klmunk

Kristina og Lars 26. juni 2010

86 indlæg i dette emne

Hejsa

Nu vil jeg også lige forsøge mig med en planlægningstråd.

Vi skal som sagt giftes 26. juni efter have været kærester i fem år til november 2009. Vi mødte hinanden på studiet. Vi havde sådan set kendt hinanden et par år, men det var først på mit sidste studieår at jeg fik øjnene op for ham. Så gik der nogle måneder uden, at vi turde gøre noget ved det. Der skulle en J-dag til for at ændre på den sag. :smolf:

Siden brugte jeg det meste af mit sidste år i hans lejlighed. Efter endt uddannelse flyttede vi sammen til Jylland. I oktober 2008 fik vi vores dejlige søn. Så nu synes vi, det er tid til at holde bryllup, da sønnike er stor nok til at blive passet ude en nat. :) Vi har desuden fået hans dagplejemors ældste datter til at passe ham, hjemme hos hans dagplejemor, så hun er også det meste af tiden. Det er bare rart, så kender han det hele og skal ikke ud til fremmede.

Index:

Vielsen

Reception

Bryllupskage og Prøvebryllupskage

Feststedet

Feststed, menu og vin

Transport

Musik

Brudekjole inspiration

På Brudekjoleudsalg

Tid til brudekjoleprøvning

Brudekjoletilretning med billeder

Mine brudesko

Invitationer

Farvetema

Vielsesringene og Fortsat

Frisure inspiration

Smykker

Polterabend

Redigeret af klmunk
0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vielsen

Vielsen skal holdes på Bjarup kirkeruin. Det er en dejlig naturskøn bakketop med omkransende træer. Bjarup kirke har ikke fungeret som kirke i de sidste ca. 500 år, men man kan stadig godt se resterne af den. Vi synes, det er et dejligt sted og så ligger den ca. 200 m. fra hvor vi bor. Så mere lokalt bliver det ikke. Håber bare vejret holder tørvejr. :) Ellers sætter vi en mini pavillion op til os, vi skriver i indbydelserne, at gæsterne skal have paraply eller andet med til vielsen i tilfælde af dårligt vejr.

Det eneste, jeg er lidt ærgelig over, er, at vi ikke kan få en præst til at vie os, vi har undersøgt det. Men stedet betyder mere for os end præsten. Vi har dog tænkt os alligevel at finde et par salmer at flette ind et eller andet sted. Så det skal nok blive en stor oplevelse.

Redigeret af klmunk
0

Del dette indlæg

Reception

Da vi bor tæt på vielsesstedet, har vi tænkt os, at alle gæsterne skal med hjem til en lille reception. Det bliver lidt stående taffel, men dog med en stol til de ældre og gangbesværede. Vi vil her servere Champagne, bryllupskage og måske noget frugt.

Bryllupskagen vil jeg bage selv. Jeg ved endnu ikke, hvordan den skal være men finder nok ud af det. :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Feststedet

Festen skal holdes på Ry Parkhotel. Med velkomstdrink og gaver kl. 16.30 og servering af forret kl. 17.30.

Menuen er ikke helt lagt fast endnu, men der er jo også noget tid endnu. Vi regner i hvert fald med at have vin med selv, da vi hellere vil have noget vi ved hvad er og kan stå indefor.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Mange tak for jeres fine velkomst.

Ja vi følte os rigtig godt behandlet på Ry Parkhotel. Vi er selv med til at bestemme alle detaljer, og så synes jeg også det ligger i et fornuftigt prisleje.

Vi har hele tiden vidst, at vi ville holde det et sted, hvor vi ikke skulle stå med det hele selv, så som hjemme eller forsamlingshus. Ikke at det ikke bliver fantastisk i forsamlingshus, men vi vil bare gerne holde det et sted, hvor vi kan slappe af og nyde det, og hvor gæsterne har mulighed for bare at vælte op på værelset, når de ikke kan længere. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Transport

Vi regner ikke med at skulle have noget særlig transport til bruden. Vi regner jo som sagt også med at alle inkl. brud og gom efter vielsen skal gå hjem til reception.

Til gengæld vil vi bestille en bus, som henter gæsterne på hotellet inden vielsen og kører dem tilbage dertil igen. På den måde kan gæsterne lade deres bil blive ved hotellet, og ikke tænke på, at de skal ud at køre. :cheerleader3:

0

Del dette indlæg

Musik

Egentlig ved jeg ikke rigtig, hvad jeg havde tænkt mig, så jeg lavede simpelthen en annonce på hjemmesiden alt-til-din-fest . Det gav adskillige svar her i blandt en fra Roseband. Og det var bare dem. Sangeren synger bare så godt lidt sprød og sej stemme. I kan høre dem her.

De spiller dinnermusik under middagen, og bagefter skal der så trykkes af med en hel masse god 80-90'er musik, det bliver bare godt.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Brudekjole Inspiration

Ja kjole det er jo en stor ting, hvordan skal den nu være. Jeg går i nogle tanker om, at det i hvert fald ikke skal være en kridhvid kjole, det tror jeg min hud er for lys til. Måske noget creme farvet. En anden ting jeg ved er, at jeg ikke vil have slæb, da det jo er en udendørs vielse, det tror jeg bliver for upraktisk. Eller hvad? :cheerleader3::cheerleader3:

Modelmæssigt er jeg faldet for noget i denne stil:

post-38696-1253040768.jpgpost-38696-1253040853.jpg

Måske som to farvet kjole, hvor selve kjolen er i creme og broderiet en anden farve.

Kjolen er fundet hos ABC-brudekjoler. Er der nogen der har erfaring med dem?

0

Del dette indlæg

velkommen til, i er da allerede godt igang med planlægningen :cheerleader3:

Jeg kunne læse at i har en dreng fra oktober sidste år??

Det har vi også, han er født den 11.10 :cheerleader3: Er du også på babyklar??

:blush:

Ja jeg har tilmeldt mig, men har ikke været derinde længe. Vores dreng er fra den 3. oktober dagen efter min egen, men han kom også 20 dage før tid.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

okay :cheerleader3:

Det er ved at ebbe lidt ud derinde, men der er stadig masser af mødre og skønne i vores terminsgruppe...

Du er velkommen til at kigge ind igen hvis du har lyst :cheerleader3:

Jamen så har han jo fødselsdag på min kærestes fødselsdag :cheerleader3:

Tænk at de allerede bliver 1 år lige om lidt :denmarkflag::blush:

0

Del dette indlæg

På Brudekjoleudsalg

Ja I dag var jeg så på udsalg hos Lilly med min mor. Bare for at kigge, så jeg kunne komme lidt nærmere, hvad jeg egentlig kunne tænke mig.

Jeg synes der var så mange flotte til meget rimelige priser. Jeg synes, det er noget helt andet at prøve dem og se dem på end bare at se nogle billeder.

Og ja jeg siger bare lad være med at kigge på brudekjoler i Lilly, hvis man ikke mener det alvorligt. :cheerleader3:

Ja nu har jeg i hvert fald fået købt en brudekjole eller rettere sagt mor har, det er hende (mine forældre) der har betalt.

Jeg fandt kjolen selv om den var lidt anderledes end jeg egentlig havde forventet den skulle være. Helt enkel, og så sad den brandgodt. :17:

Det to farvede som jeg egentlig havde lidt i tankerne bliver ikke til noget på selve kjolen. Jeg overvejer lidt til foråret at finde en bolero eller lille sjal i en anden farve, det vil lige være prikken over i'et.

Nå men når man ikke sådan forventer at købe brudekjole lige i dag, så har man jo heller ikke noget kamera med. Men det må vi jo så få taget til prøvningen (tilretningen) til foråret.

Er der egentlig nogen der interesseret i at se den? Jeg har jo fundet et billede af en model.

Nå men nu får I den alligevel at se

post-38696-1255455592.jpg

Med make up og opsat hår så bliver det bare flot.

Ja så er det jo klaret.

0

Del dette indlæg

På Brudekjoleudsalg

Ja I dag var jeg så på udsalg hos Lilly med min mor. Bare for at kigge, så jeg kunne komme lidt nærmere, hvad jeg egentlig kunne tænke mig.

Jeg synes der var så mange flotte til meget rimelige priser. Jeg synes, det er noget helt andet at prøve dem og se dem på end bare at se nogle billeder.

Og ja jeg siger bare lad være med at kigge på brudekjoler i Lilly, hvis man ikke mener det alvorligt. :cheerleader3:

Ja nu har jeg i hvert fald fået købt en brudekjole eller rettere sagt mor har, det er hende (mine forældre) der har betalt.

Jeg fandt kjolen selv om den var lidt anderledes end jeg egentlig havde forventet den skulle være. Helt enkel, og så sad den brandgodt. :17:

Det to farvede som jeg egentlig havde lidt i tankerne bliver ikke til noget på selve kjolen. Jeg overvejer lidt til foråret at finde en bolero eller lille sjal i en anden farve, det vil lige være prikken over i'et.

Nå men når man ikke sådan forventer at købe brudekjole lige i dag, så har man jo heller ikke noget kamera med. Men det må vi jo så få taget til prøvningen (tilretningen) til foråret.

Er der egentlig nogen der interesseret i at se den? Jeg har jo fundet et billede af en model.

Nå men nu får I den alligevel at se

post-38696-1255455592.jpg

Med make up og opsat hår så bliver det bare flot.

Ja så er det jo klaret.

Det er MIN kjole!!!!!! Så jeg synes den er den smukkeste!! Jeg har lige afleveret min tilbage i dag, blev gift i lørdags. Den er en DRØM at have på ;) Jeg havde købt den sorte cape og den var jeg meget glad for. Det gav en fed kontrast til alt det hvide ;)

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer