Winnie Mikkelsen

Udendørs vielse

24 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg har valgt at blive gift i det fri den 1. august (satser naturligvis på det gode vejr).

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der er blevet viet udendørs eller nogen der som jeg er i gang med at planlægge det.

Vil gerne høre jeres beretninger, historier, gode råd osv.

f.eks.

Havde I en backup plan i tilfælde af regn?

Hvem fik I til at foretage vielsen?

Hvad gjorde I mht. musik?

Havde I stole til gæsterne eller stod de op?

Fortæl fortæl :balloons:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa,

Og TILLYKKE MED AT I SKAL GIFTES!!! :balloons:

Vi skal også vies udenfor og vi regner med at få min FORLOVEDES :biggrin: chef til at vie os - min FORLOVEDE :) er offentligt ansat, og hvis man er inden for det offentlige og over et vist løntrin, så må man gerne vie folk, så længe man søger tilladelse og lige får nogle instrukser i det... ;)

Vi har endnu ikke fundet stedet at holde det endnu (vi skal først giftes om et år) men hvis det regner satser vi på at kunne blive viet indenfor eller også får vi fat i et havetelt (de store hvide). Da vielsen ikke tager så lang tid sætter vi ikke stole op ( vi synes også det er lidt for amerikansk). Vi har endnu ikke taget stilling til, om der skal være musik under vielsen - min storebror har en masse venner, som spiller musik og dem havde han fået til at spille til deres udendørs vielse.. men hvis vi vil have musik finder vi nok ud af noget med et musikanlæg der lige kan stilles op..

Hilsen Ginnie

0

Del dette indlæg

hej

Vi planlægger også at blive viet uden for, ved Nordborg Slots Efterskole. Der mødte vi hinanden og der er et rigtig fint sted, hvor det skråner ned mod et lille åben plads. Har tænkt at folk kunne stå ved skråningen og vi i centrum af denne åbne plads.

Vi håber selvfølgelig også på godt vejr og har endnu ikke fundet på nogle nød planer hvis det skulle risikere at regne, så følger lige med i denne tråd om der er nogle med gode ideer.

Vi har heller ikke fået lavet en aftale med en byrådsmedlem endnu og det kan vi først gøre fra november af, hvor der bliver valgt nye byrådsmedlemmer ved Sønderborg rådhus.

0

Del dette indlæg

Godt at se andre i samme båd - og tillykke til jer også :biggrin:

Vi regner heller ikke med at sætte stole op - for ja, det virker måske en anelse amerikansk. Og jeg tror godt folk lige kan holde ud at stå op den halve time, hehe ;P

Vi havde problemer med at finde én der kunne vie os, men langt om længe fandt vi en præst der gerne ville. Vi skal giftes i Kolding og der kan man kun blive gift på rådhuset hvis man vil vies af en offentlig ansat. Og der er desværre ikke mange præster der vier udenfor.

Vi arbejder på en back-up løsning til hvis det bliver regnvejr. Men vi krydser godt nok både fingre, arme og ben for at det ikke regner. Det er så smukt et område vi skal giftes i og det vil næsten være synd med et stort telt.

Så måske bare paraplyer :balloons:

Vi skal også holde receptionen udenfor, så godt vejr er virkelig et must.

Lige nu arbejder jeg på at få booket en sangerinde der kan synge et par smukke sange for os, så jeg ikke bliver ført op i stilhed :D

Skriv endelig mere efterhånden som I får planlagt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa!

Vi skal også giftes udenfor, dog har vi snakket om Fregatten Jylland i Ebeltoft der vist også har et underdæk hvor regnen ikke kan nå fat i en. Skal lige have kigget nærmere på forholdene. Regnen forstår jo selvfølgelig at den skal blive væk når det er noget så vigtigt som vores bryllupper! :balloons:

Alle byrådsmedlemmer kan vie en, så det er bare med at vælge en der vil gøre det udenfor (og en man kan lide). Vi skal først giftes næste år, så vi skal også vente til efter valget i november med at vælge. Min mor er også i byrådet (Og vier tit folk) men jeg synes ikke rigtig at det er min mors rolle på min bryllupsdag. På den anden side kender hun jo alle de andre i byrådet godt, så jeg på den måde kan få lidt insights i hvem der ville være god.

Tror heller ikke vi gør noget med stole. Og jeg kunne godt tænke mig noget instrumentalmusik (har en veninde der er klassisk musiker), men det tager vi lige når jeg har set forholdene :cheerleader3:

Og tillykke til jer alle! Jubii! :biggrin::):rolleyes:

0

Del dette indlæg

Godt jeg lige faldt over denne tråd, vi er nemlig også ved at planlægge udendørs vielse.

Vi håber på at kunne blive viet i vores have. Gæsterne må stå, for med telt til den efterfølgende fest er der ikke også plads i haven til stole, men på den måde kan folk også stå som de synes rundt om, hvor de bedst kan se. Jeg tror jeg synes det er mindre "stift" og derfor også mere uformelt og hyggeligt.

Mht. musik så bliver det enten anlæg med "vores sang" eller min forlovedes lillebror på guitar.

Vi håber på at kunne få den lokale præst til at vie os, men har ikke snakket med hende endnu, da vi først lige er gået igang med planlægningen.

0

Del dette indlæg

Min kæreste og jeg har valgt at blive gift i det fri den 1. august (satser naturligvis på det gode vejr).

Jeg kunne godt tænke mig at høre om der er andre der er blevet viet udendørs eller nogen der som jeg er i gang med at planlægge det.

f.eks.

Fortæl fortæl :balloons:

Vi blev viet udendørs i en slotshave sidste sommer :biggrin:

Et eller andet sted havde vi en lille backup plan med at hvis det øsregnede så kunne vi trække ind på slottet (det fik vi dog aldrig rigtig aftalt). Derudover havde vi bedt alle gæster om at medbringe paraply og det håbede vi så kunne gøre det. Det endte med det mest fantastiske vejr - ligesom vi havde drømt om.

Vi fandt en præst fra liberalsk katolsk kirke, der med glæde ville vie os udenfor (han var dog ikke godkendt, så vi var et smut på rådhuset ugen inden).

Min søsters kæreste spillede en sang på guitar, som han selv havde skrevet, da jeg blev ført op. Og ellers var der ingen musik under resten af vielsen.

Alle vores gæster stod op i en cirkel rundt om os :)

Du kan læse mere og se billeder i min beretning (på den sidste side som den nyeste opdatering er der et link til video af vielsen)

0

Del dette indlæg

Vi er i gang med at planlægge en ude vielse.

Havde I en backup plan i tilfælde af regn? Ja, folk skal tage paraplyer med og så har vi et billigt harald nyborg telt der lige kan slås op, der hvor vi skal stå.

Hvem fik I til at foretage vielsen? Heksen Serena skal håndfæste os. :-)

Hvad gjorde I mht. musik? Ja den har vi vist nok droppet helt, men ellers havde vi talt om en bil med et godt anlæg eller en der kunne komme og spille violin eller lignende.

Havde I stole til gæsterne eller stod de op? De skal stå op. Der er dog et par bordebænkesæt i nærheden som de svaggående kan sætte sig på.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej piger!

Vi skal vies i Dyrehaven i Lyngby-Taarbæk om 45 dage, f... nu går tiden stærkt, men vi glæder os som små børn. Vi har fået en meget sød mand der er kommunalbestyrelses medlem til at vie os. Vi har ingen back-up plan, andet end gummistøvler og paraplyer, og jo så har vi lånt en fin pavilion hvis himmel og hav står i ét. Men giftes i Dyrehaven det SKAL vi om det så sner:-) Vi tager nogle stole med derud, da vores bedsteforældre ikke kan stå særlig længe og så sætter vi et bord op med Verdi, sodavand og frisk frugt, da vi har 3 timer inden vi skal feste på Østerbro.

0

Del dette indlæg

hej :balloons:

Vi skulle have været viet udenfor i vores egen have, men har faktisk ændret planer og bliver nu gift i jesuskirken i valby 15 august istedet :biggrin:

IKKE fordi jeg ikke synes det ville være vidunderligt at blive viet udendørs- det har sådan set altid været min drøm, men undervejs begyndte det at stresse mig. Vi havde svært ved at finde en præst i København der ville vie os og efter mange forsøg til forskellige forfattere og andre vi mente kunne afholde en smuk og personlig ceremoni som ALLE sagde nej vidste jeg ikke mine levende råd. Dertil kommer det at vores have ikke er særlig stor og fyldt med gamle frugtræer så vi ville ikke kunne sætte et telt op i tilfælde af regn. . . og med det fulgte flere problemer: hvordan skal vi få et klaver ud i haven? Hvem skal spille på det? Oppyntning, vi bor inde i byen så har også tænkt meget på larm i de andre haver, børn der råber osv osv

Jeg tager virkelig hatten af for alle jer skønne tøser der holder fast i at skulle vies udenfor- der kan holde tungen lige i munden for jeg tror det kan være så smukt og personligt :) Jeg kunne bare mærke at det stressede mig med alle de "hvis nu... regn"... hvis i forstår :rolleyes:

Idag glæder jeg mig meget til det lange lange kirkegulv i kirken og håber virkelig på at det stadig bliver en personlig vielse på trods af at det er i en kirke hvor der er en del vielser samme dag....

Knus og held og lykke med det :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg er en af dem, der også har valgt en udendørs vielse. Her er lidt om vores planer (som du også kan læse lidt om i min planlægningstråd :thumbsupsmileyanim: )

Hvor

Vi skal vise udendørs ved en gammel mølle i Melby. Møllen har ofte arrangementer, og derfor hører der en masse bænke til møllen.

http://www.moellearkivet.dk/index.php?id=1000&mill=56

På billedet er der en lille asfaltplads, og det er der vielsen skal foregå. Folk skal sidde rundt om pladsen i en slags hestesko på bænke.

Præst

Vielsesrituatlet bliver som i folkekirken, da vi har fået min onkel, som er frikirkepræst i Copenhagen Community Church til at vie os. Vi sætter også stole op som i kirken..

Musik

Vi har fået en sangerinde til at komme og synge tre sange (***IKKE TILLADT***)

Når jeg kommer gående "ind" : Kelly Clarcksons

Under vielsen: Josh Groban med

Og når jeg går ud: Shania Twain med

Ved indgang og udgang synger Nicole til musik (vi får et anlæg sat op), men ved sangen under vielsen synger hun acapella :)

I tilfælde af regn

Lige nu er jeg ligeglad med om det bliver regn (altså det ville da være fantastisk hvis solen skinner, men som man siger: Hvis det regner på bryllupsdage, så bliver man rig" :thumbsupsmileyanim:

Så, hvis det regner, så har møllen har også pavilloner tilknyttet, så hvis det bliver regn sætter vi dem op. De skal så gå fra møllen og hen til vielsesstedet (der hvor min kommende og præsten står)

Gæsterne får så paraplyer :ilovebryllupsklar:

Håber det giver et indblik I, hvordan vi har tænkt os at gøre. Ellers så spørg endelig løs :cheerleader3:

Redigeret af Frøkensarah
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej!

Vi skal også giftes udendørs ved Vallensbæk gadegær den 19. sepetember, vi håber selvfølgelig også at vejret er med os.

Hvis det kommer til at regne vil vi sætte telt og pavillioner op. Jeg tror vi lige venter og ser om det er nok, når tiden nærmer sig og vi kender vejrudsigten.

Vi skal vires borgerligt. Vi forventer også at sætte nogle bænke op, men at gæsterne står op under vielsen og sidder ned under "receptionen" som holdes samme sted.

Så ja den 19. september bliver det rigtig sommervejr :-)

Vi havde forestillet os at der bliver spillet saxofon når jeg bliver fulgt hen og under receptionen, men vi har desværre ikke fundet een endnu, men vi leder med lys og lygte.

Super godt initiativ med denne tråd.

Jennie

0

Del dette indlæg

f.eks.

Fortæl fortæl :)

Hej,

Min mand og jeg blev gift udendørs 9. august sidste år ved Bagsværd Sø. Det var mere end nervepirrende, da vejrudsigten mandagen forinden lovede regn, regn, regn. Det endte dog med at blive utroligt godt vejr - men kun på selve vores bryllupsdag! Vi lejede en overdækket båd, hvori vi kunne blive viet, hvis nødvendigt. Gæsterne sejlede over på den anden side sammen med os, hvor borgerrepræsentanten ventede (nogle frikirke præster vier også udendørs, dét overvejde vi da vi først have svært ved at finde en borgerrepræsentant). Gæsterne stod op. Vi havde købt plastikfutter i Matas og paraplyer i tilfælde af mudder fra regnen fra dagen før - de blev ikke taget i brug. Tilbage på båden havde vi en rejsegrammofon, et glad Asti og små sandwich. Jeg anbefaler virkelig rejsegrammofonen! Den kan købes brugt mange steder på nettet. Så havde vi fået sat et telt op med buffet kun dækket til på en af de lange sider. Vi brugte også grammofonen til at danse brudevals på græsset. Meget romantisk og hyggeligt.

Det var dog et stort projekt at planlægge et udendørs bryllup i en offentlig park, men det blev utroligt vellykket og jeg kan kun anbefale det. Vi havde lejet et lokale på østerbro i København hvor vi senere festede videre med vores venner - dét sted kunne vi have brugt som backup. Vi ville ikke have gjort det uden et backup-sted eller uden et overdækket sted til vielsen som backup.

0

Del dette indlæg

Dejligt at så mange andre også vælger at blive gift i naturen. Selvom jeg synes der findes mange smukke kirker, så føles det bare mere rigtigt og naturligt (og mindre højtideligt) for mig at blive gift udendørs.

Fik har fået en ganske almindelig folkekirkepræst ud - det havde han ikke det mindste imod, men det var svært at finde én og det tog sin tid. Heldigvis havde jeg en god kollega hvis nabo var præst - og en meget frisk og moderne én af slagsen (selvom han vist ikke er helt ung, hehe)

Men rart at de findes for i Kolding kommune tager de ikke ud og vier uden for rådhuset...

Vi var lige ude at kigge ved det sted hvor vi skal giftes - vi har ikke set det siden marts og hvor er det dog smukt her om sommeren :)

Nika> Hvor lyder det dog hyggeligt med båden og søen. Det må have været rigtig flot med vandet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev viet uden for i vores have i lørdags. Det var borgmesteren der kom ud og viede os. Vi havde ikke sat stole op til gæsterne. Vi stod under to træer i vores have og gæsterne udenom.

Hvis det havde været regn ville vi have rykket det inden for i teltet eller inden for i huset. Så måtte folk stå lidt klemt. Heldigvis var vejret perfekt så vi fik ikke brug for nødløsningen.

0

Del dette indlæg

Lone> Tillykke med det - det må have været en dejlig dag at blive gift i - godt at I var så heldige med vejret.

Og hvor er din kjole dog smuk - var lige inde at lure i din tråd :)

Tak :)

Vi var nemlig rigtig heldige med vejret om lørdagen, men havde godt nok været nervøs op til. Hele sidste uge var det jo virkelig dårligt vejr. Det endte også med en masse sidste minuts ændringer, så det var temmelig nervepirrende.

Det eneste jeg kan sige er at hvis man satser på at holde det uden for er det nødvendigt med en rigtig god nødplan - man kan ikke stole på det danske vejr.

0

Del dette indlæg

Vi skal giftes på lørdag - udenfor....og uha hvor er det spændende med den vejrudsigt. Igår lovede de tørt og sol på lørdag - idag siger de byger :)

Vores backup er telte...men med 66 personer skal der mange til, og det er meningen at vi efter vielsen skal have kaffe og kage - udenfor....

Hvis vejret tillader det skal vi stå på trappen op til spejderhytten, med folk rundt om os og med udsigt over Julsø og Himmelbjerget.

sm8rj8.jpg

Jeg ankommer i båd sammen med min far kl. 15 - hvor min kommende mand og gæsterne står parat til at modtage os. Inden vielsen skal vi synge en sang skrevet af Halfdan Rasmussen "Noget om kraft". Selve vielsen bliver foretaget af min kollegas mand, som er ansat ved kommunen. De skal også med til festen, og vi glæder os rigtig meget til høre hans tale, for han kan virkelig finde ud af at holde taler - og han er en herlig person. Efter vielsen skulle der også være en sang, men den måtte godt være lidt afslappet, så det blev til Benny Andersen's "Svantes Lykkelige Vise". Synes den passer godt, da der hele tiden bliver sunget "...og om lidt er kaffen klar".

Redigeret af Winston
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ser det hyggeligt og idyllisk ud :)

sidst jeg tjekkede vejrudsigten sagde den 25 grader og flot solskin på lørdag... men det var selvfølgelig ikke regionaludsigterne. Men vi krydser fingre :)

0

Del dette indlæg

Hej piger!

Vi skal vies i Dyrehaven i Lyngby-Taarbæk om 45 dage, f... nu går tiden stærkt, men vi glæder os som små børn. Vi har fået en meget sød mand der er kommunalbestyrelses medlem til at vie os. Vi har ingen back-up plan, andet end gummistøvler og paraplyer, og jo så har vi lånt en fin pavilion hvis himmel og hav står i ét. Men giftes i Dyrehaven det SKAL vi om det så sner:-) Vi tager nogle stole med derud, da vores bedsteforældre ikke kan stå særlig længe og så sætter vi et bord op med Verdi, sodavand og frisk frugt, da vi har 3 timer inden vi skal feste på Østerbro.

Ej hvor sjovt....

Det skal vi også :)

Vores back-up plan er også gummistøvler og paraplyer - så skal vi ikke bare satse på tørvejr?

Just for the record; Da vi søgte om tilladelse fik vi at vide at man ikke måtte opstille pavilloner i Dyrehaven (bare hvis du ikke er klar over det - om man så vælger at gøre det alligevel er ens eget valg)....

/Soya

0

Del dette indlæg

Vi blev borgerligtviet 2. maj 2009, udenfor. :)

Vi blev viet af en giftefoged fra kommunen, som svigermor har arbejdet sammen med, så hun var ikke helt fremmet for os.

Vielsen forgik på et grønt areal udenfor vores gamle gymnasium hvor vi også holdt festen. I tilfælde af regn måtte vi trække indenfor, men vi var heldige og vejret var perfekt.

"Indgangsmusikken" blev spillet på vores anlæg, som udstyret med forlængerledning, lige kunne nå udenfor og så blev der skruet godt op. :)

Vi havde bedt gæsterne tage tæpper med til at sidde på, men det var meget forskelligt om folk sad eller stod og det gjorde det helt perfekt at folk gjorde som de havde mest lyst til!

Du kan se masser af billeder fra vielsen i min bryllupsberetnings-tråd. :)

0

Del dette indlæg

Hvor er jeg glad for denne tråd! Her bliver besvaret mange af de spørgsmål jeg selv havde. Vi skal nemlig også vies udenfor - og har haft lidt svært ved at forestille mig hvordan det hele skal komme til at foregå.

Jeg regner også med vi skal stå op - evt med nogle markeringer hvor folk skal stå, så der stadig bliver en midtergang jeg kan gå op ad..

Musikken har jeg stadig ikke helt gennemskuet hvordan skal foregå... :S

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer