zantos1986

Drikkevare til bryllup 30. maj

11 indlæg i dette emne

Vi er lidt i tvivl om hvor meget man skal regne med per person. Vi skal Både holde reception og fest om aftenen ( ikke alle der skal med)

Til receptionen bliver der serveret bryllupskage og div. snacks og så drikkevare. og den er fra ca 13.30 - 16.30

Vi har regnet med følgende:

Øl: 1 pr gæst (ved at der er mange der ikke drikker øl så er der flere til dem der gør)

Sodavand: 3 pr gæst

Vin: 1. glas pr 2. gæst

Champagne: 1 glas pr gæst

Til festen om aftenen bliver der selvfølgelig serveret middag og så er der dans bagefter middag fra ca. 18.00 - ??

Her har vi regnet med følgende

Øl: 5 pr gæst

Sodavand: 10 pr gæst

Vin: 1/2 flaske pr gæst

Er det for meget eller for lidt?? HJÆÆÆÆÆLP

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er lidt i tvivl om hvor meget man skal regne med per person. Vi skal Både holde reception og fest om aftenen ( ikke alle der skal med)

Til receptionen bliver der serveret bryllupskage og div. snacks og så drikkevare. og den er fra ca 13.30 - 16.30

Øl: 1 pr gæst (ved at der er mange der ikke drikker øl så er der flere til dem der gør)

Til festen om aftenen bliver der selvfølgelig serveret middag og så er der dans bagefter middag fra ca. 18.00 - ??

Det er jo også et spørgsmål om hvad det er for en slags gæster I har inviteret.

Mit bud:

Øl: 1,5 pr gæst

Sodavand: 4 pr gæst

Vin: 1. glas pr gæst

Til middagen:

Øl: 10 pr gæst

Sodavand: 15 pr gæst, hvis det også skal bruges til drinks eller lign.

Vin: 1 flaske pr gæst (ca. ½ hvid og ½ rød)

Men det er også et spørgsmål om hvor mange I inviterer.

Hvad er planen med champagnen om aftenen, er det velkomstdrink eller bare hygge drikke?

0

Del dette indlæg

Jeg synes måske også det lyder lige lidt i underkanten...

Især det ene glas champagne til receptionen (hvis den varer 3 timer) og så vinen til maden (i min familie er det nok nærmere 1 flaske rød og ½ flaske hvid pr. person (måske lige i overkanten :thumbsupsmileyanim: ))

men ja - det afhænger nok at hvem der er gæster...

Tilgengæld tror jeg at 10sodavend pr gæst er meget passende eller måske endda i overkanten ?(det bliver der vel ikke drukket sådan rigtig meget af under middagen - selvfølgelig skal der være til dem som ikke drikker vin, men 10 er nok i overkanten til middagen (har i drinks bagefter som de også skal bruges til?))

Redigeret af Soya
0

Del dette indlæg

Uha, den her tråd vil jeg gerne følge lidt med i, da jeg netop sidder og regner på det samme.

Vi skal have bryllupskage og kaffe efter vielsen, men måske med noget champagne der. Jeg regner med, at der skal være til ca. 2 glas pr. person her.

Middag:

Jeg har sat ca. 1 flaske vin af pr. person (1/2 rød og en 1/2 hvid hver)

Ca. 3 øl pr. person, da der er en del, der ikke drikker øl.

Og så havde jeg egentlig sat ca. 3 sodavand pr. person, men er det mon for lidt?

Og så et par flasker hver af Bailey's, Cognac og Whiskey til kaffen.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bliver ca. 70-75 personer, skal bare have kaffe om eftermiddagen og en velkomstdrink; vores foreløbige beregning ser sådan her ud:

Sodavand: 15 rammer a 24 stk. + 10 x 1,5 L .

Fadøl: 5 fustacher a 30 liter = 150 l

Asti: 30 flasker

65 flasker rødvin

35 flasker hvidvin

21 flasker spiritus (incl. Baileys som avec)

10 liter juice

7 poser kaffe, 2 pk. Te, 2 l mælk, 1 pk. Sukker

Roses Lime, Blue Bols

Dog har vi snakket om, at vi skal have mere vin, da der kun er til selve maden, og der er nok nogen den gerne vil drikke det om natten...

0

Del dette indlæg

Som det bliver sagt så afhænger det jo meget af gæsterne hvad der drikkes men umiddelbart vil jeg mene at 10 øl pr. gæst er i overkanten, set ud fra en betragtning om at det ikke er alle gæster der drikker øl, og det er ikke alle gæster der drikker mange øl. Men hellere for meget end for lidt. Man kan jo bruge det efterfølgende.

Sodavand ville jeg derimod nok sætte lidt højt i og med at det er sommer/varmt og der ryger mange.

Jeg tror faktisk Zantos rammer meget godt men ville nok tage lidt flere øl så man ikke går og er urolig for om der nu er nok.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Hej hej...

Jeg er ret sikker på, at det er alt for lidt. Til en reception på tre timer vil jeg personligt drikke mindst 2 glas champagne

og mindst to glas vin. Plus sodavand eller måske kaffe, (hvis I beslutter også at servere kaffe.)

Det lyder måske af meget, men tre timer er altså også meget.

Til festen vil jeg beregne 1/2 flaske hvid og 1 flaske rød pr. person. (+ dessertvin. Er det med vilje du ikke har det med?)

Jeg synes 10 sodavand lyder af meget hvis I ikke også har lidt sprut til at blande drinks. Ellers tror jeg ikke der bliver drukket 10 sodavand pr. person.

Men øl-mængden tror jeg passer meget godt. Måske skal du også købe lidt Baileys el. lign. Det plejer at forsvinde som dug for solen i min familie:-)

Hilsen Louise

0

Del dette indlæg

Ja det er så svært... vi har valgt at regne det sådan

1 glas champagne (om eftermiddagen til kage og kaffe...)

Til middagen:

1 flaske vin pr gæst (2 glas hvidvin, 4 glas rødvin)

4 øl/cider pr gæst

4 x 4 cl. likør/spiritus per gæst

og så sodavand... kan ikke huske hvor meget....måske 5 glas per gæst... men det er nok for lavt sat?

Den beregning er sat ud fra et gennemsnitligt skøn. Min familie drikker ikke meget, derimod kærestens gør mere. Vennerne vil drikke. Så jeg tror der er egentlig feks 5-6 øl til venner, da min familie ikke gør...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er meget muligt at 10 sodavand pr. person er i overkanten men man skal huske på at vi ikke blot taler om middagen men også om efterfølgende, samt at der er mange som kører hjem og derved ikke drikker meget spiritus/øl. Min oplevelse er at hvis der er noget som mangler ud på de små timer så er det som regel sodavand. Derfor ville jeg som sagt nok sætte det lidt højt.

0

Del dette indlæg

Vi har lige været i Tyskland og købe ind til....vi bliver ca. 70 hvoraf 8 er børn.

Vi skal mødes kl. 13 - indkvartering mv. - vielsen er kl. 15 - bryllupskage og kaffe/champagne - middag kl. 18.

De fleste af vores gæster overnatter i spejderhytten.

30 kasser sodavand a 24 stk (ca 10 pr. mand)

15 kartoner rødvin = 60 flasker (ca. 1 flaske pr. mand)

4 kasser Summersby a 24 stk

6 kasser Ice a 24 stk

4 flasker gajol

2 flasker cognac

2 flasker whisky

6 flasker Baily

1 flasker portvin

1 flaske sherry

2 flasker fishermans

Derudover skal vi have hvidvin - regner med ½ flaske pr. mand og champagne til kagen og til dessert - regner her med 3 glas pr. mand i alt.

Og så skal vi have fadøl - men ved ikke hvor meget vi bestiller. Skal lige snakke med dem vi køber det ved.

Synes det er vildt svært, og der er sikkert alt for meget....men hellere det end for lidt.

0

Del dette indlæg

Du rammer sikkert meget rigtigt på øl og vand, men jeg ville klart vælge noget mere vin. 1/2 fl. hvid og 1 fl.rød pr pers under middagen. Men hvis du allerede nu ved at der er mange der skal køre hjem eller der bare ikke drikker ret meget alkohol kan du selvfølgelig skære i det :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer