valgt ting som jeg kan lave på forhånd og smide i fryseren...

Forbedringer, ændringer eller forslag modtages med kyshånd :cheerleader3:

Herhjemme har jeg udarbejdet diverse tjeklister til sommerbryllupet som jeg med længsel sidder og kigger på - jeg venter bare på at få lov til at sætte et "hak" ud for nogle af tingene.

Især de lidt større ting som dato og feststed. Jeg lover at putte diverse tjeklister mm. her i tråden, men for overskuelighedens skyld venter jeg til vores første bryllupsetape er overstået...

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Hejsa, velkommen og rigtig glædelig jul! :jul12:

Tillykke med frieriet og det forestående bryllup, jeg glæder mig til at følge med herinde og se hvordan jeres drømmebryllup udformer sig...

Held og lykke med det hele :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :cheerleader3:

Det er jo sørme lige om lidt som du selv siger. Du må bare råbe op hvis du mangler hjælp til noget, zillaerne herinde er nogle r de mest hjælpsomme der findes :cheerleader3:

:cheerleader3:

Rigtig mange tak for velkomsten...

Hvor er det altså hyggeligt :cheerleader3:

og jeg skal nok gi' lyd hvis der er noget jeg skal ha' hjælp til :cheerleader3:

Hejsa, velkommen og rigtig glædelig jul! :jul12:

Tillykke med frieriet og det forestående bryllup, jeg glæder mig til at følge med herinde og se hvordan jeres drømmebryllup udformer sig...

Held og lykke med det hele :bearhug:

Mange tak for det....

Jul - det er jo juleaften om 3dage... 3dage... Jeg elsker julen - det er simpelthen bare så skønt at bruge lidt kvalitetstid med familien. og stemninger er altid bare dejlig hos os (især når den værste stress lige er overstået :cheerleader3: )... I lige måde...

Jeg glæder mig faktisk også selv til at se hvad det ender med - for lige nu er der intet planlagt, så der er en masse der skal nørkles med... Glæder mig allerede til at gå i krig med det hele :cheerleader3: (og har de sidste par nættet haft svært ved at falde i søvn pga sommerfugle i maven og tanker der væltedede rundt i mit hoved... Jeg går dog ud fra at det er helt normalt :cheerleader3:

/Soya

0

Del dette indlæg

I dag fik jeg på elegant vis lige spurgt naboen (en fyr som jeg har kendt i mange år og tilfældigvis er kommet til at bo ved siden af) om han evt havde mulighed for at arrangere noget musik til festen til sommer. (Skal lige siges han er musiker i et band som tager ud og spiller til diverse mere og mindre private arrangementer)... Han sagde at hans normale band ville være for dyrt til vores budget - selvon han selvfølgelig selv ville spille gratis (de andre skal jo aflønnes), men han kunne sagtens vælge et par af dem så det på den måde blev billigere... og ellers kendte han flere andre lidt mindre bands som han ku' skaffe en rigtig god pris hos... Så selvom det er en lille post og det overhovedet ikke er sikker, så tegner det godt i forhold til at han nok skal få arrangeret noget til billige penge :cheerleader3: ... Fantastisk...

/Soya

0

Del dette indlæg

Velkommen til og tillykke med det forestående bryllup...

Dejligt med nogle kontakter så I måske kan få musikken til en billigere penge.

Mange tak for det :cheerleader3:

Kontakter er altid gode :cheerleader3: - så nu håber jeg bare at han mente det... Må hellere lige hive fat i ham igen når vi har sat en dato :cheerleader3: ...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Halløj igen :cheerleader3:

Så var min søster og jeg lige ude for at kigge på en kjole som jeg havde udset mig...

Den var nærmest gennemsigtig så der sprang jeg over :cheerleader3:

Tilgengæld fandt jeg en anden som jeg købte, så nu er kjolen klar til den 9. Januar :cheerleader3: (Skal måske lige syes en lille smule ind i siderne, men det ser vi på når vi kommer nærmere (kan jo være man får lidt extra flæsk på sidebenene i de her dage :cheerleader3: )... Så fandt vi også lige smykker der matcher - og skoene har jeg allerede i skabet... :bearhug:

Prøver lige at ligge et billede ind en af dagene - men skal lige ha det taget først...

Frikadellerne - begge slags - er lavet til frokosten efter vielsen, så nu skal de i fryseren inden de igen bliver tøet op :carrot: ...

God aften til jer alle :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hola igen

Rigtig glædelig jul til jer allesammen :cheerleader3: ...

I bilen på vej til juleaften i går kom Nikolaj og jeg til at snakke om det med datoen og vi er nu blevet enige om at bryllupsdagen/velsignelsen+festen skal afholdes den 25 Juli 2009 :cheerleader3: ...

Så nu er en af de rigtig store milepæle nået :cheerleader3: - datoen er sat og pludselig bliver det hele lidt mere virkeligt...

Min kære mutti har selvfølgelig tilbudt at hjælpe med maden her d. 9ende, så tror jeg sætter hende til at lave bulgursalaten - så er der en ting mindre vi selv skal tænke på herhjemme ;)

Så gik jeg forbi en vindue den anden dag hvor jeg fik øje på en hel fantastisk kjole :cheerleader3: (den er bare så skøn, så den skal jeg helt sikkert ha prøvet når vi kommer lidt længere frem :bearhug: ...

Jeg har planer om at smide en del kg inden brylluppet, så vil lige ha smidt de første 10 inden jeg begynder at prøve kjoler :cheerleader3: .... Målet er 5kg inden den 9. januar og ca 15kg inden sommer - det burde kunne la' sig gøre - startskuddet går den 27ende for der er julen overstået her i huset...

/Soya

0

Del dette indlæg

Hej igen

Jeg håber at alle har haft en dejlig jul...

I formiddags ringede min forældre og tilbød at vi da selvfølgelig kunne være hos dem efter vielsen den 9. Januar.

De lagde glædeligt hus til (for de kunne jo godt regne ud at vi ville blive nogle stykker og det måske var svært at være i vores lille lejlighed). Så det overvejer Nikolaj og jeg lige...

Det er lidt nemmere med noget mere plads (og generelt pænere omgivelser) plus at de har opvaskemaskine mm. (så priviligerede er vi desværre ikke endnu :cheerleader3: ) hvilket ville gøre det lidt nemmere...

Eneste minus er at vi så lige skal ha' koordineret noget transport...

Så kom bekræftelsen fra Rådhuset i dag :cheerleader3:

Nu er det derfor helt sikkert at det bliver den 9. Januar 2009 kl 11:00 af vi skal giftes :cheerleader3:

Dejligt!!!

/Soya

0

Del dette indlæg

Hejsa Soya..

:cheerleader3: -lig velkommen skal det da også lyde fra mig af.. Det lyder spændende med det hele at I skal vies 2 steder.. I det fri lyder simpelthen bare SÅ romantisk.. Nøøj, kan næsten se det for mig.. Waaauuu!

Men blev dog nysgerrig over, hvorfor I pludselig skulle giftes her den 9. januar? Mener ikke jeg fik læst det.. :cheerleader3:

Glæder mig til at følge med I det hele, da vi kan følges stort set hele vejen.. Skal selv giftes den 1. aug. 09 med manden i mit liv.. :cheerleader3:

Maden til receptionen lyder lækkert.. MUMS! :cheerleader3:

:cheerleader3: til dig fremover.. Vi glæder os til at se og høre mere.. Billeder skal der også til :bearhug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa Soya

Det går da stærkt med planerne herinde må jeg sige... Super godt! Og hvor er det bare dejligt at i har fundet dagen til velsignelsen og bryllupsfesten. Det skal nok blive en rigtig dejlig dag :cheerleader3:

Hvor er i heldige med at dine forældre gerne vil lægge hus og diverse til d. 9 januar... det er så lækkert når de hjælper til på en sådan måde. Håber da i finder ud af det med transporten så...

Så skal vi da vidst også se lidt billeder af kjolen, skal vi ikke??? Vi zillaer ELSKER jo billeder uanset hvad det er af... :cheerleader3:

Hvor er det hele bare så spændende!

0

Del dette indlæg

Hejsa Soya..

:cheerleader3: -lig velkommen skal det da også lyde fra mig af.. Det lyder spændende med det hele at I skal vies 2 steder.. I det fri lyder simpelthen bare SÅ romantisk.. Nøøj, kan næsten se det for mig.. Waaauuu!

Men blev dog nysgerrig over, hvorfor I pludselig skulle giftes her den 9. januar? Mener ikke jeg fik læst det.. :cheerleader3:

Glæder mig til at følge med I det hele, da vi kan følges stort set hele vejen.. Skal selv giftes den 1. aug. 09 med manden i mit liv.. :cheerleader3:

Maden til receptionen lyder lækkert.. MUMS! :cheerleader3:

:loveflag: til dig fremover.. Vi glæder os til at se og høre mere.. Billeder skal der også til :rolleyes:

Hej Angy

Mange tak for endnu en velkomst - det er simpelthen bare så hyggeligt :cheerleader3:

Helt ærligt tror jeg at jeg synes det ville være nemmere hvis vi bare holdt os til et bryllup :bearhug: - men med det sagt, så glæder jeg mig helt ubeskriveligt meget til dem begge...

Jeg håber også på at det bliver fantastisk med vielsen i det fri - selvfølgelig gør det det, jeg bliver jo gift med manden i mit liv, så kunne ikke ønske mig eller drømme om mere... Hvis regnen vælter ned må vi jo enten blive våde eller improvisere i sidste øjeblik...

Det er nok fordi jeg ikke rigtig har skrevet årsagen til det pludselige bryllup...

Jeg må ikke komme med detajler, men hovedårsagen er at min kæreste skal udstationeres (og hvis der skulle ske ham noget er det rart at ha' papirene i orden, især i forhold til vores datter)...

Det bliver rigtig spændende at følge med hos dig også - det er lidt skægt når vores bryllupper er næsten samtidig :cheerleader3: ...

Så starter jeg da lige med et billede af min lille juletrold:

post-33405-1230396464.jpg

Hejsa Soya

Det går da stærkt med planerne herinde må jeg sige... Super godt! Og hvor er det bare dejligt at i har fundet dagen til velsignelsen og bryllupsfesten. Det skal nok blive en rigtig dejlig dag :cheerleader3:

Hvor er i heldige med at dine forældre gerne vil lægge hus og diverse til d. 9 januar... det er så lækkert når de hjælper til på en sådan måde. Håber da i finder ud af det med transporten så...

Så skal vi da vidst også se lidt billeder af kjolen, skal vi ikke??? Vi zillaer ELSKER jo billeder uanset hvad det er af... :cheerleader3:

Hvor er det hele bare så spændende!

Det bliver sådan set nødt til at gå ret stærkt - der er jo ikke mange dage til :cheerleader3:

Så er jeg nok også lidt typen der har det bedste hvis de store ting kommer på plads hurtigt, så kan man altid lege med detaljerne senere....

Det er så fedt med en dato - så kan man rigtig begynde at glæde sig og lade det sive ud til folk at de skal sætte kryds i kalenderen...

Mine forældre er utroligt hjælpsomme, jeg er sikker på at de ville stå på hovedet for mig hvis jeg bad dem om det (det gør jeg dog ikke) - så det er virkelig fantastisk... Jeg er sikker på at det med transporten nok skal gå i orden... Skal bare lige finde ud af om jeg hellere selv vil stå med detaljerne (borddækning mm). For de bor i nordsjælland og vi skal vies kl 11 - så har ikke i sinde at tage derop inde vielsen for at dække borde og gøre klar... Men et eller andets sted er den del af det nu også vigtigst til sommer...

Billeder? kjolen?

De kommer lige om lidt...

/Soya

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg et brunt sjal og brune sko til...

Har også købt øreringe og hårdims der er brun/grøn for at skabe lidt helhed...

Har været lidt i tvivl om, om jeg synes den var lidt for mørkt - men kom frem til at det ikke gjorde det store på denne årstid (+at det er en kjole jeg kan bruge til andre ting).. Jeg prøvede også nogle i beige, men var simpelthen for vinterbleg til at det var pænt.... og så passer jordnære farver ret godt til min personlighed - hvilket jo altid er et plus :cheerleader3: ....

Den er ikke helt så shiny i virkeligheden - billederne er taget med blitz som bliver reflekteret...

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Halløj :cheerleader3:

Så kom der en lille ændring i menu'en til receptionen efter vielsen;

Blinis med laks er blevet erstattet af en varmtrøget lakseside (så er det ikke 2 blinis'er)

Det tror jeg bliver rigtig lækkert og når vi nu fik et tilbud fra en bekendt som ville sørge for det kunne vi ikke sige nej...

Vi bliver 16 her den 9.ende; forældre, søskende og bedsteforældre

Først havde vi tænkt at bedsteforældrene ikke skulle med, men da vi havde overvejet nærmere synes vi at det var fornuftigts at de kom med nu (og så må vi se om de bliver inviteret til sommer). Sommervielsen skal foregå i det fri og ingen af vores bedsteforældre vil være i stand til at komme hen til stedet (man skal gennem et stykke skov) + at det ikke er sikkert at de er friske til den tid (læs: de er ret så syge på skift)... Så vi synes at de skal med i første omgang - det ved vi at de vil sætte meget pris på...

De synes efterhånden heller ikke at store fester er sagen, så måske passer løsningen vi er kommet frem til dem egentlig rigtig godt...

/Soya

Nårh ja; så har jeg opdateret mit første indlæg med en huskeliste til sommerbrylluppet :cheerleader3:

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Rigtig smuk kjole :cheerleader3:

Og glæder mig til at følge din planlægning, der er jo ikke længe til hverken det ene eller det andet bryllup :cheerleader3:

Mange tak for det :cheerleader3:

Jeg synes også at de begge er lige om lidt - og når jeg ser på min liste er der godt nok lang vej igen :bearhug: - men jeg er jo selvfølgelig også først lige gået i gang :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Også et stort tillykke fra mig :cheerleader3: Jeg har bare ikke været herinde læææænge, og så er der en tråd med dig og N om at I også skal giftes - endda TO gange :cheerleader3:

Lars og jeg skal også giftes næste år, nemlig den 5. september, så vi er også i gang med planlægningen, men det føles bare som om, der er sååå længe til, så to bryllupper er da ikke helt af vejen :cheerleader3::cheerleader3:

Kommer du fra Ramløse siden I har valgt at blive gift der til sommer?

Knus Sarah

(vi mødtes i Nørrebro parken i sommers, da du var temmelig højgravid :bearhug: )

0

Del dette indlæg

Hey Sarah

Mange tak for lykønskningen :cheerleader3:

Selvfølgelig kan jeg huske dig, Lars og jeres lille Alba (som nok snart ikke er så lille igen :bearhug: )

Kan godt huske noget om et frieri umiddelbart efter fødslen - super skønt for jer :cheerleader3:

Ja, man kan jo altid bruge ventetiden til brylluppet med et extra et af slagsen :cheerleader3: ... Så længe man lige prøver ikke at blive alt for forvirret...

Det bliver da super hyggeligt hvis vi skal følges herinde - for den 5. september betyder jo nok at I også så småt er begyndt at tænke i planlægningsbaner... Eller som du skriver allerede er i gang... Håber det går godt med det hele... Så skal du da også ha gang i en planlægningstråd (som jeg synes er ret smart for overblikkets skyld)...

Jeps, jeg har boet i Ramløse...

Jeg er rigtig glad for området deroppe (men synes der er lidt for langt til byen til at bo der fast)...

Mine forældre har stadig hus deroppe, så vi kommer der af og til :cheerleader3:

Knus herfra

0

Del dette indlæg

Hey Sarah

Mange tak for lykønskningen :cheerleader3:

Selvfølgelig kan jeg huske dig, Lars og jeres lille Alba (som nok snart ikke er så lille igen :cheerleader3: )

Kan godt huske noget om et frieri umiddelbart efter fødslen - super skønt for jer :cheerleader3:

Ja, man kan jo altid bruge ventetiden til brylluppet med et extra et af slagsen :cheerleader3: ... Så længe man lige prøver ikke at blive alt for forvirret...

Det bliver da super hyggeligt hvis vi skal følges herinde - for den 5. september betyder jo nok at I også så småt er begyndt at tænke i planlægningsbaner... Eller som du skriver allerede er i gang... Håber det går godt med det hele... Så skal du da også ha gang i en planlægningstråd (som jeg synes er ret smart for overblikkets skyld)...

Jeps, jeg har boet i Ramløse...

Jeg er rigtig glad for området deroppe (men synes der er lidt for langt til byen til at bo der fast)...

Mine forældre har stadig hus deroppe, så vi kommer der af og til :cheerleader3:

Knus herfra

Jo det var faktisk planen, at jeg ville gøre det i dag, men skal lige lure lidt på, hvordan folk har gjort - der er jo mega meget at skulle have styr på :cheerleader3:

Jeg kommer også deroppe fra - Asserbo. Men har gået i skole i helsinge og arbejdet på steakhouse i maaange år.. :cheerleader3:

Men ja, det bliver hyggeligt at kunne følges herinde (og forresten, også et stort tillykke med lille elva - som bare har så smukt et navn :bearhug: )

knus

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer