Lenebj

hvor meget koster jers Bryllup

55 indlæg i dette emne

hejsa..

jeg spørger, fordi vi herhjemme er næsten kommet op at skændes over, hvad vi gerne vil med vores bryllup..

Vi har lagt buget med alt, hvad vi vil have med...og kommer op på ca 120.000.. :thumbsupsmileyanim: for 55 plus os selv med overnatning

Med fare for at lyde fokælet, men mit bryllup skal altså holdes i et bælke (læs spejderhytte) hytte, han har fundet.. :ban: Det bliver nemlig så mig der skal stå for alting..sådan var det også til vores datters barnedåb, hvor jeg vågnede med "stress"-influenza på selve dagen og lå syg i en uge efter..D :angry1: et gør jeg bare ikke

Min bryllupsdag skal være afslappet for mig, så jeg kan nyde dagen..

Håber I forstår, hvad jeg mener

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal du ikke have stres over dit bryllup, så I må få snakket om hvordan det kan gøres mest stresfrit for dig..

Der er jo mange muligheder.

Jeg har post traumatisk stres og derfor holder vi reception og fest på hotel og folk må selv sørge for overnatning.. Vi bliver 30 til fest og ved selvfølgelig ikke hvor mange der kommer til receptionen.

Vi håber at kunne holde det omkring 50.000 kr.

Vi prøver at købe det hele på tilbud. så min kjole var der ½ pris på og det hjælper jo på et budget.

Men hvis I ikke kan blive enige om det og du vil få stres af det i ender på, er det så det værd at blive gift på de betingelser?

Kh

Anette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, det kan du have ret i, men det er bare for at kunne "sjusse" os ind på hvor meget og hvor lidt, man kan komme af med til sådan en fest...samt for at høre om andre har haft lignende diskussioner hjemme..

Min kæreste gør det op i, hvad man får få for de penge i stedet..jeg mener ikke man skal tænke sådan..Men vi skal da nok finde ud af noget i fællesskab, vi har nok bare ikke været helt klar over hinandens forventninger til dagen..

MAn kan bare blive lidt "frus" over at vi ikke mødes samme sted..men vi glæder os da alligevel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Nej, det kan du have ret i, men det er bare for at kunne "sjusse" os ind på hvor meget og hvor lidt, man kan komme af med til sådan en fest...samt for at høre om andre har haft lignende diskussioner hjemme..

Min kæreste gør det op i, hvad man får få for de penge i stedet..jeg mener ikke man skal tænke sådan..Men vi skal da nok finde ud af noget i fællesskab, vi har nok bare ikke været helt klar over hinandens forventninger til dagen..

MAn kan bare blive lidt "frus" over at vi ikke mødes samme sted..men vi glæder os da alligevel

Det er vigtigt at lytte til hinandens forventninger og så gå på kompromi, så I begge ender med at være tilfredse med hvordan det skal holdes.

Jeg spurgte dig også sådan lidt provokerne for at få dig til at mærke efter hvor langt du ville gå, så du skal ikke tage mit spørgsmål som andet.

Husk at du altid skal kunne følge med så du ikke ender med en stres-influenza igen..

Varme tanker herfra

Anette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, jeg kan da slet ikke holde ud at tænke på, hvor meget, det egentlig kommer til at koste :oops: men min skønne kæreste siger dog, at det ikke kun skal komme an på pengene, vi skal også have en god dag :thumbsupsmileyanim:

Når alt bliver lagt sammen, så kommer det til at koste omkring 100.000 for ca. 60 personer incl. os. Det skal holdes på hotel, og folk må så selv sørge for overnatning, hvis de vil blive. Vores første plan var at holde brylluppet i et festlokale, få mad udefra, bekendte til at servere, drikkevarer fra Tyskland osv., men jo mere vi talte om alle detaljerne, jo mere overbevist blev kæresten om, at vi skulle holde det på hotellet :loveflag: Det bliver så ca 10-12.000 dyrere end, hvis vi holdt det selv, men hellere det end, at vi ikke kan slappe af og nyyyyde dagen.

Det har hele tiden været mit ønske at slippe for alt "arbejdet", men der gik lidt tid før det gik op for kæresten, at det var meget lettere "bare" at holde det ude - han stresser også lettere end jeg :cheerleader3:

Jeg håber, din kære kæreste går med til at give dig en skøn dag - eller at I finder ud af at dele opgaverne imellem jer :loveboard: Kan kun alt for godt sætte mig ind i, hvor frustreret du føler dig, men det vigtigste i alt det her bryllupshalløj er vel, at I gerne vil vise hinanden og omverden, hvor højt I elsker hinanden? Om det så er i en hytte eller på 5* hotel er ikke det væsentlige. Tværtimod har manden sagt, at han ønsker at dele resten af sit liv med dig - og så kan man næsten holde hvad som helst ud, ik? :biggrin:

Christina :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi brugte ca. 130.000 kr på vores bryllup (puha det er godt nok mange penge, når man sådan for det ned på skrift) Vi holdte reception, men den betalte min alt for søde mig og hendes kæreste, hjemme i deres have. :biggrin: og så fik vi 17.000 kr af min far til hjælp :loveboard:

Men ellers så holdte vi festen på et hotel og vi var ialt 43 personer med os selv :loveflag: vi blev så og overnattede der og de af gæsterne der ville, kunne selv bestille et værelse og så overnatte der også :oops:

Det var super hyggeligt og festen varet til kl. 04.00 med musik hele natten vi havde bokede dem her tenfour De er bare super gode :thumbsupsmileyanim: og dert var med både dinner og dans :) (musiken kostede 12.500 kr og så købte vi lige en time ekstra fra 03.00 til 04.00 det er så ud over det beløb men jeg ved ikke hvad vi gav for det hi hi hi det var manden der stod for det)

Jeg kender mig selv for godt, til at jeg ville få stress hvis jeg skulle stå for at ordne borde og et fest lokale, så det ville jeg ikke og da min mand ikke går op i det heller, så var valget meget let :) Jeg lavede så gaveæsker, menu kort, bordkort, risposer til kirken og kirkehæfter.

Vi havde fotograf ( 3 timer i det hele, 5.000 kr) fra kirke til reception og så en bil der kom og hentede mig, som vi så kørte i indtil receptionen (så det var også ca. 3 timer, 3.200 kr) :balloons:

min kjole kostede så 10.000 kr der til kommer udstyret (undretøj, strømpebånd, skørt og slør) som ligger på ca. 1000 - 1500 kr.

Men jeg syndes at I skal snakke om det og hvis han vil have det i en spejterhytte, så må han også SELV være med til at ordne de ting der nu en gang skal gøres, uden at du skal få stress, for der er sq ikke nogst værre, end at føle at man står med det hele selv.

Held og lykke med det hele, det skal nok blive den bedste dag i dit liv (og din kærestes selvf.) uanset hvor det bliver holdt :)

:cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi regner ca. 20.000,- måske endda lidt mindre. Vi bliver ca. 50 i et forsamlingshus, kjolen syr jeg selv (den har kostet knap 1500,- incl slør), hans tøj syr jeg selv, maden får vi udefra, min søster laver bryllupskage, begge søstre hjælper med hår og make-up.

Som transport pynter vi vores egen bil til min kørsel fra min fars hus til vielsen, og fra vielsen til forsamlingshuset er der ca. 500m så der tager vi den flot pyntede havetraktor med specialbygget bredt sæde til os begge (man er vel bonderøv ;-).

Live musik er valgt fra da det bliver for dyrt at få et godt band (min forlovede er selv dygtig guitarist, så musikken skal sgu være helt i orden - og det koster knaster) og så er gæsterne heller ikke sådan helt danselystne, så live musik ville nok være lidt spildt. Vi sætter karaoke anlæg op og diverse instrumenter, så vores musikalske gæster kan give et par numre, og ellers bare musik fra computer. Det er mere passende til vores publikum.

Vi kender en dygtig fotograf, så der får vi lidt rabat. Jeg inviterer "arbejdende gæster" - gæster der egentlig ikke er tæt nok på til at blive inviteret med, men som jeg gerne vil have alligevel, så de hjælper med buffet, anretning osv og er ellers en del af festen som vi andre, og jeg regner med de får en flot kurv hver med alverden gode sager.

Pynt osv laver vi selv - der er jo god tid til 10-07-10. Bordkort, invitationer osv. laver/ printer vi selv.

Vi sover hjemme.

Det er vores planlægning i store træk.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror vi lander sådan mellem 40.000 og 50.000 for et bryllup med reception for mellem 80 og 100 mennesker og middag for 40.

Vores absolut allerstørste budgetpost er min kjole - den ender på omkring 13.000, men ellers er vi heldige at kunne få ting til den pris vi gør.

Vores fotograf koster en kuvert ved middagsbordet, vores DJ i 4 timer har vi fået ned på 2500, vi låner os til bil i familien, vores bryllupsnat betaler vi med et gavekort, i stedet for guldringe, har vi valgt enkle, men lækre, sølvringe og sådan har vi hele vejen igennem valgt det lidt billigere alternativ, som vi ville blive lige så glade for, som det dyre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm vi har et bugdet på max 70.000 hvoraf vi får de 10.000 af mine svigerforældre .

Vi bliver ca 50 pers til festen . kørsel står os i 0kr en af s.e venner, ellers bliver det en bil af familiemedlemmernes hvis det andet skulle glipppe . festen holdes på restaurant og jeg forventer det vil koste ca 35.000 tøjet har vi sat ca 15.000 af til (har ikke købt kjole endnu), men ved ikke om det er helt nok der er sat af til det , ved bare at vi sparer en del penge på s.e tøj da han får en kanon rabat der hvor han køber tøj..

Ringe der bruger vi vores fine forlovelsesringe som er købt i god kvalitet ( der bliver så sat et par sten i min HEHe.) og så bliver de polleeret op .

musikken kommer til atkoste ca 6000 .

Kagen laver min kæreste selv han er bager og kanon dygtig til det , kommer til at koste ca 1500 og det er højt sat , da jeg VIL HAVE ET TRAPPE STATIV

mon der er nogen der har sådan et til salg????????????????????????????

s sådan ser det ud herfra...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget ligger omkring 30.000. Vi skal holde det på hotel, som ligger næsten lige ved siden af kirken. Det sparer os for transport. Vi håber en bekendt vil tage billeder. Derudover har vi valgt at folk selv betaler deres drikkevarer, men at vi ikke forventer en gave. Vi holder desuden barnedåb samme dag, så det er vigtigt at det er vores datters dag ligeså meget som vores egen. Overnatninger står gæsterne selv for. Musikken har vi snakket om at hyrer nogle unge fyre der spillede i vores børns insitution. Jeg har bestilt tid ved frisøren, men skal have ordnet hår af en studerende. Jeg skal have sat flere sten i min forlovelsesring istedet for en vielsesring. osv osv...

Alt i alt et meget utraditionelt bryllup, men ligesom vi kan lide det. Vi blev enige om at det eneste der var vigtigt var at vi elskede hinanden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores Bryllup endte med at koste 75.000 for 100 mennester til reception efter vielsen, det hblev holdt hjemme hos os selv med hjælp udefra og der blev serveret snaks, øl, vand, vin, kaffe, bryllupskage og champange. Om aftenen holdt vi fest for 55 pers. inkl. os selv på et hotel, hvor gæsterne havde mulighed for at overnatte på engen regning ( dog til nedsat pris).

Vi havde set os godt for sparet en del ved at købe tøjet på udsalg, indbydelser, fotograf og brudebuket fik vi i gave. Transport foregik i noget families bil. Hår og make up stod min tante (der er frisør) for.

Så mit råd er se jer godt for når der er udsalg og spørg familie og venner der kan noget om de vil hjælpe og evt. give jer det de hjælper med som bryllupsgave!

Vi fik f.eks. vores helt personlige indbydelser og fotograferingen i gave og det er da super gaver i stedet for 6 glas eller en vase - det kan man jo altid købe hvis vi virkelig mangler det!

Rigtig meget held og lykke med bryllupsplanlægningen jeg håber både du og din kæreste for lige den dag i ønsker jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores budget er på 25.000,- for ca. 35 gæster (og en åbent hus reception med ca. 70 gæster). Det er dog ikke inklusive tøj og ringe. Jeg tror vi kommer til at overskride budgettet en lille smule (måske 2000,-) da vi bliver lidt flere end vi først satsede på.

Jeg føler egentlig ikke at vi går forfærdelig meget på kompromis med festen, men jeg giver dig ret i at man skal lægge ekstra timer i planlægning, DIY etc. Havde jeg haft 200.000.- mere på kontoen, havde jeg helt sikekrt valgt at bruge 50.000,- ekstra på bryllup. Men i den livssituation vi er i (3 børn, barsel, nystartet firma, nybygget hus etc. har vi valgt ikke at bruge mere end vi stadig har en god buffer på bankbogen).

Men altså man kan få meget for pengene, hvis man vil og vi sparer ikke på hverken vin, mad eller lign. Lokalerne er dog så nok ikke så "eksklusive" og bandet mangler ligesom den fede limo, der kunne have hentet os ;) - men vi får fri bar med bartender :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget kommer op i en 75000 kr og vi bliver 55 mennesker ialt :-) det er inkl. hotel med mad, drikke, oppyntning og overnatning for brudeparret, samt rabat for gæsterne. Så er det musik, tøj, ringe, fotograf, kage, blomster og hvad der ellers hører sig til

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige nu ser vores ud til at komme til at koste 17500 kr.

For reception til 60 og middag til 35

Jeg fandt drømmekjolen brugt, og ink. rensning og tilpaning har den kostet 2000 kr. Reception holder mine forældre, gommens dejlige forældre giver os kagen.

Gommens bedsteforældre har foræret os alle blomsterne, køkken folkene hjælper vi med noget andet o.s.v.

:thumbsupsmileyanim:

Har fået lige nøjagtig som jeg drømte om, selv om jeg troede det var umilig når jeg er pensionist og min mand er lagerassistent :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup kommer op på ca. 100.000 kr. (men kunne sagtens have brugt 200.000..... :thumbsupsmileyanim: ....BRIDEZILLA)

(Har fået 25000 kr af min mor)

Vi har lidt over 100 mennesker til reception i min mors villa og 80 mennesker til fest og middag om aftenen! (for os har det været vigtigt at invitere ALLE med, som betyder noget for os....så vi har bestemt ikke skåret i gæstelisten!)

Vi har sparet på STEDET...jeg ville gerne have holdt brylluppet på et fancy hotel med overnatning og brunch...men for 80 mennesker, havde det kostet 100.000 alene for den post!

Istedet holder vi festen i selskabslokale, hvor vi selv står for alt og jo det er en smule uoverskueligt lige nu, men er sikker på at vi nok skal finde ud af det og vi har en masse dejlige venner og familie, som nok skal hjælpe os med at få det hele til at køre den dag!

Derudover benytter vi os af vennetjenester, for at spare lidt hist og her...men vi bruger så også penge på limo, kendte sangere, bar med bartendere og en masse andet, som giver et ekstra pift til underholdningen og stemningen den dag!

Kh Majken

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vores løber op i ca. 60.000-70.000 kr (kjolen har jeg dog fået af mine forældre). Det er så for transport, middag på Børkop Vandmølle (som vist har ry for at være lidt dyr..men vi giver ca. 365 kr pr. kuvert til mad og 70 kr til natmad ikke incl. drikkevarer, så det synes jeg er ok!), musik, fotograf og bryllupskage samt invitationer, gommens tøj, al "papirnusseriet" og andre småting. Så jeg tror ikke vi kan gøre det for meget mindre. Der er ikke overnatning til gæsterne, det må de selv sørge for. Også for at komme frem og tilbage. Det har vi ganske enkelt ikke råd til. Så ville det nok løbe op i 130.000 kr +......

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror vores bryllup løber op i ca. 60.000-70.000, vi holder ikke reception, men invitere ca. 75 til middagen om aftenen. Vi har valgt at leje lokaler, og så få maden udefra, der kommer en kok som hjælper med at skære kød og sådan, og så får vi nogle ud til at servere. Og der er jo lidt tid endnu, så efterhånden som vi finder de ting vi ska bruge på tilbud, blir de købt. Kæresten ville ikke have nyt tøj, for han havde noget han sagtens ku bruge, så det dyreste blir brudekjole og fotografering...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh de kære penge ... Vores start budget lød på 70.000,- vi bliver mellem 65 og 70 tror jeg, men vi kan allerede nu se at det er sprunget, men vi begge 2 har en mening om hvad der skal til for at gøre dagen til vores fælles, og det koster. Men jeg vil sige det er pengene værd, for jeg vil gerne vågne op dagen efter og bare tænke, wow!!

Vores lokaler er lidt dyrer end så mange andre, men det var det vi ville og så har vi ca. 20 mennesker der kommer fra england og som skal have overnatnings muligheder fra fredag til mandag. Og så overnatningsmuligheder for resten af gæsterne der kommer fra flere dele af europa og langvejs fra her i DK.

Min kjole er også blevet dyrer end ventet og det er der i øvrigt også andre ting der er :thumbsupsmileyanim:

Men jeg er sikker på at vi vil blive rigtige glade for de valg vi har truffet :balloons:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har truffet nogle valg som har gjort, at det er blevet ret dyrt efterhånden, synes jeg. Men vi har været rimelig enige om de store ting, og så er der måske nogle af de mindre poster, som jeg har undervurderet en smule.

Vi har valgt at bruge 18.500 på musikken (dinnermusiker og band), reception og fest holdes på Dronninglund slot, og vi har valgt at betale os fra næsten alt!

Den seneste revision jeg har lavet af budgettet siger, at vi lander omkring 125.000 kr.

Det er super vigtigt, at man trods alt er enige om det. Der er ikke noget værre, end hvis man EFTER brylluppet kommer i skænderi over det, når pengene skal betales tilbage (vi har selv det meste, får lidt af forældre, men låner nok også en smule). Det ville være forfærdeligt, hvis én bebrejder den anden noget i sådan en situation, så det bedste råd må absolut være, at i får snakket jer frem til en løsning, som i begge har det godt med.

Vi har da ikke været 100% enige om alt her fra starten, men har været nødt til at snakke en del om prioriteringer. Det har faktisk været ok. Og selvom der sikkert kommer ting fremover, som vi skal finde sammen om, så er det helt sikkert vejen frem :balloons:

Rigtig meget held og lykke med at få forventningerne stemt overens :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op for en masse dejlige besvarelser..Tusind tak :thumbsupsmileyanim:

Min mor har lige tilbudt at forhandle sig via job/fagforening om et smuk sted til rimelige penge og min far vil give mig en kjole.. :balloons: altså,de søde mennesker..

Jeg er bare så glad, for "tigger-gang" hos mine forældre er jeg for stolt til..vi har også fundet andre steder, der måske godt kunne egne sig og ikke er en bjælkehytte..

Jeg må snart få oprettet en bryllupstråd herinde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores bryllup endte med at koste 100.000 kr.

Det var for reception for 150 pers. og middag for 70 pers. begge ting i selskabslokale. heldagsfotograf, heldags videofotograf, mad, servering, drikkevare fra tyskland, blomster, bryllupskage, tøj mm, kørsel, frisør, alt det kreative, musik, morgengaver, bryllupsrejse, ja simpelthen alt.

Det skal så siges at vi har fået mange gode vennetjenester: Maden, blomser, fotograf, lokale. Men vi havde så også et par dyre poster såsom kørsel, heldagsvideofotograf, brudekjole, frisør, morgengaver og bryllupsrejse

Jeg synes ikke det var stressende at stå for det hele selv. Hvis man bare starter i god tid og få venner og familie til at hjælpe med bordopdækning mm så er det ikke slemt. Jeg havde lavet alt det kreative flere måneder i forvejen så man ikke sad den sidste uge op til brylluppet og knoklede med det. Det gælder bare om at planlægge det lidt. Desuden kan jeg godt li at vi selv helt kunne bestemme hvordan bordene skulle se ud og lokalet, og at det var os selv der bestemte det hele og at det kun var os der var på stedet og alt sådan noget. Og så lavede vi bare en masse detaljer der gjorde festen ligeså fint som på et hotel eller lign.

mvh Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vores budget kommer op i en 75000 kr og vi bliver 55 mennesker ialt :-) det er inkl. hotel med mad, drikke, oppyntning og overnatning for brudeparret, samt rabat for gæsterne. Så er det musik, tøj, ringe, fotograf, kage, blomster og hvad der ellers hører sig til

Det er det samme her. små 75.000 kr. alt inkl. og vi er 37 mennesker til festen og reception for ca. 70 mennesker om eftermiddagen.

Hotellet står for alt... så jeg skal ikke røre en finger selv ud over at lave det kreative som bordkort, indbydelser osv. :thumbsupsmileyanim: Og jeg nyder det!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sigter efter at holde vores budget på 80.000,- gerne mindre såfremt det kan lade sig gøre. (Dream on :thumbsupsmileyanim: )

Vi skal holde reception for 100 (kaffe og bryllupskage) og fest om aftenen for 70 personer. Nogen steder sparer vi og gør brug af vennetjenester andre steder tænker vi ikke så meget på hvad det koster.

Held og lykke med det hele.

Knus Christina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer