Elliotsmor

Billigt bryllup

15 indlæg i dette emne

Er der nogle af jer der har fif og tricks til et billigt bryllup??

Vi skal være 32mennesker..

Vi får maden af en super god venindes svigermor, med forret, hovedret og dessert for CA 5000kr..

Drikkelse i tyskland..Men hvor meget vil i mene vi skal købe for? både med vin, sodavand, øl, likør og spiritus??

Så skal jeg have indbydelser, pynt, dug, servietter, blomster og ALT DET DER... Har i erfaringer, tips og tricks??

Kom med jeres bedste sparetricks på de forskellige ting som hører sig til :D

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der nogle af jer der har fif og tricks til et billigt bryllup??

Vi skal være 32mennesker..

Vi får maden af en super god venindes svigermor, med forret, hovedret og dessert for CA 5000kr..

Drikkelse i tyskland..Men hvor meget vil i mene vi skal købe for? både med vin, sodavand, øl, likør og spiritus??

Så skal jeg have indbydelser, pynt, dug, servietter, blomster og ALT DET DER... Har i erfaringer, tips og tricks??

Kom med jeres bedste sparetricks på de forskellige ting som hører sig til :D

Hej... Bare det var mig der havde tiden til at lave det hele selv, der er da helt klart mange penge at spare.

Mht drikkevarer.. det er meget nemt at komme til at købe alt for meget, da man jo helst vil have at der ikke skal mangle og at man overvuderer meget på hvor meget folk drikker. Beregn ca en halv flaske hvidvin pr pers. til forret og ca en flaske rødvin til hovedret. så er i stadig på den sikre side. Dessert vin eller likør serveres som regel i 5 cl pr pers af to omgange, så der vil fire flasker være nok. Kender jo ikke jeres gæster, men mange kvinder drikker ikke øl så ca 5 øl pr pers er som regel nok. og hvis i så køber ind til drinks så vil to flasker vodka, en gin og en rom sikkert værre rigeligt. Hvis festen skal værre drukgilde til kl 5 morgen, skal der selvfølgelig mere til, men ellers er det min erfaring at det ovenstående nok ca vil være det der bliver drukket :-)

Mht borddækning kunne en ide være at købe noget billigt stof i metermål til duge og pynte bordet med ting fra haven. Et forslag jeg så et andet sted herinde var spraymalede efeu ranker... kan kun forestille mig hvor smukke de kunne værre :cheerleader3:

Håber i kunne bruge det til noget...

Og held og lykke med alle gør det selv projekterne :)

0

Del dette indlæg

Det er faktisk ret dyrt selv at designe invitationer, menukort o.l., da papir mv. hurtigt løber op. Jeg tror det billigste vil være hvis du selv designer dem på computeren, og så printer på papir i en god kvalitet.

Mad og drikkelse lyder det i forvejen til du får billigt. Men man kunne muligvis spare spiritusen væk, hvis man synes det bliver for dyrt.

Fotograf kan i spare, og måske få venner og familie til at tage nogle billeder.

Musik/band el.l. kan erstattes af et anlæg, hvis man er til det. Alternativt en juke boks, som er forholdsvis billige at leje.

Hår/make-up kan du eventuelt selv klare og få en veninde til at hjælpe. Køb selv nogle lækre produkter, og gå i gang med at øve dig i god tid.

Duge: Jeg har selv erfaret at det er ret dyrt at leje duge, så et alternativ kunne være velourduge (ofte på tilbud i jysk til 50 kroner for 5 meter). Ellers har eg læst nogle bruger hvide lagner fra ikea, der vidst koster 11-12 kroner pr stk.

Blomster: Hvis i har en i familien der synes det er hyggeligt at lave sådan noget, kunne i jo købe afskårne blomster og hvad der ellers skal bruges, og så få personen til at kreere nogle dekorationer til bordene. Synes faktisk man nemt kan lave noget der er simpelt men pænt.

Det var lige hvad jeg kunne komme på af spare-tips..

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes en ½ flaske hvidvin pr. næse er meget, det svarer til 3 glas hvidvin til forretten. Der bliver selvfølgeligt drukket hvidvin på andre tidspunkter, men hvis I skal være 32, så turde jeg godt gå fra 16 flasker og ned til 12, med mindre I selv drikker hvidvin.

Et alternativ til duge kan være lagner. De er sømmet op, hvilket metervarer ikke er. Men det kræver selvfølgeligt at størrelsen passer til bordene.

Generelt kan du jo købe hvidt stof, og så farve det hvis du på et tidspunkt skal holde en anden fest. Lyserød til en barnedåb f.eks.

Er du ude i at købe stof og selv lave dugene, så køb ekstra og sy servietterne til. Det tager lidt tid, men en stofserviet er SÅ meget bedre end papirsservitter, og kan sagtens blive billigere end papirservietter.

Prøv evt. også at holde øje med tilbud hos div. supermarkeder. Med lidt planlægning og læsning af tilbudsaviser, så kan du sagtens spare turen til Tyskland. Sodavand fra Coca Cola og Pepsi er tit på tilbud til 2-3 kr. pr. flaske, så kommer panten oveni, men den for du jo igen. Vin kan man få til 99 kr. for 6 flasker. Så med mindre du bor tæt på grænsen, så skal det godt nok være meget billigere for at det kan betale sig i benzin og tid.

0

Del dette indlæg

Vi prøver også selv at holde prisen på brylluppet nede.

Jeg synes alting meget hurtigt bliver dyrt - så jeg skal hele tiden holde fokus på, om det nu er nødvendigt...

Invitationer har jeg selv lavet af et foldet stykke karton med to sølvhjerter udenpå. Foldet og bundet sammen med et stykke hvidt silkebånd og en sølvfarvet snor.

Brudebuket har jeg tænkt på måske skal være 3 liljer eller noget i den stil - bundet med et silkebånd.

Bordpynt - hvide bloklys fra IKEA, små sølvhjerter i karton strøet over hele bordet. Eneste blomster tror jeg bare bliver - brudeslør bundet omkring lysene med enten sølvsnor eller silkebånd.

Kjolen har jeg købt brugt.

Og så har vi fravalgt fotograf.

0

Del dette indlæg

Jeg synes en ½ flaske hvidvin pr. næse er meget, det svarer til 3 glas hvidvin til forretten. Der bliver selvfølgeligt drukket hvidvin på andre tidspunkter, men hvis I skal være 32, så turde jeg godt gå fra 16 flasker og ned til 12, med mindre I selv drikker hvidvin.

Det syntes jeg så ikke for der er folk som kun drikker hvidvin. Selvom man går efter at lave et billigt bryllup er det heller ikke de fire flasker der "flytter noget".

De poster som kan mærkes på budgettet er i nogenlunde prioriteret rækkefølge lokaliteter, brudekjolen/tøj/ringe, maden, brudekjolen, musik, fotograf, drikkevarer og chauffør/limousine.

Der hvor I vitterligt kan spare noget er på de tre førstnævnte poster. Find nogle gode billige lokaler. Vælger man havefesten i stedet er det ikke billigt længere medmindre man kender nogle som telt og gulv. Bruger man Harald Nyborg telte spiller man lidt hasard for hvad hvis det begynder at regne. Lav en god mad-løsning hvor I som det bliver sagt evt. laver en del selv. Overvej at købe brudekjolen/tøjet brugt og fyld jeres computer med musik, herunder noget dæmpet dinnermusik (sørg for at varier det), og lån/lej et par gode (ok) højtalere hvis I ikke har det i forvejen eller det ikke findes på stedet. Tal med venner og bekendte om fotos.

Naturligvis kan man sætte meget præg på en fest ved at ligge flere penge i, men det er pengene som er afgørende for at det bliver en god fest. Det er jer og gæsterne der laver stemningen/festen.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bruger man Harald Nyborg telte spiller man lidt hasard for hvad hvis det begynder at regne.

Var til en studenterfest hvor der var sat "Harald Nyborg"-pavilioner op. Samlingerne blev lappet med Gaffatape, men det regnede så meget at regnen kom gennem dugen. Og det var i slutningen af Juni, så det danske sommervejr kan være slemt!

0

Del dette indlæg

Ja det kan hurtigt blive dyrt. Især bord og pynt, det er jo ikke helt billigt at leje duge med mere.

Da vi holdt barnedåb i efteråret, ville jeg rigtig gerne ha hvide duge på alle bordene, men fandt hurtigt ud af at de kostede en formue at leje. så for at minimere prisen fandt jeg hvide lagner i jysk for kr. 25,- stk. DEt var billigere end at leje hvide duge og så har man dem til næste gang der skal være fest.

Samtidig er de nemme at farve så man får dem som man ønsker, og de er lagt op og klar til brug.

Vi har bagefter spurgt den nærmeste familie om de kunne se det ikke var duge, og de var alle enige om at det var en go ide at spare penge på.

Go fest.

Mvh Rikke

0

Del dette indlæg

Det syntes jeg så ikke for der er folk som kun drikker hvidvin. Selvom man går efter at lave et billigt bryllup er det heller ikke de fire flasker der "flytter noget".

De poster som kan mærkes på budgettet er i nogenlunde prioriteret rækkefølge lokaliteter, brudekjolen/tøj/ringe, maden, brudekjolen, musik, fotograf, drikkevarer og chauffør/limousine.

Der hvor I vitterligt kan spare noget er på de tre førstnævnte poster. Find nogle gode billige lokaler. Vælger man havefesten i stedet er det ikke billigt længere medmindre man kender nogle som telt og gulv. Bruger man Harald Nyborg telte spiller man lidt hasard for hvad hvis det begynder at regne. Lav en god mad-løsning hvor I som det bliver sagt evt. laver en del selv. Overvej at købe brudekjolen/tøjet brugt og fyld jeres computer med musik, herunder noget dæmpet dinnermusik (sørg for at varier det), og lån/lej et par gode (ok) højtalere hvis I ikke har det i forvejen eller det ikke findes på stedet. Tal med venner og bekendte om fotos.

Naturligvis kan man sætte meget præg på en fest ved at ligge flere penge i, men det er ikke pengene som er afgørende for at det bliver en god fest. Det er jer og gæsterne der laver stemningen/festen.

Tillod mig lige at tilføje et ord ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Maden kan gøres på mange måder.

vi fik en 3 retters hvor forretten stod på bordet og hoved ret og dessert var buffe det kostede os 159 kr pr kuvert.

man kan også vælge en buffe til feks 99 kr det bliver ej heller dyrt i længden. den største post vi havde var drikkevarene rødvinen havde vi taget merlot til 3 flasker for 100 kr og hvidvin 4 flasker for 100 kr piesporter (staves) vores bryllup med 42 per (4børn) kom til at koste is 32.000kr incl frisør.

og der manglede ikke noget. feks congnac kan købes i aldi til 130 kr mener jeg det var og den er okey. hvis i skal have velkomst kan jeg anefale manfredi d asti fra fakta til 35 kr flasken..

0

Del dette indlæg

Tillod mig lige at tilføje et ord ;)

Hvad nu ? Det er da pengene der er afgørende for om man får en god fest :thumbsupsmileyanim: Selvfølgelig manglede der lige et ikke. Tak skal du have.

EN lille historie om gaffatape og Harald Nyborg telte. Man kan mange ting med gaffatape; Reparere brudekjoler (det er også derfor vi har hvidt gaffatape på lager) lappe telte, bruge det til folk (kvinder) der taler for meget etc. men gaffatape kan ikke stoppe regnvand. Min fætter blev gift for ca. 18 år siden. Jeg spillede til deres havebryllupsfest med hvad jeg idag vil betegne som et retro-anlæg og folk sad og spiste i nogle sammensatte Harald Nyborg telte. Det øsede ned og så meget at der dannede sig store vandmængder i samlingerne så man måtte have folk ud ind imellem, fat i nogle spande og tømme for vand hvoraf noget naturligt nok kom på bordene. Det var faktisk ret sjovt. Gav god stemning og er noget man husker, men de fleste er nok gerne foruden.

0

Del dette indlæg

Hej her er vores måder at spare på. Vi skal holde bryllup for 60 personer til juni, der hvor vi ikke sparer er ved at vi holder festen på hotel, men ellers kan mange af vores fif sagtens bruge til en havefest også:

Få hjælp af familie og venner der kan noget!

Min veninde har lavet vores indbydelser som en bryllupsgave til os, så det har kun kostet os frimærkerne.

Brudebuket og øvrige blomster laver min fars kone.

Min tante der er frisør ordner hår og makeup.

Musik her har vi lejet en jukeboks og til evt. sange under middagen spiller min kærestes onkel og tante der gode musikere.

Transport bliver i privat bil der bliver pyntet.

Kagen laver den lokale bager og ved at bestille en bryllupskage i 1 lag kommer kuvertprisen ned på 14 kr

Brudekjole og gommens tøj er købt på udsalg.

Reception holder vi hjemme og har et par studerende til at hjælpe.

Fotograf til vennepris gave fra min kærestes forældre.

Ringe her har vi ikke sparet det store dog ikke valgt nogle dyre håndlavede men enkle guldringe i tyk kvalitet, lige os!

Bryllupsrejse bliver et kroophold elller en tur i sommerhus vi låner.

Vi pynter ikke kirken ud over det der er fra kirkens side.

Brudevals min kærestes søster er konkurrence dancer så hun har taget tjansen med at lære os det.

Det blev rigtig langt, men som du kan se er min erfaring at folk rigtig gerne vil hjælpe med enkeltopgaver, så gennemgå vennekredsen og se om der er nogle der kan noget i kan bruge, få evt. tjensten af dem som en personlig bryllupsgave! Held og lykke med planlægningen. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer