Posted July 20, 2009 · Report post Super fine kort - også med hjertet!!! Jeg synes teksten er god og fin med "I skal ikke snydes". Jeg synes ikke, du skal tilføje helt, for så er det lige som om du siger, de stadig snydes lidt, og det kan man da ikke sige, når I sådan banker endnu et bryllup op! Og så er jeg også vild med din tæske-lækker plan, den tror jeg liiige, jeg kopier, hvis det er ok...? OK....jeg kan godt se det med at hvis jeg tilføjer "helt", så kan det fortolkes på en helt anden måde......så det er nok OK med teksten som den er. Du kopierer bare alt det du vil STD kortene er bare RIGTIG gode med hjertet på - og teksten ligeså....Hmmm.... Sidder og kommer lidt i tvivl om, hvorfor jeg egentlig ikke ville lave STD kort...... /Lene Ja, jeg blev faktisk også godt tilfreds med dem til sidst. Tja, jeg havde egentlig heller ikke tænkt mig at lave STD kort til at starte med, for det er jo ikke i sommerferien eller noget, men vi har en del gæster der kommer langvejs fra, og de skal jo alligevel have besked i god tid for at arrangere flybilletter og den slags....og så kunne vi jo ligeså godt sende STD kort til alle. Knus fra Unna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2009 · Report post Super fine STD kort, jeg synes teksten er fin, og jeg er vild med farven, den er dejlig frisk! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2009 · Report post Super fine STD kort, jeg synes teksten er fin, og jeg er vild med farven, den er dejlig frisk! Tak Farven er en af min mands yndlingsfarver - også farven på "hans" baseball-holds uniformer. Jeg kan også godt lide den, og egentlig var det meningen at jeg ville have den som temafarve sammen med råhvid og guld, men nu ved jeg ikke rigtig.... jeg har nemlig nogle billeder af Roger La Borde, som jeg er helt vild med, og rigtig gerne vil bruge til invitationen, bordkort, menu, gæstebog og alt det andet kreative.....og de passer bare ikke særlig godt sammen med den farve.....så det skal nok lige revurderes. Tænker på måske at lave det en mørkere blå, for så ville det nok passe lidt bedre. Eller også bordeaux eller olivengrøn - det ville også være OK. Men nu må vi lige se hvad jeg finder på til den tid. Nu er det jo i første omgang "bare" de her STD kort der skal laves Knus fra Unna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2009 · Report post Hejsa! Jeg synes at STD-kortene er rigtig flotte, både med og uden fotografi. Kan heller ikke se at der skulle være noget i vejen med teksten, synes at den er fin og "to the point". 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2009 · Report post Et forsinket velkommen til BK og tillykke med brylluppet den 5/6-08 og også tillykke med den kommende fest og evt. velsignelse. Jeg kan godt lide jeres STD og teksten er helt i top 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 20, 2009 · Report post Hejsa!Jeg synes at STD-kortene er rigtig flotte, både med og uden fotografi. Kan heller ikke se at der skulle være noget i vejen med teksten, synes at den er fin og "to the point". Et forsinket velkommen til BK og tillykke med brylluppet den 5/6-08 og også tillykke med den kommende fest og evt. velsignelse.Jeg kan godt lide jeres STD og teksten er helt i top Tak piger! Først synes jeg jo egentlig også selv at teksten var helt OK, men kender I ikke godt det at jo mere man får kigget på noget, jo mere kan man komme i tvivl, fordi man begynder at overanalysere det??? Så det er rart lige at få lidt feedback fra jer Også mange tak for lykønskningerne og velkomsten Knus fra Unna 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 21, 2009 · Report post wweeee endnu en brud til d. 5 juni... super flotte std kort..vi har allerede sendt vores ud, og ved at der er flere der har sat kryds i kalenderen.... jeg glæder mig til at følge din planlægning, hele vejen frem til dagen.. forresten så er viiiilld med den blå farve.. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 21, 2009 · Report post Wuaw nogle fine STD kort Den blå og guldfarven harmonere virkelig godt sammen. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post wweeee endnu en brud til d. 5 juni... super flotte std kort..vi har allerede sendt vores ud, og ved at der er flere der har sat kryds i kalenderen....jeg glæder mig til at følge din planlægning, hele vejen frem til dagen.. forresten så er viiiilld med den blå farve.. I lige måde - det er fantastisk at have nogen at følges med hele vejen. Så kan man også lige sammenligne og se hvor langt bagud man egentlig er (i hvert fald i mit tilfælde). Jeg tror nu alligevel jeg når det Jeg var også ret vild med den blå farve da jeg fandt den, men nu ved jeg ikke rigtig....... Wuaw nogle fine STD kort Den blå og guldfarven harmonere virkelig godt sammen. Tak.....ja, jeg synes også de blev OK med guldhjertet.....men jeg ved ikke rigtig om jeg holder ved den farve all-the-way. Det havde jeg jo først tænkt mig, fordi det ville være det mest gennemførte.....men den passer bare ikke så fantastisk til de billeder jeg ellers vil bruge....så nu må vi se hvad jeg finder på. Men der kommer selvfølgelig updates herinde.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Super flotte STD kort Kan kun tilslutte mig de andre og sige at det er en rigtig flot farve... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Vi skal ud og se feststedet i dag. Mine forældre har været til fest derude nogle gange og siger at det er rigtig lækkert, så det var egentlig på den baggrund at vi reserverede det, men vi vil da gerne lige selv se det inden vi beslutter os endeligt. Det er et forsamlingshus der ligger ca. 12 km fra Kolding, men der er så en B&B i nærheden hvor de gæster der kommer langvejs fra evt. kan booke et værelse. Der skal nok komme billeder når vi har været derude, så I også kan se hvordan det ser ud.......men..... Hvad er det lige jeg skal huske at spørge om??? Jeg kan finde alle mulige fine huskelister til når man holder bryllup på restaurant/hotel, men hvad når det er i forsamlingshus? Hvor mange rum er der? Hvilken slags borde er det? (runde eller firkantede + størrelse) Mulighed for bordopstilling? Hvor mange lokaler er der? Evt. mulighed for et "legeværelse" til børn? Toiletter? (Hvor mange) Køkkenfaciliteter Komfur Ovne Opvaskemaskine Service - evt. liste? Skal vi selv medbringe duge? Er der nogen I anbefaler (kogekone/kok, servering, osv) Må vi selv medbringe vin/øl/sodavand? Eller skal der betales proppenge? Mulighed for at holde velsignelse på stedet? (en idé jeg har fået herinde ) Hjælp mig lige zillaer - hvad er det jeg mangler at spørge om? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Vi skal ud og se feststedet i dag. Mine forældre har været til fest derude nogle gange og siger at det er rigtig lækkert, så det var egentlig på den baggrund at vi reserverede det, men vi vil da gerne lige selv se det inden vi beslutter os endeligt. Det er et forsamlingshus der ligger ca. 12 km fra Kolding, men der er så en B&B i nærheden hvor de gæster der kommer langvejs fra evt. kan booke et værelse. Der skal nok komme billeder når vi har været derude, så I også kan se hvordan det ser ud.......men..... Hvad er det lige jeg skal huske at spørge om??? Jeg kan finde alle mulige fine huskelister til når man holder bryllup på restaurant/hotel, men hvad når det er i forsamlingshus? Hvor mange rum er der? Hvilken slags borde er det? (runde eller firkantede + størrelse) Mulighed for bordopstilling? Hvor mange lokaler er der? Evt. mulighed for et "legeværelse" til børn? Toiletter? (Hvor mange) Køkkenfaciliteter Komfur Ovne Opvaskemaskine Service - evt. liste? Skal vi selv medbringe duge? Er der nogen I anbefaler (kogekone/kok, servering, osv) Må vi selv medbringe vin/øl/sodavand? Eller skal der betales proppenge? Mulighed for at holde velsignelse på stedet? (en idé jeg har fået herinde ) Hjælp mig lige zillaer - hvad er det jeg mangler at spørge om? Lige en tilføjelse... Hvor store begrænsninger er der i forhold til oppyntning? Hvad må I, hvad må I ikke? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Du har jo faktisk selv nævnt en del af de ting der er relevante at spørge om (lokaler, faciliteter m.v.). Det I måske også bør overveje at spørge om, hvis de ikke selv nævner det er: - Rengøring hvem står for det og hvilken stand skal det leveres i. Hvornår skal I være ude ? - Er der nogle begrænsninger på hvor længe I må holde fest, herunder høre høj musik. Men ellers er der normalt ikke mange regler/krav der skal overholdes i et forsamlingshus. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Så fik vi set forsamlingshuset, og fik et meget positivt indtryk.... Jeg havde godt nok hørt fra mine forældre, som har været til nogle fester derude, at det var godt, men det er jo noget andet at se det selv. Der var bare styr på det hele. Jeg fik lov til at tage nogle billeder, og jeg fik også en folder med de oplysninger jeg manglede - sådan noget som mål på bordene, hvordan det kan stilles op, hvordan det ser ud med køkkenfaciliteter, at der er mulighed for overnatning i nærheden, hvilke regler der er osv. Når vi bekræfter reservationen vil han desuden sende ordensreglementet med sammen med bekræftelsen. De havde også kontakt til en lokal kogekone, der evt. kunne levere maden, og som giver en pris pr. kuvert inkl. servering - alt afhængigt af hvilken menu man nu kunne tænke sig. Så hende skal vi nok lige have en snak med. Og hvis man ville have mad udefra, så havde han også telefonnummeret til nogle lokale der kunne komme og servere, hvis det kun var det man havde behov for. Så det skal lige undersøges. Jeg spammer lige med lidt billeder...... Facaden: Set fra parkeringspladsen: Set fra bagsiden: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Selve festsalen: Det var lidt svært at tage billeder af den, så man kan få et ordentligt indtryk, men den er ret fin, og der er dansegulv i midten, så man kan rydde bordene lidt væk efter middagen. Der er så en balcon ovenpå, hvor man kan dække op til kaffe efter maden: Rigtig smart!!! Jeg har en rigtig god fornemmelse i maven efter at vi har set det her sted, og vi er også enige om at det bliver stedet!!! 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Så fik vi set forsamlingshuset, og fik et meget positivt indtryk....Jeg havde godt nok hørt fra mine forældre, som har været til nogle fester derude, at det var godt, men det er jo noget andet at se det selv. Der var bare styr på det hele. Jeg fik lov til at tage nogle billeder, og jeg fik også en folder med de oplysninger jeg manglede - sådan noget som mål på bordene, hvordan det kan stilles op, hvordan det ser ud med køkkenfaciliteter, at der er mulighed for overnatning i nærheden, hvilke regler der er osv. Når vi bekræfter reservationen vil han desuden sende ordensreglementet med sammen med bekræftelsen. De havde også kontakt til en lokal kogekone, der evt. kunne levere maden, og som giver en pris pr. kuvert inkl. servering - alt afhængigt af hvilken menu man nu kunne tænke sig. Så hende skal vi nok lige have en snak med. Og hvis man ville have mad udefra, så havde han også telefonnummeret til nogle lokale der kunne komme og servere, hvis det kun var det man havde behov for. Så det skal lige undersøges. Jeg spammer lige med lidt billeder...... Facaden: Set fra parkeringspladsen: Set fra bagsiden: Det er et skøn sted, vi skal holde vores bryllup sammen sted :D 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Så fik vi set forsamlingshuset, og fik et meget positivt indtryk....Jeg havde godt nok hørt fra mine forældre, som har været til nogle fester derude, at det var godt, men det er jo noget andet at se det selv. Der var bare styr på det hele. Jeg fik lov til at tage nogle billeder, og jeg fik også en folder med de oplysninger jeg manglede - sådan noget som mål på bordene, hvordan det kan stilles op, hvordan det ser ud med køkkenfaciliteter, at der er mulighed for overnatning i nærheden, hvilke regler der er osv. Når vi bekræfter reservationen vil han desuden sende ordensreglementet med sammen med bekræftelsen. De havde også kontakt til en lokal kogekone, der evt. kunne levere maden, og som giver en pris pr. kuvert inkl. servering - alt afhængigt af hvilken menu man nu kunne tænke sig. Så hende skal vi nok lige have en snak med. Og hvis man ville have mad udefra, så havde han også telefonnummeret til nogle lokale der kunne komme og servere, hvis det kun var det man havde behov for. Så det skal lige undersøges. Jeg spammer lige med lidt billeder...... Facaden: Set fra parkeringspladsen: Set fra bagsiden: Det er et skøn sted, vi skal holde vores bryllup sammen sted :D Nej hvor sjovt!!!! Jeg har virkelig en god fornemmelse af det sted, og ham der viste det frem var bare så nem at snakke med.... Men jeg må da lige lure lidt på din planlægning så, det kunne jo være at vi kunne få nogle ideer fra hinanden 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Super flotte STD kort Kan kun tilslutte mig de andre og sige at det er en rigtig flot farve... Hov...jeg havde slet ikke set din hilsen. til mig!!! Men dejligt med lidt feedback på ens arbejde 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 22, 2009 · Report post Super fine STD-kort Feststedet ser også rigtig hyggeligt ud. Kan godt lide balkonen og noget tyl kan hurtigt forvandle det lidt kedelige gelænder til fin bryllupsstemning :D Psst hvor ligger det?? Synes jeg har set det før og så alligevel ikke... Bemærker jo lige, at du også er fra Kolding.. Utroligt, at vi nu faktisk er 3 Kolding-piger med datoen 05.06.2010! :D Hvilken kirke vil I gerne vies i?? Vi spurgte nemlig også nogle små landsbykirker udenfor sognet, men fik nej - men vi har så heller ikke nogen tilknytning.. Hvilken skøn dato, I har valgt jer! Velkommen til! Vi er ikke lavbudget, men vi vil gøre alt for ikke at overstige 40.000. Vi skal dog holde festen ude, da vi ikke selv vil røre en ringer - vi vil forkæles vil vi! Glæder mig til at følge din planlægning. Ja, det er helt sikkert en god dato, ikke? :D Hmmmm....hvor mange regner du med at I bliver? Jeg tænker at holde festen ude for 40.000.....det kan jo nok godt lade sig gøre, men det kommer da lidt an på hvor mange man bliver, ikke? Umiddelbart er vores skøn at vi bliver et sted mellem 40 og 50, og så er det nok lidt optimistisk at tro at vi kan holde det ude med vores budget. Glæder mig også til at følge din planlægning Vi bliver ca 32 - er i hvert fald skønnet lige nu. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 24, 2009 · Report post Super fine STD-kort Feststedet ser også rigtig hyggeligt ud. Kan godt lide balkonen og noget tyl kan hurtigt forvandle det lidt kedelige gelænder til fin bryllupsstemning :D Psst hvor ligger det?? Synes jeg har set det før og så alligevel ikke... Bemærker jo lige, at du også er fra Kolding.. Utroligt, at vi nu faktisk er 3 Kolding-piger med datoen 05.06.2010! :D Hvilken kirke vil I gerne vies i?? Vi spurgte nemlig også nogle små landsbykirker udenfor sognet, men fik nej - men vi har så heller ikke nogen tilknytning.. Vi bliver ca 32 - er i hvert fald skønnet lige nu. Ja vi bliver som det ser ud lige nu så 54 voksne og måske 10 børn, vi har endnu ikke besluttet som børn skal med eller ej. Så det ville ikke være realistisk at holde det ude med vores budget, men 32 personer - det skulle nok kunne lade sig gøre. Har I besluttet hvor I skal holde det? Vores feststed - det ligger i Hjarup, og det virker rigtig hyggeligt. Kirken - det fik vi desværre ikke lov til. Det var Seest kirke, men nej. Vi hører til i Kristkirken, men det har jeg bare ikke lyst til, for så kan folk sidde på de forreste 5 rækker, og så er det det. Så nu arbejder vi lige med nogle alternative ideer - godt man er herinde så man får den slags ideer 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 24, 2009 · Report post Super fine STD-kort Feststedet ser også rigtig hyggeligt ud. Kan godt lide balkonen og noget tyl kan hurtigt forvandle det lidt kedelige gelænder til fin bryllupsstemning :D Psst hvor ligger det?? Synes jeg har set det før og så alligevel ikke... Bemærker jo lige, at du også er fra Kolding.. Utroligt, at vi nu faktisk er 3 Kolding-piger med datoen 05.06.2010! :D Hvilken kirke vil I gerne vies i?? Vi spurgte nemlig også nogle små landsbykirker udenfor sognet, men fik nej - men vi har så heller ikke nogen tilknytning.. Vi bliver ca 32 - er i hvert fald skønnet lige nu. Ja vi bliver som det ser ud lige nu så 54 voksne og måske 10 børn, vi har endnu ikke besluttet som børn skal med eller ej. Så det ville ikke være realistisk at holde det ude med vores budget, men 32 personer - det skulle nok kunne lade sig gøre. Har I besluttet hvor I skal holde det? Vores feststed - det ligger i Hjarup, og det virker rigtig hyggeligt. Kirken - det fik vi desværre ikke lov til. Det var Seest kirke, men nej. Vi hører til i Kristkirken, men det har jeg bare ikke lyst til, for så kan folk sidde på de forreste 5 rækker, og så er det det. Så nu arbejder vi lige med nogle alternative ideer - godt man er herinde så man får den slags ideer Ja vi har bestemt os - vi har booket Bramdrupdam Kro Og har efterhånden hørt fra rigtigt mange, at det er et godt valg vi har truffet, så det varmer jo. Vi fik også nej fra Seest Kirke - og også fra Bramdrupdam - pga populariteten. Vi tilhører Simon Peter og nej tak, den skal jeg ikke giftes i - det ligner jo en fabrik!! Så selvom vi ikke er mange har vi booket Skt Nicolai Kirke. Fjerner man yderrækkerne og "armene", så er rummet ikke så voldsomt stort, så måden det er konstrueret på virker ikke så voldsomt, som fx den kirke jeg er døbt og konfirmeret i. Og vi er glade for vores valg og hvade ingen problemer med at få vielsestilladelse Mht jeres feststed.. tænkte Vamdrup, men syntes ikke helt alligevel... men jeg var da i nærheden ;) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 24, 2009 · Report post Grrrrrr.......præsten i den kirke hvor vi gerne ville velsignes har nu endelig skrevet tilbage til mig - efter ca. 2 uger - og NEJ, der kunne vi da i hvert fald ikke blive velsignet. Det er nemlig ikke nok at jeg er konfirmeret i Kirken. Hvis vi ikke enten bor eller en af os har boet i sognet så kan det ikke lade sig gøre. Og det har vi desværre ikke. Og den kirke som vi hører til vil jeg bare ikke velsignes i, for den er enorm - der er plads til over 1000 mennesker, og så fylder ca. 65 gæster jo ikke ret meget. Så nu arbejder vi lige med noget alternativt - en udendørs velsignelse - enten i mine forældres have eller i haven der hører til feststedet. Nu må vi lige se hvad vi finder ud af. Men det er da godt at man lige kan få sådan nogle alternative ideer herinde Feststedet er nu endelig booket - ikke bare forhåndsbooket. Så er det da på plads. Vi har været på Vorbasse marked i dag og jeg fik købt en rigtig fin hvid kurv der kan bruges til risposer eller lign. og så til 20 kr Ellers ikke så meget nyt herfra - tror jeg vil smutte tidligt i seng i aften - er helt færdig 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 24, 2009 · Report post det er måske et skud langt ude men hvad med at prøve en lille landsbykirke??? mange gange er der ikke så mange der vil bruge dem og de er ikke ofte ikke så store... man kan jo risikere at få et ja af en sød præst, der gerne vil lave lidt mere... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 24, 2009 · Report post Dumme præst Ved ikke om det er "pænt" at skrive sådan om en gejstelig, men det var da det første der faldt mig ind!! *grrr* 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted July 26, 2009 · Report post det er måske et skud langt ude men hvad med at prøve en lille landsbykirke???mange gange er der ikke så mange der vil bruge dem og de er ikke ofte ikke så store... man kan jo risikere at få et ja af en sød præst, der gerne vil lave lidt mere... Hmmm....problemet må landsbykirker er jo netop, at der er så stor søgning så man skal have tilknytning til dem, for at få lov til at blive gift der. Dumme præst Ved ikke om det er "pænt" at skrive sådan om en gejstelig, men det var da det første der faldt mig ind!! *grrr* Oldie - jeg tror det er helt OK at sige sådan, når de leverer den slags nyheder. Men lad os nu se om ikke vi finder et alternativ. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites