Winnie Mikkelsen

Winnie og Michaels bryllup den 1. august 2009 :)

185 posts in this topic

Velkommen til min nyopstartede planlægningstråd :badgirl:

Det er vel på tide at jeg får lavet mig en planlægninstråd nu hvor der kun er lidt over 1½ måned til at vi skal giftes :thumbsupsmileyanim:

Bær over med mig - vi mangler faktisk stadig megen planlægning og indkøb - ingen af os har f.eks. bryllupstøj endnu, hehe...

Lidt om os

Jeg hedder Winnie og er 27 år. Min kæreste hedder Michael og er 28 - vi er begge årgang '81.

Vi mødte hinanden i oktober 2005 gennem Dating.dk - jaja, vi er begge nogle nørder :cheerleader3:

Jeg var lige flyttet til Fredericia og kendte ikke én eneste og Michael var næsten lige kommet hjem efter at have boet i USA.

Der gik ikke længe fra vi mødtes til vi begyndte at komme sammen og så gik det ellers hurtigt.

I november 2007 købte vi så et hus sammen og her bor vi så nu med vores hund og 3 katte.

mm.jpg

Frieriet

Den 20. februar i år var vores 4-års dag, men desværre havde vi ikke tid til at fejre det på dagen, så vi måtte fejre det lørdagen inden...som tilfældigvis var den 14. februar...altså Valentines Day :ilovebryllupsklar:

Vi skulle ud at spise og havde aftalt at give hinanden gaver i år - hvilket vi ellers ikke plejer; måske en lille blomst eller chokolade.

Jeg havde købt et årskort til Odense Zoo - noget jeg vidste han ville blive rigtig glad for.

Fredag aften da vi var på vej i seng spørger han om han må give mig min gave allerede - han kunne ikke vente til dagen efter. Ikke noget der overraskede mig for sådan har han det også med fødselsdagsgaver og julegaver :rolleyes:

Han bad mig lukke øjnene (jeg sad i sengen...i min pyjamas) og da jeg fik lov at åbne dem igen sad han foran mig med en ring og spurgte om jeg ville gifte mig med ham - og jeg sagde "selvfølgelig vil jeg det".

Ikke videre romantisk men meget hyggeligt og personligt. Det var meningen han ville have friet på restautanten om lørdagen, men jeg er meget glad for at han gjorde det derhjemme - og så på fredag den 13. det er da meget federe (men nu er jeg også stor gyserfilmentusiast) :carrot:

Vores Bryllup

Vielsen og festen

Vi har hele tiden været enige om at vi ville have et meget utraditionelt bryllup - ikke for højtideligt men mere afslappet og hyggeligt. Vi besluttede os for at vi gerne ville vies udenfor i stedet for den traditionelle kirke, og da vi snakkede med dem der havde det feststed vi havde booket synes de det var alletiders idé og vi måtte naturligvis gerne benytte deres grund.

Der er rigtig smuk natur der hvor vi skal vies; et stort grønt areal med skov, dal og bæk - ren og skær idyl ;)

Efter vielsen holder vi en reception og imens gæsterne hygger sig smutter vi lidt væk og bliver fotograferet.

Det var ellers ikke meningen at vi ville holde en reception men pludselig havde vi fået en masse kollegaer på nakken - de ville gerne til globryllup men da vi ikke skulle vies i kirke følte de alligevel at de trængte sig på ved at overrende vores feststed :bearhug:

Receptionen bliver også udendørs.

Vi regner med at blive 49 til festen om aftenen - til receptionen ca. 25 mere.

Kjolen:

Skal syes af min mor og min storesøster. Stoffet er købt og et design er lavet - mere kan ikke siges endnu - udover at den bliver meget let og sommeragtig og af mange forskellige materialer; hør, silkechiffon, tyl, organza og silkesatin.

Ringen

Min fine ring: (ikke det bedste billede)

ring.jpg

Vielsen og Feststedet

Vi fandt stedet Gammelrøj i Kolding og faldt for det med det samme. Selve vielsen kommer til at foregå udenfor på stedet; så vi håber naturligvis på perfekt sommervejr.

Mine fine sko

Kan ikke gå med hæl, så jeg måtte finde nogle fine flade som jeg ville være rare at have på hele dagen. Faldt for disse lige med det samme og fandt dem ubrugte på Trendsales for 200 kr

sko.jpg

Lingerie

Fandt denne smukke corsage i Lilly i Vejle - den sidder perfekt :shooter:

corsage.jpg

Vores fotograf

Vi havde egl. besluttet ikke at booke en professionel fotograf da vi ikke kunne finde "plads" i vores budget men så faldt vi over Kira Leth - en meget dygtig fotograf med meget overkommelige priser :)

Menu

Vores menu for hele dagen ser sådan ud:

Reception: 2 forskellige bryllupskager + kagebord

Forret: Ovnbagt hvidfisk på bund af urter i julienne med sauce supreme

Hovedret: Buffet bestående af oksefilet, Svinemørbrad a la creme, lammekølle med hvidløg og rosmarin, Råstegte krydderkartofler, flødekartofler, blandet salat, Tzatziki og Pastasalat vendt i pesto med feta, oliven og soltørret tomat

Dessert: Chokoladekage med vaniljecreme og frisk frugt

Kaffe: småkager/kransekage

Natmad: Hot dogs

Budget

Vi har lagt et budget på 87.000 inkl. bryllupsrejse (også inkl. lommepenge til rejsen). Vores forældre giver et tilskud på i alt 20.000 kr så det er 67.000 vi selv smider i brylluppet.

Det der kommer til at koste mest er selve festen. Vi kommer til at give ca. 35.000 for lokaler, mad, bordopdækning osv.

Fotografen koster 3000 kr

Receptionen regner vi med kommer til at koste ca. 2000-3000 kr

Ringene kostede 5000 kr

Derudover booker vi en sangerinde til at synge til vielsen = ca. 2500-3000 kr

Til gengæld sparer vi en del på:

Kjolen (bliver syet af min mor og søster) = ca. 1500 kr

Hår og makeup (har en veninde der ordner det) = gratis

Brudebuket (mor laver den) = gratis

Bryllupskage (vi får 2 - begge bliver lavet af folk vi kender) = 1400 kr for begge

Invitationer (hjemmelavede) = 400 kr

Bordkort (laver mor) = gratis

Sko (købt billigt over Trendsales) = 200 kr

Musik om aftenen (jukeboks med musik vi selv vælger) = 1500 kr

Bryllupsrejsen

Vi vidste fra starten at vi ville på bryllupsrejse. Vi er begge meget rejseglade og vi har begge et specielt forhold til USA. Michaels far bor derovre og jeg har selv været der 4 gange efterhånden. Så vores rejse bliver i september - 10 dage i Florida med et smut til New Orleans.

Flybillet tur/retur til Miami for 2 = 6200

Billeje i 10 dage = 2600

1. hotelovernatning på lækkert hotel = 900 kr

Glæder mig rigtig meget :thumbsupsmileyanim:

Edited by Winnie Mikkelsen
0

Annonce ♥

Hejsa og velkommen til! :thumbsupsmileyanim:

Sikke et hyggeligt frieri, vores foregik også hjemme under afslappede forhold, og det var dejligt! :cheerleader3:

Jeres feststed ser super idyllisk ud. :)

1 1/2 måned og ingen kjole....! :rolleyes::ilovebryllupsklar: Glæder mig MEGET til forhåbentligt at få lov til at følge fremstillingen. :thumbsupsmileyanim:

0

Ja, sådan er det når man planlægger bryllup med relativt kort tid :thumbsupsmileyanim:

Jeg blev jo friet til den 13. februar så et halvt år er jo egl. ikke længe til at planlægge et helt bryllup. Men ingen af os stresser...det eneste der godt kan irritere mig er alt det bureaukrati hvad angår de papirer man skal udfylde og afleverer til kommunerne når man skal giftes i en anden kommune end den man bor i.

Og hvad kjolen angår så passer det mig fint at den ikke er færdig før lige op til den store dag, da jeg er i gang med at smide et par kilo. Så er jeg sikker på at den kommer til at sidde som skræddersyet (hvilket den jo også bliver) :)

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med frieriet og det kommende bryllup.

Et frieri behøver ikke at være som i film. Jeg blev også friet til hjemme og vist også i natbukser, så det kan sagtens være romantisk i sig selv. Og så er du oven i købet blevet friet til på min 30 års fødselsdag, så det må bringe held :)

Det bliver skægt at følge en lyn-planlægningstråd :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim:

0

Hej og velkommen til...

Skidt med at du først har startet en planlægningstråd nu med under 2 mdr tilbage... Du skal nok nå det alligevel...

Jeg er enig i at et frieri ikk behøver at være som på film. Jeg blev friet til i en bil på en rasteplads i Norge...

0

Hehe...alle mænd kan jo heller ikke være de store romatikere :)

Jeg sætter mere pris på at det sker på en hyggelig og personlig måde...selvom det altså ikke er pænt at fri når man er på vej i seng - så er det altså ikke let at falde i søvn :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Også velkommen fra mig Winnie :thumbsupsmileyanim:

Jeg er rigtig nysgerrig på HVOR det er I skal vies og holde fest ;) Har du ikke billeder?

Din ring er noget af det smukkeste jeg længe har set - og passer meget godt til det indtryk af "naturligt" og "roligt" som du giver.

Jeg er VILDT spændt på at se din kjole!!!!! :) Er din mor og søster "proffer" eller bare velsignede med talent? *s*

0

Annonce ♥

Hej og tak :)

Min mor og søster er bare rigtig dygtige til at sy. Min mor har arbejdet som syerske for mange år siden...

De er begge kreative på alle ledder og kanter (jeg er også men ikke lige med at sy).

Vores feststed bliver gammelrøj i Kolding. Det ligger så smukt og idyllisk og stemningen er perfekt - lige vores stil. Har dog ikke lige billeder udefra men vi skal derned på onsdag, så regner jeg med selv at have kamera med :thumbsupsmileyanim:

Lidt stemningsbilleder:

1-1.jpg

3.jpg

2-2.jpg

0

Uuuuuuuuh, - dét sted ser lækkert ud!! Lyder/ser ud som som et godt valg :)

Og ikke engang så mega dyrt, så vidt jeg kan se på hjemmesiden ;)

Hehe...hvis du synes deres priser er lave derinde så vil du da blive noget overrasket når jeg fortæller at vi får det til omkring 700 kr pr. kuvert.

Dette skyldes at vi bookede stedet tilbage i ferbruar - før de annoncerede at de skulle til at renovere hele stedet.

Efter renoveringen ville de sætte priserne op, men de priser vi først fik oplyst ville vi selvfølgelig få lov at beholde :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Har et lille dilemma. Vi har hele tiden gerne villet have buffet til vores bryllup. Vi snakkede med arrangørerne på feststedet om det og de siger at det sagtens kan lade sig gøre men at de ikke vil anbefale det, da der ikke er voldsomt meget plads i lokalet, og det vil betyde at buffetbordene ikke vil kunne stå frit - så folk ikke kan gå rundt om dem...det kan godt danne en del kø :)

Så nu ved jeg ikke helt om vi skal droppe buffet...hvilket vi virkelig ikke har lyst til - på den anden side er det heller ikke sjovt for gæsterne at skulle stå oven i hindanden for at komme til maden.

Hvad synes I?

Fordele og ulemper ved buffet?

Edited by Winnie Mikkelsen
0

Annonce ♥

Hvis det er det I helst vil synes jeg sagtens I kan gøre det, jeg har tit været ude for at bordene blev kaldt op på skift - det synes jeg ikke er noget problem. Man kan jo evt. også gøre lidt sjov ud af det hvis man er til det - alle over 40 kan nu tage hovedretten, alle der bor i hus kan nu.. Eller trække lod i en hat eller sådan noget :) Så det bliver lidt sjovt og vedkommende og ikke bare "ja der er altså ikke plads så desværre skal I.."

0

Jo, det er naturligvis en mulighed at dele folk op når de skal hente maden 1. gang - derefter kommer det vel helt naturligt.

Og det er faktisk en rigtig god idé at prøve at lave lidt sjov ud af det - det tror jeg at jeg vil prøve at få med :)

Tak - føler mig ikke helt så beklemt ved situationen - men ved nok mere når jeg har været ude at se feststedet igen i næste uge :cheerleader3:

0

Hej Winnie og stort tillykke med det forestående bryllup.

De omgivelser, I skal holde jeres bryllup i ser ufatteligt dejlige ud...skønt! Og du har da mange tanker omend der ikke er længe til jeres bryllup?!

Ang. buffet så er det selvfølgelig en smagssag. Jeg foretrækker bordservering, da jeg synes, det kommer meget uro ved buffet. Vi var til et bryllup, hvor det var rigtigt svært for toastmasteren at planlægge aftenen pga. at folk skulle have mad ved bufféten...men omvendt - ja folk kommer hinanden ved, hvis der ikke er meget plads.

Men igen - det er en afvejning...og hvis I har sat jer for, at I ønsker buffet....tja...så er det jo dét, I har sat jer for :)

0

Har et lille dilemma. Vi har hele tiden gerne villet have buffet til vores bryllup. Vi snakkede med arrangørerne på feststedet om det og de siger at det sagtens kan lade sig gøre men at de ikke vil anbefale det, da der ikke er voldsomt meget plads i lokalet, og det vil betyde at buffetbordene ikke vil kunne stå frit - så folk ikke kan gå rundt om dem...det kan godt danne en del kø :)

Så nu ved jeg ikke helt om vi skal droppe buffet...hvilket vi virkelig ikke har lyst til - på den anden side er det heller ikke sjovt for gæsterne at skulle stå oven i hindanden for at komme til maden.

Hvad synes I?

Fordele og ulemper ved buffet?

Vi fik også af vide af vores feststed, at de ikke ville anbefale buffet til bryllupper, da det ikke er eksklusivt nok, men det har vi valgt, at se bort fra, og få alligevel, har hørt fra andre tidligere brude, at det var en succes og skaber en lidt mere uformelt stemning.

Hvis folk skal stå lidt i kø, så kommer man også nemmere til at snakke med folk man ikke kender, så det kan også venes til en fordel

0