Guest Peanutdog

T & L 19.06.2010 - 2010.06.19 L & T

274 posts in this topic

Nu har jeg læst mange Bryllupsplanlægninger, og nu vil jeg også have min egen. :thumbsupsmileyanim:

Lidt om os

Forhistorien til denne bryllupsplanlægning starter på netdate.dk i 2001. (tror jeg) Hvem der skrev først til hvem kan L og jeg ikke blive enige om, så det står hen i det uvisse. Da L boede i Århus og jeg i Vestjylland, og vi begge var i fuld gang med HF og Uni, skrev vi sammen rigtig læænge inden vores første møde på Århus banegård i juni 2002. L tog kort tid efter på sommerferie, så vi blev først rigtige kærester i juli måned, og var lige sammen et par dage inden jeg så tog på ferie. Nøj hvor jeg savnede ham. -HAHA-

Nu er der så gået 7½ år, og vi har valgt at vi da lige så godt kunne tage og blive gift. Vi har det jo meget godt sammen. :cheerleader3:

For 2½ år siden flyttede vi i vores eget nybyggede hus, og allerede der talte vi om at gå på rådhuset, men da jeg jo drømmer om et rigtigt kirkebryllup og L kun vil giftes én gang, (altså ikke både rådhus og velsignelse i kirke) blev det ikke til noget.

Nu er tiden så kommet, hvor pengene er der, så vi kan få det bryllup og den fest, som jeg drømmer om. Og ja det er som JEG drømmer om, for L går med til dette "bryllupshalløj" for min skyld. (Er han ikke dejlig? :cheerleader3: ) Hans eneste betingelse var, at han så gerne ville have en ny bil. -HAHA-

Frieriet

Da vi i første omgang "bare" aftalte vores bryllup, regnede jeg ikke med, at jeg nogensinde vil blive friet til, men jeg blev snydt! :biggrin: I efterårsferien var vi en tur i Odense på kæresteferie, og på vejen hjem kørte vi en omvej på fyn for at se lidt på naturen og hygge os. Vejret var simpelthen SÅ flot. Helt klar blå himmel, men det blæste. Vi parkerede et sted hvor man kunne gå op til et udsigtspunkt, og nød udsigten lidt, før vi begav os tilbage til bilen. (det blæste jo helt vildt på bakken)

Nede igen sad vi lidt på en bænk og nød udsigten, og pludselig vælger L at sætte sig på knæ foran mig. :marryme: Jeg STORTUDEDE -HAHA- og nikkede til svar. Min næse løb, og tårene løb ned af kinderne, så L stikker hånden i lommen, og jeg når lige at tænke "det er da ikke den lomme han plejer at have papir med i", men det var heller ikke papir han skulle have fat på, det var en lille æske. -HAHA- Inden i lå der det fineste guldhjerte med 3 små diamanter i.

Sidenhen har vi grint lidt af at jeg faktisk aldrig fik sagt ja til ham.... jeg kunne jo ikke få en lyd ud, når jeg tudede så meget. :)

Liste:

(links kommer på så snart jeg får skrevet om emnerne)

Er på plads - sat i gang - Ikke klaret

Dato Hvorfor denne dato?

Kirke Læs mere her

Salmer

Feststed Læs mere her Samtale med feststedet

Menu Læs mere her

Bryllupskransekage og småkager

Bryllupskørsel Læs mere her

Blomster - Kirkepynt, brudebuket, knaphulsblomster

Kjolen Billeder

Alt det andet tilbehør til Bruden:

- Sko Se billede her

- Skørt

- Strømpebånd her Det færdige

- Slør Læs mere her

- Lingeri

- Smykker Læs og se billeder her

- Hår, makeup, negle

- Taske

- Sjal (hvis det skulle blive køligt) Læs mere her

- Noget nyt, noget gammelt, noget lånt og noget blåt

Fotograf Læs mere her Tosafoto

Musik Læs mere her

Indbydelser Læs mere her og her Billede Flere billeder

Praktiske oplysninger Læs mere her

Menukort og bordpynt Første udgave Risposer De færdige bordkort (fortsættes i #207)

Gommens tøj Læs mere her

Papirerne - ægteskabsærklæring, prøvelsesattest (afleveret til præsten)

Ringene Købt hos CHANTI

Mit nye navn - skal, skal ikke? Læs beslutningen her

Ønskeseddel

Forskelligt

(opdateres løbende)

Hjemmesider/netbutikker jeg har brugt

Panduro hobby Inspiration

Dansk papirvare Inspiration

Lilly

Birgittes hobby Denne hjemmeside fandt jeg ret tilfældigt, men har indkøbt det meste udstyr til indbydelser og menu/bordkort her, da det endte med at være det billigste.

Change Her har jeg købt mit lingeri. Ved at blive medlem af Club Change har jeg fået 50% rabat på indkøbet og får det resten af 2009. (Tror da lige jeg skal ind og opdatere min undertøjsskuffe inden nytår) -HAHA-

Edited by Peanutdog
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Første indbydelse færdig :cheerleader3:

I går kom posten med de sidste materialer til vores indbydelser, hvilket også var i sidste øjeblik.

I eftermiddag skal vi nemlig til L's mors fødselsdag, og i stedet for et fødselsdagskort får de en indbydelse.

Det bliver så skægt at se deres ansigter. :cheerleader3:

Regner med at mine forældre skal have indbydelsen på onsdag, og så kan vi offentliggøre nyheden for alle venner og resten af familierne. :thumbsupsmileyanim:

Det bliver SÅ godt. :cheerleader3:

Edited by Peanutdog
0

Musikken er bestilt

Så fik vi skrevet under på aftalen mellem os og musikerne, så endnu et punkt kan få et "flueben". De præcise detaljer aftaler vi når vi kommer lidt tættere på dagen.

Vi har bestilt et band der hedder TrioByNight. (Er dog ikke længere en trio, men 4-mands band) Vi har ikke hørt dem live, men har fået et godt indtryk af dem via lydeksempler og vores samtaler. Vi har haft meget svært med at finde det vi gerne ville have, da mange musikere ligger over vores budget, eller kun spillede 6 timer med meget dyr overtimebetaling.

Edited by Peanutdog
0

Indbydelsen

Sådan ser vores indbydelser ud og teksten lyder:

Kære ...... og .......

Da vi forventer at sige ja til hinanden

lørdag d. 19. juni 2010,

vil det glæde os at se jer til vores

bryllup i ......... Kirke kl 15.

Når vielsen er ovre, har vi reserveret

Hotel Himmelbjerget,

der i naturskønne omgivelser vil

danne rammen om vores bryllupsfest.

Sammen med inbydelsen vedlægger vi et A4 ark med praktiske oplysninger som f.eks. adresser på kirke og feststed, overnatningsmuligheder, toastmaster mm.

Billedet er ikke super godt, men jeg håber man kan danne sig et indtryk af designet. Jeg har selv været i gang med nål og tråd til broderiet "indbydelse", men havde jeg vist hvad jeg gik i gang med havde jeg nok ikke gjort det. Jeg takker min fingerfærdighed og tålmodighed for et hæderligt resultat. Guldtråden er nemlig meget svær at arbejde med.

post-38159-1257183606.jpg

Edited by Peanutdog
0

Anden indbydelse færdig

Ja, nu er det ikke fordi jeg vil skrive om hver eneste indbydelse jeg får gjort færdig, men anden indbydelse er lige så speciel som den første, da det er den der skal afsløre vores kommende bryllup for mine forældre.

I morgen middag (vi har begge fri) tager vi hjem til mine forældre med det påskud, at min storebror skal vise hans nye hus frem til os samt, at jeg skal låne et par duge til julefrokosten på mit arbejde.

Jeg tror de har mindre mistanke om vores planer end L's forældre havde, så jeg glæder mig meget til at se deres ansigter. :cheerleader3: Hver gang der er blevet spurgt om vi snart skal holde bryllup, har jeg sagt nej og holdt masken. Thi hi.... snydt alle sammen. :cheerleader3:

Edited by Peanutdog
0

Annonce ♥

hey hey hey hov holdt lige et øjeblik....

HVAD SAGDE JERES FORÆLDRE??????

:cheerleader3: Undskyld det glemte jeg da helt.... :thumbsupsmileyanim: L's forældre blev ikke så overrasket over at vi skulle giftes næste år. Det var mere en overraskelse at vi allerede er så langt i planlægningen. Mine forældre derimod blev meget MEGET rørt. (de var utrolig længe om at læse indbydelsen) De havde ikke regnet med at vi ville holde sådan et rigtigt bryllup, :cheerleader3: men bare ville gå på rådhuset hvis det var. Så må sige det var en succes. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Gommens tøj

I dag var vi en tur i Århus, da jeg havde set at f.eks. Wagner havde fødselsdagsudsalg, og havde nogle rigtig fine jakkesæt til billige penge. Vi gik forbi lidt forskellige butikker, men endte i Wagner, hvor L fandt et flot jakkesæt med skjorte og slips til 2500 kr. :thumbsupsmileyanim: Jeg har desværre ingen billeder, da jeg kun troede vi skulle smugkigge lidt i dag. :cheerleader3:

L ville gerne have et sæt tøj han kunne bruge igen, og ikke til dagligt går med skjorte og jakke, synes vi begge at et flot jakkesæt sagtens kunne gøre ham elegant og giftefærdig. Så derfor gik vi uden om både smoking og kjole og hvidt. L er meget høj og slank, men jakkesættet sidder rigtig godt på ham, da det er en anelse figursyet (uden at få kvindeform :grin2: ). Normalt synes jeg godt han kan se lidt tynd ud i alm. jakkesæt hvor jakken har mere "kasse"form.

Det er super dejligt også at have hans tøj på plads, men vi snakkede om at der snart ikke er mere at gøre, andet end at vente på at det bliver sommer. Nu må vi snart geare lidt ned i planlægningstempo, så vi ikke er klar til brylluppet før det er klar til os. :cheerleader3:

Edited by Peanutdog
0

Fotografen

Tirsdag i sidste uge fik vi endelig helt styr på fotografen. :biggrin: Vi har valgt Tosafoto, som bor nord for Århus.

Da de gerne vil have et depositum på 500 kr., (som kan returneres indtil 2 mdr. før brylluppet) ville vi gerne have en lille snak med dem inden vi besluttede os endeligt. Vi var altså en tur i Århus, og var rigtig glade for snakken - nu er vi meget sikre dette valg. :denmarkflag:

Tosafoto er et ægtepar, der sammen tager ud og fotograferer. Det betyder i praksis, at den ene fotograferer alle gæsternes ankomst til kirken, og den anden tager stemningsbilleder inde i kirken. Så vi får sikkert rigtig mange billeder at vælge i mellem, men det må vi tage til den tid. :thanks:

Vi har valgt kun at få taget billederne i kirken samt de officielle bryllupsbilleder af en prof. fotograf, da vi har flere familiemedlemmer, der er semiproffe, som kan hjælpe med fotografering til festen. (uden at det hele hænger på én gæst)

Edited by Peanutdog
0

Første milepæl! :loveboard:

Ja i dag er der så præcis 7 mdr. til vores store dag, og om 12 dage kun 200 dage til den STORE dag.

Status er at vi er meget godt med i planlægningen. De store ting (dato, kirke, feststed, musik, fotograf) er på plads. Jeg er godt i gang med indbydelserne, som skal være færdige til jul. :)

Det eneste vi rigtigt mangler er, at offentliggøre vores store planer for familie og venner. :o Vores forældrene har fået det at vide, og de har også fået besked om at holde mund, indtil vi deler indbydelserne ud i løbet af juledagene. :)

Jeg glæder mig meget til at se reaktionerne i min familie, da jeg tror det kommer ret bag på dem. Både at vi skal giftes, og at jeg har kunnet holde min k.... øh... mund så længe. :)

Edited by Peanutdog
0

Annonce ♥

Hvorfor 19.06.2010?

Imellem alle de bryllupsplanlægninger jeg har læst, har jeg flere gange stødt på fortællinger om hvorfor parrets bryllup skal holdes lige på DEN dag, så her er vores historie om datoen - 19.06.2010.

Lidt baggrundsstof:

min (oprindelige) familie består af 4 medlemmer: mor, far, min bror og jeg.

L's familie ligeledes mor, far, storebror og ham.

Fødselsdatoerne på disse medlemmer falder således:

min bror - L's far: 2 på hinanden følgende datoer.

min far - L's mor: på samme dato

min mor - L's bror: 2 på hinanden følgende datoer

L og Jeg - 5 dage mellem vores fødselsdage.

(Jeg håber ikke dette var for forvirrende) :)

:loveboard: Hvad har dette så med vores bryllupsdag at gøre? Jo:

Vi ville begge gerne, at vi skulle giftes en SÆRLIG dato, men hvad er en særlig dato? Vi var en tur omkring 5/6, men (no offence til dem der har valgt denne dato) den var bare ikke noget særligt for OS. En dag sidder L så og kigger i en kalender og siger så: "blev dine forældre ikke gift i juni?" (mit svar: Jo) "mine (L's) blev gift d. 19." Så skal vi ikke giftes den 19. juni, så tager vi lidt med fra hver?

Ud over at vi så medbringer lidt af hver vores forældres bryllupsdato, så har vi årsdag d. 19. (juli) og lægger man tallene i 19.06.2010 sammen så giver det..... 19!!!! (1+9+0+6+2+0+1+0)

Derfor skal vi selvfølgelig giftes d. 19. juni. 2010! :)

EDIT: Kom lige i tanke om at jeg var 19 år gammel, da L og jeg blev kærester. :o

Edited by Peanutdog
0

Hold da op en avanceret udregning - jeg er imponeret over de tanker der er lagt i udvælgelsen :)

Man kan jo ikke lade være med at lægge mere eller mindre betydning i datoen, man skal jo huske den hvert år (forhåbentlig) mange år fremover. :loveboard:

Edited by Peanutdog
0

Hold da op en avanceret udregning - jeg er imponeret over de tanker der er lagt i udvælgelsen :loveboard:

Man kan jo ikke lade være med at lægge mere eller mindre betydning i datoen, man skal jo huske den hvert år (forhåbentlig) mange år fremover. :)

Tillykke med det kommende bryllup, og så har i den samme dag som vi skal giftes, men vi har dog ikke lige lavet sådan en udregning!! :)

Glæder mig til at følge dig!!

0

Hold da op en avanceret udregning - jeg er imponeret over de tanker der er lagt i udvælgelsen :loveboard:

Man kan jo ikke lade være med at lægge mere eller mindre betydning i datoen, man skal jo huske den hvert år (forhåbentlig) mange år fremover. :)

Tillykke med det kommende bryllup, og så har i den samme dag som vi skal giftes, men vi har dog ikke lige lavet sådan en udregning!! :)

Glæder mig til at følge dig!!

Tak :o Jeg glæder mig også til at følge dig. Det kan jo være en lille rettesnor for om man er bagud i planlægningen. :)

0