totterpigen

hvad gør i med jeres brudebuket

121 posts in this topic

ja nu kan jeg jo besvare mit eget spørgsmål...jeg ville jo rigtig gerne have haft den indrammet, men det eneste sted jeg fandt var i jylland... alså den måde som jeg ville have indrammet på, (der findes flere forskellige). så min dejlige mand og jeg snakkede meget om hvad vi så skulle gøre... skulle jeg kaste den? el. gemme/tørre den? el. ligge den på min mands farmor eller onkels gravsted? (min mands farmor døde for 2 år siden og betød rigtig meget for os begge og hans onkel døde 3 mdr. før brylluppet... men vi blev enige om at den ikke skulle ligges på nogen af gravene da,det ikke var i deres ånd de ville begge syntes at det var spild... så vi blev enige om at den skulle følge os hele dagen og så få taget en masse smukke billeder af den.

den hænger nu i et skab til tørre og så skal den have en speciel plads i stuen hvor den ikke bliver rørt.

0

Annonce ♥

Jeg havde min smukke buket, med mig hele dagen :ilovebryllupsklar: Dagen efter tog vi op på min mands mor´s grav og lage den der, det var rigtig dejligt og det var det helt rigtige (har aldrig mødt min mands mor da hun døde da han var 15 år gammel)...

Jeg havde forinden taget 1 blomst, en cala, som jeg har fået forsøvlet og den er rigtig smuk, så jeg har stadigvæk et minde af den, samt em masse billeder :)

0

Jeg skal også have min brudebuket med hele dagen, og så kører vi op på min svigermors gravsted og ligger den dagen efter.

0

Jeg ved allerede nu jeg vil forsølve en blomst, resten af bukketten skal på min oldemors grav

0

Annonce ♥

Åh jeg synes det er svært.

Vi har ikke nogen gravsteder at lægge buketten på (heldigvis da), så jeg skal have den med hele dagen. Og hvad der så skal ske....øhm......Det ved jeg ikke.

Jeg tror bare ikke at jeg har lyst til at "give den fra mig". Så jeg gemmer den vel. Jeg tror måske at jeg prøver at tørre den selv -jeg havde faktisk tænkt på en indramning. Men da jeg så hvordan det så ud, synes jeg det bliver en kæmpe, klodset ting til væggen (Sorry -vi bor trangt nok i forvejen :cheerleader3: ), og så nægter jeg at give næsten 2000 kr for det.

Så jeg hænger den vel med bunden op ad og ser hvordan det bliver :cheerleader3:

0

Efter min egen fantastiske oplevelse er jeg helt sikker - min buket skal kastes til de heldige :cheerleader3: Jeg greb selv buketten til det sidste bryllup jeg var til... og nu er jeg forlovet og skal giftes - som den første siden det bryllup... så mon ikke der er noget i mundheldet :cheerleader3:

Min gave til brudeparret var en scrapbog hvor jeg samlede alt fra bryllupet, alle sange, bordkort (der ikke var blevet taget med hjem af gæsterne) menuen, billeder af maden, dagen, kirkehæfter osv osv - og på den ene side var der så et billede hvor hun kastede buketten - her havde jeg så taget blomsterne og presset og tørret dem, og dem blev siden så dekoreret med - så jeg fik min forlovelse og hun fik sine blomster igen :cheerleader3:

Edited by Christine&Christian
0

Hvad skal der mon blive af brudebuketten på lørdag!? Enten bliver den kastet eller også lægger jeg den på min mormors gravsted.....men jeg tror bare, at hun ville syntes, at jeg skulle "leve i nuet" og kaste den til "den næste brud" :-)

Mvh Theresia

Du kunne jo tage en enkelt blomst fra før du kaster og lægge den på graven?

0

Jeg har tænkt mig at "snyde". Jeg vil gerne kaste den, synes det lyder super sjovt. Og når man hører historier som ovenstående, er det jo bare endnu mere fantastisk. Men, jeg tror de fleste gribere ikke er så betænksomme som Christina, og den bliver jo nok bare smidt ud. Så tænker jeg godt kan tillade mig, at spørge om jeg ikke må få den igen, og så lægge den på min kærestes bedsteforældres grav... De veninder jeg har spurgt, synes det lyder som en god idé. De vil gerne det sjove i at gribe efter den, men har ikke noget egentligt at bruge den til...

Synes I det er groft at bede om, at få den igen?

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at "snyde". Jeg vil gerne kaste den, synes det lyder super sjovt. Og når man hører historier som ovenstående, er det jo bare endnu mere fantastisk. Men, jeg tror de fleste gribere ikke er så betænksomme som Christina, og den bliver jo nok bare smidt ud. Så tænker jeg godt kan tillade mig, at spørge om jeg ikke må få den igen, og så lægge den på min kærestes bedsteforældres grav... De veninder jeg har spurgt, synes det lyder som en god idé. De vil gerne det sjove i at gribe efter den, men har ikke noget egentligt at bruge den til...

Synes I det er groft at bede om, at få den igen?

Jeg så i en dvd at der er nogen der får lavet en lille ekstra buket som sættes fast bag på brudebuketten som man kan kaste og det syntes jeg er den rigtige måde. Jeg syntes ikke man kan bede om at få den igen..

KH

Anette

0

I Finland får man lavet en mini udgave af brudens buket, der så bliver kastet...

Min egen buket endte om mandagen på min svigerfars grav.

0

Min skal ligges på min svigermors grav, det syntes jeg er det rigtige. Og hvis min mand skal have i knaphullet, bliver de lagt på min mormor, morfar og onkels grav, da det passer med at min mand skal have to forlovere.

Jeg kan også godt lide tanke med at kaste en buket, og derfor har vi aftalt at have en "ekstra" buket som jeg kan kaste...

0

Jeg tror at min ryger på min fars og mormors gravsted inden vi tager ud at rejse. De ligger samme sted, så det er ikke så besværligt.

Der er flere, som jeg kender som får lavet en mindre smidebuket. Jeg har skam også grebet dem 3 gange inden det blev min tur.

0

Annonce ♥

Jeg er temmelig sikker på jeg kaster min. Alle mine veninder der skal med til brylluppet er pt. ugifte, så jeg ville elske at få lov at kaste den til dem. Jeg er sikker på at den der griber bliver glad :cheerleader3: Måske tager jeg en enkelt rose fra til forsølvning inden jeg kaster.

0

Jeg leverer min buket tilbage til blomsterhandleren som så behandler buketten med en omgang elefanthud, der skulle være med til at bevare buketten i lang tid.....

0

jeg har 3 planer for min buket....

1. den skal kastes om aftenen.

2. den skal ligges på forloverens have om søndagen.

3. den skal ligges på min mormors have om søndagen.

Hvordan kan man så gøre det...?

Bliver selvfølgelig nødt til at snyde lidt, min buket(den jeg bærer op af kirkegulvet) vil være for stor til at ligge på forloverens have uanset str. så der vil jeg få lavet en miniature udgave af min buket( en slags ekstra brudepigebuket), det samme gælder min mormor, som elskede et godt bryllup... de 2 buketter vil så blive bundet sammen med min "rigtige" buket, så jeg bærer dem "alle" 3 op af gulvet og så hægter 2 af dem af ved receptionen.

Min "rigtige" buket bliver kastet om aftenen.

Jeg greb selv buketten til min storebrors bryllup for halvanden år siden så indtil videre holder mundheldet også her.

Jeg fik tørret min svigerindes buket og lavede en video med alle talerne og min egen tale skrevet på papir( ham der skulle optage min tale "glemte" det).... Og jeg gav hende buketten sammen med de andre ting, hun har mere glæde af at hendes tørrede buket ligger og pynter end jeg har.

0

Jeg har gjort som mange gør:

Hængt den med bunden i vejret i soveværelset, desværre dryssede mange af hjerterne på hjerteranken hurtigt af...

Men jeg synes allerede, at buketten var lidt slasket dagen efter (søndag), så hvis den skulle have været gemt til "et eller andet" til om mandagen, havde den ikke været værd at beholde i dén tilstand.

Jeg har i år fået et super flot billede af min buket i en rigtig lækker ramme, som så kan hænge i soveværelset "i stedet for".

Jeg ved ikke, hvor længe jeg beholder buketten, men vi skal snart flytte, så måske det at smide den ud (selvom jeg ikke kan lide symbolikken i dét), så er det nok også symbolet på en ny start, at det er på det tidspunkt, at den ryger ud...

0

Annonce ♥

Jeg kan bare ikke finde ud af det....

- at få den presset er IKKE en løsning. Blomsterhandleren sagde, at med de blomster, som jeg vil have i, så bliver den hurtigt grim og brun og det vil bare være værre for mig at se den forgå..

- give den til vores gavekoordinator, som tak for hjælpen, da jeg ved, at hun vil nyde den for mig

- tage til min barndomsby og lægge den på min fars sten (han er bisat og har ikke et stykke jord, men "kun" en sten og en vase, der sidder ned i jorden)

- kaste den..

Jeg ved, at jeg IKKE vil have den med hjem... *suk* jo gu vil jeg så!! Men det er forkert synes jeg og jeg vil ikke bryde mig om, at se mit livs vigtigste buket gå til..

Er totalt i vildrede.. dog ved jeg, at jeg vil have taget et fantastisk billede af den, som jeg vil have foreviget på et lærred (fotografer kan jo sætte billeder på lærreder) og så have den hængende et passende sted i vores hjem :cheerleader3:

0

Min buket har jeg fået tørret hos Aarhus blomsterpres. Jeg gav 1850,- for det, og er rigtig godt tilfreds med resultatet. Har lige hentet den idag. Hun har også tørret min mands brystblomst og min nieces brudepigebuket :cheerleader3:

post-58995-0-58986700-1342458582.jpg

post-58995-0-54113100-1342458591.jpg

0

Den oprindelige buket så sådan her ud. Hun har flyttet de store orchidéer op i selve rosen, og brugt de små i halen, så den ser ikke ud præcis som den gjorde på dagen. Men det er fint nok.

post-58995-0-57963700-1342458824.jpg

0

Jeg har ikke været et sekund i tvivl om hvad der skal ske med min brudebuket, enten søndag eller mandag tager vi en tur op på kirkegården hvor min elskede mors gravsted er og lægger buketten der! :7himmel:

Det er umiddelbart planen at kirkepynten skal indsamles og sættes lidt i vand, og at vi sætter denne på H2B's morfars gravsted, også enten søndag eller mandag.

Om lørdagen, på selve bryllupsdagen tager jeg om morgenen, inden jeg skal til frisøren, sammen med min far op til min mors gravsted, og lægger en buket helt i hvidt med lidt tyl flettet ind i. Jeg har behov for lige at have dette øjeblik på selve dagen til at mindes min mor i stilhed, det bliver helt sikkert hårdt, men det har jeg bare brug for at gøre!

Og det er nok godt at gøre det først på dagen :boohoo::rolleyes::hug:

0

Annonce ♥

Jeg kaster nok min brudepigebuket og får min far til at lægge min mor mors grav (hun ligger på Fyn så kører ikke selv derned)

0

hejsa... ja overskriften siger jo det meste... loveflag.gif

hvad gør i med jeres brudebuket efter brylluet???

jeg ved at der er nogen som kaster den, men er der også nogen som gemmer den???

og hvordan gemmer i jeres i så fald???

min svigermor har fået sin presset sin og indrammet og det er super smukt men jeg har ikke kunne finde nogen steder som gør den slags, nogen som kender steder som gør den slags??? help.gif

håber i kan hjælpe mig

help.gif

Regner med at vi kører forbi min mormors gravsted og lægger den der, beholder dog en enkelt blomst selv :)

0

Jeg regner med at give min brudebuket til min brudepige og bedste veninde :)

0

Jeg vil kaste min buket, selvom vi kun har 3 veninder med er ikke er gift... Men mon ikke de andre gæster kan være med så legen. :biggrin:

Jeg kan godt forstå de af jer der vil lægge buketten på et gravsted, syntes bestemt det er en smuk gestus.

Edited by lman
0

Jeg ligger den ud på min farmors grav dagen efter, hun er begravet ved kirken vi skal vies i. Jeg kunne mærke på min farfar at det gjorde ham glad. Alle blomsterne fra kirken og feststedet bliver også lagt der og på min farbrors grav.

0