Sign in to follow this  
Followers 0
misspuzzycatz

.

31 posts in this topic

Annonce ♥

Det har jeg også tænkt på! Jeg har kigget lidt rundt på forskellige kjoler og er faldet over de her plus-size kjoler. Der findes mange flotte kjoler i plus-size, men det er slet ikke den type jeg kunne tænke mig at have på. Jeg mener at have læst hos en eller andet at de havde plus-size kjoler i str. 42 og op efter. Jeg har ikke selv været i butikkerne for at prøve kjoler endnu, men håber da at de har "de almindelige" kjoler i str. 42.

0

jeg mener at have set at det er fra str. 44 og op

0

Annonce ♥

Hej Jeg har købt en helt almindelig brudekjole i Lilly i størrelse 42, og efter sigende går deres kollektion op til str. 46 eller 48, jeg ved ikke om de har større størrelser.

0

Jeg vil ikke lægge hovedet på bloggen, men...

Jeg mener at man er 'plus size' på den anden side af 44-46, men om det forholder sig således med brudekjoler har jeg ikke den fjerneste anelse om..

:cheerleader3:

0

Hej

Jeg har købt en atelier diagonal i str. 42 og det var normal str. Håber det hjalp lidt....

0

Annonce ♥

Hej søde!

Jeg har købt en str. 44 brudekjole og det var en helt "normal" størrelse i den butik! :cheerleader3:

Kram Heidi

0

Normalt bliver det jo betegnet som "plus-size" når man rammer den anden side af str. 42, men jeg har også lagt mærke til at mange brudekjoler kører op i en str. 48.

Jeg har i øvrigt hørt fra en Lilly ekspedient at de kan "klare alt", for at citere hende direkte, så man kan vidst trygt henvende sig hos dem.

Ellers er det da bare at gribe knoglen og ringe, hvis du finder en butik der har et udvalg du kan lide, så kan du jo høre dem hvilke størrelser de har hjemme.

0

Hej Jeg har købt en helt almindelig brudekjole i Lilly i størrelse 42, og efter sigende går deres kollektion op til str. 46 eller 48, jeg ved ikke om de har større størrelser.

Tak for svaret Hch :biggrin:

Men nu er jeg overhovedet slet ikke interesseret i Lily modeller... det bliver nok mere en: Pronovias, san patrick, atelier diogonal eller en glamour brudekjole :blush:

Men ja jeg må jo tage mig sammen og ringe ned og snakke med en butik en dag :blink:

kan sagntes følge dig...jeg har det lidt på samme måde. Til daglig er en str 46/48. Og da jeg var ude i Lilly(ved det godt, du gider dem ikke) røg jeg ned i en 46....og der var stadig noget af give af. Jeg skal i glamour imorgen, så kan da lige spørge dem derinde og give dig svar når jeg er hjemme igen.... :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Sidst jeg blev hældt i en brudekjole var det en sincerity model... ganske alm kjole (ikke plus size modeller) og det var en str. 52. så tror det kommer an på hvad fabrikanten mener er en plus size og om det er nødvendigt at lave plus size eller blot føre designet op i større størrelser...

Skal lige prøve at se om jeg kan finde et billede fra den gang...

0

Så er der lige et par billeder...

Det er som sagt en sincerity str. 52 men ikke en decideret plus size model...

Synes selv den var fantastisk, men ved også jeg ikke skal have en stropløs når jeg skal giftes med Peter...

Det skal lige siges at på billederne her er den ikke tilrettet på nogen måder... derfor sidder den lidt mærkeligt omkring barmen.

post-35917-1232723554.gif

post-35917-1232723561.jpg

post-35917-1232723569.jpg

post-35917-1232723577.jpg

post-35917-1232723587.jpg

0

Annonce ♥

jeg er selv en str. 46 ca. og jeg fandt hurtigt ud af af mange kjoler og mærker går meget højt op, forskellen på de alm. kjoler og +kjoler er at +kjolerne er lavet til en stor barm og beklager men det er f.eks. lilly ikke (ved godt at du ikke vil have lilly) men nu har jeg selv prøvet begge slags hos lilly måtte jeg op i en str. 54 for at den passede.

de +kjoler jeg har prøvet er meget mere behagelige om ikke andet prøv det (det er også en undskyldninge for og prøve flere kjoler), det kan jo også være at det snit m.m. du forestiller dig ikke klæder din krop.

så prøv en masse kjoler og vær åben overfor mærker og stilarter ofte har ekspidienten en ide om hvad der klær dig

0

Jeg har købt en pronovias kjole i størrelse 44 (mest for at få plads til barmen) Så kjoler fra samme mærke i str. 48 i butikken (bridefashion) så mon ikke det sagtens kan lade sig gøre :cheerleader3:

0

Lige en lille rettelse... Vores kollektion i Lilly går helt op til en str. 54-56.

Til Christinas spørgsmål, så er det meget forskelligt, hvad der anses for plus-size i dag, køber du kjoler eller lingeri over nettet, så kan man vidst godt regne med at en 44 og opefter er plus-size, men i butikkerne, der er der mange der ikke anser en pige for plus-size før hun kommer op og runder en str. 50 eller derover.

0

Jeg har skrevet en PM til dig, sødeste :blink:

Og så kan jeg i øvrigt oplyse, at Pronovias, San Patrick, La Sposa og alle de kjoler, der kommer fra samme fabrik, kan fås op til str. 60 :cheerleader3:

Når man kommer over str.46 skal man bare betale et gebyr på 10% af kjolens oprindelige pris til alt det ekstra stof, perler, blonde osv, der skal bruges til at fremstille kjolen :biggrin:

Held og lykke med alle jeres bryllupper :blush:

0

Annonce ♥

Hej søde

Min kjole var også en sincerity model og den var i str. 46 og den kaldte de ikke plus size..

0

waltine said:

miebelinda said:

AgnetheV said:

FynboBredahl said:

AnitaHjære said:

Edited by misspuzzycatz
0

jeg lovede dig at spørge idag i Glamour...sokm lovet, som gjort.

Der ligger ikke nogen regel for hvornår man kalder det for en plus size. Det er helt op til designeren og det enkelte firma.

Så bare ud og prøv. jeg blev dog noget overrasket idag da jeg prøvede kjoler i Glamour. Skulle helt op i en str 48/50!!!! Hvor jeg i Lilly kunne nøjes med ne 46 som jeg normalt bruger. men hvad, de sad sgu godt dem jeg prøvede.

0

Undkyld men hvem andre end din egen samvittighed kigger på størrelsesmærket på den store dag? Jeg mener selv om man måske skal gå en kjolestørrelse op, så er der jo også forskel på hvad asiater, nordeuropæere, sydeuropæere og amerikanere mener er en størrelse Medium. Det kommer jo an på hvad middel/medium er i deres område...

Det er jo (uvidenskabeligt) bevist at danske kvinder er nogle af dem med de største barme, når man kigger på gennemsnittet. (Det plejer at være Triumph der laver en statistik over hvad der bliver solgt til de forskellige lande) Så hvis en "almindelig" barm er en 75B, så skal man vel langt op i størrelsen for at finde en det passer noget større!

:biggrin:

Det jeg prøver at sige; skidt med størrelsen bare den sidder godt og flot! Vi kan alle se smukke ud på vores bryllupsdag!

:cheerleader3::blush:

0