Elizabeth

Elizabeth & Thomas - 18. September 2010

416 indlæg i dette emne

Jeg kan godt følge dig i dine overvejelser... Har allerede set indlægget i din blog, det er et meget specielt og fedt bryllup. - Men måske det alligevel passer bedre til New Yorks gader end dit Sophienholm? Jeg er i hvert fald bange for, at det kan være svært at tilpasse til omgivelserne, der er de mere "fornemme" purpur, guld, creme og rosa nemmere... Men du har jo styr på mange af de kreative aspekter, så måske det lige er en udfordring for dig?

PS. Kan jo se, at du skal giftes om efteråret... Måske du alligevel skal arbejde videre med den orange men på en ny måde, det vil være flot til de begyndende efterårsfarver udenfor...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh Elizabeth, jeg er helt vild med pink og orange!! Jeg har altid været vild med det... da "team easy on" så fik dragter i pink/orange har jeg lige siden det dog forbundet farverne lidt med dem hehe, men sys stadig det er helt fantastiske farver sammen. Jeg kunne helt sikkert godt have fundet på at have brugt sådan nogle farver sammen hvis feststedet havde passet ind i de farver, hvilket det desværre slet ikke gør i mit tilfælde ;)

kan godt forstå du dog overvejer lidt om det vil blive for spraglet, men er sikker på at man sagtens vil kunne lave det med stil - især med dine kreative evner! Sophienholm er jo rigtig flot og kan efter min mening sagtens bære de moderne farver, men har ikke set hvilke farver der er indenfor dog....

men orange er jo en super flot efterårsfarve, så det vil jo passe flot til et efterårsbryllup + der er nok ikke så mange gæster der har været til et flot stilet bryllup i pink og orange, så det vil virkelig skille sig ud hvis du ender med at gøre det :)

0

Del dette indlæg

Åh, hvor jeg dog kender til det at være i tvivl om farverne. Jeg har også været inde over flere farvekombinationer: Limegrøn/creme, limegrøn/lavendel, limegrøn/lavendel/aqau/fersken, limeegrøn/rød/ferksen/aqau og lige nu er jeg endt med limegrøn/rød. Men hold da op hvor er det bare svært, når det også skal passe til lokalerne. Og der findes bare så mange flotte kombinationer.

Og hvad med den mintgrønne farve? Er du gået helt væk fra den? Den er jeg bare helt vild med. Og den ville være flot sammen med turkis!

Hm, jeg er vist ikke til stor hjælp, du kan trøste dig med, at jeg er ligeså forvirret og meget i tvivl som dig ;)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow! Jeg faldt lige over din tråd. Du har da virkelig nogle gode ideer(læs: stil).... Jeg er vild med STD-kortene, der er udformet som billetter!! Kan du huske hvor de er fra? Ellers må jeg se om jeg måske selv kan kreere noget lignende :biggrin:

Jeg kan godt forstå, at i har valgt Sophienholm. Det er et fantastisk sted! Jeg er selv vokset op i området... Super smukt.

Jeg syntes personligt godt, at det kunne være muligt, at konvertere de pink/orange farver til et slotsbryllup... Det kommer jo an på stilen mere end farverne ;)

Forlovelsesbillederne er super fede... og taget i min baghave :thanks:

Tillykke med forlovelsen forresten :denmarkflag:

genticker.php?dhn=MTkxODE=.png

0

Del dette indlæg

I GANG IGEN...

Over en måned er der gået siden jeg sidst skrev - :biggrin:

Pludselig begyndte vi at nærme min fødselsdag, og så min kærestes 30 års fødselsdag, og når der nu skulle være stor fest, så trængte især spisestuen altså til en kærlig hånd og en masse IKEA ture - og bryllupsplanlægningen måtte lige ligge for en stund. Men vi havde nogle gode fødselsdage, og jeg begynder at blive motiveret igen, og det er dejligt :denmarkflag:

Da vi lavede spisestuen om har jeg lært en ting om mig selv om min stil. Jeg elsker farver og vilde mønstre, og ville ønske at jeg kunne finde ud af at sammensætte et bryllup som det pink/orange/indisk-inspirerede som jeg linkede billeder af tidligere - men når det endelig kommer til stykket så er lyst, natur og stoflighed bare det, der er mest naturligt og personligt for mig.

Og det er nok også derfor jeg faldt for Sophienberg Slot - det er lyst og enkelt, også indvendigt som er meget Skandinavisk indrettet - lyse trægulve, hvide vægge, masser af lys. Og stilen går igen i den make-over vi gav vores spisestue - lys med hvide vægge, hvide stole, egetræsbord og sort-hvide billeder i lyse trærammer - og så har vi købt en helt enkel, hvid højglans skænk i IKEA. BOOOOOORIIIING tænkte jeg først - men det er nu den indretning jeg må erkende, at jeg faktisk har det bedst med. Og så lige nogle lyskæder, nogle orange stearinlys, en orkidé i beige/lyserød - så er det lige mig. Og heldigvis har vi da fået en masse komplimenter (selv om den olivengrønne farve vi tidligere havde på væggen ifl. Godmorgen Danmark skulle være en af efterårets modefarver til boligen... hmmm.

I går faldt jeg over Tiny Pine Press, som laver nogle kort som er lige i min ånd - naturlige, håndlavede, stoflige, enkle. Designet er helt skåret ind til benet, så det kun er detaljerne der er tilbage. For eksempel er jeg helt vild med at billederne er håndsyet fast på det lækre, håndlavede papir. Og at man har bundet sytråd rundt om kortet og tilføjet en sød lille perlemorsknap. Jeg er også ret vild med at man har brugt træfinér. Det er så det, jeg synes ser allersværest ud at efterligne, ud over at jeg altså heller ikke har en maskine til at præge teksten ned i papiret...

Da jeg så disse kort, gav det straks blod på tanden igen, og jeg besluttede mig for, at jeg måske ikke var helt så langt fra at have gjort mine STD kort færdige - jeg skulle bare lige have det sidste skub, og det tror jeg var detaljen med sytråden, der er viklet om kortet. Så hermed får I lige en kæmpe bunke billeder til inspiration (I kan selvfølgelig også bare gå over til hjemmesiden, men så sparer jeg jer for en masse klik):

BS1savethedate.jpgHSPhandstitched.jpgCS1invite.jpgDAMbabes.jpg

JC1invite.jpgAM1invite.jpgAM1inviteZ.jpgCK1RSVPenvelope.jpgND1invitation.jpgND1invitationZ.jpg

Der kommer flere billeder endnu, jeg kan bare ikke proppe flere ind her...

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flere billeder... De fleste her er lidt mere moderne. Jeg kan godt lide ideen med, at man har skrevet et digt eller historien om hvordan brudeparret mødtes med håndskrift på kalkérpapiret, og så lagt det oven i det mere formelle og moderne :biggrin:

JA1invitation.jpgJA1invitationZ.jpgJA1invitationback.jpg

YJ1invitation.jpgYJ1invitationZ.jpgJA1program.jpgJA1programZ.jpg

ND1program.jpgJD1rehearsaldinnerinvite.jpg

Jeg kan nok ikke stjæle ALLE ideerne og proppe dem ned i STD kortene - så forsvinder enkelheden lissom... men jeg har dem helt sikkert i baghovedet til når der også skal sendes invitationer ud, og laves kirkehæfter, og takkekort, og... og... og...

Redigeret af Elizabeth
0

Del dette indlæg

juhuu du er tilbage :biggrin: og hvor ser din inspiration fin ud! Glæder mig til at se hvad det ender op med!

Lyder spændende med en lille makeover af hjemme, det trænger man til nogle gange. og hvor godt det gav dig et overblik over hvilke farver der egentlig er dig inderst inde! indimellem bliver man jo helt forvirret over alle de muligheder der findes, og glemmer hurtigt sig selv i det store ræs af ideer og inspiration.

0

Del dette indlæg

juhuu du er tilbage :biggrin: og hvor ser din inspiration fin ud! Glæder mig til at se hvad det ender op med!

Lyder spændende med en lille makeover af hjemme, det trænger man til nogle gange. og hvor godt det gav dig et overblik over hvilke farver der egentlig er dig inderst inde! indimellem bliver man jo helt forvirret over alle de muligheder der findes, og glemmer hurtigt sig selv i det store ræs af ideer og inspiration.

Hehe, tak for tilbagevelkomsten :denmarkflag: Det er sjovt at se, at min tråd har levet sit eget liv, og folk har fortsat med at kommentere mens jeg var væk. Må nok se at få svaret tilbage på alle de søde hilsner :thanks:

Jeg glæder mig også til at se, hvad jeg ender med... men efter i går begyndte jeg at kunne se kortet for mig... Så jeg smuttede over til Panduro og fik købt lidt ekstra materialer ind, og er begyndt at lege med ideerne... jeg har næsten lavet en prototype færdig, blot skal jeg lige have printeren til at makke ret :loveboard:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

PRODUKTIONEN ER SÅ SMÅT I GANG...

Bare et lille sneak-peak af materialerne...

Magneter, kuvert og kort af håndlavet papir, diverse knapper, fotos, hvid kalkérpapir, fine frimærker, sytråd og nål og... ups, glemte posen med perlehønsefjerene.

Jeg vil rigtig gerne have at kortet føles autentiskt og kvalitetsagtigt, lidt naturligt. Derfor har jeg også valgt, at billederne skulle printes på højkvalitets fotopapir, ligesom de 'gode gammeldags' billeder (her i huset og generelt er alt for meget printet på almindeligt papir)... Jeg kunne ikke beslutte mig for én knap, så det er blevet besluttet at hvert kort får sit eget - så får hver gæst et 'unikum' :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

HMMM... BESLUTNINGER OG OVERVEJELSER...

Så håber jeg ikke I har for meget at lave, for I skal nemlig hjælpe mig :biggrin:

Jeg har brug for hjælp til kompositionen.

Jeg har leget med, om billedet og skriften skal centreres eller højre/venstrestilles. Jeg har tænkt mig at sy billedet på kortet med nogle sting i hjørnerne. Men så skal jeg også se kortet som helheden - er der plads til knappen, hvis jeg har billedet midt i? Og er det for kedeligt, hvis billedet er i midten, eller bliver det bare mere harmonisk? Hvad hvis jeg højrestiller billedet - skal teksten så også højrestilles?

Jeg vil gerne bruge kalkérpapiret til at beskytte billedet omme bag ved, og jeg vil også gerne bruge sytråden til at holde det sammen. Derudover vil jeg gerne have knappen et eller andet sted - gerne bundet til sytråden. Knappen får en magnet klæbet fast bag på, så den ganske rigtigt kan bruges som magnet når modtagerne skal hænge kortet op på køleskabet :denmarkflag:

Jeg vil gerne have, at det håndlavede papir og billedet træder frem, og resten må derfor gerne være så enkelt som muligt.

Jeg var lidt i tvivl om skrifttypen, men er blevet enig med mig selv om, at Jane Austen skrifttypen passer rigtig fint til. Modtageren må gerne føle, at de modtager et fint, gammelt kort. Jeg overvejer også, om jeg i stedet skal bruge min egen håndskrift... så ville jeg scanne det ind og printe det ud på papiret.

Jeg kan godt lide, at kortet ser lidt æterisk ud... men passer det til et septemberbryllup, eller er det lidt for vinteragtigt?

Flere billeder på næste side...

Redigeret af Elizabeth
0

Del dette indlæg

Et par billeder mere...

Der skal forøvrigt stå meget, meget lidt i kortet.

Noget med "Thomas og Elizabeth skal giftes"

180910

Reservér datoen

og så adressen til vores hjemmeside.

Jeg tænker på, om der skulle stå noget på kalkérpapiret også, men ved ikke rigtigt hvad det skulle være, uden det går hen og bliver overflødigt... og al informationen skal jo helst stå på selve kortet.

0

Del dette indlæg

Hej

Jeg syntes virkelig de er flotte enkle ... Men jeg får altså en måske utilsigtet fornemmelse for vinter og jul når jeg ser dem.

Måske du skal forsøge at fjerne den "tot" du har siddende bag knappen og se om det er virkeligheden vil stå meget godt enkelt uden?

Bare en idé .. :biggrin:

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej

Jeg syntes virkelig de er flotte enkle ... Men jeg får altså en måske utilsigtet fornemmelse for vinter og jul når jeg ser dem.

Måske du skal forsøge at fjerne den "tot" du har siddende bag knappen og se om det er virkeligheden vil stå meget godt enkelt uden?

Bare en idé .. :biggrin:

Ja, tanken har også strejfet mig... :denmarkflag: jeg kan godt lide at have et fjer og et blad for ligesom at symbolisere fuglene og efteråret, men måske er bladet bare helt forkert... måske et tørret blad af en anden art... hmmm.

Tror, jeg forsøger uden totten.

0

Del dette indlæg

Et par billeder mere...

Der skal forøvrigt stå meget, meget lidt i kortet.

Noget med "Thomas og Elizabeth skal giftes"

180910

Reservér datoen

og så adressen til vores hjemmeside.

Jeg tænker på, om der skulle stå noget på kalkérpapiret også, men ved ikke rigtigt hvad det skulle være, uden det går hen og bliver overflødigt... og al informationen skal jo helst stå på selve kortet.

De er godt nok flotte. Kan bedst lide den sidste. Der er mest symmetri i kompositionen :-)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer