miksas

Nu ramler det lige...

27 indlæg i dette emne

Puha... troede faktisk ikke jeg skulle bruge det her forum til at beklage mig, men jeg mangler :)

Kort fortalt:

Både min kæreste og jeg er højuddannede og kom ud på arbejdsmarkedet for 1-2 år siden. Vi tjener begge ok, og bestemte os derfor for, at vi ville spare op til vores drømmebryllup og bryllupsrejse. Det løber op i ca. 100.000 kr, men vi lægger et budget, og selvom vi har levet meget sparsommeligt, er det faktisk lykkes os at spare op, så vi har præcis det vi skal bruge til juni i år. Det har hele tiden betydet meget for os, at vi selv sparer op, og at vi IKKE låner noget i banken til en fest.

Min kæreste blive så desværre fyret for 3 måneder siden pga nedskæringer (næsten alle røg), og han er nu på dagpenge og har desværre ikke fundet noget, på trods af en meget ihærdig indsats. Det er sådan set ok, vi tilpasser os situationen, og skruer yderligere ned for forbruget.

Men nu er det gået helt galt! Jeg arbejder som projektleder og tekstforfatter på et lille bureau og min chef er fantast, en kegle og en mini-Stein Bagger! Hans manglende indsats og fiksfakserier har nu betydet, at jeg endnu ikke har fået min løn i denne måned :) Og da jeg stod fast på, at nu skulle der komme en afklaring, forsøgte han at spise os af med en check på nettobeløbet - SOM IKKE KUNNE INDLØSES PGA MANGLENDE DÆKNING!!! :) Hvor pinligt var det at stå nede i banken med en dækningsløs check! Nu ved jeg så at en tidligere medarbejder har begæret ham konkurs fra i dag, men det benægter han bare! 1000 bortforklaringer og dårlige undskyldninger.

Jeg har så i mellemtiden fundet ud af, at han heller ikke har indbetalt min pension (det er altså 3000 kr om måneden) siden jul og at han heller ikke har sat feriepenge ind! Han har bare snuppet dem selv! Og nu går de jo tabt hvis han går konkurs. Og DUM som jeg er, er jeg ikke medlem af en fagforening, fordi jeg helt ærligt ikke troede jeg nogenside skulle møde nogle der kunne opføre sig sådan... naiv som jeg er!! :bearhug:

Ligenu har jeg det bare SÅ dårligt med at skulle bruge så menge penge på et bryllup og en rejse, at jeg næsten har lyst til at aflyse det hele! Jeg aner ikke hvad der skal ske nu, og worst case, så står jeg uden job lige om lidt. Og nu hænger jobbene jo ikke lige på træerne for tiden. Jeg får self dækket 3 måneder af løngarantifonden... men vil jo bare have et arbejde! Og behandles ordentligt! Og ikke have dårlig samvittighed over en fest vi HAR sparet op til, bare fordi andre folk lyver og bedrager....

Jeg er bare helt rundt på gulvet og simpelthen så ked af det! :)

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha... troede faktisk ikke jeg skulle bruge det her forum til at beklage mig, men jeg mangler :bearhug:

Kort fortalt:

Både min kæreste og jeg er højuddannede og kom ud på arbejdsmarkedet for 1-2 år siden. Vi tjener begge ok, og bestemte os derfor for, at vi ville spare op til vores drømmebryllup og bryllupsrejse. Det løber op i ca. 100.000 kr, men vi lægger et budget, og selvom vi har levet meget sparsommeligt, er det faktisk lykkes os at spare op, så vi har præcis det vi skal bruge til juni i år. Det har hele tiden betydet meget for os, at vi selv sparer op, og at vi IKKE låner noget i banken til en fest.

Min kæreste blive så desværre fyret for 3 måneder siden pga nedskæringer (næsten alle røg), og han er nu på dagpenge og har desværre ikke fundet noget, på trods af en meget ihærdig indsats. Det er sådan set ok, vi tilpasser os situationen, og skruer yderligere ned for forbruget.

Men nu er det gået helt galt! Jeg arbejder som projektleder og tekstforfatter på et lille bureau og min chef er fantast, en kegle og en mini-Stein Bagger! Hans manglende indsats og fiksfakserier har nu betydet, at jeg endnu ikke har fået min løn i denne måned :) Og da jeg stod fast på, at nu skulle der komme en afklaring, forsøgte han at spise os af med en check på nettobeløbet - SOM IKKE KUNNE INDLØSES PGA MANGLENDE DÆKNING!!! :) Hvor pinligt var det at stå nede i banken med en dækningsløs check! Nu ved jeg så at en tidligere medarbejder har begæret ham konkurs fra i dag, men det benægter han bare! 1000 bortforklaringer og dårlige undskyldninger.

Jeg har så i mellemtiden fundet ud af, at han heller ikke har indbetalt min pension (det er altså 3000 kr om måneden) siden jul og at han heller ikke har sat feriepenge ind! Han har bare snuppet dem selv! Og nu går de jo tabt hvis han går konkurs. Og DUM som jeg er, er jeg ikke medlem af en fagforening, fordi jeg helt ærligt ikke troede jeg nogenside skulle møde nogle der kunne opføre sig sådan... naiv som jeg er!! :bearhug:

Ligenu har jeg det bare SÅ dårligt med at skulle bruge så menge penge på et bryllup og en rejse, at jeg næsten har lyst til at aflyse det hele! Jeg aner ikke hvad der skal ske nu, og worst case, så står jeg uden job lige om lidt. Og nu hænger jobbene jo ikke lige på træerne for tiden. Jeg får self dækket 3 måneder af løngarantifonden... men vil jo bare have et arbejde! Og behandles ordentligt! Og ikke have dårlig samvittighed over en fest vi HAR sparet op til, bare fordi andre folk lyver og bedrager....

Jeg er bare helt rundt på gulvet og simpelthen så ked af det! :)

Åhh hvor er det bare synd for dig - f... en skoddet chef, øv øv øv.......

Men når alt kommer til alt, hvis du nu har sparet pengene op, så hvorfor ikke holde den fest?? Til en som dig, kommer altid et arbejde, så længe man ikke er kritisk med hvad man kan få til start!

Jeg ville holde min fest, det er helt sikkert, den har I begge fortjent, og da især nu, hvor alt er trist og gråt, så trænger I da til en dag med sol og godt humør..

Jeg sender dig lige en masse af dem her :)

Håber på det bedste for dig og din kæreste

Mange hilsner fra Allie

0

Del dette indlæg

Føj for pokker, en kedelig situation...

Du trænger da til en kæmpe :)

Sikke en idiot til chef du har haft - og hvor er det uheldigt det sker nu :)

Men hvis I kan holde skindet på næsen og lade jeres bryllups-opsparing stå, synes jeg da bestemt at I skal holde præcis dét bryllup I har drømt om: Ham fjolset skal da ikke ødelægge mere end han allerede har gjort!!!

Og det lyder også til at I kunne trænge til noget at glæde jer over!!

Håber fremtiden snart ser mere lys ud for jer...

Held og lykke med det hele! :)

0

Del dette indlæg

Jeg forstår dig fuldt ud!

Blev selv fyret i januar og har desværre ikke været medlem af en a-kasse længe nok til jeg kan få dagpenge... Det har virkelig givet søvnløse nætter og brylluppet er blevet aflyst mere end en gang... Vi har endda været på nippet til bare at sælge vores hus og flytte fra hinanden...

Men efter nogle hårde måneder har vi besluttet at fortsætte som tingene her... Dvs. brylluppet er fortsat on, da vi som jer også havde sparet pengene op... Samtidig har jeg været så heldig at få et elevjob pr. 1.aug, men det betyder jeg går 10.000 kr. ned i løn... og med hus og bil er det mange penge... Men vi har vedtaget at vi bare må tage de næste 2 år i stiv arm og nyde hinanden... og hvad er bedre at starte med end at holde det bryllup man har gået og set frem til...

Så syns helt sikkert I skal holde jeres bryllup når nu I har sparet pengene op... Skal der hårde tider i møde, hvorfor så ikke holde et dejligt bryllup man kan mindes når det hele ser sort ud?!

Mange knus herfra!! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

KAN DU SÅ SE AT KOMME I FAGFORENING SÅ DU KAN FÅ RÅD OG VEJLEDNING::::::: og det er ikke for sent at gøre det i dag....

Arbejder i en arbejdsgiverforening og kan kun klart anbefale dig at tag kontakt til en ordentlig fagforening IDAG..... de kan faktisk hjælpe med rigtig meget.

Når det er sagt så skal du da lige ha en :) og en til :):):):bearhug:

Ang. brylluppet så ville jeg holde det, ha et lyspunkt at se frem til, men det må ikke give dig ondt i maven fordi du bruger penge - for så bliver det ikke så sjovt som det burde. Så jeg ville gøre op med mig selv om jeg var i stand til at kunne nyde planlægniingen fest med mere(og betale hvad det nu koster). kunne jeg det ville jeg holde det, kunne jeg ikke ville jeg finde ud af hvor grænsen gik, var det bryllupsrejsen eller hvad. Os så se om det var muligt at flytte rejsen.

Håber du kan følge mig!! altså for at opsummere ville kun holde brylluppet hvis jkeg kunne nyde det i fulde drag.

Mvh Rikke

PS SE SÅ AT FÅ MELDT DIG IND I EN FAGFORENING IDAG:::::::: :bearhug:

0

Del dette indlæg

1000 tak for jeres søde ord, og ja, vi skal da for fanden bare holde det bryllup!! Men kan bare lige blive så frustreret over, at man faktisk synes, at man har gjort alt rigtigt, og så er det alligevel os der bliver straffet! :)

Vi er også i den situation, at vi begge kan låne penge fra vores forældre - men det var bare ikke lige det der var planen! Hvis I forstår hvad jeg mener.

Og ja, skal nok melde mig ind i en fagforening :) , men de kan desværre ikke hjælpe mig, da sagen er startet inden. Og det er jo fair nok, man forsikrer jo heller ikke et hus efter det er brændt ned :)

Men... men har jeg fået hjælp af en jurist, der har guided mig igennem hvordan jeg skal forholde mig, så forhåbentlig er jeg fritstillet fra fredag og kan rejse erstatningskrav for 4 måneders løn + pension og feriepenge! Og så er det jo bare op på hesten og finde et nyt fantastisk job....

Skal bare lige trække vejret... og begynde at tro på det bedste i folk igen, og der er I søde piger jo et godt sted at starte! :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Py ha, sikke da en omgang - og sikke da en elendig chef :)

Du får lige en kæmpe masse af dem her :):):)

Synes ikke i skal droppe brylluppet. Der skal være noget til at holde humøret oppe efter sådan en omgang!

Håber det løser sig det hele!

0

Del dette indlæg

Tænk at sådan et menneske, kan sidde med så stort et ansvar, der ikke "kun" omhandler produkter/ydelser, men også andre menneskers situation! Føj!! :)

Jeg har kun et ord: Fagforening! -men som du selv er inde på, så er de jo desværre ikke med tilbagevirkende kraft :) Jeg synes du skal rejse erstatningskrav og så tager du simpelthen alt hvad du kan få! ALT! Du skylder jo absolut ikke nogen noget, så jeg synes virkelig du skal ta, hvad der tilkommer dig. Hvis du kan få mere, end du måske har tænkt dig -ja, så synes jeg faktisk også det er fair. Det er jo ikke det sjoveste, at have hængende over hovedet og ikke en ok situation at skabe for andre (firmaet og de ansatte). Der må være noget "svie og smerte"-tillæg der ;)

Jeg kan godt forstå, I ikke vil låne af hverken forældre eller banken, det vil vi heller ikke. Man vil gerne vise man er stor nok til at klare sig selv "kan selv, vil selv" og så slipper man også for tanken, om at skylde noget væk og taknemmelighed på dén konto.

Jeg håber det bedste for jer og krydser fingre for begge jeres arbejdsmæssige situation.

0

Del dette indlæg

Sender jer en masse :)

Jeg har ikke noget klogt at sige men syntes sq det er synd for jer og håber på det bedste for jer.. Hold brylluppet for det skal jo helst være den eneste gang og det skal huskes og nydes.. Husk at en idiot-chef ikke skal ødelægge det for jer..

Hvis jeres forældre ikke giver dårlig samvittighed så lån af dem.. I har jo nemlig vist I kan selv.. ingen er forberedt på at blive fyret og svindlet..

Knus og varme tanker herfra..

0

Del dette indlæg

:) flere på vej til dig.......

Der er mennesker alle steder man ikke kan stole på....men det gør ikke sagen bedere...nu skal du bare sikre dig at det ikke kan ramme dig en anden gang... :)

:) men når det er sagt....ønsker jeg jer det bedste bryllup og alt held og lykke... :bearhug:

:) knuss...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først får du lige sådan et her: :)

Puh ha, hvor er din chef et fjols uden lige.

Synes det er godt at du har rådført dig med en jurist, det er et rigtig klogt træk.

Hvordan ser jobsituationen ud for din job type? For hvis du er fritstillet fra fredag, så er det op med humøret og op på hesten igen og i gang med at søge:-)

Med hensyn til brylluppet, så ville jeg helt sikkert gennemføre det, hvis altså det ikke betyder at i skal gå fra hus og hjem..

I har job booket det hele, så ville i alligevel ikke skulle betale et stort afbestillingsgebyr?

Jeg synes i skal nyde dagen, for det har i fortjent og i har sparet op til dig og så har i fortjent det :)

Op med humøret :)

0

Del dette indlæg

Uh, hvor kan man blive skuffet og forbløffet over, at folk vil være det bekendt!! Så synd for jer, så de bedste tanker herfra! Jeg kan dog mærke din kampgejst i dit 2. indlæg - super! Tænkte også, du var én, der hurtig "kom op på hesten igen"... :)

Jeg synes, I skal tænke på bryllupspengene som "brugt", altså slet ikke medtænke dem som en mulighed, da hvis I ikke havde levet lidt sparsommeligt måske havde brændt dem af løbende. I har læst længe og fortjener fest med pomp og pragt. I skal nok få job igen!

Hvis I skal låne penge, så lad det være til husleje eller living - så I véd, I selv "ejer" jeres bryllupsdag!

Held og lykke med det hele!

0

Del dette indlæg

Jeg føler med dig i den grad, hvor er der bare surt at der skal trækkes sådan en sort sky henover jeres perfekte dag. Men synes klart også at i skal holde jeres fest og tage på jeres rejse, det er trods alt en utrolig vigtig dag i jeres liv. Jeg håber virkelig det lysner for jer snart, men indtil da får du lige en masse af dem her :)

0

Del dette indlæg

Først: Hvor er I bare søde allesammen! Er allerede sprængfyldt med kampgejst igen!

Tænk at sådan et menneske, kan sidde med så stort et ansvar, der ikke "kun" omhandler produkter/ydelser, men også andre menneskers situation! Føj!! :bearhug:

Jeg har kun et ord: Fagforening! -men som du selv er inde på, så er de jo desværre ikke med tilbagevirkende kraft :) Jeg synes du skal rejse erstatningskrav og så tager du simpelthen alt hvad du kan få! ALT! Du skylder jo absolut ikke nogen noget, så jeg synes virkelig du skal ta, hvad der tilkommer dig. Hvis du kan få mere, end du måske har tænkt dig -ja, så synes jeg faktisk også det er fair. Det er jo ikke det sjoveste, at have hængende over hovedet og ikke en ok situation at skabe for andre (firmaet og de ansatte). Der må være noget "svie og smerte"-tillæg der ;)

Jeg kan godt forstå, I ikke vil låne af hverken forældre eller banken, det vil vi heller ikke. Man vil gerne vise man er stor nok til at klare sig selv "kan selv, vil selv" og så slipper man også for tanken, om at skylde noget væk og taknemmelighed på dén konto.

Jeg håber det bedste for jer og krydser fingre for begge jeres arbejdsmæssige situation.

Jep.. den med fagforening er noteret ;) Og ja, jeg vil derfra med ALT hvad jeg kan få! Nu krydser jeg alt hvad jeg har, for en konkurs, og ellers ophæver jeg kontrakten og sagsøger klaphatten! :bearhug:

Sender jer en masse :)

Jeg har ikke noget klogt at sige men syntes sq det er synd for jer og håber på det bedste for jer.. Hold brylluppet for det skal jo helst være den eneste gang og det skal huskes og nydes.. Husk at en idiot-chef ikke skal ødelægge det for jer..

Hvis jeres forældre ikke giver dårlig samvittighed så lån af dem.. I har jo nemlig vist I kan selv.. ingen er forberedt på at blive fyret og svindlet..

Knus og varme tanker herfra..

Jeg ved godt, at det kan blive enden, at vi må låne til de sidste småting. Og jeg blev bare så glad da du skrev, at vi har vist at vi kan selv, fik det lige lidt bedre med tanken om et evt. lån. :)

Først får du lige sådan et her: :bearhug:

Puh ha, hvor er din chef et fjols uden lige.

Synes det er godt at du har rådført dig med en jurist, det er et rigtig klogt træk.

Hvordan ser jobsituationen ud for din job type? For hvis du er fritstillet fra fredag, så er det op med humøret og op på hesten igen og i gang med at søge:-)

Med hensyn til brylluppet, så ville jeg helt sikkert gennemføre det, hvis altså det ikke betyder at i skal gå fra hus og hjem..

I har job booket det hele, så ville i alligevel ikke skulle betale et stort afbestillingsgebyr?

Jeg synes i skal nyde dagen, for det har i fortjent og i har sparet op til dig og så har i fortjent det :)

Op med humøret :)

Nu er bureaubranchen trængt, så tekstforfatterjobs hænger desværre ikke på træerne :cheerleader3: MEN, så må jeg bare tage job i en tøjbutik eller lignende og så skrive freelance om aftenen. Og vi bor heldigvis til leje, så det er jo ikke fordi vi skal flytte eller noget. Det er bare min mega dårlige økonomiske samvittighed, der fortæller at vi burde gemme pengene til husleje mv.

Uh, hvor kan man blive skuffet og forbløffet over, at folk vil være det bekendt!! Så synd for jer, så de bedste tanker herfra! Jeg kan dog mærke din kampgejst i dit 2. indlæg - super! Tænkte også, du var én, der hurtig "kom op på hesten igen"... :)

Jeg synes, I skal tænke på bryllupspengene som "brugt", altså slet ikke medtænke dem som en mulighed, da hvis I ikke havde levet lidt sparsommeligt måske havde brændt dem af løbende. I har læst længe og fortjener fest med pomp og pragt. I skal nok få job igen!

Hvis I skal låne penge, så lad det være til husleje eller living - så I véd, I selv "ejer" jeres bryllupsdag!

Held og lykke med det hele!

Hvor er du sød :bearhug: Og man kommer jo ikke frem her i verden ved at lægge sig ned og tude... selvom jeg lige kom til det et kort øjeblik :(

Men med alle jer søde piger er jeg nu klar til kamp... og til at hente min kjole på fredag uden dårlig samvittighed!

1000 tak allesammen

Redigeret af miksas
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære alle

Tak for alle jeres søde svar, og nu skylder jeg vist lige en up-date.

Min arbejdsplads blev erklæret konkurs forrige fredag af Skat (ja det betalte han åbenbart heller ikke :loveboard: ) Så jeg er fritstillet og står jo desværre uden job nu. :griner:- men der er heldigvis også en masse gode ting som jeg lige vil fremhæve:

1: Jeg er fri for nogensinde at skulle se på min chef igen!

2: Jeg får løn af løngarantifonden indtil august

3: Min kæreste har fået arbejde :cheerleader3: og han er bare SÅ glad for det!

4: Jeg er HELT færdig med at overveje at aflyse bryllupet og rejse, vi har sparet og og jeg glæder mig helt vildt!

5: I dag er der 1 måned til den store dag, og jeg har alt den tid i verden jeg kunne bede om, til at holde jer opdateret på BK :griner:-

Så alt i alt: Det skal nok løse sig det hele, og ligenu drikker jeg kaffe, ser tennis, læser krimier og hygger mig, i stedet for at tude over uduelig arbejdsplads. :blush:

Følg endelig med i min planlægning, hvis I vil se hvad jeg render og laver :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Også et stort :cheerleader3: fra mig

Kan godt forstå I har lyst til at aflyse, men jeg synes at I skal holde ved brylluppet, hvis I på nogen måde har mulighed for det. Ellers bliver det hele surt. Fokuser på det positive i sådan en situation.

Vil heller ikke mene at det er for sent at tage kontakt til en fagforening.

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Dejligt at høre det positive i dit indlæg.

Jeg glæder mig til at følge med i din tråd :-`)

Jeg trak selv et at de korte strå, sidst i marts og var med i puljen da 212 funktionærer blev fyret i Bjerringbro.

Men vi holder lige nøjagtig det bryllup vi har planlagt. :cheerleader3: og jeg skal da nok finde noget andet job, på et tidspunkt. Indtil videre er jeg her indtil 31. august, derefter håber jeg at finde noget tættere på min bopæl. evt i Århus.

Jeg bor på Djursland, men med den nye motorvej,. er det jo ingen sag at komme til Århus :-)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kære alle

Min arbejdsplads blev erklæret konkurs forrige fredag af Skat (ja det betalte han åbenbart heller ikke :) ) Så jeg er fritstillet og står jo desværre uden job nu. :bearhug: men der er heldigvis også en masse gode ting som jeg lige vil fremhæve:

1: Jeg er fri for nogensinde at skulle se på min chef igen!

2: Jeg får løn af løngarantifonden indtil august

3: Min kæreste har fået arbejde det!

4: Jeg er HELT færdig med at overveje at aflyse bryllupet og rejse, vi har sparet og og jeg glæder mig helt vildt!

5: I dag er der 1 måned til den store dag, og jeg har alt den tid i verden jeg kunne bede om, til at holde jer opdateret på BK :bearhug:

Så alt i alt: Det skal nok løse sig det hele, og ligenu drikker jeg kaffe, ser tennis, læser krimier og hygger mig, i stedet for at tude over uduelig arbejdsplads. :bearhug:

Følg endelig med i min planlægning, hvis I vil se hvad jeg render og laver :cheerleader3:

Jubiii Jeg har ventet på at du kom tilbage og bare glædet dig til den store dag... JUBIIII det var bare fedt at læse...

:loveboard::griner:-:griner:-:blush::pokey::):cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Kære alle

Min arbejdsplads blev erklæret konkurs forrige fredag af Skat (ja det betalte han åbenbart heller ikke :blush: ) Så jeg er fritstillet og står jo desværre uden job nu. :) men der er heldigvis også en masse gode ting som jeg lige vil fremhæve:

1: Jeg er fri for nogensinde at skulle se på min chef igen! HURRA!!!

2: Jeg får løn af løngarantifonden indtil august Dejligt at økonomien er reddet!

3: Min kæreste har fået arbejde :cheerleader3: og han er bare SÅ glad for det! Super dejligt for ham! Og for jer.

4: Jeg er HELT færdig med at overveje at aflyse bryllupet og rejse, vi har sparet og og jeg glæder mig helt vildt! Det er dig velundt ;)

5: I dag er der 1 måned til den store dag, og jeg har alt den tid i verden jeg kunne bede om, til at holde jer opdateret på BK :pokey:JA TAK!

Så alt i alt: Det skal nok løse sig det hele, og ligenu drikker jeg kaffe, ser tennis, læser krimier og hygger mig, i stedet for at tude over uduelig arbejdsplads. :bearhug:

:loveboard::griner:-:griner:-

Sikke en god opdatering, selvom du står uden job. Men så har du jo masser af tid til alle de små hyggeting inden brylluppet :) Hvor er det dejligt, at din kæreste er glad for sit nye job. Det er jo perfekt. Jeg springer lige over i din anden tråd ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer