stinehelene

Asti

13 posts in this topic

Annonce ♥

Hey

Jeg vil sige det kommer an på om det skal serveres sammen med bryllupskagen.. der er intet værre end en sød asti/spumante med sød kage på en varm dag ! Det kan du bedre hvis det er til frisk frugt/snacks! Det er MIN pers. holdning :thumbsupsmileyanim:

Anna

0

Hey

Jeg vil sige det kommer an på om det skal serveres sammen med bryllupskagen.. der er intet værre end en sød asti/spumante med sød kage på en varm dag ! Det kan du bedre hvis det er til frisk frugt/snacks! Det er MIN pers. holdning :thumbsupsmileyanim:

Anna

Det er lige det den skal, smiler serveres til bryllupskagen.. Som enten bliver en hvid lemon lime kage eller en mørk chokolade kage..

Hvad vil du foreslå?

0

Annonce ♥

Hey

Anna

Det er lige det den skal, smiler serveres til bryllupskagen.. Som enten bliver en hvid lemon lime kage eller en mørk chokolade kage..

Hvad vil du foreslå?

Så vil jeg foreslå noget som er "mere rigtig champagne" agtig, altså holde mig fra fersken etc. Det er jo en smule dyrere så det skal også tages med :cheerleader3:

Altså noget som er mere frisk end sød.. :cheerleader3: Lyder som nogle LÆKRE kager!

Anna

0

Så vil jeg foreslå noget som er "mere rigtig champagne" agtig, altså holde mig fra fersken etc. Det er jo en smule dyrere så det skal også tages med :cheerleader3:

Altså noget som er mere frisk end sød.. :cheerleader3: Lyder som nogle LÆKRE kager!

Anna

En smule dyrer kan vi måske godt klare, griner.. Men nu må vi se, hvad vinsmagnings panelet siger :thumbsupsmileyanim:

Kagerne er også kun hvis jeg får min vilje´, men jeg synes egentlig der er mere passende at serverer en konfektkage istedet for en lagkage..

0

Annonce ♥

Min erfaring er at til kage og søde sager, smager det bedst med søde vine/bobler.

Den syrlige smag i champagnen kan, i hvert fald for mig, godt komme til at modarbejde de søde smagsnuancer i en kage.

Jeg ville personligt bruge Asti/Spurmante til bryllupskagen, og hvis jeg stod og skulle komme en champagne ind i vores program, ville jeg bruge den som velkomstdrink inden middagen, der synes jeg nemlig den syrlige/friske smag renser munden og gør klar til en lækker middag.

Men det er en smags sag, og som andre har sagt, køb en flaske og smag på sagerne, så får I garanteret også en bedre fornemmelse af om det er noget I kunne tænke jer at bruge :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg kender ikke den asti der er på billedet, men kender nedenstående særdeles godt :thumbsupsmileyanim:

post-32555-1233329785.jpg

Den er bedre kendt som KONGEASTI og vandt en sikker sejr da jeg havde nogle af tøserne fra BK herhjemme til hygge og astismagning.

Den koster vist nok 39,- og er også fra Fakta

0

Den asti de har i aldi til 30 eller 35 den er rigtig hæderlig til prisen.. prøv den.. den er ikk for sød, men heller ikk sur..

Hvis det skal være en med lidt mere fyldig smag så har Rema1000 en.. kan ikk huske hvad den hedder men den har en orange ediket.. og koster vist 39 kr..

0

Nu vil jeg så gerne lige promovere den Asti, som vi fik til vores prøvemiddag sammen med desserten. Den var absolut fantastisk, men ligger altså også i den dyre ende af prislisten.

Vi fik den med til prøvemiddagen, fordi de havde klokket i det (som det kan læses i min tråd) og har lige fundet ud af, at de fleste restauranter, der har denne Asti på vinkortet tager mellem 300 og 500 kr for den. Krydser inderligt fingre for, at det også er den der skal serveres til vores brylupskage :cheerleader3: :cheerleader3:

Den er dejlig sød og komplimentere en sød dessert og kage rigtig godt. Den er meget frugtagtig og luftig og man får slet ikke den der sure eftersmag man kan opleve ved nogle af de lidt for billige mærker.

Den kan helt klart anbefales, hvis man vil skyde lidt ekstra i vinen til kagen :thumbsupsmileyanim:

post-35647-1233440247.jpg

0

Annonce ♥