Guest tinabach

Helt nede i kulkælderen lige nu :-(

13 posts in this topic

Vi skal giftes den 22 januar og havde sparet meget af det op. Men så bliver kæresten fyret og alt det vi har sparet op går til regninger her den første. han har imidlertidig fundet andet job og alt er nogenlunde fint igen. Banken er strid for tiden og dem kan vi ikke låne af ( det drjer sig om 50000 kr. )

Nu har jeg så set at man kan få Eurocard og så tænkte jeg at der står man kan trække 50000 kr på dette? Er det nogen som har forstand på dette kort? Altså om man kan betale tilbage med det beløb man vil osv om mdr.? Og om det fungerer som en slags kassekredit?

0

Annonce ♥

Vi skal giftes den 22 januar og havde sparet meget af det op. Men så bliver kæresten fyret og alt det vi har sparet op går til regninger her den første. han har imidlertidig fundet andet job og alt er nogenlunde fint igen. Banken er strid for tiden og dem kan vi ikke låne af ( det drjer sig om 50000 kr. )

Nu har jeg så set at man kan få Eurocard og så tænkte jeg at der står man kan trække 50000 kr på dette? Er det nogen som har forstand på dette kort? Altså om man kan betale tilbage med det beløb man vil osv om mdr.? Og om det fungerer som en slags kassekredit?

vil tro at det fungere som en kassekredit, bare med kæmpe renter. hvilken bank har i ? for da vi var i vores bank i foråret, der ville de gerne havde lånt os penge, hvis vi fik brug for det. Så har du ikke nordea, vil jeg anbefale jer, at prøve at snakke med dem :-)

0

Tror det kommer mere an på din rådgiver og filial, end hvilken bank man er i.

Vi har også Nordea, og der kan vi knapt nok få lov at omlægge vores lån, til trods for en ganske sund økonomi.

0

Annonce ♥

AcceptCard fungerer som et lån. Dvs. man betaler en aftalt minimums-sum tilbage hver måned. MasterCard skal man betale alt hvad man har lånt i en måned i slutningen af næste måned. Ved ikke med EuroCard.........

MEN: snak med et par andre banker om et lån først, da renterne på alle de Credit kort er skyhøje. De er tit og ofte 3-4 gange dyrere end et tilsvarende lån i banken er.

Håber det lykkes for jer :thumbsupsmileyanim:

Kæmpe kram herfra

Belinda

0

Hejsa, jeg har et eurocard/mastercard - og betaler alt der er købt før den 20. i måneden tilbage den 1. måneden efter - dog uden renter. Til gengæld koster det vist nok op mod 1000 kr om året at have det - så det der er sparet i renter er vist egentlig rigeligt betalt i gebyret :-)

Kh

Sine

0

Jeg syntes også I skulle tale med nogle andre banker og måske flytte bank, det kan godt betale sig.. Min kæreste kunne intet låne i den danske bank for 1½ år siden og det drejede sig bare om 10.000 så han kunne skifte fra løn hver weekend og så blive månedslønnet da han skifede job. Han gik i en anden bank og der var der slet ingen problemer, han var meget glad for at skifte bank.

Kh

Anette

0

Annonce ♥

Hvis alt er "back on track" kan I så ikke spænde livremmen ind, og spare så meget som muligt op igen? Lig 500 kr. i en madpung hver mandag, og så må I ikke købe for mere end det. Hvis I hver især har brug for tøj, biograftur eller andet, så giv 1000 til hver pr. måned. Så kan I leve for 5000 (1000 til diverse, så som gaver, tandlæge, fysioterapeut, rengøringsmidler eller hvad man ellers har af småudgifter).

Uden at kende Jeres rådighedsbeløb, så vil I kunne spare X antal 1000 op om måneden, og vil kun skulle låne et meget mindre beløb. Dette vil I takke jer selv for. især hvis I ender med den dyre løsning (AcceptCard, Mastercard, Eurocard og lignende).

Vores egen mastercard er rentefri hvis vi betaler den 1. (dog et gebyr på 10 kr., så det kan kun betale sig hvis det er større ting...), men hvis vi ønsker ratebetalinger tror jeg ÅOP er på 17-19 %... Så det kan SLET ikke betale sig! Til gengæld er der intet årsgebyr på... Tror der er mange mastercard/eurocards der fungerer sådan.

Pøj pøj med at finde pengene!

0

Har I ikke mulighed for at spare op eller måske udskyde brylluppet lidt? Ved godt det ikke er den sjoveste løsning, men kreditkort koster kassen i renter. Har ingen kreditkort og vil heller ikke have det, netop fordi det er en meget dyr måde at låne penge på. Som alle andre synes jeg bestemt, at I skal prøve at skifte bank. Det er helt klart bedre løsning :thumbsupsmileyanim:

Håber det lykkedes - i hvert fald held og lykke til jer.

0

Hvis alt er "back on track" kan I så ikke spænde livremmen ind, og spare så meget som muligt op igen? Lig 500 kr. i en madpung hver mandag, og så må I ikke købe for mere end det. Hvis I hver især har brug for tøj, biograftur eller andet, så giv 1000 til hver pr. måned. Så kan I leve for 5000 (1000 til diverse, så som gaver, tandlæge, fysioterapeut, rengøringsmidler eller hvad man ellers har af småudgifter).

Uden at kende Jeres rådighedsbeløb, så vil I kunne spare X antal 1000 op om måneden, og vil kun skulle låne et meget mindre beløb. Dette vil I takke jer selv for. især hvis I ender med den dyre løsning (AcceptCard, Mastercard, Eurocard og lignende).

Vores egen mastercard er rentefri hvis vi betaler den 1. (dog et gebyr på 10 kr., så det kan kun betale sig hvis det er større ting...), men hvis vi ønsker ratebetalinger tror jeg ÅOP er på 17-19 %... Så det kan SLET ikke betale sig! Til gengæld er der intet årsgebyr på... Tror der er mange mastercard/eurocards der fungerer sådan.

Pøj pøj med at finde pengene!

Jeg er helt enig med Mille.....hvis I begge er i job igen og alt er "back on track", så prøv at spare så meget som muligt i hverdagen så I får sparet pengene sammen igen. Det er muligt at jeres rådighedsbeløb ikke er så stort at I vil kunne nå at få skrabet 50000 kr sammen igen inden januar, men så vil det jo kun være et mindre beløb I evt ville skulle låne.

I kunne jo også prøve at gøre brylluppet lidt billigere end I før havde tænkt jer ved at indkassere tjenester fra familie og venner, lave så meget som muligt selv og købe de ting I skal bruge billigst muligt.

Mine sparetips:

- Undgå Panduro Hobby - det er ALT for dyrt. Prøv at gå på kræmmermarkeder, der er ofte hobbyboder hvor karton mv fås MEGET billigere.

- Køb din kjole og din kommende mands tøj på tilbud - Lilly har fx. udsalg i oktober. Du kan også finde din drømmekjole og så få den syet i Kina for en brøkdel af prisen

- Måske kan du få en veninde, et familiemedlem eller en anden I kender til at lave bryllupskagen - eller du kan lave den selv.

- Måske er der en i jeres omgangskreds der er supergod til at tage billeder, uden dog at være professionel fotograf. Så kan I på den måde få taget gratis billeder. Bed evt også jeres gæster om deres billeder fra dagen - I kan give dem en CD de kan lægge dem på og aflevere til jer efter dagen.

- En jukeboks, eller endnu billigere en playlist på computeren og et par gode højttalere kan sagtens klare musikken og sparer mange penge i forhold til en DJ eller et band

- Måske kender I nogen der er gode til det med blomster - så kan de lave brudebuketten og måske også noget bordpynt.

- I det hele taget, tænk over hvilke ressourcer der er i jeres omgangskreds og træk på dem. De fleste vil rigtig gerne hjælpe.

- Tænk over hvad der er det vigtigste for jer, og hvor I godt kan gå på kompromis og finde en billigere løsning - så er der faktisk mange penge at spare.

Held og lykke med det

Hilsen Unna

0

Annonce ♥

jeg tænker også lidt kreativt hvad med at bruge feriepengene til bryllup således I eller en af jer kun afholder 14 dages ferie . i det år og så er der jo også de 5 feriefridage .... som kan udbetales .. det kunne være en mulighed hvis det er muligt i forhold til jeres arbejdsgivere . selv er jeg heller ikke tilhænger af at låne penge til bryllup . kunne det være en mulighed at låne/få penge i gave af jeres forældre??? det er bare nogle støtanker håber I finder den løsning der er bedst for jer

:thumbsupsmileyanim:

knus herfra Trine

0