totterpigen

hvad gør i med jeres brudebuket

121 posts in this topic

hejsa... ja overskriften siger jo det meste... :(

hvad gør i med jeres brudebuket efter brylluet???

jeg ved at der er nogen som kaster den, men er der også nogen som gemmer den???

og hvordan gemmer i jeres i så fald???

min svigermor har fået sin presset sin og indrammet og det er super smukt men jeg har ikke kunne finde nogen steder som gør den slags, nogen som kender steder som gør den slags??? :thumbsupsmileyanim:

håber i kan hjælpe mig

:thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Jeg vil gerne gemme min og netop have den presset og i glas og ramme.. :(

Har fundet en i Tilst ved Århus, der gør det for 1650 kr. og det med alt inkl. rammen... Og så kan man få brystbuketten presset med gratis :thumbsupsmileyanim:

Ved ikke om I bor langt fra Århus, men her er LINKET

0

Annonce ♥

Planen var at den skulle have været på svigerfars gravsted, men det blev ikke til noget, da den del af familien tog tidligt hjem.

Nu står den bare og tørrer ind, og den ryger nok ud når den er blevet for grim.

Jeg ville have haft den ene rose forsølvet, men havde ikke undersøgt nogen guldsmed i nærheden der kunne dette, så det blev heller ikke til noget.

Men jeg har en masse fantastiske billeder af den :(

0

Jeg gav den til min moster og spurgte om hun ville lægge den på min onkels gravsted. Min mor har været død siden jeg var 12 år gammel og kom i de ukendtes grav, men vi havde et tæt forhold til netop den moster og onkel, så jeg følte det var et passende sted at gøre af den.

Jeg synes ikke det er særlig pænt med de der billeder med pressede buketter, så jeg valgte at få fotografen til at tage nogle billeder af buketten som jeg så har i stedet for.

Men kan du ikke google emnet? så må der da komme nogle muligheder frem i nærheden af hvor du bor.

Edited by 310508
0

Efter vielsen og vi har fået taget billeder, kører vi forbi den kirkegård hvor min farmor og farfar ligger, og lægger buketten på deres gravsted, mens vi lige tænker på dem fra vores familie, der ikke kan være med os.

Wonderkæreste har lidt hintet at han overvejer at få lavet en lille ekstra buket, men jeg ved faktisk ikke helt hvordan jeg har det med det.

0

Annonce ♥

Planen var at den skulle have været på svigerfars gravsted, men det blev ikke til noget, da den del af familien tog tidligt hjem.

Jeg ville have haft den ene rose forsølvet, men havde ikke undersøgt nogen guldsmed i nærheden der kunne dette, så det blev heller ikke til noget.

havde samme problem men floradanica forsølver ikke mere så jeg skulle komme ned med den når de var visnet så kunne jeg få den forsølvet et andet sted så du kan nå det endnu :-)

Men resten af min bukket kom ned på min farmors gravsted jeg havde taget en rose som skal forsølves og så havde jeg taget den tulipan som jeg ønskede kom i for min farmor (den sidste blomst hun havde på sygehuset da hun var død så den symboliserede hende)

Edited by Karina/Peter
0

havde samme problem men floradanica forsølver ikke mere så jeg skulle komme ned med den når de var visnet så kunne jeg få den forsølvet et andet sted så du kan nå det endnu :-)

Men resten af min bukket kom ned på min farmors gravsted jeg havde taget en rose som skal forsølves og så havde jeg taget den tulipan som jeg ønskede kom i for min farmor (den sidste blomst hun havde på sygehuset da hun var død så den symboliserede hende)

Nu skal jeg så til at overveje igen. Hvor kender du til at de gør det?

0

Nu skal jeg så til at overveje igen. Hvor kender du til at de gør det?

Jeg skal have det gjort gennem Müllers guldsmed i frederikssund ved ikke om der evt er en Müllers i nærheden af dig prisen aner jeg ikke endnu men forsølves det skal den.

0

Annonce ♥

Min brudebuket skal med mig HELE dagen. :thumbsupsmileyanim:

Dagen efter tager jeg den pæneste rose og gemmer, som så skal forsølves. Det er meget smukt. :(

Jeg er bestemt ikke vild med tørrede blomster som bare hænger og samler støv og spindelvæv. Jeg synes heller ikke det erpænt når de er pressede... Bare min mening... :thumbsupsmileyanim:

Søndagen efter festen tager vi tilbage til kirken og lægger buketten på min mors grav. Det synes jeg er så smuk en tanke...

0

Min brudebuket skal med min onkel og hans kæreste hjem til min hjemby og lægges på min bedstemors grav. Det har været planen lige siden jeg mistede hende i 2001 - vi var meget tætte og dette er min respekt til hende, for at hun har været med mig alle disse år...

0

Jeg vil gerne gemme min og netop have den presset og i glas og ramme.. :(

Har fundet en i Tilst ved Århus, der gør det for 1650 kr. og det med alt inkl. rammen... Og så kan man få brystbuketten presset med gratis :thumbsupsmileyanim:

Ved ikke om I bor langt fra Århus, men her er LINKET

jeg bor desværre i københavn, så det jo lidt langt væk... håber at der er andre som kender nogen her på sjælland som også kan gøre det...

syntes det lyder som en fin ide det med at få dem forsølvet, det er bare ikke min stil... og det med at ligge den på en gravsten ja så var der min kærestes farmor som døde for 2 års siden, men hun ligger på de ukendes og vi er blevet enige om aqt vi ikke bare vil lægge brudebuketen på en græsplæne...

0

Min søster er kunstner, så hun skal tegne min brudebuket...

Det betyder selvfølgelig at hendes kæreste, der er fotograf skal tage et super godt billede til hende..

Hun har tegnet Marys buket, der blev lavet da hun besøgte deres by... så er jo stolt af hende... :(

post-34654-1238053308.jpg

Edited by BiancaNavne
0

Annonce ♥

Min søster er kunstner, så hun skal tegne min brudebuket...

Det betyder selvfølgelig at hendes kæreste, der er fotograf skal tage et super godt billede til hende..

Hun har tegnet Marys buket, der blev lavet da hun besøgte deres by... så er jo stolt af hende... :denmarkflag:

post-34654-1238053308.jpg

:thumbsupsmileyanim:

det er rigtig smukt, jeg har selv overvejet at tegne min... :cheerleader3: jeg kan godt forstå du er stolt af hende jeg ved selv hvor svært det er at tegne sådan noget

men jeg vil også gerne have den fysisk til evig tid... det er derfor jeg gerne vil have den presset :denmarkflag:

0

Min brudebuket skal være med hele dagen.

Dagen efter skal vi så hen på Bisbebjerg kirkegård, hvor min farmor ligger på de ukendtets, men vi har et bestemt sted, hvor vi syntes hun ligger, så hun skal have min buket. Det lyder som en god idé at tage og få en enkelt blomst forsølvet, for jeg er heller ikke til de tørrede blomster.

0

Jeg skal have den med mig hele dagen, dagen efter kører vi til min mormors gravsted og ligger den der, Vi ligger så pigernes buketter hos Lars mormor, så hun også er "med"

Har man ikke læst et sted at brudebuketten ikke må stilles i vand? Noget med tradition og overtro?????

God ide´med forsølvning, vil jeg da lige overveje

0

Annonce ♥

Jeg er heller ikke til tørrede blomster - så min plan er at køre ud til min mormors grav og lægge buketten der. Min mormor døde i 2007 og det var et stort tab for mig for hun var bare den bedste.

Desværre tror jeg at min farmor bliver mopset og sur, hvis hun finder ud af at jeg lægger buketten på mormors grav og ikke på farfars grav. Hun er en meget bestemt dame, som er svær at gør tilpas. Så jeg må gøre det uden hun ved det, for jeg vil at min buket skal lægge på mormors grav. Dette betyder ikke, at jeg har glemt min farfar - han må være med på dagen på en anden måde - ved endnu ikke hvor mormor og farfar kan være med på dagen.

0

Jeg lægger den på min svigermors grav. Egentlig ville jeg helst have lagt den på min mormors grav, men idet min svigermor ikke længere er i blandt os, og hun jo er et tættere led - så skal hun da have bruketten.

Maria: Kan du ikk få din mormor / farfar med via noget musik, en blomst eller?????????

Edited by Lus
0

Jeg er heller ikke til tørrede blomster - så min plan er at køre ud til min mormors grav og lægge buketten der. Min mormor døde i 2007 og det var et stort tab for mig for hun var bare den bedste.

Desværre tror jeg at min farmor bliver mopset og sur, hvis hun finder ud af at jeg lægger buketten på mormors grav og ikke på farfars grav. Hun er en meget bestemt dame, som er svær at gør tilpas. Så jeg må gøre det uden hun ved det, for jeg vil at min buket skal lægge på mormors grav. Dette betyder ikke, at jeg har glemt min farfar - han må være med på dagen på en anden måde - ved endnu ikke hvor mormor og farfar kan være med på dagen.

har du ikke et smykke eller noget andet som du kan bruge så de er med på dagen. vi har lige fået af vide at min kærstes morbror har fået uhelbrdlig kraft, og vil sandsynligvis ikke leve til den tid, vi skal giftes... så det er meget trist og har har ønsket at hvis han ikke lever til den tid om vi så skal vi spille en bestemt sang, så vi lige har ham med i tankerne... :thumbsupsmileyanim:

0

har du ikke et smykke eller noget andet som du kan bruge så de er med på dagen. vi har lige fået af vide at min kærstes morbror har fået uhelbrdlig kraft, og vil sandsynligvis ikke leve til den tid, vi skal giftes... så det er meget trist og har har ønsket at hvis han ikke lever til den tid om vi så skal vi spille en bestemt sang, så vi lige har ham med i tankerne... :thumbsupsmileyanim:

Hej

Jo - min mor har en del smykker som har været min mormor - så vil lige prøve at kigge...

Og så må jeg lige tag en snak med min farmor omkring min farfar - han kunne lide gule roser - men det passer ikk til vores tema.

Rigtig træls med morbroren - det kræft er noget skidt noget.... Mistede netop mormor og farfar til kræften... noget skidt noget...

0