Guest Unnita

Unna & Livan - 05.06.2010

394 indlæg i dette emne

Så er den store forkromede huskeliste fabrikeret og jeg kan krydse af efterhånden som jeg kommer videre.

Jeg er lige nu ved at søge på e-bay (og andre sjove steder på nettet) efter hårpynt (gerne lilla), en fin taske (gerne clutch), kagestativ (overvejer stadig om det er nødvendigt), forme til kagepynt (ville gerne kunne lave liljer i lilla sugar-paste og lægge på kagen), topfigur, mv.

Skal nok lægge billeder ind når jeg finder noget - hvis jeg finder noget!!! :thumbsupsmileyanim:

Nu I heller ikke bliver så mange, så skal du da næsten købe et kagestativ som vores - det kan også bruges til andet end kage :D Fx opsats til tærter, eller salater og brød, hvis man skal holde fest.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Argh!!!!! :thumbsupsmileyanim:

Jeg har nu prøvet at poste det her indlæg 3 gange, og det er endnu ikke lykkedes.

I går aftes havde jeg skrevet det, men lige da jeg trykkede på send så røg netforbindelsen og det kom ikke med. Og jeg har prøvet at skrive det to gange nu her, men hver gang har jeg fået trykket på et eller andet (som jeg ikke rigtig ved hvad er), og så er det heller ikke kommet med.

Så nu prøver jeg lige EN GANG TIL!!!!!!!

Jeg overvejer hvor meget vi skal have købt ind af drikkevarer. Hvis vi nu antager at alle kommer, så vi bliver 59 voksne, hvoraf maks et par stykker slet ikke drikker, 5-6 kun drikker en lille smule, ca. 10 måske lidt mere en gennemsnittet, og resten er sådan som folk er flest. Jeg forestiller mig så at vi skal have købt:

12 flasker Sparkletini (velkomstdrink) (6 glas pr. flaske - dvs. der er nok til at alle kan få et glas)

30 flasker hvidvin (ca. ½ flaske pr. person)

50 flasker rødvin (ca. 5 glas pr. person - der er nok en del der ikke drikker 5 glas)

10 flasker dessertvin (ca. 1½ glas pr. person - det er nok mest kvinderne der ønsker mere end et glas af dette)

Derudover:

15 rammer øl (á 24 stk = 6 øl pr. person.....og der er en hel del der slet ikke drikker øl)

15 rammer sodavand (á 24 stk = 6 sodavand pr. person.....og der er nok også en del der ikke drikker sodavand)

5 rammer rekorderlig cider (ca. 2 pr. person.....men der er nok en del der ikke drikker øl og hellere vil have cider)

og så skal vi selvfølgelig have en masse isvand

Lyder det fornuftigt?? Eller er det for meget eller for lidt??

Hvor meget regner I med at købe? Eller hvor meget købte I? Og var der nok??

0

Del dette indlæg

*fnis* er du sur i dag? :p

Ej kender det godt, det er møg-irriterende!! Bare spørg herhjemme, jeg kan også blive godt hidsig over sådan noget!

Det nok en kvindeting!

Nu har jeg slet ikke styr på, hvor meget man skal have til fester m.v., men vil alligevel kommentere:

sparkletini - kender ikke, men velkomstdrik serveres jo direkte i glas, så hvis I laver et glas pr person, så forventer folk ikke, at der er mere. At det så måske alligevel er muligt lige at få en lille tår mere, hvis nogle ønsker, det så bare et held.

I kan jo evt putte et frossent bær eller to i hvert glas, så fylder det lidt og så rækker velkomstdrinken lidt længere.

hvidvin - tror jeg passer meget godt

rødvin - hvis I selv drikker rødvin synes jeg, at I skal købe lidt ekstra. Der er sikkert rigeligt, men for at være på den gode side.

dessertvin - igen forventes der nok kun 1 glas, så det er fint med 1½, så dem, der vil, kan få igen - men jeg tror nok, at jeg ville vælge at købe et par ekstra flasker alligevel, såfremt det er noget I selv kan få ned

øl og sodavand - riiigeligt.. nogle drikker ikke øl og 6 af dem eller sodavand på en hel aften er meget, så det er riiiigeligt, men altså også noget af det, som man absolut IKKE må løbe tør for!

rekorderlig - 2 pr mand? Kan godt høre, at jeg ikke er inviteret.. 2 er ikke nok ;)

Jo, 2 pr mand tror jeg er fint... man kan ikke have mere end 2-3 af dem på en aften og når man så også har fået vin til maden og en del slet ikke kan lide cider, så synes jeg det er passende.

Mon du kunne bruge noget af det til noget?

0

Del dette indlæg

*fnis* er du sur i dag? :p

Ej kender det godt, det er møg-irriterende!! Bare spørg herhjemme, jeg kan også blive godt hidsig over sådan noget!

Det nok en kvindeting!

Nu har jeg slet ikke styr på, hvor meget man skal have til fester m.v., men vil alligevel kommentere:

sparkletini - kender ikke, men velkomstdrik serveres jo direkte i glas, så hvis I laver et glas pr person, så forventer folk ikke, at der er mere. At det så måske alligevel er muligt lige at få en lille tår mere, hvis nogle ønsker, det så bare et held.

I kan jo evt putte et frossent bær eller to i hvert glas, så fylder det lidt og så rækker velkomstdrinken lidt længere.

hvidvin - tror jeg passer meget godt

rødvin - hvis I selv drikker rødvin synes jeg, at I skal købe lidt ekstra. Der er sikkert rigeligt, men for at være på den gode side.

dessertvin - igen forventes der nok kun 1 glas, så det er fint med 1½, så dem, der vil, kan få igen - men jeg tror nok, at jeg ville vælge at købe et par ekstra flasker alligevel, såfremt det er noget I selv kan få ned

øl og sodavand - riiigeligt.. nogle drikker ikke øl og 6 af dem eller sodavand på en hel aften er meget, så det er riiiigeligt, men altså også noget af det, som man absolut IKKE må løbe tør for!

rekorderlig - 2 pr mand? Kan godt høre, at jeg ikke er inviteret.. 2 er ikke nok ;)

Jo, 2 pr mand tror jeg er fint... man kan ikke have mere end 2-3 af dem på en aften og når man så også har fået vin til maden og en del slet ikke kan lide cider, så synes jeg det er passende.

Mon du kunne bruge noget af det til noget?

Hehe....nej egentlig er jeg ikke sur. Er faktisk i rigtig godt humør, for jeg har været rigtig produktiv i dag.....opdaterer lige om lidt :thumbsupsmileyanim: (med billeder!!!)

Bliver bare møg-irriteret når sådan noget teknik ikke virker som det skal!!!

Jo, jeg kunne sagtens bruge det til noget. Og nej, 2 rekorderlig er måske heller ikke helt nok til mig på en aften.....til gengæld er 6 øl i hvert fald mindst 5 for meget!!!! Sååååå.....mon ikke der er nogle øldrikkere der godt vil dele i porten?!? :thumbsupsmileyanim: Det satser jeg i hvert fald på!

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her kommer så opdateringen som jeg lovede i det forrige indlæg:

Først billederne af gæstebogen som jeg blev færdig med den anden dag, men aldrig fik lagt ind:

Udenpå:

post-37444-1264169789.jpg

De første sider indeni:

post-37444-1264169799.jpg

Og de sider der skal skrives på:

post-37444-1264169810.jpg

Det er meningen at gæsterne skal skrive på siden til højre, og så vil vi sætte et billede fra dagen af dem der har skrevet ind på venstre side.

Redigeret af Unnita
0

Del dette indlæg

Jeg har også fået købt mig en taske i dag. Jeg synes den er rigtig fin og enkel, med detaljer uden at det bliver for meget, og så er den inddelt i flere små rum hvilket jeg rigtig godt kan lide.

150 kr måtte jeg slippe for den, det er altså en OK pris. Og så kan jeg bare komme og bytte den, hvis den nu slet ikke passer til kjolen.....eller jeg ender med en helt anden kjole.

post-37444-1264170032.jpg

post-37444-1264170046.jpg

Jeg har så også købt et par smølfer.....brudeparret forstås. Jeg gider ikke sådan en almindelig topfigur - der må godt være lidt sjov og spas, men de topfigurer der er sådan lidt specielle de koster bare en bondegård. Og det ved jeg ikke helt om jeg vil ofre. Jeg er stadig lidt forelsket i den med baseballspillerne som jeg har vist jer tidligere, men jeg synes bare at næste 400 kr er mange penge for noget der kun skal bruges den ene dag. Så hellere 64 kr for et par smølfer!!!

I kender dem sikkert....ellers er her lige et billede fra nettet:

post-37444-1264170059.jpg

Jeg har i øvrigt været ved at gå lidt i panik over at jeg måske tror jeg var lidt for optimistisk da jeg satsede på at jeg sagtens kunne købe en kjole to numre for lille, for jeg ville da snildt kunne tabe mig nok til at kunne komme i den. Det kan jeg måske også......men hvad nu hvis jeg ikke kan????

Så jeg var lige inde i en festkjoleforretning (den eneste i byen tror jeg), og de havde altså et fint udvalg. 3000 kr er prisen fik jeg at vide, og hun anbefalede at jeg først kom ca. 1 måned før festen, for at jeg kan få en kjole der passer helt perfekt. Jeg fik så også at vi at de har en skrædder tilknyttet så kjolen vil blive rettet til så den passer helt perfekt og skrædderen skal kun bruge en uge til det. Så det kan sagtens vente til engang i starten af maj måned. NICE!!!! Så behøver jeg ikke at gå i panik over det endnu!!!

Og endelig.....så har jeg fundet ud af hvordan vores borddekoration skal være. Jeg skal prøve at beskrive, men jeg har ikke materialerne så jeg kan ikke lige lægge et billede ind.

Jeg forestiller mig at vi skal have 5 borde med plads til 12 personer ved hvert bord. Der skal cremefarvet dug på bordene og ovenpå dugen skal der lægges en guldløber i noget gennemsigtigt stof. På midten af hvert bord skal der stå et glasfad med lilla krystaller og to cremefarvede bloklys, hvor der rundt om hvert lys er bundet noget lilla bånd og snoet noget guldfarvet metaltråd. Desuden skal der ligge et enkelt blomsterhoved. På hver side af denne dekoration skal der på hvert bord være en høj vase med en enkelt eller to blomster af samme slags som dem der ligger på dekorationen. (Jeg forestiller mig liljer eller cremefarvede roser, men det kunne også være orkideer eller noget andet). Derudover skal der strøes lilla rosenblade rundt på guldløberen og vi har også nogle lilla fyrfadslys, som der skal være plads til.

Kan I forestille jer hvad jeg mener???

0

Del dette indlæg

Shopping

Så har jeg fået noget af det jeg havde shoppet over nettet - ca. 91 m satinbånd med vores navne og bryllupsdato til gaveæsker og risposer.

I får lige et billede:

post-37444-1264451566.jpg

Jeg har også fået en mail om at noget andet jeg har shoppet på nettet er blevet afsendt - nemlig nogle guldguirlander, som jeg forestiller mig skal vikles om lysene i vores borddekoration, uden på noget lilla bånd eller papir.

Guldguirlanderne ser sådan her ud:

post-37444-1264451704.jpg

Redigeret af Unnita
0

Del dette indlæg

Borddækning

Jeg prøver lige at forklare lidt nærmere hvad det egentlig er jeg har forestillet mig mht borddækningen.

Umiddelbart forestiller jeg mig at vi skal sidde ved rektangulære borde - enten 5 borde med 12 ved hvert eller 6 borde med 10 ved hvert.

Der skal cremefarvet dug på bordene og på midten skal der ligge en guld-løber af dette stof:

post-37444-1264452427.jpg

Dekorationerne skal så bestå af en skål eller et fad af en slags, som skal fyldes med lilla krystaller. Heri skal der stå to cremefarvede bloklys i forskellig størrelse som skal omvikles med lilla bånd eller papir og den guldguirlande, der er et billede af i forrige indlæg. Ved siden af lysene skal der ligge et enkelt eller to blomsterhoveder.

Inspirationsbilledet er dette:

post-37444-1264452557.jpg

Jeg forestiller mig 2 dekorationer på hvert bord, og mellem disse høje vaser med enkelte blomster af samme slags som ligger på fadet.

Desuden skal der strøes lilla rosenblade ud på bordet og der skal også være lilla fyrfadslys ind i mellem (hvis det ikke bliver for meget - det kan jeg ikke helt vurdere før jeg har set det tror jeg.)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik lige en halv fridag i dag pga sneen - ikke så dårligt. Hvis det ikke var fordi jeg lige havde nået at køre fra Kolding og til Esbjerg hvor jeg arbejder, da de annoncerede at nu blev skolen lukket resten af dagen. HMPF!!!!! Det kunne de altså godt have fundet ud af liiiiiiiiiidt før!!!

Nå, men så brugte jeg dagen på lidt internet-shopping - og inspirationssøgning. Og fik så lige et par DIY projekter mere på banen, med inspiration fra Miss-Lenas fantastiske blog.

Jeg har tænkt mig at jeg vil lave sådan nogle organzablomster som pynt til festlokalet - jeg vil så sy dem på noget tyl der skal hænge på de træ-gelændere der er hele vejen rundt om salen og som i sig selv ikke er særligt dekorative (hvis jeg nu skal sige det pænt). Jeg vil lave dem i to lilla nuancer og så en i creme/guld:

post-37444-1265145674.jpg

Og så vil jeg også lave embossing på servietter. Jeg vil lave de samme blomster som vi har på forsiden af vores invitationer og på gæstebogen med guld på lilla servietter. Inspirationsbilledet er Miss-Lenas servietter med monogram i sølv:

post-37444-1265145686.jpg

Og så har jeg shoppet! Rosenblade i to nuancer til bordpynten. Det er ægte rosenblade der er overfladebehandlet - tror det kommer til at se super-godt ud!

post-37444-1265145877.jpg post-37444-1265145889.jpg

Og så sukkermandlerne til gaveæskerne:

post-37444-1265145902.jpg

0

Del dette indlæg

Fik lige en halv fridag i dag pga sneen - ikke så dårligt. Hvis det ikke var fordi jeg lige havde nået at køre fra Kolding og til Esbjerg hvor jeg arbejder, da de annoncerede at nu blev skolen lukket resten af dagen. HMPF!!!!! Det kunne de altså godt have fundet ud af liiiiiiiiiidt før!!!

Nå, men så brugte jeg dagen på lidt internet-shopping - og inspirationssøgning. Og fik så lige et par DIY projekter mere på banen, med inspiration fra Miss-Lenas fantastiske blog.

Jeg har tænkt mig at jeg vil lave sådan nogle organzablomster som pynt til festlokalet - jeg vil så sy dem på noget tyl der skal hænge på de træ-gelændere der er hele vejen rundt om salen og som i sig selv ikke er særligt dekorative (hvis jeg nu skal sige det pænt). Jeg vil lave dem i to lilla nuancer og så en i creme/guld:

post-37444-1265145674.jpg

Og så vil jeg også lave embossing på servietter. Jeg vil lave de samme blomster som vi har på forsiden af vores invitationer og på gæstebogen med guld på lilla servietter. Inspirationsbilledet er Miss-Lenas servietter med monogram i sølv:

post-37444-1265145686.jpg

Og så har jeg shoppet! Rosenblade i to nuancer til bordpynten. Det er ægte rosenblade der er overfladebehandlet - tror det kommer til at se super-godt ud!

post-37444-1265145877.jpg post-37444-1265145889.jpg

Og så sukkermandlerne til gaveæskerne:

post-37444-1265145902.jpg

Hej,

Hvor ser det bare skønt ud alt sammen. Jeg prøver at holder "the budget" på et minimum......Svært. Må jeg lige spørge hvor de har købt rosen blade og hvad du gav? Jeg regner med at vores tema også bliver over i det Lilla og har selv set på den dekoration som du også har med lyset.

Maria

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

ARGH....what to do??? Jeg havde lige glæder mig over at det her projekt indtil videre gik nemt og smertefrit uden problemer med familien......men så skete det alligevel!!!!!!!

Vi har jo som bekendt sendt invitationerne ud, og jeg har nu fået en rigtig hyggelig mail fra min farbror (som jeg ellers ikke har været på mail med), som takker mange gange for indbydelsen og vil gerne komme (hvis ellers økonomien er til at rejse til Danmark på det tidspunkt, men vi får besked inden SU).

Alt sammen meget fint og dejligt!!!

Men han skriver så også at hans datter, min kusine, er meget skuffet over at hun ikke skal med, fordi jeg åbenbart engang havde sagt at hun skulle med når vi skulle holde festen. Det skal jeg ikke kunne sige at jeg ikke har......jeg husker det ikke, men det er da muligt at jeg har sagt det i forbindelse med at hun sidste år ringede for at gøre opmærksom på at hun skulle giftes (de holdt ikke noget, men vi måtte da gerne kigge forbi hvis vi havde lyst.....så ikke lige her i nærheden men på Færøerne, så det gjorde vi ikke lige.....)

Men hvad gør jeg så lige i den her situation??? Det virker jo ret fladt sådan at sende hende og manden en invitation flere uger efter at andre familiemedlemmer er blevet inviteret bare fordi hendes far lige er kommet til at nævne noget i en mail.

Han skrev godt nok også at jeg ikke måtte sige noget til hende om at han havde nævnt det, for så ville hun blive sur på ham.

Jeg ser heller ikke noget problem i ikke at invitere dem......for hun er nok ikke så dødeligt fornærmet at hun ikke vil tale til mig fremover.......men hvad skriver jeg så lige i mailen tilbage til min farbror???? Skal jeg bare ignorere det, eller????

:lol:

0

Del dette indlæg

Hej,

Hvor ser det bare skønt ud alt sammen. Jeg prøver at holder "the budget" på et minimum......Svært. Må jeg lige spørge hvor de har købt rosen blade og hvad du gav? Jeg regner med at vores tema også bliver over i det Lilla og har selv set på den dekoration som du også har med lyset.

Maria

Jeg har købt bladene gennem: http://ukweddinggroup.com

De koster 22,50£ for 2 liter - lidt dyrt, men kursen er heldigvis lav :lol: (ca. 190 DKK)

0

Del dette indlæg

Shopping

Så har jeg fået noget af det jeg havde shoppet over nettet - ca. 91 m satinbånd med vores navne og bryllupsdato til gaveæsker og risposer.

I får lige et billede:

SÅ fint :lol:

Må jeg spørge om, hvor du har købt det henne?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol: Hun bor jo ikke i DK... og du har ikke korresponderet med farbror endnu... hvis du overvejer at undgå familiesplid.. kunne det så måske opdigtes, at invitationen er gået tabt i posten?? :thumbsupsmileyanim:

Hmmm...ja, overvejede det også......men er det ikke sådan lidt FOR underligt at både STD og invitation lige nøjagtig til hende er blevet væk i posten???

0

Del dette indlæg

Shopping

I får lige et billede:

SÅ fint :lol:

Må jeg spørge om, hvor du har købt det henne?

TAK....ja det må du da. Det er købt gennem: www.finerribbon.com

0

Del dette indlæg

:lol: Hun bor jo ikke i DK... og du har ikke korresponderet med farbror endnu... hvis du overvejer at undgå familiesplid.. kunne det så måske opdigtes, at invitationen er gået tabt i posten?? :thumbsupsmileyanim:

Hmmm...ja, overvejede det også......men er det ikke sådan lidt FOR underligt at både STD og invitation lige nøjagtig til hende er blevet væk i posten???

Pokkers.. jo.. dumt atdet er begge ting..

0

Del dette indlæg

Jeg konfererede lige med min far.....vi blev enige om at man ikke kan stille alle tilfreds alligevel. Først var han inde på, at jeg kunne jo bare ringe til hende og sige at jeg havde hørt at hun var ked af ikke at være inviteret og at de var da velkomne....men, det er jo også sådan lidt træls for så ved hun jo hvem der har sladret. Så løsningen er bare at lade tingene være som de er - han mener heller ikke at hun bliver dødeligt fornærmet, man kan alligevel ikke stille alle tilfreds.....så hun bliver ikke inviteret og jeg nævner bare ikke noget om det i mit svar til min farbror.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg konfererede lige med min far.....vi blev enige om at man ikke kan stille alle tilfreds alligevel. Først var han inde på, at jeg kunne jo bare ringe til hende og sige at jeg havde hørt at hun var ked af ikke at være inviteret og at de var da velkomne....men, det er jo også sådan lidt træls for så ved hun jo hvem der har sladret. Så løsningen er bare at lade tingene være som de er - han mener heller ikke at hun bliver dødeligt fornærmet, man kan alligevel ikke stille alle tilfreds.....så hun bliver ikke inviteret og jeg nævner bare ikke noget om det i mit svar til min farbror.

Nok en meget fornuftig løsning. og nej, men kan ikke stille alle tilfreds og det er trods alt også jeres fest og jeres økonomi :balloons:

0

Del dette indlæg

Åh familie problemer. Jeg må ærlig tilstå at vi i min familie ikke har haft problemer før, men hold da op det rammer åbenbart alle når der er bryllup hvorfor er det sådan???

Nå ja tilbage til det du skriver. JEg kan godt se at bege dele ikke kan være blevet væk i posten. Men vi har kun sendt STD til de nærmeste og familien. Der er nogen som ikke fik men som får en invitation.

Deruvovre kan du jo ringe og sige som det er at ikke alle kunne komme med det rakte budgettet ikke til. Men det er op til dig

0

Del dette indlæg

Har forresten også en positiv nyhed i dag..... :thumbsupsmileyanim:

Den anden dag fik jeg en seddel i postkassen, at der var kommet et anbefalet brev, som lå til mig på posthuset.

Jeg kunne ikke lige komme i tanker om hvad det kunne være, men i dag fik jeg det så hentet.....og gæt hvad det var?????

?????

Har I gættet det?????

Det var mine sko!!!!!!! :balloons::lol::blush:

De er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fine og passer på en prik!!!!

Jeg havde bare ikke lige forestillet mig at sko ville blive sendt som et brev, men OK!!!

0

Del dette indlæg

Jeg er nysgerrig efter, hvad I har skrevet på første side af gæstebogen :lol:

Jamen, det er da helt OK at være nysgerrig!!! :balloons:

Det vi har skrevet på første side, er skam også noget der er tyvstjålet herinde fra (med enkelte tilføjelser) :thumbsupsmileyanim:

Denne dag vi mindes vil

Og be'r vore gæster hjælpe til

Derfor fat pennen og skriv

Skriv med glæde, skriv med liv

Giv en hilsen - skriv med smil

Tegn et minde - dem der vil

På siden til højre lad pennen flyde

Den venstre skal jeres billede pryde

Og hvis et minde går tabt i tågen

Kigger vi bare her i gæstebogen

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer