Guest Unnita

Unna & Livan - 05.06.2010

394 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Vi overvejede at spørge Harte Kirke. Ved ikke, om de vier andre sognebørn, men I kan da forhøre??

Ja, du siger da noget. Det er faktisk min venindes far der er præst derude, så det kunne da sikkert godt være en mulighed - det kunne jo være at han kunne være lidt ekstra fleksibel, når jeg nu er veninde med hans datter :thumbsupsmileyanim: Hvorfor havde jeg dog ikke lige tænkt på det?? :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Vi overvejede at spørge Harte Kirke. Ved ikke, om de vier andre sognebørn, men I kan da forhøre??

Ja, du siger da noget. Det er faktisk min venindes far der er præst derude, så det kunne da sikkert godt være en mulighed - det kunne jo være at han kunne være lidt ekstra fleksibel, når jeg nu er veninde med hans datter :cheerleader3: Hvorfor havde jeg dog ikke lige tænkt på det?? :thumbsupsmileyanim:

:thumbsupsmileyanim: Så skal du da bare komme i gang med at få ringet derud

0

Del dette indlæg

Var lige på biblioteket i dag, og lånte det seneste nummer af Bryllupsmagasinet - det er godt nok snart et halvt år gammelt og det næste udkommer i september. Jeg kiggede på det i en kiosk den anden dag, men gad ikke købe det når der snart kommer et helt nyt. Så nu er der zilla-læsestof i massevis :thumbsupsmileyanim:

Er også kommet videre med STD-kortene. De er blevet printet, skåret ud og al tekst er blevet tegnet op med guld. PUH det var noget af en omgang :cheerleader3: .....havde jeg vidst at det ville tage SÅ lang tid havde jeg nok også valgt at lade være, men pyt, for nu er det gjort!!! Nu mangler jeg bare at tegne dimser på hjerterne og lime dem på forsiden af kortene, og så kommer der forhåbentlig snart en blærerække herinde. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmmm.....man er ikke lige herinde et par dage og straks er man forvist til side tre. Jeg vil altså ikke være helt deromme.....snif snif..... :iloveyou:

Men jeg har da været lidt produktiv her i weekenden, for jeg har fået lavet STD kortene færdige og mangler nu kun adresserne på nogle enkelte inden de kan sendes.

I får lige billederne af blærerækken:

post-37444-1249236066.jpg

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spammer lige med lidt flere billeder - af lidt bryllupshopping :iloveyou:

Først den kurv jeg købte på Vorbasse marked - tænkte at den sikkert kunne bruges til et eller andet, selv om jeg endnu ikke ved nøjagtig til hvad :heart:

post-37444-1249243880.jpg

Og så fandt jeg i går henne i Fakta nogle fine gaveæsker til billige penge - 20 kr for 15 stk. Det synes jeg er en ganske overkommelig pris :heart: Havde ellers overvejet selv at lave æskerne til Wedding Favors, men til den pris kan det jo slet ikke betale sig. Og jeg tror de kan blive rigtig fine med et lille bånd om. Det er små hvide kvadratiske æsker, jeg vil tro de er 5x5x5 cm, i blank karton der ligesom har lidt reliefmønster i sig. Hmmmm...ved ikke om det er en god forklaring, men ellers må I jo se dem senere når de engang bliver samlet ;) Vi er i hvert fald nu de lykkelige indehavere af 60 æsker!!! :iloveyou:

post-37444-1249243901.jpg

post-37444-1249243920.jpg

0

Del dette indlæg

Hej!

Rigtig fine kort, enkle og smukke. :thumbsupsmileyanim:

Og rigtig sød kurv også, måske den kan bruges til risposer eller bobler?

Tak :heart:

Og ja, jeg tænker også at kurven kan bruges til risposer eller noget i den stil. Med lidt tyl og sløjfer eller sådan lidt til at shine den op, så skal den nok blive fin :griner:-

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

:thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::ilovebryllupsklar:10 måneder :hug::hug:

Hmmmm....ja....under 10 måneder til.....og nu endda også under 300 dage.....og det er så bare gået lige hen over hovedet på mig :)

Men.....i sidste uge var jeg på kursus i tre dage, fra 9 morgen til 9 aften.....og i denne uge er der skolestart og jeg arbejder som gymnasielærer, så det er en hård tid på året :)

Men STD kortene er nu sendt ud - så nu må jeg hellere lige få opdateret huskelisten, og se hvad der så er det næste på programmet. Men lige pt er der ikke så meget tid til zilla-ting. Det hele går op i forberedelse.....og så er der jo det der med at komme tidligt op om morgenen som også gør at man går tidligt i seng om aftenen. Men når det hele bliver lidt rutine igen, så kommer det nok.....

Nå....det var lige lidt brok herfra.....men 1000 tak for jeres hilsner -HAHA-

Knus fra Unna

0

Del dette indlæg

STD kortene er sendt ud - og vi har også fået mange positive tilbagemeldinger, selv om folk godt nok mener at vi er ude i god tid. Men OK....det er da også bedre end at være sent på den, ikke?

Jeg er nu gået i gang med at lave en gæstebog inde på TDC - jeg vil lave det som sådan en fotobog som jeg kan se at der er mange herinde der også har gjort. Men det driller HELT VILDT!!!!!!! :biggrin::loveboard::cheerleader3:

Jeg har en tegning som baggrund på hver side, nogle spørgsmål som gæsterne skal svare på (som hjælp til dem der ellers godt kunne opleve at der gik et sort rullegardin ned og lukkede af for al fantasi og inspiration - for sådan kunne jeg nemlig godt selv have det i den situation). Og så vil jeg på hver side også sætte et billede af de gæster der har skrevet på siden ind. Og det vil jeg gerne lave plads til i det ene hjørne, og ville egentlig gerne have en tom ramme sat ind, som billedet kan klistres ind i bagefter - men det kan jeg altså ikke finde ud af at lave. Er der nogen der ved hvordan?? Skal jeg måske lave det inde i photofiltre (mit billedbehandlingsprogram)???

Dagens gode nyheder er at min venindes far som er præst i en kirke her i byen, som vi absolut ikke har nogen som helst tilknytning til, er yderst fleksibel og har sagt at han da gerne vil velsigne os. :thumbsupsmileyanim: Så han skal jeg lige have en snak med en af dagene. Det kunne så faktisk også være lidt sjovt, fordi det faktisk er ham der har døbt mig!!! Dengang var han nemlig præst i en anden kirke.....så der er alligevel lidt sammenhæng i tingene :balloons:

Så skal jeg bare også lige have snakket med mine forældre om, om vi måske kunne låne deres have til noget receptionshalløj efter kirken, hvis han nu ikke er 110% fleksibel og ligefrem vil tage ud og velsigne os på feststedet. Så kunne vi jo lige lave noget, fx. med bryllupskage der - så kunne børnene også komme med til velsignelse og reception, og så kan de blive sendt hjem til pasning inden forældrene tager videre til fest. Der er nemlig en del børn i vores vennekreds som vi egentlig gerne vil have med, men vi synes måske også bare at vi gerne vil have en voksenfest om aftenen, og at børnenes forældre også skal have lov til at nyde festen. Det er faktisk lidt et dilemma, for der er nemlig et vennepar som har en lille datter som vi rigtig gerne ville have med til det hele, fordi hun betyder rigtig meget for os begge, men.....en pige på 4 år vil jo kede sig ihjel sådan en hel aften hvis hun er det eneste barn der er med (udover babyer der ammes selvfølgelig - man kan jo ikke tage madpakken fra dem). Der er så nogle andre venner der har børn i den samme alder, men dem har vi bare ikke så meget med at gøre......og andre venner der har ældre børn som vi har meget mere med at gøre ville jo også synes at det var lidt mærkeligt at deres ikke må komme med. Så.....ARGH!!!!!.....Men en reception hvor de allesammen kunne komme med, kunne jo være en god løsning.

Huskelisten er opdateret - og der kommer forhåbentlig snart glere grønne og lyserøde punkter på den.

Knus fra Unna

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Weeeeeeeeeeeee.......så er præsten også reserveret :)

Min venindes far er præst i en landsbykirke her lidt uden for byen og vi har absolut ingen tilknytning til kirken, men han er ret fleksibel og har straks sagt ja til at velsigne os.

Vi bestemmer endda selv om det skal være i kirken eller på feststedet, men som han sagde - hvis det skal være på feststedet bliver det slet ikke det samme for så er der ingen organist eller kirkesanger. Men han vil da gerne gøre det, hvis det er det vi helst vil. :cheerleader3:

Nu er det så jeg tænker......bliver man også ført op af sin far når det er velsignelse??? Eller går man sammen op ad gulvet??? Skal jo lige vide om jeg skal bede om at blive ført op eller???

Regner i øvrigt med at der kommer lidt bryllupsshopping i dag, så der kommer nok billeder senere - eller i morgen :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik købt karton til invitationerne i går - creme og lilla. Og dermed også taget en beslutning om hvad det er for en lilla farve jeg går efter - jeg har lidt nogle perfektionistiske tendenser så det hele må gerne passe sammen 100%. På den anden side så er min idé at borddækningen bliver med cremefarvede duge og så er det detaljerne der bliver lilla (servietter, lys, blomster, bordkort osv.) Så hvis nu det viser sig at jeg får købt nogle bånd til risposer eller gaveæsker der ikke matcher 100% i farven med fx. lysene - så gør det heller ikke så meget.

Og lille blomster i juni - så tænker jeg jo syrener!!!! Jeg elsker syrener!!! Men er der noget med at de stinker når man plukker dem ind??? For så er det jo i hvert fald ikke det vi skal have på bordene :):bearhug:

Det jeg ville fortælle om var jo indkøb - ikke ideer til bordopdækning.......

Jeg fik også købt filmen: Brudens Far, som jeg vil give min far sammen med et lille digt for at spørge om han vil følge mig op i kirken. (Ideen tyvstjålet fra en anden bruger herinde - men er det ikke også pointen med et forum som dette??? At man kan stjæle med arme og ben :c166:

Og så har jeg fundet min indre rimsmed frem.....for jeg kunne jo nemlig ikke bare stjæle det samme digt som jeg har set at andre har brugt til at stille deres far det store spørgsmål - vi skal jo ikke giftes med velsignes. Det kommer her, for det kunne jo være at andre kunne bruge noget af det:

Kære Far

Den 5. juni skal din datter velsignes

Med bryllup nr. 2 kan det sammenlignes

I kirken på mig alle vil stirre

Holder du min hånd så jeg ikke dirrer?

Vil du op til alteret med mig gå

Så Livan og jeg velsignelsen kan få?

Kærlig hilsen

Altså nu ved jeg jo godt at chancen for at han siger: Nej, det vil jeg ikke......nok er ret lille!!!!!! Hihihihi.......men det er lige så meget bare det at han føler sig som en del af det, for han føler sig nok ind i mellem lidt udenfor når min mor og jeg taler mad, kage, blomster, kjole, osv.

:rolleyes: Og så er der også lige sådan nogle her til mig!!!!! :)

Den anden dag var jeg inde på en hjemmeside, som der var en eller anden herinde der herviste til i en anden sammenhæng (et smykke til bruebuketten), og der så jeg........KJOLEN!!!!!!! Ikke lige i den farve, men helt sikkert i den stil. Og hvad gør jeg så.......glemmer alt om at tilføje til favoritter og den slags.....lukker computeren ned.......og kan nu ikke huske noget om hvad siden hedder, eller hvad det var for en tråd der var en henvisning i!!!!!!! ARGH!!!!! :17:

0

Del dette indlæg

Havde zilla-panik-mareridt i nat.....det er faktisk første gang jeg har drømt noget om vores bryllup og det har været mareridtsagtigt.....og så åbnede det også lige mine øjne for at selv om jeg tager det meste meget roligt, så er der altså en kontrol-freak i os alle!!!!

Fortæller lige lidt, så I kan få en lørdags-griner....

Lige pludselig var det blevet den dag hvor vi skulle giftes, og jeg havde bare ikke rigtig nået at få lavet noget som helst. Jeg havde dog fået en kjole - som jeg åbenbart skulle have den her skjort udenover. Kjolen var sådan set OK, men hold da op hvor var den skjorte dog grim!!! Jeg var hjemme hos mine forældre og ved at gøre mig klar, og huset var fuldt af folk.....onkler, fastre, tanter, osv. De var allesammen ude i køkkenet og jeg var på badeværelset og var ved at prøve at sætte hår, men jeg havde bare fra starten en meget mærkelig frisure. Og hver gang jeg skulle have fat i en kam, noget hårlak eller lignende, så skulle jeg gå hele vejen gennem køkkenet med alle de mennesker.

Min mors onkel og tante (som begge er døde for mange år siden) var der også. Og pludselig var tanten faldet og hendes datter måtte ringe efter en ambulance.....så der var lige endnu mere panik!!!

Jeg havde ikke nået at få lavet noget bordpynt, bordkort eller noget som helst til feststedet.....og da slet ikke nogen menuer, for jeg vidste faktisk ikke rigtig hvordan det stod til med maden. En af vores venner, som faktisk er OK til at lave mad, havde sagt at det ville han klare......men han er bare sådan lidt mærkelig ind i mellem og man ved aldrig rigtig om man nu også har forstået det han har sagt på den rigtige måde (når det er noget vigtigt man skal aftale skal man altid ringe til hans kone....hihihi) Men det satsede vi da bare på at han gjorde. Lige indtil der var en eller anden der midt i håropsætningen spurgte mig: hvad med maden?? Så var det lige jeg panikkede for det vidste jeg jo faktisk ikke!!!!!!! Og så vågnede jeg da heldigvis!!! Hahahaha :fløjt:

I virkelighedens verden ser tingene heldigvis lidt anderledes ud. Kirken er på plads, feststedet er på plads, og d. 1/10 skal vi aftale menu med en kogekone vi har fået anbefalet. Og der er heldigvis stadig god tid til brylluppet, så jeg skal nok nå at få lavet bordkort osv :thumbsupsmileyanim:

Kjolen er ikke købet endnu, men NEJ....jeg skal IKKE have en grim skjorte udenover.....hihihihihihi ;)

Jeg har forresten også fået filmen "Father of the Bride" hjem til min far. Så nu skal jeg bare lige have lavet et kort med digtet, så han kan få den.....måske jeg får det lavet i morgen.

Knus fra Unna

0

Del dette indlæg

:thumbsupsmileyanim:

Sikken et mareridt, jeg får helt stress over at læse det. griner, men godt at virkeligheden er en anden. Det er jeg glad for at hører.

Har selv drømt at jeg havde glemt at få en kjole og det kom jeg først i tanke om et kvarter før vi skulle være i kirken.... så jeg fik en grim blomstret kjole på.... PUHA... godt man vågnede igen.

Glæder mig til at hører hvad din far siger til digt og film... og vigtigst spørgsmålet!!!!

0

Del dette indlæg

Havde zilla-panik-mareridt i nat.....det er faktisk første gang jeg har drømt noget om vores bryllup og det har været mareridtsagtigt.....og så åbnede det også lige mine øjne for at selv om jeg tager det meste meget roligt, så er der altså en kontrol-freak i os alle!!!!

Fortæller lige lidt, så I kan få en lørdags-griner....

Lige pludselig var det blevet den dag hvor vi skulle giftes, og jeg havde bare ikke rigtig nået at få lavet noget som helst. Jeg havde dog fået en kjole - som jeg åbenbart skulle have den her skjort udenover. Kjolen var sådan set OK, men hold da op hvor var den skjorte dog grim!!! Jeg var hjemme hos mine forældre og ved at gøre mig klar, og huset var fuldt af folk.....onkler, fastre, tanter, osv. De var allesammen ude i køkkenet og jeg var på badeværelset og var ved at prøve at sætte hår, men jeg havde bare fra starten en meget mærkelig frisure. Og hver gang jeg skulle have fat i en kam, noget hårlak eller lignende, så skulle jeg gå hele vejen gennem køkkenet med alle de mennesker.

Min mors onkel og tante (som begge er døde for mange år siden) var der også. Og pludselig var tanten faldet og hendes datter måtte ringe efter en ambulance.....så der var lige endnu mere panik!!!

Jeg havde ikke nået at få lavet noget bordpynt, bordkort eller noget som helst til feststedet.....og da slet ikke nogen menuer, for jeg vidste faktisk ikke rigtig hvordan det stod til med maden. En af vores venner, som faktisk er OK til at lave mad, havde sagt at det ville han klare......men han er bare sådan lidt mærkelig ind i mellem og man ved aldrig rigtig om man nu også har forstået det han har sagt på den rigtige måde (når det er noget vigtigt man skal aftale skal man altid ringe til hans kone....hihihi) Men det satsede vi da bare på at han gjorde. Lige indtil der var en eller anden der midt i håropsætningen spurgte mig: hvad med maden?? Så var det lige jeg panikkede for det vidste jeg jo faktisk ikke!!!!!!! Og så vågnede jeg da heldigvis!!! Hahahaha :fløjt:

I virkelighedens verden ser tingene heldigvis lidt anderledes ud. Kirken er på plads, feststedet er på plads, og d. 1/10 skal vi aftale menu med en kogekone vi har fået anbefalet. Og der er heldigvis stadig god tid til brylluppet, så jeg skal nok nå at få lavet bordkort osv :thumbsupsmileyanim:

Kjolen er ikke købet endnu, men NEJ....jeg skal IKKE have en grim skjorte udenover.....hihihihihihi ;)

Jeg har forresten også fået filmen "Father of the Bride" hjem til min far. Så nu skal jeg bare lige have lavet et kort med digtet, så han kan få den.....måske jeg får det lavet i morgen.

Knus fra Unna

Åh nej da, håber at jeg slipper for den slags. Men kæresten har vist allerede haft en lignende drøm. :super:

Rigtig sød idé du har nuppet til at få spurgt farmand på, glæder mig til at høre hans reaktion. :)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer