Guest Benz

Salmer i kirken ?

35 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi - eller jeg :thumbsupsmileyanim: (har sunget i kirkekor i 9 år) - valgte ud fra årstiden, så det blev til:

Se nu stiger solen - et must for mig! Den er såååå smuk!

Du som har tændt millioner af stjerner

Dejlig er jorden

Det er så yndigt at følges ad - fordi den for mig er lig bryllup.

Skulle jeg have været gift om sommeren eller foråret, ville jeg ikke kunne komme uden om "Det dufter lysegrønt af græs".

Du kan desuden høre salmerne her.

Redigeret af Anjapigen80
0

Del dette indlæg

Vi - eller jeg :cheerleader3: (har sunget i kirkekor i 9 år) - valgte ud fra årstiden, så det blev til:

Dejlig er jorden

Skulle jeg have været gift om sommeren eller foråret, ville jeg ikke kunne komme uden om "Det dufter lysegrønt af græs".

Tusind tak - hvor er du bare sød !.

Se nu stiger solen er helt klart et must, ikke kun er den flot - men jeg kender den også, og det er lidt et krav fra mig - ville hade at synge sange jeg ikke kendte :cheerleader3:

Og det er så yndigt giver lidt sig selv i min verden - fedt nu mangler jeg kun en ! :cheerleader3::cheerleader3: Må straks hører lidt salmer.. vil lige tjekke den du skriver til om sommeren ( mange kender man jo når man hører den, mens titlen ikke siger en noget som helst :denmarkflag: )

Suværen hjemmeside forresten ! -tak :thumbsupsmileyanim:

- og STORT tillykke med brylluppet forleden ! :denmarkflag:

Redigeret af Benz
0

Del dette indlæg

Vi - eller jeg :thumbsupsmileyanim: (har sunget i kirkekor i 9 år) - valgte ud fra årstiden, så det blev til:

Dejlig er jorden

Kanon side takker den nupper jeg :-) men hvor kan man finde teksten til

Mvh Karina

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi - eller jeg :cheerleader3: (har sunget i kirkekor i 9 år) - valgte ud fra årstiden, så det blev til:

Dejlig er jorden

Kanon side takker den nupper jeg :-) men hvor kan man finde teksten til

Mvh Karina

Den er der også :thumbsupsmileyanim:her

Du, som har tændt millioner af stjerner

tænd i vort mørke en tindrende tro.

Du er vort lys, og du vogter og værner

os, så vi sover i tryghed og ro.

Tak for den lysende dag, der er gået

gaven til os, dine hænder har rakt.

Tilgiv os det, som vi ikke fik nået,

tilgiv alt ondt, vi fik gjort eller sagt.

Tak for hver glæde, der fyldte vort hjerte,

hver gang du gjorde vort liv til en fest.

Hjælp os at bære hver byrde, hver smerte,

du ved alene, hvad tjener os bedst.

Tak for de mennesker, som blev vor støtte,

når vi fandt vejen besværlig at gå.

Hjælp os i morgen at hjælpe forknytte,

mød du os selv i de svage og små.

mørket i verden vil du byde trods.

Du er vor Far, den, der vogter og værner,

lys i det mørke, som kommer fra os.

Tekst: Johs. Johansen, 1981/82

Mel.: Erik Sommer, 1982

Redigeret af Benz
0

Del dette indlæg

Fed side, så er der da lidt at kigge på samt høre musikken :cheerleader3:

Min søn kom lige og spurte havd jeg lavede da jeg hørte musiken.

Jeg svaret "at jeg bare lige kiggede på noget musik"

og dertil siger han "det lyder som barnedåbs musik" :thumbsupsmileyanim:

Er han ikke bare kær, han har kun været i kirke når der har været barnedåb og det har han så været 4 gang på han 5 år :cheerleader3:

Når men til mit spørgsmål, hvormange salmer skal man have til et bryllup...???? Tror jeg er ved at være oppe på 5 salmer, men er det ikke for mange...??

0

Del dette indlæg

Fed side, så er der da lidt at kigge på samt høre musikken :cheerleader3:

Min søn kom lige og spurte havd jeg lavede da jeg hørte musiken.

Jeg svaret "at jeg bare lige kiggede på noget musik"

og dertil siger han "det lyder som barnedåbs musik" :thumbsupsmileyanim:

Er han ikke bare kær, han har kun været i kirke når der har været barnedåb og det har han så været 4 gang på han 5 år :cheerleader3:

Når men til mit spørgsmål, hvormange salmer skal man have til et bryllup...???? Tror jeg er ved at være oppe på 5 salmer, men er det ikke for mange...??

Enten 3 eller 4.

0

Del dette indlæg

Eftersom de fleste præster i dag bruger det nye ritual (jeg kan dælme ikke huske hvornår det er fra) så er det 4 salmer.

Jeg vil foreslå I blev skabt som mand og kvinde smuk og mere moderne klang. Samme salmeforfatter som du som har skabt...

Redigeret af stinehelene
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har indtil videre valgt:

Den signede dag

Alterlyset i Herrens hus

Det er så yndigt at følges ad

Vi har endnu ikke aftalt endeligt med præsten, så det kan nå at ændre sig endnu...

0

Del dette indlæg

Vi har indtil videre valgt:

Den signede dag

Alterlyset i Herrens hus

Det er så yndigt at følges ad

Vi har endnu ikke aftalt endeligt med præsten, så det kan nå at ændre sig endnu...

Så det kan man altså godt.. !

Min yndlingssalme er nok "Den signede dag", men jeg forbinder den lidt med begravelse, eftersom vi sang den til min fars begravelse.

Men når jeg nu skal giftes i en kirke, så skal jeg vel også have lov at nyde de salmer, som jeg elsker allermest?

Den skal bestemt tages op til overvejelse!!

Ellers så elsker jeg også "nu falmer skoven" - men vi skal giftes i maj/juni og synes måske ikke lige, at den er så passende (øv øv øv).

Men håber, at flere kommer med forslag til salmer, for selvom vi siger maj/juni 2010, så er det nok ikke spor for tidligt at begynde at overveje..

0

Del dette indlæg

Uhhh altså! god tråd!

Jeg er til;

Du som har tændt millioner af stjerne

Op al den ting som Gud har gjort

I blev skabt som mand og kvinde

Se nu stiger solen (viiildt godt bud, ALT for fed altså :loveflag:)

Anna

0

Del dette indlæg

Nåh altså.. ham her ved min side er ikke lige den største salme-kender... men jeg gik lige ind på den side, for at se, hvad den kunne foreslå af bryllupssalmer.

Så prøvede jeg at afspille Den signede dag og sørme, om han ikke kunne synge med til trods for, at han påstod, at han ikke kendte den.

Så nu har jeg nedlagt veto og kræver, at den skal være en af vores vielses-sange!

Hm.. og så vil jeg lige prøve at være kreativ og finde et alternativ til "det er så yndigt at følges ad" for det er ikke lige min kop the..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har været kirkesanger/kirkekor i 10 år og kender derfor en del salmer og det var rigtig svært at vælge!

Men jeg kom frem til disse 4 (manden har givet mig det fulde ansvar :loveflag: ) :

1. Det dufter lysegrønt af græs (et must for mig når det nu er et forårsbryllup - Eeelsker den sang!)
  2. I blev skabt som mand og kvinde
  3. Det er så yndigt at følges ad
  4. Du som har tændt millioner af stjerner (min absolute favorit-salme!! Så selvom det ikke er et eftermiddag/aften-bryllup, så VIL jeg have den sang - Håber bare præsten siger ok :blink: Men har kendt ham i alle årene jeg var kirkesanger/kor, så mon ikke det går)
Redigeret af AnnWP
0

Del dette indlæg

jeg var inde på www.dendanskesalmebog.dk og der fandt jeg efter at have lyttet til dem disse.

vi har valgt disse:

15. op, al den ting som gud har skabt.

402 den signede dag med fryd vi ser.

702 alterlyset i herrens hus.

703 der erså yndigt at følges ad

0

Del dette indlæg

HEJ.

Ja vi har så valgt noget meget utraditonelt,

Nemlig:

det er så yndigt

Amazing grace,

I blev skabt som mand og kvinde.

Og så tror vi ikke vi skal have flere idet der også kommer en kirke sanger og synger The Rose.

Har snakket med præsten og hun var noget overrasket over amazing grace men som hun sagde, så er det kun godt med noget nyt så det var helt ok med hende. Og hun vidste at den kunne spilles, idet den før har været brugt i kirken, men altså bare ikke til bryllup, ENDNU...

0

Del dette indlæg

Jeg synes det er så svært at vælge mellem de fantastiske salmer og sange. Indtil videre er vi helt sikre på:

Spænd over os dit himmelsejl - en salme vi også har brugt til vores børns dåb og vores 7 årige kan første vers udenad!

Det er så yndigt.... - Jeg ved godt at I blev skabt som mand og kvinde er mere moderne, men jeg har altid drømt om at synge Grundtvigs dejlige salme til mit bryllup!

Du kom med alt det der var dig - godt nok ikke en salme, men det kunne det være. Er fra teaterstykket Klods Hans, hvor den er forelskelsessangen.

4 salmen er der flere ideer til:

Den signede dag som var min farmors yndlingssalme, men som vi sang til hendes begravelse og jeg er bange for det bliver for meget for mig at synge den!

Det dufter lysegønt af græs - en super dejlig årstidssalme, men kan den synges i juli?

Jeg ved en blomst så favr og fin - en deeejlig bryllupssalme

Så der skal vi vælge lidt herhjemme.... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt disse:

729. Nu falmer skoven trindt om land (fordi det er et efterårsbryllup)

403. Den signede dag med fryd vi ser (fordi det er sådan en glæde sang)

703. Det er så yndigt at følges ad for to (fordi den er lig bryllup for mig)

706. I blev skabt som mand og kvinde (den er så passende)

0

Del dette indlæg

Vi har valgt disse:

Er misundelig!! Vil for alt i verden gerne synge "nu falmer skoven".. men det dur ikke med en efteårssalme i juni.. men så er jeg bare smart.. for så prøver jeg at finde en anden salme, som kan synges på den melodi, og som passer til årstiden!

Den signede dag.. er den glad? Jeg synes den er lidt trist.. fordi vi sang den til min fars begravelse.. men selvom jeg ved, at jeg kommer til at tude over den, så SKAL den bare med til mit bryllup.. dels fordi det er en af mine yndlingssalmer og dels for, at jeg føler, at min far er til stede (og nu har jeg våde øjne.. )

Skønne salmer!

0

Del dette indlæg

Vi har valgt disse:

Er misundelig!! Vil for alt i verden gerne synge "nu falmer skoven".. men det dur ikke med en efteårssalme i juni.. men så er jeg bare smart.. for så prøver jeg at finde en anden salme, som kan synges på den melodi, og som passer til årstiden!

Den signede dag.. er den glad? Jeg synes den er lidt trist.. fordi vi sang den til min fars begravelse.. men selvom jeg ved, at jeg kommer til at tude over den, så SKAL den bare med til mit bryllup.. dels fordi det er en af mine yndlingssalmer og dels for, at jeg føler, at min far er til stede (og nu har jeg våde øjne.. )

Skønne salmer!

Jeg har altid betragtet "Den signede dag som en glædesang eller noget godt... men ikke som sørgelig.

Hvad siger i andre... er det en trist sang?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt disse:

Skønne salmer!

Jeg har altid betragtet "Den signede dag som en glædesang eller noget godt... men ikke som sørgelig.

Hvad siger i andre... er det en trist sang?

Jeg tror ikke den er trist.. den er flere steder anbefalet som bryllupssang.. jeg har bare noget trist med den, fordi den blev sunget til hans begravelse.. men det gjorde den sikkert lige så meget for at have en smuk salme med og det må jeg sige, at den er.

0

Del dette indlæg

Jeg har fået meget frie hænder med salmerne, da Kris er engelsk og ikke kender de danske salmer. Jeg har spurgt ham, om han ikke gerne ville have en engelsk én med - det er jeg sikker på, vi kunne arrangere med præsten/organisten - men det betyder ikke så meget for ham, siger han.

Så jeg har de her i tankerne:

Den Signede Dag

Det Er Så Yndigt At Følges Ad

I Blev Skabt Som Mand Og Kvinde

Og så skal vi nok have en mere. Måske jeg vælger en engelsk - og ellers er jeg VILD med Du Kom Med Alt Det Der Var Dig. Troede bare ikke, at man kunne synge den i kirken?

0

Del dette indlæg

Jeg har fået meget frie hænder med salmerne, da Kris er engelsk og ikke kender de danske salmer. Jeg har spurgt ham, om han ikke gerne ville have en engelsk én med - det er jeg sikker på, vi kunne arrangere med præsten/organisten - men det betyder ikke så meget for ham, siger han.

Så jeg har de her i tankerne:

Den Signede Dag

Det Er Så Yndigt At Følges Ad

I Blev Skabt Som Mand Og Kvinde

Og så skal vi nok have en mere. Måske jeg vælger en engelsk - og ellers er jeg VILD med Du Kom Med Alt Det Der Var Dig. Troede bare ikke, at man kunne synge den i kirken?

Det tror jeg ikke er et problem at synge i kirken. Du skal bare have præsten med på ideen. :blush:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer