milia

Kuvert pris??

21 indlæg i dette emne

Har lige talt med mine forældre som synes at det sted vi har valgt er alt for dyrt.

Vi skal give 700 pr kuvert til middag og ca 150 til reception (uden kage) pr person. Ja det virker dyrt men stedet er bare så fantastisk og så fint, lige os nyt moderne og friskt.. Vi er ikke til det gamle og rustikke ( er vi underlige hehe) så har valgt en del steder fra fordi de virkede gamle og slidte, og det er ikke det vi vil have... Nu siger min mor at hun synes vi skal holde det i Nordjylland fordi det er billigere, vi bor i midtjylland og de fleste gæster kommer fra midtjylland eller fra billunds lufthavn. Hvad gør jeg? er det dyrt?? og Hvad giver i?

små suk :cheerleader3:

Milia :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Først: Nej, I er altså ikke underlige bare fordi I gerne vil have nye og stilrene omgivelser. Det kan jeg sagtens følge jer i :thumbsupsmileyanim:

Dernæst: uden at lyde som en tvær gimpe, så tror jeg din mor skal undersøge, hvad det hele egentlig koster i dag.

Der, hvor vi skal holde fest koster kuvertprisen for helaftensarrangement (7 timer) 475 kr inkl drikkevarer, men det er vel at mærke for de billigste og skrabede retter på menukortet. Og det er vel at mærke et godt stykke fra en storby og lige på grænsen til Sønderjylland.

Vi har leget lidt med at sammensætte menu og vi kommer op i ca 600 pr kuvert, måske mere, hvis priserne stiger. Dertil 40 kr pr gæst for den 8. time.

Hvis I har fundet STEDET, så synes jeg I skal få bestilt og holde festen der, uanset, hvad din mor siger. Det er jo JER, der skal bestemme, hvordan rammerne skal være.

I øvrigt, da jeg søgte hotel var 5-600 kr de mindste priser, men flere blev fravalgt pga menuen (dumt, for vi kan jo bare bede om noget andet?). Men jeg så flere steder, at arrangementer inkl drikkevarer kostede 700, 800, 1000 og op til ca 1500 for en kuvert. Så nej - jeres valg er bestemt ikke dyrt! :cheerleader3:

Mht receptionsprisen har jeg ingen anelse om, om den er dyr eller ej. Min mor bor ca 5 km fra hotellet og derfor holder vi reception hos hende - for dem, der lige har lyst til at dræbe 1½ times tid mellem kirke og festen. Så vi har kun budgetteret 500 kr til denne post, idet vi henter drikkelse i Tyskland og "kun" desker op med lidt frisk frugt, chokolade og måske nogle muffins. Jeg synes 150 er mange penge, men det kommer naturligvis også an på, hvad der er med i denne pris og hvor mange timer det er. Alt koster jo. Men i vores budget er 150 kr x 31 gæster meget i forhold til afbrækket ved at holde det hos min mor.

Men har I ikke andre muligheder, så synes jeg I skal tage receptionen med på hotellet og så betale, hvad det koster - det er i bund og grund nok også det mest afstressende for jeres gæster - især dem, der kommer langvejs fra :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Jeg synes I skal vælge det I mest har lyst til.

Vi skal holde festen på et hotel og det er da heller ikke helt billigt, så familien har også kommet med kommentarer. Men det er jo ikke dem som skal betale.

Hvis I har fundet lige det sted I gerne vil holde jeres bryllupsfest, synes jeg I skal holde fast i det.

0

Del dette indlæg

Vi holdt det mest fantastiske bryllup på Tyrstrup kro sidste lørdag. :cheerleader3:

Her gav vi 666 kr pr. person.

Vi fik eftermiddagskaffe (medbragte selv bryllupskagen + småkager), sablet champagne til velkomstdrink, tre retters middag, herefter kaffe + sødt og senere natmad. Hele aftenen var vand, vin og øl ad libitum, så det kan man vist ikke sige noget til.

Stedet kan klart anbefales - De har bare styr på det hele, er søde, sjove og laver fantastisk mad. Samtidig er kroen bare så enormt romantisk og idylisk - og der er boblebad i suiten. :thumbsupsmileyanim:

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du bor i nærheden. Kroen ligger i Christiansfeld i Sønderjylland...ellers kan andre brude i hvert fald klart anbefales dette sted.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes bestemt heller ikke at det er dyrt, det er faktisk en meget almindelig pris idag!

I københavn er priserne helt oppe på 1000-1700 kr kuverten mange steder! Det er dyrt at holde bryllup!!!! :thumbsupsmileyanim:

Så hvis i er faldet for stedet, så synes jeg i skal slå til og som sagt er det jo JERES bryllup og jeres beslutning! ;)

Pøj pøj med det!

Kh Majken

0

Del dette indlæg

hej jeg synes også at i skal holde fast i jeres valg.. det er trods alt jeres dag, og ikke din mors. vi skal selv holde festen på sjælland omkring slagelse, men dog et stykke ude af nogel små veje og vi skal give 1200kr pr pers for velkomst drik, 3retters menu, natmad vin øl og vand, kaffe the, overnatning til alle gæster og brunch til alle dagen efter..

men jeg synes i skal holde fast i jeres valg også bare nyde dagen...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt det mest fantastiske bryllup på Tyrstrup kro sidste lørdag. :denmarkflag:

Vi fik eftermiddagskaffe (medbragte selv bryllupskagen + småkager), sablet champagne til velkomstdrink, tre retters middag, herefter kaffe + sødt og senere natmad. Hele aftenen var vand, vin og øl ad libitum, så det kan man vist ikke sige noget til.

Stedet kan klart anbefales - De har bare styr på det hele, er søde, sjove og laver fantastisk mad. Samtidig er kroen bare så enormt romantisk og idylisk - og der er boblebad i suiten. :thumbsupsmileyanim:

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke, om du bor i nærheden. Kroen ligger i Christiansfeld i Sønderjylland...ellers kan andre brude i hvert fald klart anbefales dette sted.

WWWWWWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEE :cheerleader3::cheerleader3: dejligt at høre at det var så godt, der skal vi nemlig også holde vores bryllup :denmarkflag::) var der flere end jer der holdt deres bryllup på tyrstrup den dag i også gjorde ? de kan vist have 3 bryllupper på en gang og er lidt nervøs for om det kommer til at påvirke ens egen fest ... tænker æresport, mad, betjening osv.....

0

Del dette indlæg

Om det er dyrt eller ej afhænger af, hvad der er inkluderet i de 700 kr.

På et hotel gav vi 785 kr. pr kuvert, der inkluderede velkomstdrink, 3 retter mad og vin ad lib. frem til kl. 01., natmad. Fribar af øl, vin og sodavan frem til kl. 01. Derefter betalte vi pr. forbrug.

Vi betalte selv særskilt for likør til kaffen samt øl/sodavand til gæsterne efter vielsen. Herudover kom der en udgift pr. gæst på 40 kr. til bryllupskage.

Jeg synes det er en fair pris og der var ingen gæster der manglede noget hele aften.

0

Del dette indlæg

syntes ikke det er dyrt. og hvis det er stedet så skal i holde det der.

Du kan jo spørge din mor om hun var villig til at gå på kompromi da hun blev gift!!! som regt har de bare glemt det, det ka din far sikkert skrive under på.

Da jeg sagde sådan til min mor blev hun helt forfjamsket og begyndte at grine... det hjalp at min far sad der også for så måtte hun jo indrømme at hun var stædig...

Og nøj hvor har vi grinet af de ting hun holdt fast på til deres fest. Kan virkelig anbefales for det er så sjovt at hører om...

Men hold fast, det ku blive meget dyere end det.

Et kompromi ku evt holde reception et andet sted end der...

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg tror, priserne ligger i det leje i midt/østjylland. Rigtig nok har vi også fundet nogle fantastiske bud i nordjylland og efter mange timers søgning konstateret, at det bare er lige lidt dyrere her... På selve dagen tror jeg det vil være ok, at der var noget kørsel, hvis man fx arrangerede en bus eller at der var overnatningsmuligheder, men vi har indtil videre valgt det fra, fordi vi med små tvillinger synes det er for besværligt at køre sådan en tur de gange man skal op og se stedet, tale menu, pynte eller hvad der ellers kunne være.

Det lyder på jer som om I har lyst til at holde det i midtjylland - hold fast ved det! Det er min oplevelse, at folk ikke aner, hvor priserne ligger og kan da også mærke egne "grænser" har rykket sig. De steder, som vi tænker kunne være mulige er kuvertprisen på ml. 650 og 780 kr... Tænker det er sådan det er. :cheerleader3:

I er selv glade for det, I har valgt og har haft tydelige kriterier, som er blevet opfyldt, så sig det med smil til jeres forældre.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi skal holde vores bryllupsfest i centrum af København, og det koster rigtig mange penge, men det er bare STEDET! Så hvis stedet er lige jer, skal I følge jeres hjerter og holde det der :thumbsupsmileyanim: Desuden synes jeg, at kuvertprisen lyder meget billig ;)

Redigeret af Carina_Louise
0

Del dette indlæg

Vi skal give 990,- pr. kuvert. Det er 3 retters menu, natmad, øl, vand og vin alibitum . Og nej i er ikke underlige, det er JERES dag og JERES fest og JERES beslutning hvad i vil give og hvor i vil holde det henne og så skal gæsterne sådan set bare dukke op :thumbsupsmileyanim: ...

Vi står næsten i den modsatte grøft. Vi har en i familien (Hyasinth GO HOME så slem er hun ;) ) hvor prisen er MEGET vigtig for hvordan maden den smager, så da hun fandt ud af hvor det skulle holdes der ringede hun straks og spurgte hvad kuvertprisen var der for hun havde hørt at man INTET fik at spise der ude og HENDES mand kunne i hvertfald ikke blive mæt når det var...

Sagde stille og roligt til hende at kuvertprisen ragede ikke hende og at jeg da ved gud ikke kan gøre for at hendes mand spiser som et svin (undskyld mit franske) og partu skal have fem stykker kød mens andre kan nøjes med to... Så må manden gå i pølsevognen, 10 km. fra hvor festen skal holdes, bagefter jeg er da ligeglad...

0

Del dette indlæg

Vi holdt festen i horsens og der var kuvertprisen 778 kr. Ved den er på 820 kr. nu, men fordi vi bestilte for halvandet år siden ville de ikke byde os 2 prisstigninger. I de 778/820 kr. er ALT også kage -dog ikke i lag (jo altså lagkage, men ikke opstillet) Vil egentlig bare sige, at prisen lyder vældig rimelig -Slå til.

Og forøvrigt så syns jeg altså det er lidt frækt at blande sig i prisen, det er vel jer selv som betaler? OG priserne har ændret sig meget...

0

Del dette indlæg

Vi skal holde festen på Hotel Scheelsminde i Aalborg. Alt efter hvad vin vi vælger bliver kuvert prisen 795,- eller 895,-. Det er for velkomst champagne, snack, 4 retter og øl, vin og vand i 8 timer. Der efter for forbrug.

Der udover skal de have 25,- pr. kuvert for at kaffe/te til bryllupskagen. Bryllupskage får vi var en bager da det var meget billigere end at lade hotellet stå for det. Kager står i 47,- pr. kuvert.

Jeg syntes i skal vælge det steder der passer til jeres idéer og drømme om hvor jeres store dag, skal holdes. Og ikke efter hvad familien syntes. Det er jeres dag, og hvis det er jeres penge kan det ikke være andre end jeg der skal bestemme. :cheerleader3:

:cheerleader3:

Specielt min kæstes familie her fra Sjælland syntes det er vildt dyrt for deres overnatning 600,- for enkel og 700,- for dobbelt værelse. Men helt ærligt ligger masser af andre steder i Aalborg de kunne overnatte, så det må være deres problem.

Vi har bare sagt at muligheden var der for at overnatte på hotellet.

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi holdt det mest fantastiske bryllup på Tyrstrup kro sidste lørdag. :denmarkflag:

WWWWWWWWWWWWWWEEEEEEEEEEEEE :cheerleader3::cheerleader3: dejligt at høre at det var så godt, der skal vi nemlig også holde vores bryllup :denmarkflag::) var der flere end jer der holdt deres bryllup på tyrstrup den dag i også gjorde ? de kan vist have 3 bryllupper på en gang og er lidt nervøs for om det kommer til at påvirke ens egen fest ... tænker æresport, mad, betjening osv.....

Vi skal også holde bryllup på tyrstrup kro og skal give 596kr pr kuvert og det er billigt syntes vi. Har hørt meget godt om stedet så vi glæder os.

0

Del dette indlæg

Om noget er dyrt er svært at svare på generelt. Det afhænger jo af hvad man får for prisen.

Om en kuvertpris er dyr afhænger herudover også af hvor i landet man holder det. Der er milevid forskel på priserne i provinsen og i City men din mor har næppe ret i at der skulle være forskel på Midtjylland og Nordjylland generelt. Det er nok i højere grad et spørgsmål om hvor langt man vil ud i pronvinsen + selvfølgelig stedets standard.

Det man dog også skal kigge på er faktorer som drikkevarer, arrangements varighed, priser for evt. forlængelse hvis det er tidsbegrænset etc. Merudgifter i den henseende kan ofte ændre det økonomiske billede.

0

Del dette indlæg

Godt med noget indput, nu er i vi kommet dertil hvor jeg har sagt... VI betaler selv ERGO VI bestemmer.

MEN (altid et men i min familie) nu er det jo for træls for min mor at hendes søster + familie ikke er inviteret, nærmest pinligt for hende for som hun siger er hun "jo den eneste søster hun har tilbage" Hvilket jeg faktisk er ligeglad med. Ikke for at være hård eller noget men min moster er sku en fru Hyacint!! og hun inviterer kun min ælste søster til fødselsdage og vi er altså 3 søstre, men vi andre 2 er ikke fine nok... Nu er vi godt nok inviteret til sølvbryllup hos dem her til sommer men mere af pligt end glæde (så siger nej tak)

Skal jeg sige til min mor at hvis hun vil have dem med skal hun betale kuverten for dem alle hvis hun vil have dem med?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt med noget indput, nu er i vi kommet dertil hvor jeg har sagt... VI betaler selv ERGO VI bestemmer.

MEN (altid et men i min familie) nu er det jo for træls for min mor at hendes søster + familie ikke er inviteret, nærmest pinligt for hende for som hun siger er hun "jo den eneste søster hun har tilbage" Hvilket jeg faktisk er ligeglad med. Ikke for at være hård eller noget men min moster er sku en fru Hyacint!! og hun inviterer kun min ælste søster til fødselsdage og vi er altså 3 søstre, men vi andre 2 er ikke fine nok... Nu er vi godt nok inviteret til sølvbryllup hos dem her til sommer men mere af pligt end glæde (så siger nej tak)

Skal jeg sige til min mor at hvis hun vil have dem med skal hun betale kuverten for dem alle hvis hun vil have dem med?

Ja det syntes jeg du skal. Men jeg er også af den holdning at selv om det er Jeres fest og alt det der, er der elementer der ikke er værd at gå i split for. de elementer der påvirker jer fint det er op til brudeparret, men hvis det betyder noget for din mor at de kommer med og vil hun betale for det, så er det(i min lille verden) ikke noget der hverken gør fra eller til og festen skal nok blive fantastisk alligevel. Men det er min mening, jeg syntes at selv om vi zillaer vil kontrolere alt så er det ok også at gøre andre glade.. og hvis det ikke koster jer noget har det jo egentlig ikke den store betydning og hyacint sidder og fylder.

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer