Miss-Lena

Du er den eneste...

222 posts in this topic

Du er den eneste...

en beretning om vores bryllup den 31. oktober 2009 og dagen op til

Prolog:

Hvem stjal sommerfuglene?

Er du begyndt at få sommerfugle i maven? Sådan blev jeg spurgt mange gange i den sidste uge inden brylluppet. Når jeg fik spørgsmålet prøvede jeg virkelig at mærke efter, men nej... Der var altså ingen flaksen eller baksen i maven. Nu er det er ingen hemmelighed, at man har travlt, når man har 3 børn under 5 år, så egentlig er det ikke underligt at meget af bryllupskrilleren bliver glemt i hverdagens gøremål – og egentlig er det måske meget godt.

Dagen før dagen

Fredag morgen startede som de fleste andre, med at lave havregrød, madpakker og få børnene i tøjet og igen videre til vuggestue, dagpleje og børnehave. Derefter var der ro... Vi, Dan, min far og jeg satte os og spiste en rolig morgenmad og nød en kop kaffe (for mit vedkommende en latte) inden vi skulle i gang.

Efter bilen er pakket med alt det vi nu skal have med kører vi op til selskabslokalet, hvor jeg straks gå i gang med at flytte bordene ud, som de skal stå og lægge duge på. Min far bliver sat til at folde servietter og Dan fungerer mest som stafet, der skal hente fadølsanlæg, sodavand og andre ting rundt omkring i byen.

post-36326-1257358305.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Vores borddækning er super enkel, men alligevel tager det sin tid. Jeg er dog glad for resultatet, der består af en foldet serviet med et lille menuhæfte og så et bordkort med en rhinsten. Helhedsindtrykket med alle lysene skal nok blive smukt i oktobermørket.

post-36326-1257358455.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Derefter kommer turen at lave en lille bar, hvor min søde veninde Annelise har lovet at stå og servere drinks. Hun skulle også være chaufør på dagen, brudepige og alt muligt andet – er virkelig taknemmelig.

Senere om eftermiddagen kom DJ’en og satte deres ting op. Her vil jeg lige tilføje en KÆMPE anbefaling. De var de sødeste unge fyre, der virkelig gav den gas til festen og spillede det helt rigtige musik – og prisen var mere end fair www.timetrip.dk

post-36326-1257358573.jpg

0

Annonce ♥

Så blev det pludselig hverdag igen med at hente børn, aftensmad og godnathistorier.

Nu skulle der gøres klar hjemme, da vi jo efter kirken skulle have reception/åbent hus. Møbler blev flyttet rundt (vi regnede med ca. 70 gæster), glas sat frem, Asti lagt på køl og ikke mindst slikbuffet opstillet. Vores ”favours”, som jo var nogle speciallavede postkort kom også frem.

Efter der var kommet styr på det hele, slappede vi af til lidt tv og gik i ordentlig tid i seng.

3096jj7.jpg

post-36326-1257497187.jpg

post-36326-1257497196.jpg

Edited by Miss-Lena
0

God morgen...

Klokken 5 vågnede Penelope vanen tro og ville have lidt mor hygge. Hun faldt hurtigt i søvn igen, men jeg kunne slet ikke sove mere. Jeg tænkte på alt muligt jeg skulle huske: bleer til Filippa og Penelope, næsespray i tasken, rede senge(?!!) og alt muligt andet mærkeligt. Klokken 6 gik jeg i bad og fik den luksus at have 45 minutter for mig selv til hårvask, føn og alt sådan noget en brud skal huske på dagen. Jeg var stadigvæk ikke nervøs eller havde sommerfugle i maven.

Ret hurtigt blev klokken 8.30 og Dan kørte mig ind til byen inden han skulle op og sætte pigerne af ved farmor. Jeg var lidt i god tid, så jeg bad om at blive sat af et stykke fra frisøren, så jeg kunne gå det sidste stykke. Det vardejligt frisk med en tur igennem gågaden, der var næsten tom. Det var en rå men stille morgen og den kolde luft rensede mit sind og jeg følte mig super frisk

post-36326-1257358978.jpg

Edited by Miss-Lena
0

3 timers forkælelse i frisørstolen

Da jeg åbnede døren til Esko, Gram og Holmgaard, var det Pernille, der tog imod mig. Hun har ordnet masser af brude og jeg følte mig i super tryg i hendes hænder. Klokken var lige 5 minutter over 9, da jeg satte mig i stolen.

151.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Klokken 10 ankommer både men uundværlige hjælper, Annelise, og 10 minutter senere fotografen. Annelise, frisøen og jeg småhygger, drikker Asti, spiser frugt og snakker imens Kasper tager lidt billeder.

Jeg har valgt at frisuren skal være meget enkel og med en stor knold. Pernille havde ved prøveopsætningen foreslået at den blev delt i 2, så den blev lidt mere retro/Hollywood, hvilket ville passe perfekt til mit hårsmykke.

137.jpg

140.jpg

139.jpg

Make-up’en skulle være mørk, men stadig rimelig naturlig. Så de helt smokey eyes jeg først havde tænkt mig blev tonet lidt ned og lysnet med guld glimmer.

147.jpg

144.jpg

Jeg har maser og masser af billeder fra frisøren. Nogle af dem kan du se her...

Bride in the making

Edited by Miss-Lena
0

1000 hårnåle senere og en masse spray var jeg klar og skulle ud af døren. Annelise havde hentet bilen, der stod klar lige uden for frisøren. Jeg mærkede folks øjne på mig, da jeg gik ud og det var på en måde super dejligt, men gjorde mig også genert.

136.jpg

post-36326-1257363110.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

På hver sin side af vejen

Efter frisøren kører vi over til vores nabo, der både skal med til festen og hjælpe mig i tøjet. Så er vi her med 20 meter i mellem os, fyldt med hemmeligheder og snart klar til at ses i kirken.

Sommerfuglene havde ikke meldt sin ankomst, og jeg tog en rugbrød med smør en kop the og skrev talen til Dan.

”En klog mand sagde engang at alt starter ved VM i Mexico i 1986, da Danmark slår Uruguai 6-1...”

Pludselig er det nu, jeg skal i tøjet. På må kjolen, så skørtet og korsagen skal bindes, den strammes lige lidt mere og til sidst en ekstra gang. Jeg skal også have smykkerne på og vi skal finde ud af hvordan vi bedst binder bæltet. Annelise og Gitte flyver rundt om mig, som små alfer og det hele går utroligt stærkt. VUPTI, jeg er klar forvandlet fra mor og kæreste til smk brud.

Det er kort tid herefter at min far ankommer og sammen med ham ankommer sommerfuglene også. Det er min fars blik, der gør mig nervøs, spændt og fyldt af forventninger. De andre sætter sig ned og får en lille en, men jeg vælger at stå og takker nej til noget at styrke mig på. Jeg føler at mine knæ er lidt bløde og tiden flyver afsted. Så skal vi afsted i den flotte Audi, som Annelise havde pyntet imens jeg skrev min tale.

Imens er Dan i kirken hvor han venter sammen med hans forlover.

135.jpg

134.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Kirken

Da vi ankommer til kirken bimler klokkerne lystigt derud af. Lige så lystigt kommer vores 2 ældste piger løbende mig i møde. De er super forvendte og hopper rundt som små hoppebolde.

Vi kommer ind i våbenhuset, hvor min far tager min buket frem – det er en syet lilje og den ser helt fantastisk ud. Det er lige mig, enkelt og anderledes. Jeg står med buketten i den ene hånd og prøver at holde Filippa i ro med den anden alt i men kjolen bliver rettet til. Klokkerne slår nu de velkendte slag, der siger at bruden er kommet – som alvorlige hjerteslag, der siger at det er nu det sker.

Stilhed i kirken....

_DSC0006.JPG

Jeg når lige at blive rigtig nervøs i 2 sekunder inden dørene går op og et varmt skær fra stearinlysene strømmer mig i møde. Jeg bliver helt rolig og kan gå storsmilende op til alteret i mens jeg kigger på alle gæsterne til tonerne

. FANTASTISK!

En anden fantastisk ting er at Victoria og Filippa fører flot an som de sødeste brudepiger - stolte med hinanden i hånden.

Læg i øvrigt mærke til det fine monogram på sløret.

133.jpg

132.jpg

131.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Det var en let gang til alteret. Ihhhh, jeg havde det fantastisk og kunne smilende se rundt på alle gæsterne - min far ser dog noget nervøs ud :cheerleader3:

indgang2.jpgindgang1.jpg

De sidste skridt i mens orglet så roligt spiller vores præludium

sl_bet.jpg

Oppe ved alteret får jeg øje på Dan. Ihhh, han ser så godt ud i hans flotte tøj. Vi fjumre lidt rundt med kjolen, blomster og salmebøger inden vi får givet hinanden et lille kys og vielsen går i gang.

130.jpg

Vielsen er som vielser er flest, så jeg springer frem til hvor Lin, fra Hasseris Gospelkor synger: Du er... Det lød så smukt og teksten er så fantastisk at der blev stortudet højlydt i kirken. Specielt fra Dan’s søstre på første række. Dan var også begyndt at græde og jeg fik vist også en tåre i øjet. Det var absolut et højdepunkt – helt uforglemmeligt.

129.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Vielsen slutter og vi tager hinanden i hånden og går ud til de pompøse toner af bryllupsmarchen fra Skærsommernats Drøm.

ud.jpg

_DSC0025.JPG_DSC0027.JPG

128.jpg

Vi blev fulgt af alle de smukke gæster, der både giver os klem, knus og kram i døren ud til efterårets gyldende farver og den friske, kølige eftermiddag

127.jpg125.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Vi skynder os ind i kirken for at få taget et par billeder med pigerne, men det er ikke nemt, da de er som lopper og ikke har lyst til at stå stille. Det kan tydeligt ses på billederne :cheerleader3:

123.jpg122.jpg

121.jpg

Og så lige det søde billede med Victoria der rækker tunge.

post-36326-1257364293.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Annonce ♥

Uden for kirken bliver vi traditionen tro mødt af byger af ris. Jeg fumler og bakser med mit slør for at få os gemt bag tyllen, men det går ikke vildt godt. Total kluntet faktisk. Men det er et sjovt øjeblik.

Læg lige mærke til min dejlige, skønne, bløde stola, der jo var et fantastisk vintage fund - en efterårsbrud værdig

_DSC0048.JPG

_DSC0051.JPG

_DSC0049.JPG

Bygerne af ris slutter lige så stille og jeg prøver lige at få styr på tyllet. Ikke helt nemt og ret så uelegant

_DSC0055.JPG

Det obligatoriske kys til ære for fotografen

_DSC0059.JPG

post-36326-1257364808.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Lykkelig brud - kan vist ikke lade være med at smile

_DSC0062.JPG

Det er lidt overvældende med alle de mennesker, der er kommet for at se vores vielse. Vi går rundt og hilser og jeg gør mig specielt umage med at få snakket med dem, der uventet er dukket op

_DSC0065.JPG_DSC0079.JPG

post-36326-1257365151.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Det er tid til at komme videre og vi bevæger os over mod bilen, der skal køre os de få hundrede meter hjem til receptionen

_DSC0086.JPG_DSC0087.JPG

_DSC0088.JPG

_______________________________________________________ ♥

Omgivet af efterårets gyldne farver, der lige hænger ved inden vinteren tager over kysser vi hinanden. I ved et af den slags kys hvor alt omkring forsvinder og der kun er nu og her

Edited by Miss-Lena
0

Receptionen

Efter vielsen vælger vi at tage direkte til receptionen og droppe flere billeder. Det giver os bedre tid til gæsterne - et rigtig godt valg. Vi får både tid til at snakke, skåle, skære kage for og åbne gaver. Det gik fint med alle gæsterne hjemme og vi følte virkelig at hvor der er husrum er der hjerterum.

reception.jpg

117.jpg116.jpg

115.jpg

104.jpg

Edited by Miss-Lena
0

Vi skar kagen for og den smagte super godt. Kagen var ikke helt som jeg havde tænkt mig – altså udseendet – men det er en mini lille detalje på sådan en stor dag, og den var nu rigtig flot

113.jpg112.jpg

109.jpg108.jpg

Edited by Miss-Lena
0