Katja

Brudebuket?

11 indlæg i dette emne

Hej Piger..

Jeg har et spørgsmål, men jeg ved ikke om det har været oppe og vende før.

Min mor informere mig om at jeg som bruden ikke må se buketten før vielsen, at det er tradition. Det har jeg aldrg hørt før.

Hun siger at det faktisk er gommen der skal vælge blomsterne.

Jeg er helt paf..Jimmi har ikke den mindste smule fornemmelse for blomster. Nu har hun heldigvis tænkte sig at hjælpe ham.

Men jeg har aldrig hørt det før.. Er der andre der har det??

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja traditionen siger at det er gommen der skal bestille brudebuketten, men i dag er det vidst lige så almindeligt at bruden selv gør det, for at sikre sig at buketten passer til kjole.

0

Del dette indlæg

traditionen siger, at det er gommen som køber brudebuketten. Jeg har dog haft ringet rundt for at høre priser, hvor jeg fik en lang snak med en af blomsterhandlerne og han sagde at i dag er det kun hver 4. brudebuket de laver, som manden står for at bestille. For kvinderne vil have noget, de er sikker på passer til deres kjole, og at det er en som de selv kan lide.

Men hvis du vil følge traditionen, så er det med at finde billeder af, det du ønsker dig, og sende det med manden ned i forretningen.

0

Del dette indlæg

Som de andre siger: Ja, det siger traditionen.

L vil dog gerne, at jeg selv klarer buketten, da han ikke kan kende forskel på roser og tidsler (okay.. kan han godt men... )

Og jeg vil rigtigt gerne bestille den selv. Så bliver den, som jeg gerne vil have og så kan den komme til at passe til vores farver og min kjole og min smag.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en tradition at manden køber brudebuketten..

Jeg forstår slet ikke de kvinder der selv går ned og bestiller den.. Det er jo en smuk buket som manden vil give hende og som for mig symboler kærlighed.. Ja det kan godt være den er rædsom eller bare slet ikke passer til kjolen..

Der er jo mange muligheder idag.. Man kan vise sin kæreste hvordan man ønsker en buket, fortælle ham hvilke blomster, farver og form man ønsker sig. Man kan ringe ned til den blomsterhandler hvor han vil købe buketten og fortælle hvordan kjolen ser ud og at den helst skal matche farverne til brylluppet.

Jeg syntes vi skal lade vores kærester bestemme lidt og lade dem være mænd og købe en buket efter bedste evne.

kh

Anette

0

Del dette indlæg

Ja traditionen er sådan.... Jesper skal vælge min.. har dog givet ham nogen hints til hvad for nogen farver og former osv jeg godt kunne tænke mig.. men at han skal vælge den som han synes.. :cheerleader3: Jeg stoler på ham.. hehe.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

J er ikke i tvivl om hvad jeg vil have.

jeg har fortalt ham farve, stil, størrelse og det hele, og samtidig har han fået et billede af præcist den stil det skal være. så egentligt har jeg selv bestemt, men han får selv lov til at bestille den og sørge for at den kommer til mig på dagen.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg er meget i tvivl om hvordan min skal se ud.. Men jeg har nogle blomster i hovedet som jeg godt kan li.

Men jeg syntes godt nok at det er svært..

Er der ikke nogen af jer der har nogle gode billeder af buketter??

Jeg er ikke så meget til det traditionelle..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja traditionen er sådan.... Jesper skal vælge min.. har dog givet ham nogen hints til hvad for nogen farver og former osv jeg godt kunne tænke mig.. men at han skal vælge den som han synes.. :cheerleader3: Jeg stoler på ham.. hehe.. :cheerleader3:

ja gode hints også med billeder sådan gør vi også, jeg elsker traditioner med brylluper at gøre...

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer