Louise.Eriksen

Admin> Må Slettes..

21 indlæg i dette emne

Hejsa,

Så har jeg lavet en prototype på vores invitation. Og det ER altså virkelig en prototype! Det eneste der er helt fast, er det lilla karton, og formen på kortet.

Jeg laver lige en billedkavalkade af det første kort – det er bare klippet ud, og er pilskævt! Jeg har en masse spørgsmål, som jeg håber, at nogle af jer mere kreative piger vil forsøge at hjælpe mig med.. (Håber jeg.. ;) )

Billeder

post-37756-1248514251.jpg

post-37756-1248514257.jpg

post-37756-1248514268.jpg

Først lige de ting, som jeg ved, jeg vil lave om:

- Teksten inde i kortet er skrevet på helt hvidt papir, det er bare fordi jeg ikke havde andet. Det skal selvfølgelig udskrives på råhvidt/ivory papir.

- Satinbåndet er også ivory, men spændet er i sølv og sten. Båndet vedbliver med at være ivory men spændet udskiftes med et guldspænde (det er vores farvetema – ivory, lilla og guld)

Mine spørgsmål er følgende:

1. Jeg vil meget gerne lave en ret simpel og elegant invitation, men er det blevet lige en tand for simpelt? Mangler der en masse pynt?

2. Jeg har egentlig lavet båndet løst på kortet, men overvejer at fastgøre det på bagsiden, da man på den måde ikke mister det eneste pynt der i princippet er der (altså hvis man tager båndet af, når man læser kortet, og ikke sætter det på igen) Forstår i hvad jeg mener?

3. Kuverten er meget plain (ivory med tekstur). Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med adressen. Det er IKKE en mulighed at skrive det selv, da jeg har verdens grimmeste håndskrift.. Jeg har ladet mig fortælle, at man kan gøre et eller andet smart med labels? Ved i noget om det? Jeg har jo brug for labels, som passer til kuverten (de må altså ikke være helt hvide.. Måske kan man også bare printe direkte på kuverten..?

4. Jeg har købt et stempel med vores monogram, men har ikke fået det hjem endnu. Jeg har købt guld-farvet blæk dertil, så det kan også bruges et sted.. Der er et forslag om at stemple bagsiden af kuverten med vores monogram, og det tror jeg kunne være flot, men smider man ikke bare kuverten ud bagefter? Kunne man overveje og stemple kortet, eller bliver det en tand for bling?

5. Jeg har et problem med at folde kortet. Det skal jo skæres til i den rigtige størrelse, men så sidder man og fedter med at få kanter lukket helt lige indover, og det kan ikke gøres om, for så blive kanterne super grimme. Er der noget med at man kan gøre noget smart ved det? (hedder det mon noget med en false..?)

Det var lige det, jeg kunne komme i tanke om – jeg vil sætte stor pris på nogle input fra jer.

Taaak :pokey:

Redigeret af Louise.Eriksen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fin prototype, Louise! :pokey:

Jeg er vild med båndet og spændet. Jeg tror jeg ville fastgøre båndet bagpå. Hvilken slags bånd er det? For man kan jo få mange slags bånd i ivory, det behøver jo ikke være silke/satin... Det kan også være et velouorbånd - jeg købte et rigtig flot cremefarvet velourbånd i stof 2000 til mine invitationer. (jeg fik det godt nok ikke brugt). Ikke fordi det der ikke er pænt, men det er jo en nem detalje at eksperimentere med...

Da jeg lavede mine, prøvede jeg noget i stil med det der. Men jeg var bare ret utilfreds med kartonet, men nu var det sikkert også tyndere end dit. Jeg synes det kom til at se "ufærdigt" ud - men som sagt, det skyldes nok kartonets kvalitet. Hvis det skal være det der karton, så skal det jo det. Det kan man nok kun fornemme, når man sidder med den i hånden.

Jeg ville ikke bruge stempel på selve invitationen. Jeg synes det vil være at blande for mange stile, altså printet papir, krummelurer på papiret, bånd osv. Jeg ville klart gøre det på kuverten, enten i nederste venstre hjørne på forsiden eller bagpå ved afsenderfeltet. Måske smider folk kuverten ud, men det giver et rigtig godt sammenhængende indtryk.

Mht. labels så ville jeg undersøge vistaprint. I kan i hvert fald få lavet afsenderlabels, men jeg ved dog ikke, om man kan få dem i ivory. Man ville vel godt kunne printe på kuverten - men det afhænger nok af printeren...

Det var lige lidt tanker... :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa,

Så har jeg lavet en prototype på vores invitation. Og det ER altså virkelig en prototype! Det eneste der er helt fast, er det lilla karton, og formen på kortet.

Jeg laver lige en billedkavalkade af det første kort – det er bare klippet ud, og er pilskævt! Jeg har en masse spørgsmål, som jeg håber, at nogle af jer mere kreative piger vil forsøge at hjælpe mig med.. (Håber jeg.. ;) )

Billeder

post-37756-1248514251.jpg

post-37756-1248514257.jpg

post-37756-1248514268.jpg

Først lige de ting, som jeg ved, jeg vil lave om:

- Teksten inde i kortet er skrevet på helt hvidt papir, det er bare fordi jeg ikke havde andet. Det skal selvfølgelig udskrives på råhvidt/ivory papir.

- Satinbåndet er også ivory, men spændet er i sølv og sten. Båndet vedbliver med at være ivory men spændet udskiftes med et guldspænde (det er vores farvetema – ivory, lilla og guld)

Mine spørgsmål er følgende:

1. Jeg vil meget gerne lave en ret simpel og elegant invitation, men er det blevet lige en tand for simpelt? Mangler der en masse pynt?

2. Jeg har egentlig lavet båndet løst på kortet, men overvejer at fastgøre det på bagsiden, da man på den måde ikke mister det eneste pynt der i princippet er der (altså hvis man tager båndet af, når man læser kortet, og ikke sætter det på igen) Forstår i hvad jeg mener?

3. Kuverten er meget plain (ivory med tekstur). Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre med adressen. Det er IKKE en mulighed at skrive det selv, da jeg har verdens grimmeste håndskrift.. Jeg har ladet mig fortælle, at man kan gøre et eller andet smart med labels? Ved i noget om det? Jeg har jo brug for labels, som passer til kuverten (de må altså ikke være helt hvide.. Måske kan man også bare printe direkte på kuverten..?

4. Jeg har købt et stempel med vores monogram, men har ikke fået det hjem endnu. Jeg har købt guld-farvet blæk dertil, så det kan også bruges et sted.. Der er et forslag om at stemple bagsiden af kuverten med vores monogram, og det tror jeg kunne være flot, men smider man ikke bare kuverten ud bagefter? Kunne man overveje og stemple kortet, eller bliver det en tand for bling?

5. Jeg har et problem med at folde kortet. Det skal jo skæres til i den rigtige størrelse, men så sidder man og fedter med at få kanter lukket helt lige indover, og det kan ikke gøres om, for så blive kanterne super grimme. Er der noget med at man kan gøre noget smart ved det? (hedder det mon noget med en false..?)

Det var lige det, jeg kunne komme i tanke om – jeg vil sætte stor pris på nogle input fra jer.

Taaak :cheerleader3:

Hej

Jeg kan rigtig godt lide designet og ikke mindst farverne og jeg synes ikke, at der skal mere pynt på. Det er fint med spændet og så lige lidt ved teksten.

Det vil være en rigtig god idé at lime båndet fast bagpå med dobbeltklæbende tape. Så kan man lukke invitationen igen uden at fumle med det.

Du kan printe adresserne direkte på kuverterne. I Word kan du lave et format der passer til kuverterne og skrive teksten, hvor du synes den skal være og så printe direkte på kuverten. Det fungerede rigtig godt for os.

Jeg ved ikke helt med stempel på kuverterne. Det er nok mest fordi jeg ikke selv kan lide det. Du kan lave dem på bagepapir først og dernæst lime dem på kuverten. Så bliver de alle pæne og du spilder ikke en masse kuverter. Men du skal tænke på at du har spændet foran og hvis der er stempel bagpå ved jeg ikke om den krøller kuverten, når den skal gennem postmaskinen. Ellers skal du måske lægge invitationen i kuverten, så seglet er på samme side.

Hvis du gerne vil folde kartonen helt lige er det bedst at bruge et falseben. Det synes jeg fungerer rigtig godt.

Håber du kunne bruge nogle af ideerne :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Synes også din prototype tegner godt :-)

Et forslag kunne være at gøre din snirkelmønster til et vandmærke og måske få det til at fylde mere på siden og lade teksten stå henover det. Det kunne eventuelt også være i en lille nuance

Du kunne prøve at printe dit snirkelmønster ud på det lillekarton, så det er på hver side af forsiden ud mod hver kant (øh - ved ikke lige hvor forståeligt det blev forklaret!)

Men hvis du vil bruge hjertespænderne, tror jeg det bliver fint i sig selv. Det kan nemt blive for meget.

0

Del dette indlæg

Jeg synes de er rigtigt fine!!!

Hvis jeg skulle gøre noget som helst ved dem, ville det være måske at sætte noget ivory papir på indersiden af "lågerne" evt. med nogle flotte snirkler printet på - men det ville også absolut være det eneste så, for jeg er vild med den enkle rene stil dine invitiationer har!

0

Del dette indlæg

Hejsa

Jeg synes også, at dine invitationer er blevet rigtigt fine - heller enkelt og pænt end at det bliver for overpyntet.

Og de hjerter der skal på er bare vildt flotte :pokey:

Jeg ville måske nok også sætte båndet fast bagpå som du snakker om, så det ikke falder af når man åbner den.

Adresserne på kuverten ville jeg skrive selv - i sidste ende er det ikke en som gæsterne glemmer, men selve invitationen.

Vh

Mona

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det er flot og enkelt!! Vil du have noget mere på forsiden kan du evt sætte 1-2 små hjerter/sten/whatever fast i det ene hjørne. Tænker lidt i stil med Kinai's (tror det er hendes, jeg tænker på).

Mht at bukke kanterne, så de bliver lige, så kan du købe en prægepind.

Jeg har købt sådan en til sølle 19 kr i Panduro - enderne er i to forskellige tykkelser og den er super nem at bruge og få lige, hvis du lader den køre langs en linial:

512880_450.jpg

0

Del dette indlæg

Fin prototype, Louise! :pokey:

Jeg er vild med båndet og spændet. Jeg tror jeg ville fastgøre båndet bagpå. Hvilken slags bånd er det? For man kan jo få mange slags bånd i ivory, det behøver jo ikke være silke/satin... Det kan også være et velouorbånd - jeg købte et rigtig flot cremefarvet velourbånd i stof 2000 til mine invitationer. (jeg fik det godt nok ikke brugt). Ikke fordi det der ikke er pænt, men det er jo en nem detalje at eksperimentere med...

Da jeg lavede mine, prøvede jeg noget i stil med det der. Men jeg var bare ret utilfreds med kartonet, men nu var det sikkert også tyndere end dit. Jeg synes det kom til at se "ufærdigt" ud - men som sagt, det skyldes nok kartonets kvalitet. Hvis det skal være det der karton, så skal det jo det. Det kan man nok kun fornemme, når man sidder med den i hånden.

Jeg ville ikke bruge stempel på selve invitationen. Jeg synes det vil være at blande for mange stile, altså printet papir, krummelurer på papiret, bånd osv. Jeg ville klart gøre det på kuverten, enten i nederste venstre hjørne på forsiden eller bagpå ved afsenderfeltet. Måske smider folk kuverten ud, men det giver et rigtig godt sammenhængende indtryk.

Mht. labels så ville jeg undersøge vistaprint. I kan i hvert fald få lavet afsenderlabels, men jeg ved dog ikke, om man kan få dem i ivory. Man ville vel godt kunne printe på kuverten - men det afhænger nok af printeren...

Det var lige lidt tanker... -HAHA-

Tusind tak for dine kommentarer, Line! Jeg har brugt satinbånd, og det tror jeg, at jeg holder fast ved. Jeg kan rigtig godt lide det meget glatte skinnende glatte look, fordi kartonet er mere mat og ruflet. Jeg synes kartonet er pænt tykt (det burde det dælme også være til den pris!!) Men som med alt andet karton, skal man altså ikke gratte rundt med det alt for meget, førend det kan ses.. Jeg kan lige have sat produktionen ordentligt i system, når vi skal til at lave mange.. ;)

Tror du har ret med stempel.. Jeg finder på noget andet at bruge det til :loveboard:

Kan ikke rigtig finde ud af det med labels. Har kigget på Vistaprint, men de kan jo kun lave en masse ens labels, og jeg skal bruge en masse forskellige.. Jeg må prøve at finde nogle, som jeg selv kan printe på..

TAK -HAHA-

Hej

Jeg kan rigtig godt lide designet og ikke mindst farverne og jeg synes ikke, at der skal mere pynt på. Det er fint med spændet og så lige lidt ved teksten.

Det vil være en rigtig god idé at lime båndet fast bagpå med dobbeltklæbende tape. Så kan man lukke invitationen igen uden at fumle med det.

Du kan printe adresserne direkte på kuverterne. I Word kan du lave et format der passer til kuverterne og skrive teksten, hvor du synes den skal være og så printe direkte på kuverten. Det fungerede rigtig godt for os.

Jeg ved ikke helt med stempel på kuverterne. Det er nok mest fordi jeg ikke selv kan lide det. Du kan lave dem på bagepapir først og dernæst lime dem på kuverten. Så bliver de alle pæne og du spilder ikke en masse kuverter. Men du skal tænke på at du har spændet foran og hvis der er stempel bagpå ved jeg ikke om den krøller kuverten, når den skal gennem postmaskinen. Ellers skal du måske lægge invitationen i kuverten, så seglet er på samme side.

Hvis du gerne vil folde kartonen helt lige er det bedst at bruge et falseben. Det synes jeg fungerer rigtig godt.

Håber du kunne bruge nogle af ideerne :cheerleader3:

Nååh ja - Jeg tror da faktisk også at man kan printe direkte på kuverterne!! Det må vi lige lege med - så kan vi også få det præcis, som vi vil have det - godt forslag!! :cheerleader3:

Jeg må lige overveje det stempel!!

OG jeg har lige bestilt et falseben ved cchobby sammen med en masse ivoryfarvet indlægspapir ;) Tak for forslaget.. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Hejsa

Synes også din prototype tegner godt :-)

Et forslag kunne være at gøre din snirkelmønster til et vandmærke og måske få det til at fylde mere på siden og lade teksten stå henover det. Det kunne eventuelt også være i en lille nuance

Du kunne prøve at printe dit snirkelmønster ud på det lillekarton, så det er på hver side af forsiden ud mod hver kant (øh - ved ikke lige hvor forståeligt det blev forklaret!)

Men hvis du vil bruge hjertespænderne, tror jeg det bliver fint i sig selv. Det kan nemt blive for meget.

Tusind tak for dit input! Jeg vil gerne udelukkende have skrift på den råhvide baggrund, så jeg tror ikke jeg vil printe på kartonet.

Men du har helt ret - det kan hurtigt blive for meget. Jeg må vist lige overveje nøje, hvad jeg skal gøre ;)

Jeg synes de er rigtigt fine!!!

Hvis jeg skulle gøre noget som helst ved dem, ville det være måske at sætte noget ivory papir på indersiden af "lågerne" evt. med nogle flotte snirkler printet på - men det ville også absolut være det eneste så, for jeg er vild med den enkle rene stil dine invitiationer har!

TAK!! -HAHA- Det er dejligt at få af vide. Jeg tror, jeg lader dem være meget enkle indvendigt, det er vist bare mest min stil ;) Jeg blev bare pludselig helt i tvivl, fordi det var så simpelt - måske man bliver helt ræd for, om det bare er super kedeligt :cheerleader3: Du ved, som om man bare ikke har gjort sig umage..?! Men altså - med alle de timer jeg har brugt på at tænke over denne invitation, så.. ;)

Hejsa

Jeg synes også, at dine invitationer er blevet rigtigt fine - heller enkelt og pænt end at det bliver for overpyntet.

Og de hjerter der skal på er bare vildt flotte :pokey:

Jeg ville måske nok også sætte båndet fast bagpå som du snakker om, så det ikke falder af når man åbner den.

Adresserne på kuverten ville jeg skrive selv - i sidste ende er det ikke en som gæsterne glemmer, men selve invitationen.

Vh

Mona

Tusind tak for komplimentet! -HAHA- Jeg sætter helt sikkert båndet fast bagpå, det andet bliver noget dingleværk :loveboard: Jeg tror altså stadig ikke, at jeg tør overlade min håndskrift til de fine kuverter.. Jeg tror en god mellemløsning er at printe adresserne direkte på - det er heller ikke så dyrt.. ;)

jeg har intet nyt at tilføje, til de besvaelser du har fåett. Kun at de ser rigtig smukke og stilede ud

Godt arbejde!!

knus Sanne

Tusind tak! Det er jeg glad for :loveboard: Jeg har jo allerede lært en masse bare i denne tråd :cheerleader3::cheerleader3:

Synes det er flot og enkelt!! Vil du have noget mere på forsiden kan du evt sætte 1-2 små hjerter/sten/whatever fast i det ene hjørne. Tænker lidt i stil med Kinai's (tror det er hendes, jeg tænker på).

Mht at bukke kanterne, så de bliver lige, så kan du købe en prægepind.

Jeg har købt sådan en til sølle 19 kr i Panduro - enderne er i to forskellige tykkelser og den er super nem at bruge og få lige, hvis du lader den køre langs en linial:

512880_450.jpg

Hej Helle,

Jeg har faktisk også overvejet at købe nogle sten.!! Jeg synes de er så fine!! Jeg overvejer lidt, om et enkelt stenhjerte eller 2 i lilla, måske skal være på forsiden af kuverten? Det kunne måske være meget pænt på den råhvide baggrund!?

Og så har jeg købt et falseben, men så vidt jeg kan læse ud fra din beskrivelse, er det vist næsten det samme man bruger de to ting til, ikke? Så bliver det forhåbentlig ikke så skævt ;)

TAK!

0

Del dette indlæg

ALTSÅ!! Tusind tusind tak for jeres input!! Det betyder virkelig meget, når man nu bare sidder og tænker "hvordan dælen gør jeg det??".

Jeg har en super sød kæreste, men altså.. Han synes det er "flot" nææææsten uanset hvad jeg kommer og viser ham ;) Han vil gerne hjælpe med at fremstille dem, men overlader vist design-delen til mig :cheerleader3:

Jeg var i Panduro i går, hvor jeg bestilte 180 ark af det lilla karton.. til 7 kr. stykket!! Det er jo heeeelt vildt. Og man kunne overhovedet ikke handle med dem.. Jeg er desværre bare så dum, at jeg ikke vil gå på kompromis, når jeg nu har fundet det, som jeg synes virker! SÅ må jeg jo betale for det..

Jeg har bestilt kuverterne hos CChobby, og sparede en hel del på det ift. Panduro. Det råhvide papir er også bestilt hos dem.

Jeg har fundet en side i England hvor de sælger spænderne billigere end jeg først havde fundet dem, men de er desværre udsolgt lige pt. Jeg har sendt dem en mail, så jeg kan få af vide, hvornår de forventer, at have dem hjemme igen..

Derudover venter jeg vist bare :cheerleader3: Jeg skal nok lige smide nogle billeder ind, når jeg har lavet dem færdig :cheerleader3:

Tak igen - det er DERFOR, jeg elsker dette forum! :pokey:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om du kan bruge det til noget. Men jeg printede på alle mine konvolutter ... Det blev rigtig godt. Jeg brugte et par stykker til at øve mig på og til at få skriften præcis i placeringen.

Men du kan bare lave det i Word, for der kan du angive præcis hvor stort dit papir er og så bare placere tekst osv. hvor du vil på papiret og det samme gælder også for bagsiden. Jeg printede også et lille mønster på kuverten over adressen. der kunne du evt. sætte jeres monogram :thumbsupsmileyanim:

Men jeg syntes bare de er rigtig fine dine invitationer!!

0

Del dette indlæg

Nu ved jeg ikke om du kan bruge det til noget. Men jeg printede på alle mine konvolutter ... Det blev rigtig godt. Jeg brugte et par stykker til at øve mig på og til at få skriften præcis i placeringen.

Men du kan bare lave det i Word, for der kan du angive præcis hvor stort dit papir er og så bare placere tekst osv. hvor du vil på papiret og det samme gælder også for bagsiden. Jeg printede også et lille mønster på kuverten over adressen. der kunne du evt. sætte jeres monogram :balloons:

Men jeg syntes bare de er rigtig fine dine invitationer!!

Tusind tak for komplimentet ;) Vi printer helt sikkert direkte på kuverterne. Vi har dog dog adresselabels med vores adresser på, så dem bruger vi nok bagpå ;) Tak for tippet - det skal prøves! :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg

Jeg har et billede af de ”rigtige” spænder jeg vil bruge her:

post-37756-1248514502.jpg

Hej Louise, er helt tosset med dine ideer... faktisk så meget at jeg tyvstjæler lidt fra din ide med det spænde der... men men men har søgt og søgt på nettet efter dem? Nu er jeg nødt til at spørge hvor du har købt dem?

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Louise, er helt tosset med dine ideer... faktisk så meget at jeg tyvstjæler lidt fra din ide med det spænde der... men men men har søgt og søgt på nettet efter dem? Nu er jeg nødt til at spørge hvor du har købt dem?

Hejsa,

Du er velkommen :bearhug:

Jeg har købt dem fra en engelsk shop. De kan også findes på Ebay. Fandt lige et link HER. Du kan også bare google f.eks. "ribbon slider buckles", så kommer der en masse links.

Held og lykke ;)

0

Del dette indlæg

Hvor er de flotte :17: Må jeg spørge, hvor du har købt dem?

Ja, de er rigtig flotte :bearhug: Jeg har skrevet lidt om, hvor de kan købes i besvarelse nr. 17 i denne tråd. Jeg har købt dem HER :c166:

Redigeret af Louise.Eriksen
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer