Guest Unnita

Unna & Livan - 05.06.2010

394 indlæg i dette emne

Virkelig flotte invitationer! Har du lavet det hele fra bunden, for så er jeg godt nok imponeret, specielt over borden ved lommen!? Men uanset, hvor meget der er selvgjort, kan du godt være super stolt af det fine resultat :)

Kjolen du har kig på, synes jeg, har den smukkeste udskæring! Og sikke da en fantastisk pris, det hjælper da én til at kaste sig ud i det...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:) Dem kan I virkelig godt være bekendt at sende ud!

Vores invitationer er også klar, vi mangler bare lige navnet på 1 og at få lavet de sidste 4 kuverter (mangler adresser) og så skal der bare snor i invitationerne og så er det hele klar til at blive sendt.

Hvornår sender I ud og hvad har I sat på til su??

0

Del dette indlæg

Tusin tak til jer allesammen :) Dejligt når der er nogen der synes, at det man har lagt en masse arbejde i, er blevet vellykket.

Jamen, jeg har faktisk ikke brugt nogen skabelon. Jeg vidste bare, at der skulle være plads til en sidelomme med nogle kort med praktiske oplysninger osv. Og efter at eksperimentere lidt, så fandt jeg ud af, at det letteste ville være at de passede ned i en alm. kuvert. Så det er bare en A4 side der er foldet: 10 cm (der hvor lommen er) + 10,2 cm (der hvor selve invitationen er) + resten

Jeg startede med at printe blomsterne på forsiden, som så er trukket op med guldtusch, derefter er invitationerne foldet. Så klippede jeg små stykker karton på 9,8 cm x 7 cm ud (der bliver 9 stk på et A4 ark), som jeg klippede i kanten med en cutter jeg har købt fra en anden bruger herinde, for at få mønsteret (meget nemt - bare at lægge kartonen i, trykke ned som et stempel, og vupti så kommer det fine hjertemønster frem). De små stykker karton er så limet på med limpistol i bunden og på ydersiden så de danner en lomme (der så er åben for oven og i den ene side).

Kortene med de praktiske oplysninger er så printet, skåret til og lagt i lommen, og endelig er selve invitationen printet ud og limet i....og så er sløjfen bundet om.

Vi sender ud lige efter nytår - og vi har sat SU til d. 15/4.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusin tak til jer allesammen :) Dejligt når der er nogen der synes, at det man har lagt en masse arbejde i, er blevet vellykket.

Jamen, jeg har faktisk ikke brugt nogen skabelon. Jeg vidste bare, at der skulle være plads til en sidelomme med nogle kort med praktiske oplysninger osv. Og efter at eksperimentere lidt, så fandt jeg ud af, at det letteste ville være at de passede ned i en alm. kuvert. Så det er bare en A4 side der er foldet: 10 cm (der hvor lommen er) + 10,2 cm (der hvor selve invitationen er) + resten

Jeg startede med at printe blomsterne på forsiden, som så er trukket op med guldtusch, derefter er invitationerne foldet. Så klippede jeg små stykker karton på 9,8 cm x 7 cm ud (der bliver 9 stk på et A4 ark), som jeg klippede i kanten med en cutter jeg har købt fra en anden bruger herinde, for at få mønsteret (meget nemt - bare at lægge kartonen i, trykke ned som et stempel, og vupti så kommer det fine hjertemønster frem). De små stykker karton er så limet på med limpistol i bunden og på ydersiden så de danner en lomme (der så er åben for oven og i den ene side).

Kortene med de praktiske oplysninger er så printet, skåret til og lagt i lommen, og endelig er selve invitationen printet ud og limet i....og så er sløjfen bundet om.

Det lyder næsten legende let :D

Dejligt at høre, at I har ca samme "tidsfrister", som os, så er vi da ikke helt gal på den.

Vi sender 4. januar, så de kommer frem dagen efter = præcis 5 mdr før.

S.u. har vi sat til 5. april - præcis 2 måneder før. Vi snakkede også om 15 :kiss:

0

Del dette indlæg

Det lyder næsten legende let :D

Dejligt at høre, at I har ca samme "tidsfrister", som os, så er vi da ikke helt gal på den.

Vi sender 4. januar, så de kommer frem dagen efter = præcis 5 mdr før.

S.u. har vi sat til 5. april - præcis 2 måneder før. Vi snakkede også om 15 :kiss:

Jamen, det var faktisk heller ikke så svært....det tog bare LANG tid!!!

Det sværeste var faktisk at få papiret til kortene og selve invitationsteksten skåret ud i de rigtige mål.

Rart at høre at I også opererer med ca. samme tidsfrister - så er vi nok ikke helt galt på den nogen af os :hug:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Her kommer så den lovede update på hvad jeg har fået lavet her hen over jul og nytår:

1. Jeg har fået lavet en ny gæstebog så den passer grafisk til vores invitationer - i hvert fald det udvendige. Jeg mangler stadig det indvendige.

2. Jeg benyttede mig af at det var nytårsaften og lavede endnu en prøvekage, og nu er det endelige indhold i bryllupskagen så bestemt:

En chokoladebund - hvid tobleronecreme - en fragilitébund - brombærcreme - en chokoladebund. Smøres med smørcreme (med hvid chokolade så den

ikke smager af smør) og dækkes med cremefarvet sugarpaste. Pyntes med lilla marcipanroser.

3. Jeg har fået ringet til forsamlingshuset og reserveret en ekstra dag til os, så vi har huset både lørdag og søndag og derfor ikke skal rydde op om natten

efter festen men kan vente til næste dag - og invitere de gæster der overnatter i området på brunch. Vi aftalte at jeg omkring 1/5 kan ringe og aftale om

vi kan have huset allerede fra fredag aften (for blot 200 kr ekstra)

4. Jeg har endelig taget mig sammen til at få foretaget navneændring - vi er jo gift. Jeg var på kirkekontoret i fredags og han har allerede ordnet det så

jeg fik papirerne med posten igår, men tror I ikke at han har stavet mit nye efternavn forkert?!?!? :thumbsupsmileyanim: Må lige ringe og have fat i ham i morgen

formiddag så han kan lave det rigtigt.

5. Jeg har fundet ud af hvor jeg kan købe mandler til gaveæskerne og lilla rosenblade til bordene rimelig billigt - engelsk hjemmeside. Venter bare lige lidt

endnu med at shoppe, for rosernes holdbarhed er 3-4 måneder.

6. Jeg har shoppet guldfarvet silkepapir til at lægge i gaveæskerne og lilla CD-omslag til CD'er som gæsterne kan brænde deres billeder på så vi kan få

fingrene i dem efter festen.

Det var vidst det hele lige nu - der kommer billeder af gæstebogen når jeg er helt færdig med den. Har desværre ikke lige nogle billeder af prøvekagen.

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at se billeder og venter altså stadig på billeder af kjolen!!

Bryllupskagen lyder god! Jeg sværger altså også stadig til den brombærcreme jeg fik lavet. UHA den var god! Så kan vi rigtigt stå i hver sin ende af byen og bage bryllupskage på samme tid :)

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim: Glæder mig til at se billeder og venter altså stadig på billeder af kjolen!!

Bryllupskagen lyder god! Jeg sværger altså også stadig til den brombærcreme jeg fik lavet. UHA den var god! Så kan vi rigtigt stå i hver sin ende af byen og bage bryllupskage på samme tid :thumbsupsmileyanim:

Altså kjolen må du vente lidt med endnu - jeg kan nemlig ikke helt passe den endnu. Jeg blev inspireret af dig og købte den selv om den i hvert fald på det tidspunkt var to numre for lille.......og jeg mangler altså stadig lige nogle kilo for at kunne komme i den. Men jeg når det - det er jeg sikker på.

Hehe.....ja, lidt sjovt at vi kommer til at stå i hver sin ende af byen og bage på ca samme tid.....

Puha vi må heppe på hinanden, nu vi har været så overmodige at købe 2 numre for små.. jeg har fået det lidt skidt med, at jeg har gjort det, da jeg fandt ud af, at 1 nr svarer til ca 10 kg.. dvs 20 kg at smide inden.. yikes! Nå, den kan også syes lidt ud, hvis det er.. så det må jeg trøste mig med ;) MEEEEEEEEEEEEEEN...... vi må bare håbe sneen snart forsvinder, så vi kan komme ud og motionere (jeg tør ik cykle i det her vejr og kulden lokkker ikke ligefrem til gode gåture).

Har du styr på, hvordan kagen udvendigt skal se ud? Ellers må vi lave et minibagekursus for hinanden :)

0

Del dette indlæg

Ups.......kom lige til at bruge lidt penge på netshopping!!!!!

Har købt mine sko - fra Terrierplaynet. Håber de passer og/eller at jeg kan nå at gå dem til.

De er lilla og guld - så jeg, med min cremefarvede kjole også kommer til at passe lidt til vores farvetema.... :biggrin:

Vil I se?????????

Nej???????

Nå, OK så.......

post-37444-1263335523.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bling bling bling bling :biggrin: Så er farvetemaet gennemført - også under kjolen... Skal du så også have lilla-guld-trusser på? :)

Hvad højde har du bestilt?? Er altså nysgerrig med de sko.. er stadig lidt varm på de grønne..

0

Del dette indlæg

Hmmmmm....ja lilla trusser med guldmønster, der kunne være kønt....især hvis kjolen så er lidt gennemsigtig!!!!! :biggrin:

Tror bare jeg holder det ved skoene - jeg har bestilt med den laveste hæl. Mest fordi jeg er et fjols til at gå på hæle, og jeg vil jo gerne kunne gå ordentligt den dag og ikke vralte rundt som en and. Og så fordi min mand altså ikke er særlig meget højere end mig, så jeg behøver jo heller ikke ligefrem at anstrenge mig ekstra-meget for at blive højere end ham, vel?? hehe......

Ellers er jeg bare ved at få grå hår i hovedet over min huskeliste - jeg synes ikke den er så lang, og det bekymrer mig faktisk lidt!!! Gad altså godt at se din - bare for at sammenligne og se om der er noget jeg mangler. Hvis du ikke synes den skal lægges ind i din tråd så alle kan se den, så ville jeg altså også blive rigtig glad for at se den i en PM.....hvis du da synes at jeg må se den!!!?!!! (Viser den selvfølgelig ikke til andre - det er bare for at sammenligne med min).

Knus fra Unna

0

Del dette indlæg

Lækre latinsko, du har fundet der. De skal nok vække begejstring. De gør de i hvert fald hos mig. Jeg tør bare desværre ikke have sandaler på i oktober - det er jeg alt for kuldskær til :biggrin:

Nej.....sandaler i oktober ville jeg nok heller ikke vælge, men jeg er også lidt forfrossen. Men i juni hvor vi skal giftes, da er det jo perfekt. :)

Jeg synes også selv at de er rigtig lækre - glæder mig meget til at modtage dem :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmmm....ja lilla trusser med guldmønster, der kunne være kønt....især hvis kjolen så er lidt gennemsigtig!!!!! :)

Tror bare jeg holder det ved skoene - jeg har bestilt med den laveste hæl. Mest fordi jeg er et fjols til at gå på hæle, og jeg vil jo gerne kunne gå ordentligt den dag og ikke vralte rundt som en and. Og så fordi min mand altså ikke er særlig meget højere end mig, så jeg behøver jo heller ikke ligefrem at anstrenge mig ekstra-meget for at blive højere end ham, vel?? hehe......

Ellers er jeg bare ved at få grå hår i hovedet over min huskeliste - jeg synes ikke den er så lang, og det bekymrer mig faktisk lidt!!! Gad altså godt at se din - bare for at sammenligne og se om der er noget jeg mangler. Hvis du ikke synes den skal lægges ind i din tråd så alle kan se den, så ville jeg altså også blive rigtig glad for at se den i en PM.....hvis du da synes at jeg må se den!!!?!!! (Viser den selvfølgelig ikke til andre - det er bare for at sammenligne med min).

Knus fra Unna

Åh havde faktisk lige helt glemt huskelisten.. :biggrin: Skal nok lige PM'e den til dig og du hiver mig lige hårdt i ørerne, hvis det svipser igen (for er på vej ud og lave mad).

Skoene.. hvad størrelse har du købt?

0

Del dette indlæg

Hmmmmm....ja lilla trusser med guldmønster, der kunne være kønt....især hvis kjolen så er lidt gennemsigtig!!!!! :)

Knus fra Unna

Åh havde faktisk lige helt glemt huskelisten.. :biggrin: Skal nok lige PM'e den til dig og du hiver mig lige hårdt i ørerne, hvis det svipser igen (for er på vej ud og lave mad).

Skoene.. hvad størrelse har du købt?

Jeg har købt str 40.5

Normalt bruger jeg egentlig 39.5 eller 40 - lidt afhængigt af om de er små eller store i størrelsen, men jeg tænker at en dag hvor det potentielt kan være lidt varmt og hvor man skal have skoene på længe og fødderne måske godt kan hæve, så er det bedre at de er lidt for store. Hvis de er alt for store kan man jo evt bare lægge sådan et indlæg i forfoden eller hælen.

Altså jeg ville sige - til den pris: Go for it!!! Og hvis det ikke bliver til brylluppet du kommer til at bruge dem, så bliver det nok i en anden forbindelse og ellers kan du jo bare sælge dem igen hvis det er helt galt.

Og den grønne farve ville jo passe superfint med jeres tema :rolleyes:

0

Del dette indlæg

Så har jeg lige sidder og lavet den store forkromede huskeliste - og sat den ind i et excelark, hvor det er markeret i rødt på en tidslinie i hvilken uge der er deadline for hvad. Planen er så at jeg vil markere det med grønt når det er gjort.

Nemt og overskueligt - var der nogen der sagde at jeg elsker lister og planlægning??? :biggrin:

0

Del dette indlæg

Lister er fantastiske :biggrin:

Vores er printet ud og hænger på siden af skabene i soveværelset - ved siden af listen med gæster, om de kommer, om de overnatter, morgenmad og alt det der... man skal vel have styr på tingene :)

0

Del dette indlæg

Så er den store forkromede huskeliste fabrikeret og jeg kan krydse af efterhånden som jeg kommer videre.

Jeg er lige nu ved at søge på e-bay (og andre sjove steder på nettet) efter hårpynt (gerne lilla), en fin taske (gerne clutch), kagestativ (overvejer stadig om det er nødvendigt), forme til kagepynt (ville gerne kunne lave liljer i lilla sugar-paste og lægge på kagen), topfigur, mv.

Skal nok lægge billeder ind når jeg finder noget - hvis jeg finder noget!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer