Soya

En kærlighedshistorie 25.07.09

251 indlæg i dette emne

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim: Sikke en flot kjole.. :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

Tillykke med du er blevet kjoleejer

Kh

Anette

Mange tak for det :fløjt:

Jeg føler mig nu ikk ehelt som kjoleejer - har den jo ikke hjemme...

Men til gengæld har jeg papir på at den er på vej :cheerleader3::thumbsupsmileyanim:

Wwow en flot kjole :cheerleader3: Virkelig flot ryg! :tunge:

Super mange tak - jeg synes også den tog sig rigtig godt ud i virkeligheden :cheerleader3:

Er ret glad for at bindingen fortsætter ned over det øverste af numsen :pokey: (det er en lækker/fræk detalje :back2topic: )

/Soya

0

Del dette indlæg

Tillykke med kjolen, den virker også til at være lige dig :thumbsupsmileyanim:

Jeg må se om jeg ikke kan forblive herinde, så jeg kan få set dig i den :thumbsupsmileyanim:

Mange tak - det håber jeg også at den er :cheerleader3:

Hehe - ja nu må vi se, kan jo være at det ikke er så spændende at følge med når det nu er overstået for en selv :thumbsupsmileyanim:

Jeg venter i spænding på din beretning (synes dog også lige du skal ha lov at komme ud på den anden side :thumbsupsmileyanim: )

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Halløj igen

Jeg har da helt glemt at skrive at vi, da vi var til kandidatfest i lørdags, fik bekræftet at vi kan låne en audi cabriolet til vores bryllupskørsel (udenfor Dyrehaven)...

Det var bare super dejligt og det kommer til at koste gratis :cheerleader3:

Så er halvdelen af transporten på dagen i hus :thumbsupsmileyanim:

Så skal vi bare ha fundet ud af om vi vil ofre pengene på en hestevogn i Dyrehaven - eller om vi skal lave de lidt mere komiske løsning med christaniabike eller cykeltaxi :thumbsupsmileyanim:

/Soya

0

Del dette indlæg

Så kom Nikolaj og jeg endelig en tur i Dyrehaven :cheerleader3:

Det var så lækkert at være derude i dag - og jagten gik ind efter det perfekte sted for vores velsignelse :thumbsupsmileyanim: ... Stedet vi ellers have udset os lå lidt langt fra indgangene og vi synes ikke vi ku sende 70mand i samlet flok til at gå 40min for at kigge på os...

Men vi fandt bare det mest fantastiske sted, så det bliver super skønt... Traditionen tro glemte jeg selvfølgelig mit kamera, så kan ikke vise jer billeder derfra...

Til jer der kender Dyrehaven er det ude i Ulvedalene (som jeg synes er klart det lækreste område derude)...

Det var bare så fedt at gå rundt derude og finde mulige stedet og udvælge det sammen - så kan man rigtig begynde at se det for sig :thumbsupsmileyanim: ...

Nu hvor vi har fundet stedet kan vi også få vores invitationer lavet færdige (kunne vi ikke før da det hele lige skulle passe med mødetid og sted)... Nu er alt gået op i en højere enhed, så de skulle meget gerne blive lavet færdige og sendt afsted i løbet af den næste uge :thumbsupsmileyanim:

Ellers sker der ikke det store - Nikolaj skal afsted til Afghanistan igen på onsdag, så vi sørger for at nyde hinanden og få ham pakket godt sammen ...

Det var lidt livstegn herfra...

Ha en fortsat dejlig aften :thumbsupsmileyanim:

/Soya

0

Del dette indlæg

G'aften

Synes lige at jeg ville kigge forbi inde jeg hopper i seng :griner:-

Vi er kommet lidt længere med planlægningen, men der er stadig meget der er uvist/uklart/bliver overvejet...

Vi har fået booket fotograf til dagen - så det er skønt :)

Vi overvejede længe hvad økonomien var til, men kom frem til at det ikke var billederne vi ville spare væk hvis det var - så vi har nu fotograf som følger os fra lidt før vielsen til brudevalsen :)

Så krydser vi bare fingre for at det bliver super godt :loveflag::griner:-

Hvis vores printer virkede ville jeg også ha' udskrevet teksten til invitationerne så de kunne blive helt færdige og afsendt - der er jo kun lige 4 måneder tilbage, så tænker det er på tide de kommer afsted. Nikolaj vil meget gerne hjælpe, men er igen i Afghanistan - så det er lidt svært for ham :balloons: ...

Menuen er også kommet på plads :blink: - men inde jeg skriver den herinde vil jeg lige ha' bekræftelsen pr. brev (indtil videre har vi skrevet via mail)....

Nårh ja - så har mine dejlige forældre sagt at de gerne vil bidrage med vinen :):biggrin: ... Min mor var lidt ked af at hun ikke kunne betale kjolen, som jo ellers var planen - så i stedet valgte de at sørge for vin :rolleyes: . Det er bare så super sødt af dem :17: .... Virkelig en dejlig overraskelse...

Så nu er vi vel kommer dertil at det kun er musik og kage der mangler - af de store ting altså... (og så lige invitationerne - host host) og måske bryllupsrejse, frisør og morgengaver... Resten er småting - rigtig mange småting - så det skal nok komme til at tage noget tid alligevel :)

Vi mangler faktisk også stadig at få udtænkt en plan B - i tilfælde af at det vælter ned den dag (hvilket jo selvfølgelig overhovedet ikke er en mulighed :) )... Ideer modtages med glæde :carrot:

Nu vil jeg smutte ind i sengen...

Godnat

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Hey igen :unsure:

Så er invitationerne endelig færdige - de er endnu ikke afsendt, men det blive de en af de nærmeste dage.

Enkelte er dog blevet givet ud når jeg er stødt på folk :cheerleader3: ...

Da posten kom i dag fik jeg et certifikat fra HoB - min kjole er nu kommet og er klar til afhentning :rolleyes:

Den der med 3mndrs ventetid ved jeg ikke lige hvor er, men lækkert er det i hvert fald :(

Glæder mig så meget til at få den hentet - prøvet i den rigtige størrelse - og selvfølgelig til at se mig selv i den igen :biggrin: ... Håber bare ikke de har bestilt den for stor :( ...

Da jeg ikke selv har bil skal jeg lige ha allieret mig med en som ejer en sådan så den kan blive afhentet med maner :( - synes ikke en kjole på en cykel er et hit :) ....

Jeg synes bare tiden går så hurtigt - nu har vi endda rundet de 4 måneder, så det er jo lige om lidt :)

Bliver bare så fantastisk, skønt, lækkert, dejligt og helt ubeskriveligt :):biggrin:

/Soya

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg vågnede i dag slog det mig pludseligt at det er meget meget længe siden jeg har været herinde...

Hvilket opdateringerne i denne tråd også vidner om :rolleyes:

Det er jeg ked af - for jeg har savnet alt det her bryllupshalløj :cheerleader3:

Til gengæld sidder jeg er og er i gang med at lave min afsluttende opgave - så hvis alt går vel skal jeg aflevere 8. juni - hvilket er lige om lidt... Så overskuddet til at planlægge bryllup har ikke været så stort - slet ikke fordi vi også har været noget præget af sygdom herhjemme...

Nok om mine dårlige undskyldninger :loveflag: - og videre til bryllupssnakken...

- Vi har fået transporten på dagen i gave fra svigerforældrene, så nu har vi pludselig råd til at få den hestevogn som vi rigtig gerne vil køres rundt i :iloveyou: - det er bare så skønt og super sødt af dem :balloons: ....

- Så har vi forsøgt at få musikken på plads - for vi er snart meget meget sent ude, men eftersom det er halve vennetjenester er folk ikke så gode til at få svaret - hvilket er en smule irriterende.... Men der arbejdes på det og vi har en backup i baghånden som dog er oget over vores budget....

- Så har jeg hentet min kjole :c166: og fået den prøvet - det var bare så fedt :thumbsupsmileyanim: .... Der er også aftalt tid til tilpasning - for stropperne skal kortes en smule og kjolen lægges op... Kjolen hænger hos mine forældre, men næste gang jeg er deroppe skal jeg helt sikkert i den så vi kan få taget nogle billeder :thumbsupsmileyanim: ....

- Uhhhhhh - jeg har også fået købt sko. Her valgte jeg at være en smule utraditionel - ligesom ved så meget andet ved det her bryllup - og har købt nogle blå sko, som faktisk er ret mørke... De ser bare super ud til kjolen og jeg tænker at det nok er meget praktisk at de ikke er lyse når de også skal en tur ud i naturen på dagen :td: ....

- Vi har også snakket med ham der skal holde vores kærlighedstale - så den del er også kommet på plads :thumbsupsmileyanim: ...

- Så er vi kommet frem til hvordan det hele skal foregå i Dyrehaven; vi skal have lavet nogle picnicposer/kurve med diverse receptionsting i - altså champagne, sodavand, plastglas, peanuts, chokolade, frugt, servietter, et tæppe mm. Når folk så ankommer til mødestedet går de sammen i grupper af 6-8 (præcise antal skal vi lige finde ud af) som deles om en kurv. På den måde står de selv for at transportere den ud til vielsesstedet, sprede picnictæppet efter ceremonien og hygge med indholdet. Bagefter kan de så selv tage de samme ting med igen... Vi har fundet på denne løsning for at gøre det så nemt så muligt i Dyrehaven - lave noget hygge ud af det - og ikke selv skulle koordinere med at folk skulle gøre klar/rydde op bagefter...

Når det sådan bliver listet op er der faktisk sket noget selvom jeg ikke rigtig synes vi har tænkt i bryllupsbaner....

Det var lidt hurtige livstegn herfra :cheerleader3::iloveyou::loveflag::loveboard:

/Soya

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Hold da helt op som tiden flyver afsted :)

Nu er jeg endelig tilbage herinde med fuld kraft... Der er lige godt 1 måned tilbage - og både jeg og manden glæder os som små børn :(:)

Det er så fantastisk...

Side min sidste opdatering herinde er der sket en masse på hjemmefronten - jeg har været presset med opgaveskrivning og eksamen, min farmor forlod os desværre for nyligt, Nikolaj er igen i Afghanistan, vi har 2 lejligheder til salg og sikkert en masse mere jeg ikke lige kan komme på... Bryllupsplanlægningen har derfor været en smule nedprioriteret på det sidste, men i mandags blev jeg færdig som fysioterapeut - så nu kan jeg ENDELIG kaste mig over brylluppet igen :cheerleader3: Det har virkelig været savnet....

I mellemtiden har jeg fået købt mine sko - og for at blive i det utraditionelle hjørne er de mørkeblå :cheerleader3: ...

I morgen skal kjolen rettes til - så det bliver godt at få det på plads :cheerleader3:

I går var vi ude og snakke med feststedet om alt fra farve på dug og serviettet til musik, servering, menu, drikkelse, blomster, lys, opdækning mm....

Så alt skulle meget gerne være på plads nu :cheerleader3:

Vi har fået tilbagemeldinger fra alle - og det endelige deltagertal lyder på 65 (ud af 70 som blev inviteret) :)

Vi mangler stadig nogle ret store poster på listen - og det vil jeg rigtig gerne meget snart have styr på - bl.a. skal jeg have bestilt tid hos en frisør (hvilket jeg med vilje har udskudt da jeg først i foregårs besluttede at jeg sover i Birkerød natten op til brylluppet). Så hvis der er en som kender en frisør i Birkerød som laver godt opsætninger er jeg meget interesseret :cheerleader3: ....

Musikker troede vi var i orden, men det er den ikke - så nu skal der improviseres... Manden er dog blevet sat på opgaven, så det skal jeg ikke bekymre mig om (yes yes, han foreslog selv at han da sagtens kunne gøre det fra Afghanistan, så det får han lov til :cheerleader3: )....

Nårh ja; og så har vi et stort punkt som hedder kage - lige pt har jeg en veninde som er på sagen, men ellers skal vi til at se om vi kan få fremskaffet noget med så kort varsel.... For det er godt nok ved at være kort varsel - i morgen er der 1måned.... 1MÅNED...... til... Det er helt vildt.... Kan simpelthen ikke forstå det :cheerleader3: ... Det er jo lige om lidt.....

Endnu engang livstegn herfra....

Og jeg skal nok være noget mere aktiv frem til dagen :):)

Så mangler vi at få indkøbt materialer til vores picnickurve som skal følge gæsterne ved "velsignelsen" - vi kender nogenlunde indholdet, men jeg skal til at folde mine kreative evner ud...

0

Del dette indlæg

Jeg er da godt nok blevet månedens gæst :)

Det er overhovedet ikke godt nok :)

Jeg glemte at skrive at vi stort set har brylluperejsen på plads - vi har jo vandret noget sammen og drømte begge om at lave noget andet... Nikolaj prøveder derfor at arrangere en "stor" tur til Thailand til os (som en overraskelse) - men pga regntid afslørede han hemmeligheden for at høre om vi skulle satse eller udskyde rejser til december... Vi besluttede at udskyde rejsen - og har i stedet booket en lille hytte som ligger alene og ugeneret oppe i de norske fjelde... Så dagen efter brylluppet tager vi derop (med oslobåden) og slapper af med hygge, vandring og afslapning i de skønneste omgivelser... Så får vi rigtig til til at kunne nyde hinanden... Det bliver bare så skønt - og mega luksus sammenlignetmed det telt på 2x1,2m som vi er vant til :) ....

:)

0

Del dette indlæg

For overblikkets skyld har jeg lavet en liste over det vi mangler - og det er ikke så lidt:

Musik til festen

Sanger/sangerinde til vielsen

Bryllupskage

Frisør til mig

Undertøj til mig

Skjorte, sko mm. til manden (som jeg heldigvis ikke blander mig i :) )

Alt tøj til datteren

+ babysitter til om aftenen

Alle indkøb og alt klargøring i forbindelse med receptionen (Vi skal sørge for at have alt klar selv da vi skal vies i det fri (i Dyrehaven)

Bordplan, Bordkort, gæstebog

Morgengave

I aftes forsøgte jeg at lave første udkast til bordplanen - så må vi se hvad manden siger når han kommer hjem om et par uger :cheerleader3:

Der er helt sikkert plads til forbedringer :cheerleader3:

Undertøj til mig har jeg taget mig af i dag - så det går da langsomt fremad...

Frisør og kage arbejder jeg kraftigt på, mens manden står for musikken....

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey igen :cheerleader3:

Så kom bryllupskagen på plads :denmarkflag:

Magler blot den sidste bekræftelse :thumbsupsmileyanim:

Skønt at kunne sætte et flueben :denmarkflag:

Kjolen er kommet tilbage fra tilretning og jeg har hentet den - den befinder sig pt hos mine forældre så Nikolaj ikke finder på at smugkigge :)

Synes bare den kjole er så fin - og endnu bedre her efetr tilretningen :)

Nikolaj har sørget for musikker (tror jeg i hvert fald - han sidder stadig i Afghanistanm så har ikke mulighed for at snakke så tit) - eller sidste melding var i hvert fald at han havde fået pianist til middagen og at han spillede i en band som skulle spille bagefter :griner:- (At jeg så ikke ved om sidste del af aftalen også kom igennem er en anden sag - der må jeg vente spændt på at Nikolaj igen kontakter mig)...

Jeg valgte at bestille gæstebogen på nettet - så det er også gjort :)

Så skal jeg bare lige have fundet ud af, hvad der skal stå i den :)

Så har jeg været rundt og snakke med forskellige frisører - hold da helt op hvor synes jeg at det er dyrt :) Den bililgste sagde det kostede mellem 1000 og 1500 afhængigt af hvad der skulle laves...´Det er selvfølgelig uden prøveopsætning osv.... Der blev jeg godt nok lidt overrasket.... Hmmmm overvejer nu om man skal kaste sig ud i at sætte det selv - eller bide i det sure ædle og betale mig ud af det....

0

Del dette indlæg

Din liste ser da bedre og bedre ud :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Tak for i dag, det var rigtig hyggeligt at møde dig og skægt, hvor Nikolajs lejlighed ligger :denmarkflag:

Jeres datter er super kær :)

Ja det går stille og roligt fremad :griner:-

Men nu går jeg jo ikke så meget op i alle de små detaljer - men satser på det bliver en fantastisk dag og super fest alligevel :):denmarkflag::)

Så jeg stresser ikke endnu - hvornår mon det kommer?

Ja, det var dejligt at få sat ansigt på - og ja, det var/er godt nok lidt skægt med lejligheden. Hvis du kender nogle som kunne være interesserede giver du lige lyd ik'? :)

Mange tak for de pæne ord om Elva :)

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Hej igen

En veninde og jeg sad i aftes og kiggede brudehår - og er nu kommet frem til ca hvordan jeg synes det skal se ud (eller det er de billeder vi har fundet som er tættest på)...

Ihhh jeg begynder altså at glæde mig - der er kun 20 dage til :thumbsupsmileyanim:

post-33405-1246827346.jpg

post-33405-1246827359.jpg

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg fået endelig bekræftigelse på både musik og kage - så det er skønt :thumbsupsmileyanim:

Jeg har også fået ordnet morgengave til manden :cheerleader3: - så det bliver også strøget af listen...

Ihhh det er virkelig lige om lidt... Begynder at kilde lidt i maven :bearhug:

edit: Her til morgen prøvede jeg lige at lave en lynopsætning af håret selv (brugte måske 10min på det). Ville bare lige have et indtryk af om den type frisure klæder mig... Jeg tog et par billeder, men de må vente til i morgen ;)

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Halløj :cheerleader3:

Så fik jeg en pakke med posten i dag: Gæstebog og stømpebånd :bearhug:

Gæstebogen er bare så fin og passer perfekt ind i resten af temaet, så det kunne ikke være bedre :thumbsupsmileyanim:

Farven på strømpebåndet er og så lige i skabet, men desværre er det lige lidt småt i det - så tror jeg vælger at have det siddende lige over knæet (hvilket passer min blufærdighed fint hvis det skal flashes :boohoo: )....

Har fået købt materialer til takkekort - og er nu i gang med at overveje designet...

Bordkort kaser jeg mig over at få lavet i morgen :bearhug:

Så mangler jeg bare det med talen :bearhug:

Er så meget i tvivl, for jeg har det skidt med at tale foran mennesker.... Men synes godt jeg vil gøre det for manden :boohoo: ...

/Soya

0

Del dette indlæg

I dette sekund har det lige slået mig at vi også skal have pakket inden brylluppet :bearhug:

Vi tager afsted i 2 uger fra om søndagen - så alt skal være klar til afgang :cheerleader3: - Så er der da det mere at stresse over.... Tror jeg vil kaste mig over en pakkeliste :thumbsupsmileyanim: ....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg lige havde skrevet det foregående indlæg, ringede frisøren så tilbage og aflyste - hun havde set forkert i kalenderen og var på ferie :bearhug:

Heldigvis havde jeg i mellemtiden fået en anden på hånden som jeg ringede til med det samme - hun var bare super sød og hendes overvejelser lød rigtig fornuftige :cheerleader3: Lød bare til at vi passede super fint sammen... Så hun kommer her på torsdag til forsamtale (så hun kan få set mig & kjolen, mærket mit hår og fundet ud af hvordan det reagerer, samt fundet ud af hvem jeg er så håret kommer til at passe til mig og min personlighed :cheerleader3: - Det glæder jeg mig bare rigtig meget til :) ....

Så er manden endelig kommet hjem fra Afghanistan :) - SKØNT...

Så nu er sidste etape i planlægningen gået i gang - og næsten alt er kommet på plads :biggrin:

Det føles bare så godt - og i aftes brugte vi nogle time på at finde ud af hvilke sange vi vil have sunget i Dyrehaven... Jeg er sikker på det bare bliver så godt :thanks:

Eneste jeg stadig har mine betænkninger ved er, at vi skal være ude - det må bare ikke regne :) ....

Ihhhhhhh jeg glæder mig :)

Får virkelig sommerfugle i maven bare ved tanken :cheerleader3:

/Soya

0

Del dette indlæg

Hey Tøser :cheerleader3:

I dag er der 2 uger til - 2 uger

Det er vildt skræmmende - og samtidig rigtig dejligt :cheerleader3:

Men det er godt nok heller ikke lang tid - det flyver jo afsted...

I morgen har min lille trold fødselsdag :thanks: Det bliver bare så hyggeligt...

Dagen i dag har vi fejret ved at være en tur i Dyrehaven :biggrin:

Vi tog tid på ruten som gæsterne skal gå for at få den endelige tidsplan helt på plads... Snakkede om opstilling, præcise location osv...

Samtidig fandt vi 3 steder til fotografering :)

Det var dejligt og få genset det hele - og vi nåede da også lige og sidde derude og blive helt saglige :)

Skønt

0

Del dette indlæg

Wouw, det lyder til, I har tjek på det! Vist første gang, jeg skriver i din tråd, men måtte da lige kommentere... Har du ikke lyst til at flashe dine brudsko, blev nysgerrig, da du skrev de var blå... Og hvad endte det med med musikken?

I øvrigt - tillykke med datteren :)

Hygggeligt med besøg :)

Så velkommen til...

Jeg håber da snart vi har tjek på det :) - der er jo under 2 uger til :) ... Det er så vildt :sm::thumbsupsmileyanim:

Angående musikker har vi hyret en hyggepianist til under middagen - og et 6 mands band efterfølgende :sm: Det blev i den noget dyre ende - men det ska' jo være fest :):) ....

Sangeren i Dyrehaven er også næste på plads - mangler bare den sidste bekræftigelse :)

Det bliver bare så godt - vi glæder os begge som små børn

Tak for lykønskningen - vi havde en super dag i går :)

Jeg er ikke hjemme pt, men hvis jeg får det med billeder, kamera og computer til at fungere senere, så kommer der et billede af skoene (de er helt mørkeblå - og meget atypiske, men jeg synes de er søde). Vil dog ikke love noget da jeg ikke ved om denne computer har det rigtige kameraprogram :)

Har slet ikke fået sagt at vinene også blevet indkøbt, så den del er på plads...

og så har vi fået lavet bordplan :) Tror faktisk den endte med at være ret god, men vi har lagt den væk i nogle dage for at vende tilbage med "nye" øjne :tunge:

Det var lidt livstegn herfra

0

Del dette indlæg

:cheerleader3: Så er der kun 8 dage tilbage :cheerleader3:

Tingene er så godt som faldet på plads...

- Sangeren og sangene er på plads

- Vi har set på bordplanen igen og lavet lidt ændringer så den nu er lige i skabet

- Transporten er på plads (Nikolaj har sørget for en overraskelse efter hestevognen i Dyrehaven)

- Babysitter er på plads

- Alt sprut, rom, whiskey, likør ol. er indkøbt og klar

- Bordkortene er lavet

Så har jeg haft "møde" med frisøren og vi er kommet frem til hvordan håret skal sidde og hvad der skal gøres. Hun komnmer på dagen og sørger for klipning, opsætning og make-up :cheerleader3:

Hun virkede bare rigtig rigtig sød, så jeg er sikker på det nok skal blive godt... Vi var ret enige om meget af det :biggrin: ... Min opgave er nu at få anskaffet nogle perler som matcher kjolen som jeg skal have i håret :super:

Jeg mangler at pudse talen af - eller egentlig at træffe beslutningen om, at talen skal holdes... :thanks:

Desuden har vi lavet plan for hvad der skal købes til Receptionen og er begyndt at købe diverse ingredienser til vores picnickurve.

Jeg satser stadig på at der pludselig kommer en bunke billeder - nu er jeg endelig hjemme så skal bare have sat det hele sammen...

/Soya

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer